Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 19:50   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Eén kind van 10 werd zwaargewond...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 19:55   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Moge die hoorn van dat arme beest dwars door je longen komen.

Indien ik het juist las betrof het hier een 'encierro', geen stierengevecht waarbij het dier in de arena wordt afgemaakt maar een behendigheidskoers met de stier.
(ik zie ook op geen enkel beeld dat de stier gewond zou zijn door picador of matador)
Tegen encierro's heb ik absoluut geen bezwaar. Jij wél?

Wat hier gebeurde is een spijtig ongeval.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2010 om 19:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 20:06   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien ik het juist las betrof het hier een 'encierro', geen stierengevecht waarbij het dier in de arena wordt afgemaakt maar een behendigheidskoers met de stier.
(ik zie ook op geen enkel beeld dat de stier gewond zou zijn door picador of matador)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek

Niks stratenrace..wel een behendige stier die over de balustrade van een arena wipt..
Oud 19 augustus 2010, 20:26   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eén kind van 10 werd zwaargewond...
onverantwoordelijke ouders, dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 20:41   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het beest wordt wel als een soort speelobject gezien, vind die stier dat spelletje leuk ?
Natuurlijk niet, hij is hardstikke opgefokt.
Tot ver in de jaren '90 kon op de Spaanse stranden op de foto met een chimpansee.
Die beesten werden zo uit het oerwoud gehaald, moeder uiteraard doodgeschoten.
Wat te denken van circusdieren, dag en nacht in een kooi opgesloten.
Laat die beesten gewoon met rust, gebeuren er ook geen ongelukken.

En hier in Mexico zijn wellicht net zo wreed als in Spanje. Ik zou die man die die stier zo wreed en lanzaam afmaakt zonder gewetenswroeging een kogel door zijn kop jagen.
Waarschuwing expliciet:

http://www.youtube.com/watch?v=trKai-l5_Zc
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 20:51   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek

Niks stratenrace..wel een behendige stier die over de balustrade van een arena wipt..
Schreef ik "stratenrace"?
Ik zie ook wel dat 't in de arena gebeurde.
Ik maakte in Z Frankrijk ook menige "teaureau piscine" mee in de locale arenas:

"zwemdokje" met balen hooi en zeil, teaureau emboulé (meestal een vachette)

En de locale "helden" die hun "kunsten" tonen. J�*, er breekt er soms wel één een arm of zo.

Deze namen niet de vorzorg, bolletjes op de horens te steken en gebruikten een volwassen dier, dichter bij een stierengevecht dus, maar zonder dierenleed.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2010 om 20:54.
Oud 19 augustus 2010, 21:25   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En de locale "helden" die hun "kunsten" tonen. J�*, er breekt er soms wel één een arm of zo.

Deze namen niet de vorzorg, bolletjes op de horens te steken en gebruikten een volwassen dier, dichter bij een stierengevecht dus, maar zonder dierenleed.
Helaas kan een stier niet vertellen of hij lijdt, ook al zijn het spelletjes waarbij hij niet gedood wordt.
Als je een held bent ga je ongewapend voor een stier staan, pak hem bij de hoorns en vloer je hem met de eerste schouderworp en hou je hem in bedwang met de derde wurggreep.
Als hij drie keer tikt wel loslaten.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 05:12   #28
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Tot nader order staat het pesten of het onnodig stresseren van een dier nog geboekstaafd als dierenleed in onze wet...

