Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2010, 19:21   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
amai, wat een referentie.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 20:21   #22
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Wist u dat dit niet waar is? Dit systeem wordt bv. ook in diverse scandinavische landen toegepast. Voor veel politici het model bij uitstek waar we naartoe willen met onze verzorgingsstaat.

Wist u dat de amerikaanse presidentsverkiezingen meer dan 1 miljard dollar kosten? Of zelfs 5 miljard dollar!
Weet u dat zelfs de meest hoge schattingen van de sociale verkiezingen (door het VBO, niet geheel een onpartijdige bron) uitgaan van 140 miljoen euro?

Dit werd reeds door Marie Rose Morel beweerd in 2008, in een vraag aan minister Crevits. Uit het uitvoerige antwoord van de minister blijkt dat marie-rose de boeken niet helemaal goed had gelezen of de wet niet helemaal begreep.

en hoe worden die dan gecontroleerd? Moeten ze bij elke beslissing eens bellen met Renders? Hangen er videocamera's?
Overigens een grote schok wellicht voor jou dat veel christendemocraten banden hebben met de christelijke arbeidersbeweging.

Bronnen? Ik bedoel maar, dat geld staat weggestoken op duistere buitenlandse rekeningen, maar de grote Dominatrix heeft dat opgespoord?

welk wetenschappelijk onderzoek? trouwens als u zegt dat de vakbonden minstens 15% liegen, wat bedoelt u dan?
Als je het hen 100 keer vraagt, zeggen ze 15 keer iets dat niet klopt?
Of als ze honderd leden hebben, zeggen ze dat ze er 85 hebben?
Vooreerst ben ik het niet die dat zegt, dus U mag Uw cynisme voor Uw eigen houden 'grote' jevaly.

Geef mij de kans om het boek aan te schaffen en U vervolgens van antwoord te dienen en U de bronnen te geven?
Oud 20 augustus 2010, 20:22   #23
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De mening van het VB over vakbonden dat is geen nieuws...
Wat dan is volgens U de mening van't VB?
Oud 20 augustus 2010, 20:23   #24
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb als werkloze een vakbond nodig omdat hulpkassen hun werk niet goed doen
Zou niet mogen zijn.
Oud 20 augustus 2010, 20:25   #25
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De basis was inderdaad voluit tegen.
Je mag eens raden wat de vakbondstop uiteindelijk gedaan heeft...
Dat weet ik, eens te meer een bewijs dat de vakbondstop niet opkomt voor haar achterban en dat er bij vele betogingen en dies meer vanuit de traditionele vakbonden versus de regering niets meer show verkocht werd.
Oud 20 augustus 2010, 20:26   #26
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
De show moest gespeeld worden.

Wat is dat eigenlijk "een partij"? Wie bepaalt daar "achter de gordijnen" wat er dient te gebeuren?
Volgens mij diegenen met de poen, die hier ook de fabrieken en de banken bezitten.
Dus wordt de werknemer van beide kanten (werkgever en vakbond) door dezelfden gedicteerd. Er is niks veranderd sinds mijnheer Woeste uit de tijd van priester Daens.
Klopt, show, want vanboven gaan ze elkander heus geen pijn doen.
Oud 20 augustus 2010, 20:27   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst ben ik het niet die dat zegt, dus U mag Uw cynisme voor Uw eigen houden 'grote' jevaly.
Ik dacht nochtans dat jij de OP geschreven had.
Kom jij hier alleen wat reclame voeren; voor de onzin van ene VB-er.

Citaat:
Geef mij de kans om het boek aan te schaffen en U vervolgens van antwoord te dienen en U de bronnen te geven?
Waarop wacht je nog?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 20:31   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou niet mogen zijn.
Mogen de vakbonden als uitbetalingsinstelling voor de werkloosheid hun werk niet goed doen? Ze doen het niet alleen beter; maar het ABVV en ACV doen het ook nog goedkoper dan het HVW.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de cijfers en bronnen die aantonen dat ze daar "daar fortuinen aan verdienen".

