Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 23:55   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet zo blind, als die piloot/boordschutter van die helicopter net de gebouwen waar een half dorp zit feest te vieren eruit pikt.

Maar tja, we waren er niet bij, en we weten ook niet wat de orders van die helicopterbemanning waren.

Ook weten we niet wat die VS militairen al hebben naar hun kop gekregen in de de betreffende vlucht.
Oud 23 mei 2004, 22:30   #22
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Coalition: Target not a wedding

A senior coalition military spokesman said Saturday that dozens of people killed in a U.S. attack in the Iraqi desert early Wednesday were attending a high-level meeting of foreign fighters, not a wedding. Photos shown to reporters in Baghdad support that contention.

Brig. Gen. Mark Kimmitt said six women were among the dead, but he said there was no evidence any children died in the raid near the Syrian border. Coalition officials have said as many as 40 people were killed.

Kimmitt said video showing dead children killed was actually recorded in Ramadi, far from the attack scene.

"There may have been some kind of celebration," Kimmitt said. "Bad people have celebrations too. Bad people have parties too."

Kimmitt said troops did not find anything -- such as a wedding tent, gifts, musical instruments, decorations or leftover food -- that would indicate a wedding had been held.

Most of the men there were of military age, and there were no elders present to indicate a family event, he said.

What was found, he said, indicated the building was used as a way station for foreign fighters crossing into Iraq from Syria to battle the coalition.

"The building seemed to be somewhat of a dormitory," Kimmitt said. "You had over 300 sets of bedding gear in it. You had a tremendous number of pre-packaged clothing -- apparently about a hundred sets of pre-packaged clothing.

"[It is] expected that when foreign fighters come in from other countries, they come to this location, they change their clothes into typical Iraqi clothing sets."

At Saturday's briefing for reporters in Baghdad, Kimmitt showed photos of what he said were binoculars designed for adjusting artillery fire, battery packs suitable for makeshift bombs, several terrorist training manuals, medical gear, fake ID cards and ID card-making machines, passports and telephone numbers to other countries, including Afghanistan and Sudan.

None of the men killed in the raid carried ID cards or wallets, he said.

"We feel that that was an indicator that this was a high risk meeting of high-level anti-coalition forces," Kimmitt said.

"There was a tremendous number of incriminating pocket litter, a lot of telephone numbers to foreign countries, Afghanistan, Sudan and a number of others."
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:01   #23
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:
Coalition: Target not a wedding

A senior coalition military spokesman said Saturday that dozens of people killed in a U.S. attack in the Iraqi desert early Wednesday were attending a high-level meeting of foreign fighters, not a wedding. Photos shown to reporters in Baghdad support that contention.

Brig. Gen. Mark Kimmitt said six women were among the dead, but he said there was no evidence any children died in the raid near the Syrian border. Coalition officials have said as many as 40 people were killed.

Kimmitt said video showing dead children killed was actually recorded in Ramadi, far from the attack scene.

"There may have been some kind of celebration," Kimmitt said. "Bad people have celebrations too. Bad people have parties too."

Kimmitt said troops did not find anything -- such as a wedding tent, gifts, musical instruments, decorations or leftover food -- that would indicate a wedding had been held.

Most of the men there were of military age, and there were no elders present to indicate a family event, he said.

What was found, he said, indicated the building was used as a way station for foreign fighters crossing into Iraq from Syria to battle the coalition.

"The building seemed to be somewhat of a dormitory," Kimmitt said. "You had over 300 sets of bedding gear in it. You had a tremendous number of pre-packaged clothing -- apparently about a hundred sets of pre-packaged clothing.

"[It is] expected that when foreign fighters come in from other countries, they come to this location, they change their clothes into typical Iraqi clothing sets."

At Saturday's briefing for reporters in Baghdad, Kimmitt showed photos of what he said were binoculars designed for adjusting artillery fire, battery packs suitable for makeshift bombs, several terrorist training manuals, medical gear, fake ID cards and ID card-making machines, passports and telephone numbers to other countries, including Afghanistan and Sudan.

None of the men killed in the raid carried ID cards or wallets, he said.

"We feel that that was an indicator that this was a high risk meeting of high-level anti-coalition forces," Kimmitt said.

"There was a tremendous number of incriminating pocket litter, a lot of telephone numbers to foreign countries, Afghanistan, Sudan and a number of others."
[size=6]Video trouwfeest trekt verklaringen Amerikaans leger in twijfel[/size]

13:15:42

DUBAI - De Arabische televisiezenders hebben vandaag beelden uitgezonden van een trouwfeest, gevolgd door beelden van vernielde tenten. Volgens de televisiezenders werden de beelden genomen op een trouwfeest in het noord-westen van Irak waar bij een Amerikaanse raid op 19 mei 41 doden vielen.

