Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 16:22   #21
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is er dan erger dan steniging?
Veel, heel veel. De ziekte die vele mensen blijft treffen bijvoorbeeld.
Oud 16 augustus 2010, 16:23   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, je titel is tendentieus.
Dat is jouw mening. In mijn titel staan enkel de gebeurtenissen opgesomd zonder dat ik zaken bij heb gevoegd om het tendentieus te maken.

Laatst gewijzigd door Savatage : 16 augustus 2010 om 16:23.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:23   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij begrijpt er niets van dus ik raad u aan uw kop niet te breken over zaken die je niet kan vatten en waar je geen kennis over hebt. Savatage begrijpt mij.
Ik heb een hoofd. Een kop wordt gebruikt voor beesten. Aangezien ik geen Moslim ben, begrijp ik dat ik vaak aanzien wordt als ondergeschikt, maar toch.

Verder begrijp ik het maar al te goed. Dergelijke feiten worden altijd weer afgeschoven op MoslimEXTREMISME. Helaas wordt dat helemaal niet meer geloofwaardig als hele naties achter dergelijke praktijken staan.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:24   #24
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sugar, ik heb het gevoel dat je kwaad bent. Met die ziekte, bedoel je mensen die steeds moslims aanvallen en belachelijk maken?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:24   #25
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zoiets simpelweg mag in een land dan lijkt het me niet enkele een probleem van "enkele" extremistische gekken. Of denkt u dat de daders zullen opgepakt en berecht worden voor moord?
Denkt u dat de 100 toeschouwers berecht zullen worden voor medeplichtigheid.
Afghanistan is dan ook alleen op papier een land. In feite is daar geen hol centraal bestuur, alleen een hoop stammen en clans die in een structuur leven die niet zo heel verschillend is van de prehistorie. Cru gezegd, dat ze er daar hun plan maar mee trekken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:24   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt er niets van dus ik raad u aan uw kop niet te breken over zaken die je niet kan vatten en waar je geen kennis over hebt. Savatage begrijpt mij.
Ik denk dat jij hier degene bent bij wie er een schroef los zit. Er wordt hier een onschuldig koppel doogestenigd voor een prul en jij zit hier wat te kankeren op de boodschapper.
Oud 16 augustus 2010, 16:25   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gewoonweg de schaamte voorbij.
Oud 16 augustus 2010, 16:25   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Kontekst van dit bericht: The “humanitarian” campaign for the war in Afghanistan

We worden bespeeld als een fluit door de media. Nu moeten we zogezegd de oorlog in afghanistan steunen om de vrouw te redden en meer van die nonsens, terwijl het eigenlijk een ordinaire veroveringsoorlog is die met mensenrechten niets te maken heeft.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2010 om 16:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:26   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zoiets simpelweg mag in een land dan lijkt het me niet enkele een probleem van "enkele" extremistische gekken. Of denkt u dat de daders zullen opgepakt en berecht worden voor moord?
Denkt u dat de 100 toeschouwers berecht zullen worden voor medeplichtigheid.
Wanneer je ziet dat Afghanistan in 1965 het vrouwenstemrecht invoerde (ter vergelijking: Zwitserland in 1971 en Portugal in 1976), en er 2010 vrouwen gestenigd zijn, dan stel ik mij vragen. En het antwoord "dat is de islam" bevredigt mij niet. Ook in 1965 was Aghanistan in overgrote meerderheid islamitisch.

Ik zie wel een correlatie tussen de westerse inmening in Afghanistan en de extremisering van de islam in het land. En het is een correlatie die niet bepaald flaterend is voor de westerse landen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:26   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kontekst van dit bericht: The “humanitarian” campaign for the war in Afghanistan

We worden bespeeld als een fluit door de media. Nu moeten we zogezegd de oorlog in afghanistan steunen om de vrouw te redden en meer van die nonsens, terwijl het een ordinaire veroveringsoorlog is.
Dat spreekt voor zich. Er worden immers geen oorlogen gevoerd om wie dan ook te redden.
Oud 16 augustus 2010, 16:27   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We worden bespeeld als een fluit door de media. Nu moeten we zogezegd de oorlog in afghanistan steunen om de vrouw te redden en meer van die nonsens, terwijl het een ordinaire veroveringsoorlog is.
Wat een zever. Ik hoef die kutoorlog in Afganistan helemaal niet te steunen om te beseffen dat dergelijke praktijken barbaars zijn.