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 augustus 2010 om 20:31.
Oud 20 augustus 2010, 20:31   #29
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Waarop wacht je nog?
Als je via de link gelezen had dan wist je dan ik minstens moet wachten tot het boek er is om het mij te kunnen aanschaffen.
Oud 20 augustus 2010, 20:40   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je via de link gelezen had dan wist je dan ik minstens moet wachten tot het boek er is om het mij te kunnen aanschaffen.
Ik had de bestel-mogelijkheden niet gelezen.
Je koopt het boek dus de 22ste; 144 blz. lees je wel in 1 week. We krijgen je antwoorden dus tegen maandag 30 augustus ten laatste.
Oud 20 augustus 2010, 20:42   #31
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mogen de vakbonden als uitbetalingsinstelling voor de werkloosheid hun werk niet goed doen? Ze doen het niet alleen beter; maar het ABVV en ACV doen het ook nog goedkoper dan het HVW.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de cijfers en bronnen die aantonen dat ze daar "daar fortuinen aan verdienen".
Dan zijn we vanaf nu samen benieuwd.

En neen, ik vind niet dat vakbonden overheidsgelden moeten verdelen. De overheid is er voor iedereen, een vakbond niet. Dat is een club met een lidmaatschap als vereiste. Als vb-er smijten ze je er buiten. Heeeeeeeel leuk is zo een quasie-vakbondsmonopolie op het uitbetalen van uitkeringen als je door die machtsbastions er uit wordt gesmeten!

Doordat dus in de praktijk eigenlijk 3 grote vakbonden de touwtjes in handen houden werkt men de ongelijkheid van de inwoners van dit land in de hand: Zij die lid wensen te worden van een van de 3, en zij die het niet wensen, maar die eigenlijk feitelijk weinig keus hebben willen ze niet aan hun lot overgelaten worden.

Ik wil niet gezegd hebben dat een systeem georganiseerd door de overheid per definitie goedkoper is (dat hangt van ons eigen af, en de manier waarop we het wensen te organiseren) maar eerlijker is het al zeker.
PLUS de vakbonden boeten hiermee eindelijk eens aan hun onredelijke politieke macht in!
PLUS de kans is onbestaande dat geld met als doel de werkloze gaat 'renderen' op rekeningen van 'vakbonden'.
Oud 20 augustus 2010, 20:46   #32
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had de bestel-mogelijkheden niet gelezen.
Je koopt het boek dus de 22ste; 144 blz. lees je wel in 1 week. We krijgen je antwoorden dus tegen maandag 30 augustus ten laatste.
Als ge nu ook eens een bestelling plaatst? Dan weten we plotsklaps allebei waar we over spreken en kan er misschien nog een interessant debat ontstaan over de plaats van toch wel heel machtige instellingen. Toch beter dan: 'ola, een vb-er die een boek heeft geschreven. Dat kan alleen maar onzin zijn'.

Neen, ik vind dat het debat over de 3 vakbonden dringend mag gevoerd worden. Al zeker door Vlaams nationalisten want het zijn grote sterkhouders van la belziek. En weldra zal blijken dat als er ooit een akkoord zou komen over de financieringswet ook de vakbonden daarover meer dan waarschijnlijk hun woordje mee willen spreken.
Oud 20 augustus 2010, 20:47   #33
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
• Wist u dat de bonden met uw belastinggeld de werkloosheidsgelden mogen uitbetalen en daar fortuinen aan verdienen, een situatie die nergens anders in Europa voorkomt?

• Wist u dat de 'sociale verkiezingen' in de bedrijven duurder zijn dan de Amerikaanse presidentsverkiezingen, maar door het monopolie van de drie bonden een schijnvertoning zijn?

• Wist u dat de vakbonden uitstapjes naar Technopolis, Mini-Europa en brouwerijen met Vlaams belastinggeld laten betalen als 'syndicale vorming'?

• Wist u dat in de regering-Leterme II vier van de zeven staatssecretarissen en ministers van CD&V rechtstreeks door het ACW gecontroleerd werden?

• Wist u dat de vakbonden schatrijke ondernemingen zijn die 1,3 miljard euro bezitten, gespreid over beleggingen, onroerend goed en duistere buitenlandse rekeningen?