Uit de beelden is idd niet echt duidelijk over welke vorm van dierenleed het gaat..
Oud 20 augustus 2010, 06:26   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik kan er enkel maar om lachen tenzij ze daar niet wou zijn maar door vriend of man of vrouw werd meegetrokken in die belachelijke en domme koers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 06:58   #30
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik kan er enkel maar om lachen tenzij ze daar niet wou zijn maar door vriend of man of vrouw werd meegetrokken in die belachelijke en domme koers.
Met dat zwaargewond kind ?
Oud 20 augustus 2010, 07:50   #31
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat idd de laatste vaak in het nieuws, omdat men zich nu ook in Spanje begint te realiseren dat dit dierenkwelling is.
Iedereen die daar toeschouwer is is medeschuldig, geen toeschouwers, geen dierenkwelling.
3
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 07:59   #32
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nader order staat het pesten of het onnodig stresseren van een dier nog geboekstaafd als dierenleed in onze wet...

Uit de beelden is idd niet echt duidelijk over welke vorm van dierenleed het gaat..
Yup, en die teaureau piscine" spellekes in FR zijn idem. Daar is men wel zo slim om de hoorns in te tapen. Maar het blijft tergen van dieren, ter entertainment van de mens. Walgelijk. Hoe kan je zoiets nu goedkeuren.

Soms vraag ik mij af welke de "apenlanden" zijn. Als in Botswana een gids zich één moment niet gedraagt, en voor de camera beslist om te proberen een haar uit een kont van een olifant te trekken, dan krijgt hij meteen een zware boete en was hij meteen zijn guiding license kwijt en mag hij de parken niet meer in. En terecht!

(Zoek op "Mad Mike & Mark" als je meer wil weten over zijn toenmalig. programma op AnimalPlanet)

Maar in Europa? Daar mag men dieren opfokken en desnoods op bloedige wijze afmaken. Who cares anyway?
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 11:14   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar, als het verboden is van een stier te kwetsen, waarom is het de stier dan niet verboden van mensen te kwetsen.

De wet lijkt me eenzijdig en dus niet van toepassing.
Oud 20 augustus 2010, 11:41   #34
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, als het verboden is van een stier te kwetsen, waarom is het de stier dan niet verboden van mensen te kwetsen.

De wet lijkt me eenzijdig en dus niet van toepassing.
De stier van deze draad en zo goed als alle andere die een mens hebben 'aangevallen' zijn beloond geworden met de 'doodstraf'..weliswaar zonder recht op een deftig proces..
Oud 20 augustus 2010, 13:05   #35
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Dat de voedselinspectie dit toelaat ?!
Zowel de spies als het 'vlees' dat erop zal terecht komen hebben niet de vereiste samenstelling !!
Oud 20 augustus 2010, 13:14   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas kan een stier niet vertellen of hij lijdt, ook al zijn het spelletjes waarbij hij niet gedood wordt.
Als je een held bent ga je ongewapend voor een stier staan, pak hem bij de hoorns en vloer je hem met de eerste schouderworp en hou je hem in bedwang met de derde wurggreep.
Als hij drie keer tikt wel loslaten.
Doen, Derk, niet aarzelen! Yup, Derk, Yup! (post de foto's hier, hé!)
Oud 20 augustus 2010, 13:16   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Yup, en die teaureau piscine" spellekes in FR zijn idem. Daar is men wel zo slim om de hoorns in te tapen. Maar het blijft tergen van dieren, ter entertainment van de mens. Walgelijk. Hoe kan je zoiets nu goedkeuren.

Soms vraag ik mij af welke de "apenlanden" zijn. Als in Botswana een gids zich één moment niet gedraagt, en voor de camera beslist om te proberen een haar uit een kont van een olifant te trekken, dan krijgt hij meteen een zware boete en was hij meteen zijn guiding license kwijt en mag hij de parken niet meer in. En terecht!

(Zoek op "Mad Mike & Mark" als je meer wil weten over zijn toenmalig. programma op AnimalPlanet)

Maar in Europa? Daar mag men dieren opfokken en desnoods op bloedige wijze afmaken. Who cares anyway?
Verbied huisdieren dan ook maar.
Oud 20 augustus 2010, 13:31   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stier van deze draad en zo goed als alle andere die een mens hebben 'aangevallen' zijn beloond geworden met de 'doodstraf'..weliswaar zonder recht op een deftig proces..
Logisch ook, stieren zijn geen personen.
Oud 20 augustus 2010, 13:40   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Een arena met 10duizenden toeschouwers en een aantal mensen die trachtyen zo "legaal" mogelijk elkaars benen te breken & daarna de supporters van de ene ploeg de andere trachten in elkaar te rammen is precies hetzelfde als een huisdier in een arena wat pesten alvorens het geslacht wordt en opgegeten.