Op de video van het trouwfeest, dat plaatsvond in de woestijn nabij Al-Qaëm, niet ver van de Syrische grens, zijn verschillende feesttaferelen te zien, zoals dansende mannen en jongens, spelende muzikanten en versierde witte pick-ups die enthousiast in het rond rijden. De daarop volgende beelden dateren van de dag erna en laten onder meer vernielde tenten en persoonlijke bezittingen zien. Ook het dode lichaam van één van de muzikanten die daarvoor nog spelend op de andere video te zien was, wordt getoond.

Het Amerikaanse persagentschap APTN, dat de beelden in handen kreeg, was niet in staat om te achterhalen of die al dan niet authentiek waren. De video lijkt wel het werk een amateur. Volgens Al-Jazeera en Al-Arabiya kwam de maker van de video om bij het Amerikaanse bombardement.

In totaal zouden bij de Amerikaanse raid 41 Irakezen, waaronder vrouwen en kinderen, zijn omgekomen. Ook de populaire Iraakse zanger Hussein Ali, die op het trouwfeest optrad, zou zijn gedood, zo meldde BBC kort na de aanval.

Het Amerikaanse leger houdt echter vol dat de operatie gericht was tegen buitenlandse strijders. Generaal Mark Kimmitt, adjunct-chef voor de militaire operaties van de coalitietroepen, ontkende vrijdag nog dat de grondtroepen op vrouwen en kinderen zouden hebben geschoten.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:05   #24
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bad people have weddings too

Waardeloze propaganda. Het feit dat ze daar een trouwfeest hielden bewijst hun onschuld niet.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:14   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik las ergens (vind het niet meer terug) dat het trouwfeest zo'n 130km van het dichtstbijgelegen dorp plaatsvond.
Heeft iemand die informatie ook ergens gelezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:24   #26
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik las ergens (vind het niet meer terug) dat het trouwfeest zo'n 130km van het dichtstbijgelegen dorp plaatsvond.
Onvoorstelbaar toch dat alles eerst op video moet vastgesteld worden vooraleer men enig Irakees verhaal gelooft..dit bewijst toch de eenzijdigheid van een aantal elementen op dit forum....
Oud 24 mei 2004, 13:28   #27
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Onvoorstelbaar toch dat alles eerst op video moet vastgesteld worden vooraleer men enig Irakees verhaal gelooft..dit bewijst toch de eenzijdigheid van een aantal elementen op dit forum....
Zegt Nerudake wiens bijdrage op dit forum voor 90% uit copy/paste/bold bestaat.
Oud 24 mei 2004, 13:50   #28
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:

Think and act my litlle friend Mad MAx ...see the video... :

http://news.bbc.co.uk/media/video/40...uchanan_vi.ram (real player !)
Oud 24 mei 2004, 13:57   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die zit.
Oud 24 mei 2004, 14:09   #30
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Die zit.
No Bush-ass-licking bullshit..Only facts , my little friend..., only facts ..
Oud 24 mei 2004, 14:11   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en dan nog redelijk eenzijdig ge-copypaste.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 14:14   #32
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Typische reacties van de Bush-lovers...voelen nattigheid en proberen zich uit de reële feiten te praten...stick to the topic..ass
Oud 24 mei 2004, 14:54   #33
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Typische reacties van de Bush-lovers...voelen nattigheid en proberen zich uit de reële feiten te praten...stick to the topic..ass
Weer mis. Iedereen weet dat ik geen Bush lover ben.

Sorry maar ik kijk een beetje neer op mensen die klakkeloos eigen propaganda geloven en elk nieuwsfeitje naar hun hand proberen te zetten. Allezja , "neerkijken" is veel gezegd. Ik vind het wel komisch.
Ik doe moeite om af en toe intellectueel eerlijk te blijven, dan verwacht ik dat ook van anderen. En als er iemand als een razende begint te copy/pasten , zonder enig inhoudelijk commentaar , dan ben je voor mij een komiek.

Maja , "intellectueel" , "Eerlijk" en "Communist" , zijn eigenschappen die zelden samen in een individu te vinden zijn
Oud 24 mei 2004, 15:01   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een Amerikaanse luchtaanval op een trouwfeest, woensdag in het West-Iraakse dorp Makar el Dhib, zijn tientallen burgers gedood.

Volgens artsen stierven minstens 21 mensen, 34 anderen raakten gewond, van wie er veertien in levensgevaar verkeren, verklaarde Mohammed Mahmud, bestuurder van het ziekenhuis in de naburige stad El Kaim. Ooggetuigen spraken zelfs van 41 gedode burgers. De coalitietroepen vuurden vanuit een helikopter op een trouwfeest, vertelden ooggetuigen aan het Duitse persbureau DPA. Onder de doden zouden zich veel vrouwen en kinderen bevinden. Het centraal commando van de Amerikaanse strijdkrachten in Bagdad trekt de berichten na. Een militaire inzet in het gebied kan niet bevestigd worden.

Bij trouwfeesten in Irak is het gebruikelijk dat -als teken van vreugde- in de lucht wordt geschoten. In het verleden hebben soldaten van de coalitietroepen dit traditioneel vreugdevuur als geweerschoten geïnterpreteerd en met tegenacties beantwoord. Inwoners van het 500 bewoners tellende dorp Makar el Dhib vertelden dat Amerikaanse militairen het huis waar het feest doorging met een raket beschoten. De Arabische tv-zender al-Arabia toonde woensdagavond beelden uit het dorp waarop wenende mannen kinderen ten grave droegen.
Dat wordt een gewoonte: in Afghanistan werd ook een trouwfeest beschoten door de US
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 15:10   #35
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Sorry maar ik kijk een beetje neer op mensen die klakkeloos eigen propaganda geloven en elk nieuwsfeitje naar hun hand proberen te zetten. Allezja , "neerkijken" is veel gezegd. Ik vind het wel komisch.
Ik doe moeite om af en toe intellectueel eerlijk te blijven, dan verwacht ik dat ook van anderen. En als er iemand als een razende begint te copy/pasten , zonder enig inhoudelijk commentaar , dan ben je voor mij een komiek.

Maja , "intellectueel" , "Eerlijk" en "Communist" , zijn eigenschappen die zelden samen in een individu te vinden zijn
Stick to the topic , please..
Oud 24 mei 2004, 15:27   #36
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

This is the topic , nerudake.
"Irrelevant Leftist Propaganda And The Idiots Who Spread It"

Als ge per se commentaar wilt hebben op dat filmke :

Ik zie een trouwfeest in een woestijn met een zanger die vermoedelijk dood is PUNT

Ik ken die mensen niet. Zijn dat terroristen? Zijn dat brave mensen? Ik weet dat niet. Terroristen trouwen ook en hebben ook kinderen. Is die zanger een terrorist? Misschien heeft die wel sympathie voor het verzet. Misschien was die daar gewoon onwetend zijn job aan het doen en is hij colateral damage geworden.

Wat zijn de bewijzen in dit filmpje en wat bewijzen ze?

NIETS

Kan enkel gebruikt worden voor propaganda, Mr Neruda. Irelevant.
Oud 24 mei 2004, 15:54   #37
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zie een trouwfeest in een woestijn met een zanger die vermoedelijk dood is PUNT

Ik ken die mensen niet. Zijn dat terroristen? Zijn dat brave mensen? Ik weet dat niet. Terroristen trouwen ook en hebben ook kinderen. Is die zanger een terrorist? Misschien heeft die wel sympathie voor het verzet. Misschien was die daar gewoon onwetend zijn job aan het doen en is hij colateral damage geworden.

NIETS

Dus omdat JIJ het niet weet, mogen ze voor jou afgeschoten worden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 16:53   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Bij een Amerikaanse luchtaanval op een trouwfeest, woensdag in het West-Iraakse dorp Makar el Dhib, zijn tientallen burgers gedood.

Volgens artsen stierven minstens 21 mensen, 34 anderen raakten gewond, van wie er veertien in levensgevaar verkeren, verklaarde Mohammed Mahmud, bestuurder van het ziekenhuis in de naburige stad El Kaim. Ooggetuigen spraken zelfs van 41 gedode burgers. De coalitietroepen vuurden vanuit een helikopter op een trouwfeest, vertelden ooggetuigen aan het Duitse persbureau DPA. Onder de doden zouden zich veel vrouwen en kinderen bevinden. Het centraal commando van de Amerikaanse strijdkrachten in Bagdad trekt de berichten na. Een militaire inzet in het gebied kan niet bevestigd worden.

Bij trouwfeesten in Irak is het gebruikelijk dat -als teken van vreugde- in de lucht wordt geschoten. In het verleden hebben soldaten van de coalitietroepen dit traditioneel vreugdevuur als geweerschoten geïnterpreteerd en met tegenacties beantwoord. Inwoners van het 500 bewoners tellende dorp Makar el Dhib vertelden dat Amerikaanse militairen het huis waar het feest doorging met een raket beschoten. De Arabische tv-zender al-Arabia toonde woensdagavond beelden uit het dorp waarop wenende mannen kinderen ten grave droegen.
Dat wordt een gewoonte: in Afghanistan werd ook een trouwfeest beschoten door de US
Ja inderdaad, kunnen ze nu niets anders verzinnen ipv een trouwfeest als dekmantel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 16:55   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

NIETS

Dus omdat JIJ het niet weet, mogen ze voor jou afgeschoten worden?
En omdat jij het ook niet weet en het waren amerikanen zullen het wel onschuldigen geweest zijn?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be