Laatst gewijzigd door fox : 16 augustus 2010 om 16:27.
Oud 16 augustus 2010, 16:28   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wanneer je ziet dat Afghanistan in 1965 het vrouwenstemrecht invoerde (ter vergelijking: Zwitserland in 1971 en Portugal in 1976), en er 2010 vrouwen gestenigd zijn, dan stel ik mij vragen. En het antwoord "dat is de islam" bevredigt mij niet. Ook in 1965 was Aghanistan in overgrote meerderheid islamitisch.

Ik zie wel een correlatie tussen de westerse inmening in Afghanistan en de extremisering van de islam in het land. En het is een correlatie die niet bepaald flaterend is voor de westerse landen.

Aha dus het is de schuld van het Westen dat de Islam extremistisch geworden is. Nu zijn we er maar weer. Leg de schuld van het doodstenigen maar weer in het westen.
Oud 16 augustus 2010, 16:28   #33
Steve_M

Standaard

Citaat:

Ook in 1965 was er daar geen centraal bestuur. In de steden misschien, maar verder zit iedereen daar gewapend op zijn berg. Klinkt misschien hard, maar op het Afghaanse platteland is er weinig verschil tussen nu, 1965 of toen Alexander de Grote er zat.
Oud 16 augustus 2010, 16:30   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha dus het is de schuld van het Westen dat de Islam extremistisch geworden is. Nu zijn we er maar weer. Leg de schuld van het doodstenigen maar weer in het westen.
Ik schreef:
Citaat:
De conclusie die jij daaruit trekt, is slechts één van de mogelijke conclusies.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:30   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En voor 2010 werden er geen mensen gestenigd in Afghanistan, zeker?

Citaat:
Laat ons het aantal stenigingen daar van de laatse 100 jaar eens meten en dan kijken of we kunnen spreken van een correlatie tussen de westerse inmenging en een stijging van het aantal stenigingen.
Oud 16 augustus 2010, 16:31   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De campagne om de oorlog in Afghanistan voor te stellen als een humanitaire actie valt samen met raporten over de stijging van de collaterlae schade, oftewel de bezetters van Afghanistan die zich minder aantrekken dan voorheen op wie ze nu aan het schieten zijn...Taliban of burger. Of hoe cynisch een oorlog kan worden.
Oud 16 augustus 2010, 16:31   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De campagne om de oorlog in Afghanistan voor te stellen als een humanitaire actie valt samen met raporten over de stijging van de collaterlae schade, oftewel de bezetters van Afghanistan die zich minder aantrekken dan voorheen op wie ze nu aan het schieten zijn...Taliban of burger. Of hoe cynisch een oorlog kan worden.
Dat heeft geen barst te maken met deze steniging.
Oud 16 augustus 2010, 16:32   #38
Steve_M

Standaard

Citaat:
Is dat iets nieuws dan? Hoe langer een bezettingsoorlog duurt, hoe gefrustreerder de bezetter optreedt en hoe driester die te werk gaat. Jammer genoeg is dat van alle tijden.
Oud 16 augustus 2010, 16:32   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een zever. Ik hoef die kutoorlog in Afganistan helemaal niet te steunen om te beseffen dat dergelijke praktijken barbaars zijn.
Maar dat is wel de bedoeling van degenen die deze berichten de wereld in sturen en die dan overgenomen worden in forums zoals deze.
Oud 16 augustus 2010, 16:33   #40
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat heeft geen barst te maken met deze steniging.
Blij dat je zelf zegt dat deze oorlog geen barst te maken heeft met stenigingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be