![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien het zo zou zijn dat Halle-Vilvoorde 3x het aantal mandatarissen heeft van Brussel, dan zou het verhoudingsgewijs zelfs 6x het aantal bevoegdheden hebben en niet 3/4 van het aantal bevoegdheden zoals jij de mensen hier wilt wijsmaken. Indien we het aantal mandatarissen willen reduceren, waar ik zeker geen tegenstander van ben, dan mogen we echt wel bij onszelf beginnen, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zucht : 27 augustus 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() De individuele cijfers voor Antwerpen en Brussel kloppen. En dat is zo ongeveer alles dat juist is aan dat artikel.
Het idee dat je zomaar kan zeggen dat minder beter is, zonder rekening mee te houden waar het allemaal vandaag komt, toont veel kwade wil. ²nd
Laatst gewijzigd door Nexer : 28 augustus 2010 om 04:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je alle mandatarissen bij elkaar telt, dus mandataris uit elke niveau, dan zou je inderdaad wel eens aan 100 mandatarissen per gemeente kunnen komen. En in grotere gemeentes en steden zitten ze inderdaad dicht tegen de 100 gemeentelijke mandatarissen. Gemeenteraad, OCMW-raad, wijkraad, enz. Dit aantal is in Belgistan trouwens voorl alle gemeentes meer een normaal aantal dan een uitzondering, niet enkel in Vlaams Brabant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Die grijpt gewoon de gelegenheid aan. Spijtig genoeg kom ik op mijn talrijke wandelingen meer en meer mensen (en niet enkel Vlamingen) tegen die het idee niet totaal ongenegen zijn. En dat zijn gewoonlijk niet de oudere mensen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar blijven de bronnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook niet dat het indivuduen is toegelaten om den "Beziek" op te doeken om daarna de "Belziek-meubels" gratis en voor niks weg te geven aan de Hollanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, mr. De Clippeleer is de zoveelste grap in het Brusselse bestuur en kan daarmee in de rij gaan staan van de Desmarets, de Thielemansen en tutti quanti.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Het lijkt veel maar in een ocmw raad bvb zitten bijna evenveel mensen als in de gemeenteraad en schepencollege en dikwijls al even vet betaald. Dan heb je nog districten, provincie, en wie wat nog allemaal (misschien telt Van Hengel ook mandaten in intercommunales, gemeentelijke of stedelijke ziekenhuizen, ... enzo mee ?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Scherven A. Mok schreef "Ik vind het toch ook wel tekenend dat Halle Vilvoorde drie keer zoveel mandaten telt als Brussel.".
Rogge reageerde "Brussel-stad heeft 150.000 inwoners, Halle-Vilvoorde 580.000. Proportioneel heeft Halle-Vilvoorde er dus minder.". Ik zeg inderdaad "Indien het zo zou zijn dat Halle-Vilvoorde 3x het aantal mandatarissen heeft van Brussel...", want ik beschik niet over de cijfers. Waar ik enkel op wil wijzen is dat jij, Rogge, bewust of onbewust, een onwaarheid verkondigt door het inwonersaantal van de stad Brussel te koppelen aan het aantal mandatarissen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Je mag ook gewoon toegeven dat je een fout gemaakt hebt, hoor. Als je dat zou doen, dan zou ik je dat meteen vergeven. Dit ligt volledig in jouw handen, dus vraag hier a.u.b. ook geen bron voor omdat ik het woordje zou gebruik. Met het meermaals gemarkeerde woord verklein je de kans op het doen van foute uitspraken, dus doe je er zeker niet slecht aan om die zinsconstructie zelf wat meer toe te passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als jij beweert dat ik een onwaarheid verkondig, zou ik graag hebben dat je dat staaft met materiaal dat die discrepantie aantoont. Dank u. Laatst gewijzigd door Rogge : 28 augustus 2010 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Belastingen op werkplaats (volgens europese en internationale regels) binnen een confederatie en Vlaanderen hoeft geen Brusselse geld te krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of de cijfers juist zijn, dat is een andere discussie, maar het zou op zijn minst duidelijk moeten zijn waar het over gaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb je ook nog iets inhoudelijks te zeggen? Laatst gewijzigd door Rogge : 29 augustus 2010 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |