![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() En dan nog wat. Jullie zitten daar druk bezig over IQ's. Maar daar gaat het in deze
thread dus helemaal niet om! IQ testen zijn onbetrouwbaar én ik zou ze de kost niet willen geven al de personen met een IQ van een genius die nooit wat hebben gepresteerd (de meerderheid). |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laten we de vredepijp voor morgen bewaren, Francientje. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat je opmerkingen in de richting gingen van een poging tot argumentatie van superioriteit vanwege Joden of Israël. Vergis ik me?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 16:45. |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ga eens een balans opmaken en dan zul je zien dat Joden onvoorstelbaar veel hebben bereikt op bijna elk vlak.
De beste violisten van deze eeuw waren ongetwijfeld Kreisler, Kogan, Heifetz, Milstein, Rubin, Francescatti, Ricci en ga nog maar een paar straten door. Schrijvers: te veel om op te noemen, fysici, scheikundigen - de rij is eindeloos. De arabieren vallen hierbij zeer opvallend in het grote niet. Gebrek aan intelligentie? Nee. Gebrek aan opleiding? Ja. Hoe komt dat toch? Door die kloterige godsdienst die alles wat hersens heeft tegenhoudt, of vermoordt. Daarom komen de Islamitische landen geen stap verder. Nu niet en in de toekomst niet. Een van de wandelende kenmerken waarom deze mensen in onze maatschappij volstrekt nutteloos zijn.
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Brainpower en aangeboren eigenschappen hebben niets met slimheid te maken.
Als solisten zijn ze niet te evenaren maar als teamplayers vallen ze direct door de mand.
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De schrijver ervan is ook nog actief geweest op het forum denk ik. Maar het leek me iig wel een vrij coherente tekst.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pak adoptiestudies waarnaar verwezen wordt. Vegeten wordt totaal door de schrijver dat er reeds een milieueffect is voordat de adoptie plaats vind. Er is dus geen bewijs van genetica hier. Plus wordt vergeten te vermelden de mogelijkheid dat geadopteerde 'zwarten' ook niet in hetzelfde milieu opgroeien dan geadopteerde 'witten', en dat dit dus ook een milieueffect is. Dit is een selectieve weergave van de wetenschap, een weglaten van alternatieve hypotheses zodat de conclusies in de richting van genetica zouden wijzen! We kunnen op elk detail van die tekst wel ingaan, maar de tekst toont uiteindelijk nergens bewijs dat het zo zou zijn dat joden 'aangeboren' intelligenter zouden zijn omdat ze achtervolgt geweest zijn, een stelling in deze draad geponeert. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten eerste komen de IQ-punten overeen met de 'regressie naar het gemiddelde'. Het kan dus inderdaad zijn dat voor de adoptie inderdaad mileu-effecten hebben plaatsgevonden. Maar aangezien de kinderen nog zeer jong zijn, is er normaal gezien ook na de adoptie een milieu-invloed, en toch blijft het IQ parrallel aan de verwachtingen van de 'regressie naar het gemiddelde'. Daarbij vraag ik me af hoe je alles kan verklaren aan de hand van alleen maatschappelijke of opvoedingsfactoren, dat leidt toch ook tot een contradictie met de wetenschap?
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” Laatst gewijzigd door Antman : 19 augustus 2010 om 21:08. |
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
mogen slepen. Ik vind dat die wiskundigen de nodige pluimen op hun hoed mogen krijgen . En ik vind dat de wereld af en toe weleens wat dankbaarheid zou mogen tonen want tenslotte wordt de hele wereld beter van dat Israelisch talent. Maar talent en intelligentie of het gebrek eraan maken je niet superieur of inferieur aan wie dan ook. Hoe kom je er eigenlijk bij? Probeer je hier te suggereren dat kinderen met downs syndroom bijvoorbeeld inferieur zijn? Of dat een kind dat de zon in huis is maar op school niet zo goed mee kan minder waard is dan de primus van de klas? Je hoort je te schamen! |
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Inprentingsfase en leefomgeving maken een belangrijk deel uit, zo niet het belangrijkste. Intelligentie heb je of je hebt het niet. leren kan je het niet. Probleemoplossend vermogen is ook een maatstaf. En uiteraard de genetische eigenschappen.
Ik heb 20 jaar met viervoetige topatleten gewerkt als hobby. In dat traject heb ik redelijk wat ervaringsdeskundigheid. Een opmerking: in dit soort zaken hoort het woord politiek niet thuis. Politiek is voor mensen die in het rijtje intelligentsia niet thuis horen. vandaar de rotzooi overal.
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De omgeving als factor begint te spelen vanaf de conceptie. Moeder die drugs neemt of huishoudelijk geweld tijdens de zwangerschap... Adoptiestudies kunnen eigenlijk geen bewijs geven van raciale superioriteit. verhulst schrijft Citaat:
Er kunnen eveneens (naast verschillen vóór de adoptie) verschillen zijn in de gezinnen die blanken ofwel zwarten adopteren, ook al gaat het om blanke middenklasse in beide gevallen, verschillen bijvoorbeeld in hoe de kinderen behandeld worden, of zelfs hoe ze zich voelen (want een zwarte in een blank gezin is duidelijk opvallender dan een witte in een blank gezin). Dat zijn dus al drie mogelijke milieuhypotheses die de verschillen kunnen verklaren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 22:22. |
|||
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog wat wetenschappelijke kritiek in lijn met wat ik eerder schreef
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik argumenteer juist dat er geen superieure rassen of volkeren zijn. Misschien probeer jij je daar 'geniepig' niet over uit te spreken door de zaak om te draaien. Jij sprak over of impliceerde een aangeboren factor die ervoor zou zorgen dat Joden meer prijzen winnen. Ik niet.
|
![]() |