• Wist u dat wetenschappelijk onderzoek bewees dat de bonden minstens 15% liegen over hun beweerde 'enorme ledenaantal'?

www.verreycken.net
U vergeet dat je in geen enkele overgheidsdienst,zonder kaart van de 3 maffia's, bijna geen promotie kan maken

Laatst gewijzigd door rookie : 20 augustus 2010 om 20:48.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 21:13   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn we vanaf nu samen benieuwd.

En neen, ik vind niet dat vakbonden overheidsgelden moeten verdelen. De overheid is er voor iedereen, een vakbond niet. Dat is een club met een lidmaatschap als vereiste. Als vb-er smijten ze je er buiten. Heeeeeeeel leuk is zo een quasie-vakbondsmonopolie op het uitbetalen van uitkeringen als je door die machtsbastions er uit wordt gesmeten!

Doordat dus in de praktijk eigenlijk 3 grote vakbonden de touwtjes in handen houden werkt men de ongelijkheid van de inwoners van dit land in de hand: Zij die lid wensen te worden van een van de 3, en zij die het niet wensen, maar die eigenlijk feitelijk weinig keus hebben willen ze niet aan hun lot overgelaten worden.

Ik wil niet gezegd hebben dat een systeem georganiseerd door de overheid per definitie goedkoper is (dat hangt van ons eigen af, en de manier waarop we het wensen te organiseren) maar eerlijker is het al zeker.
PLUS de vakbonden boeten hiermee eindelijk eens aan hun onredelijke politieke macht in!
PLUS de kans is onbestaande dat geld met als doel de werkloze gaat 'renderen' op rekeningen van 'vakbonden'.
Werklozen die geen lid zijn van één der vakbonden kunnen nog altijd te recht bij het HVW.

Ik begrijp bijgevolg niet waarom je in deze spreekt van een monopolie.

Zij verdelen geen overheidsgeld.
Zij zijn een uitbetalingsinstelling. Zij bepalen niet wie recht heeft op werkloosheid en hoeveel. Dat doet de RVA.
De uitbetalingsinstellingen stellen dossiers samen; en geven die door aan de RVA. Zij voeren als uitbetalingsinstelling puur administratieve taken uit.

Kan je me uitleggen wat daar niet eerlijk aan is?
Oud 20 augustus 2010, 21:20   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge nu ook eens een bestelling plaatst? Dan weten we plotsklaps allebei waar we over spreken en kan er misschien nog een interessant debat ontstaan over de plaats van toch wel heel machtige instellingen. Toch beter dan: 'ola, een vb-er die een boek heeft geschreven. Dat kan alleen maar onzin zijn'.
Ik weet waarover ik spreek. De bedragen die de RVA betaalt aan de uitbetalingsinstellingen zijn publiek; verschijnen in het jaarverslag van de RVA.
Daarvoor heb ik geen boek nodig dat : "het resultaat van mijn werk tussen 2006 en 2010 in de 'Vakbondscel' van Vlaams Belang"
Neen; dat zal zeker geen onzin zijn.
Oud 20 augustus 2010, 21:28   #36
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De gevolgen zijn dan ook:

- vakbondstop slikt generatiepacten en andere liberale hervormingen zonder kritiek
- vakbondstop probeert quasi elke staking vanuit de basis opnieuw te temperen
- vakbondstop doet helemaal niks tegen de privatiseringsmanie
- vakbondstop houdt zich helemaal niet bezig met het uitbouwen van alternatieve structuren zoals bvb coöperaties.

De vakbonden zijn dus eigenlijk rechts geworden.

Dikke vette 2. Ik begin dat ook hoe langer hoe meer in te zien. De vakbond en het groot kapitaal trekken aan dezelfde koord. Deels is dat wel door de lafheid en hebzucht van haar eigen leden die niet meer kunnen staken omdat ze te hoge leningen hebben voor hun te grote huizen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 21:41   #37
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is het verkeerd dat de vakbonden geen rechtspersoonlijkheid willen aannemen zodat men geen aanklacht kan indienen voor bijvoorbeeld het uitsluiten op grond van ideologie. Iets wat ze weldegelijk en openlijk doen.

Volgens mij is het verkeerd dat de vakbonden subsides krijgen voor het uitkeren van de werkloosheidssteun. Op die manier hebben ze er belang bij dat weinigen werk vinden. Bovendien hebben ze daar een enorme prijs voor moeten betalen. Namelijk dat de regering als derde gesprekspartner mag deelnemen in de onderhandelingen over loonsvoorwaarden. Dat is totaal onaanvaardbaar.

Volgens mij is het verkeerd dat de vakbonden hun leden een ideologie wil opdringen. Zo staan de drie grootste vakbonden zogezegd achter het solidariteitsprincipe met Wallonië, terwijl in werkkelijkheid hun leden daar lang niet allemaal achterstaan.

Ik vind het verkeerd van de vakbonden dat de top, die op het hoogste niveau onderhandeld, maar weinig rekening houdt met de kleine man die zij zogezegd vertegenwoordigd. Nu is het zo dat de basis moet luisteren naar de top terwijl het in principe net andersom zou moeten zijn. Wat hun leden willen, dat moeten zij vertegenwoordigen en niet de leden die de wil van de top zogezegd vertegenwoordigen.

Dat is't zo'n beetje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 21:57   #38
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik mag mijn cynisme voor mij houden, maar ondertussen mag u hier wel allerlei lasterlijke dingen zitten rondspuien, die u niet kunt staven?

vrijheid van meningsuiting voorwaar!

En neen, ik koop geen boeken die reclame maken met statements die eenvoudig falsifieerbaar zijn.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 22:36   #39
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
• Wist u dat de bonden met uw belastinggeld de werkloosheidsgelden mogen uitbetalen en daar fortuinen aan verdienen, een situatie die nergens anders in Europa voorkomt?

• Wist u dat de 'sociale verkiezingen' in de bedrijven duurder zijn dan de Amerikaanse presidentsverkiezingen, maar door het monopolie van de drie bonden een schijnvertoning zijn?

• Wist u dat de vakbonden uitstapjes naar Technopolis, Mini-Europa en brouwerijen met Vlaams belastinggeld laten betalen als 'syndicale vorming'?

• Wist u dat in de regering-Leterme II vier van de zeven staatssecretarissen en ministers van CD&V rechtstreeks door het ACW gecontroleerd werden?

• Wist u dat de vakbonden schatrijke ondernemingen zijn die 1,3 miljard euro bezitten, gespreid over beleggingen, onroerend goed en duistere buitenlandse rekeningen?

• Wist u dat wetenschappelijk onderzoek bewees dat de bonden minstens 15% liegen over hun beweerde 'enorme ledenaantal'?

www.verreycken.net

Ok ... wat is uw oplossing ? Deels heb je gelijk , maar hou er rekening mee dat een vakbondsverkozene vele uren van zijn vrije tijd "onbetaald" in het vakbondswerk steekt .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 07:30   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werklozen die geen lid zijn van één der vakbonden kunnen nog altijd te recht bij het HVW.

Ik begrijp bijgevolg niet waarom je in deze spreekt van een monopolie.

Zij verdelen geen overheidsgeld.
Zij zijn een uitbetalingsinstelling. Zij bepalen niet wie recht heeft op werkloosheid en hoeveel. Dat doet de RVA.
De uitbetalingsinstellingen stellen dossiers samen; en geven die door aan de RVA. Zij voeren als uitbetalingsinstelling puur administratieve taken uit.

Kan je me uitleggen wat daar niet eerlijk aan is?

Ik ben er zeker van dat ik je dat kan uitleggen,
maar ik ben er ook zeker van dat je dat niet zult willen begrijpen.

Daarom, voor de lol, het volgende voorstel:

stel dat het VBO of nog beter de VOKA, met een plan afkomt waarbij zij ook werkloosheidsvergoedingen kunnen doorstorten aan de werklozen, op dezelfde wijze als de vakbonden, maar .... "nog goedkoper" ...
Ja, dan denk ik niet dat jij dat 'democratisch' gaat vinden.

In dezelfde lijn zou ik het niet zo leuk vinden, mochten vakbonden ook ziekenkasactiviteiten kunnen gaan uitvoeren. Of OCMW's gaan overnemen. Of belastingen gaan innen.
Godbeterd: de federale verkiezingen organiseren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be