Dat er bij de tv programmamakers nog niemand op het idee gekomen is het slachten van dieren als basis te nemen voor een of andere "reality" show is eigenlijk wonderbaarlijk.
Moet toch kunnen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 14:31   #40
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Spanje + dierenleed = stierengevechten.
Dat is tot vandaag nog steeds de eerste gedachte bij de meeste mensen.
En ja, de meesten vinden dit erg....maar veel van de mensen die dit erg vinden redeneren ook: 't is maar een stier....hier slachten we ook runderen, al dan niet op een waardige manier ,en ik eet vlees...so what,ver van mijn bed show.
Toeristisch gezien is Spanje een prachtig land, en dan heb ik het echt niet over Benidorm, Tenerife of de een of andere costa.
Maar weinig mensen weten dat spanje nog een andere traditie heeft op het gebied van dierenleed.
De Spaanse windhonden...de galgo's....bij nog heel veel mensen is dit totaal niet geweten.
Spanjaarden gebruiken de Galgo's voor 2 zaken: de jacht en voor hun amusement (hondenraces)
Beide hebben ze één iets gemeen: de manier waarop ze gestraft worden indien ze niet voldoende presteren naar de mening van hun baas.
Voor de Galgueros is het een erezaak om hun hond te straffen indien hij niet naar hun goesting kan presteren.
Standaard straf is ophanging. Niet met de onmiddellijke dood tot gevolg. Ze willen dat de hond zichzelf ophangt. Meestal gebeurd dit door een touw of ijzerdraad rond de hals te knopen en dan de hond aan een tak vast te binden, zodat hij net nog met de tippen van zijn tenen aan de grond kan. Totdat de hond zodanig uitgeput is en zijn eigen gewicht niet meer kan dragen en gaat zitten, zo wurgt hij zichzelf.
Galgo's die niet voldoende presteren op de races worden met een touw vastgebonden achteraan een auto....en dan maar toertjes rijden tot de hond niet meer kan volgen en ze hem gewoon meeslepen achteraan de auto.
Indien de hond kan overleven krijgt hij nog een kans.
Jachtgalgo's die niet meer presteren worden ook vaak levend gevild, omdat de galguero van mening is dat hun pijnlijke gejank en doodstrijdgehuil als voorbeeld kan dienen voor de rest van de roedel.
Bovenstaande galgo's betreft meestal de reutjes.

De teefjes worden meestaal gebruikt als vers bloed. Kweekteefjes en testmateriaal dus.
Als kweekteefje kom je er nog relatief goed vanaf. Die krijgen enkel slagen met stokken en planken waar men eerst nagels doorklopt.
Het "testmateriaal" dient om vechthonden zoals pitbulls op te kweken.
Zo'n testgalgo laten ze dan los op een meute vechthonden om hun reactievermogen en snelheid te testen.

Dit alles is in Spanje even normaal als het feit dat wij hier varkens kweken om te slachten, met de duiven spelen, of vinken kweken.
En neen ,dit is niet strafbaar in Spanje. Ze hebben er asielen, de zogenaamde refuges , en ze hebben er de killingstations. Dat zijn grote opvangcentra waar ze de galgo's in grote groepen vergassen om ze op te ruimen wegens 'ondermaatse prestaties'.
Geen enkel Spanjaard die daarvoor zijn slaap laat,simpelweg omdat dit er zo ingeburgerd zit.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 20 augustus 2010 om 14:35.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be