![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Kodo Kodo
Over dat feit houdt de politiek fascistische PvdA haar politiek correcte muil. Ik kwam er onlangs achter door een gesprek met een paar artsen van het AMC. Het zal zeker zo zijn dat statistieken ten deze zeer zorgvuldig onder de pet gehouden worden om een nog grotere escalatie van het Marokkanenprobleem te voorkomen. Het is een feit dat ik ogenblikkelijk van een bekende mediasite geband werd toen ik op de gevaren wees van het sturen van minderjarige hulpverleensters naar Afrikaanse landen. De waarheid moet met alle geweld worden vermeden. Ik wil echter een keer uitgezocht zien - ik heb dit al meerdere malen herhaald - wie achter deze massale islamofilie staat. Deze intolerante allochtone infiltranten met hun al even intolerante cultuur en levensbeschouwing (ver)zorgen dagelijks de diverse dagbladen.
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niettemin ik ben geen fan van Wilders, integendeel. Dat er toch met hem samengewerkt wordt kan twee dingen betekenen: partijen als de CDA willen macht en moeten principes opzij zetten om verder te kunnen werken (wat dit aangaande lijkt mij de VVD ook een opportunist); ofwel iedereen respecteert elkaders mening en gaat lekker democratisch aan de slag met de grootste partijen. Ik denk dat het meer dat eerste is. Anders hadden we jaren terug een kabinet met de SP gehad, maar die wilde de CDA er niet bij. Er zijn er genoeg die weinig op hebben met links. Dan schijnt het eenvoudiger te zijn om met andere lieden uit het rechtse spectrum te onderhandelen.
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een linkse coaliie "gedoogd" door de Dierenpartij ?
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De houding van de VVD begrijp ik nog, hoewel ik 'm betreur. In PaarsPlus zou de VVD de enige rechtse partij zijn tegenover drie 'linkse' partijen. Ze zouden ten eerste te weinig van hun programma kunnen realiseren en ten tweede zou het in de oppositie prijsschieten worden voor CDA en PVV. Daarnaast zal de religiekritiek die Wilders heeft de VVD een zorg zijn. Ze hebben er nooit iets mee opgehad dus nu ook niet. Zelf had liever PaarsPlus gehad. Ik heb VVD gestemd om dat mogelijk te maken. De VVD is nét (1 zetel) groter geworden dan de PvdA. Het wrange is dat als het andersom was geweest PaarsPlus er al had gezeten. Maar VVD, CDA en PVV hebben samen net 1 zetel teveel. Ik moet ook wel zeggen dat de PvdA het behoorlijk stom heeft gespeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Burger
|
![]() Wat de assimilatiestrategie zijn we het dan eens. Persoonlijk lijkt het mij deugdelijk wanneer immigranten integreren, al was het alleen maar als blijk van goede wil. Andersom zou ik dat ook doen. Dwingen tot het volledig laten varen van iemands achtergrond is inderdaad absoluut een tweede punt, waar ook ik niet achter sta.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Op het moment dat iemand een taal goed spreekt, verdwijnt er een barrière.
Dat leidt ogenblikkelijk tot begripsverruiming en een betere communicatie tussen personen onderling. Het eisen van een volledige loslating van een eigen cultuur is weer het andere uiterste. Maar het gebeurt allemaal niet en blijven we in een vacuüm van radiostilte hangen bij gebrek aan communicatieve vaardigheden. Over de rest nog maar te zwijgen.
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Hij is inderdaad geen goed onderhandelaar of debatteur. De vraag is of daar een hele partij op afgerekend moet worden, ook inhoudelijk.
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Balkenende op Prinsjesdag naar New York DEN HAAG -
Premier Jan Peter Balkenende vliegt dinsdagmiddag, op Prinsjesdag, naar New York om woensdag de algemene vergadering van de Verenigde Naties te kunnen bijwonen. Hij gaat er vanuit dat het bestuur van de Tweede Kamer besluit de Algemene Beschouwingen, het traditionele debat na Prinsjesdag over de kabinetsplannen, te schrappen. Balkenende zei dat woensdag in een overleg met de Tweede Kamer. De Antilliaanse minister-president Emily de Jongh-Elhage leidt de Nederlandse delegatie maandag en dinsdag. Als er volgende week geen Algemene Beschouwingen zijn in verband met de demissionaire status van het kabinet, zal Balkenende woensdag dus zelf in New York zijn. Hij wil dat ook graag, omdat er die dag topoverleg met staats- en regeringsleiders is over de zogeheten millenniumdoelstellingen van de VN. Bovendien nemen prins Willem-Alexander en prinses Máxima woensdag in New York deel aan afzonderlijke bijeenkomsten: de prins over watermanagment, de prinses over de toegang tot financiële diensten van kleine bedrijven in de minst ontwikkelde landen. Balkenende zal tijdens de top vooral aandacht vragen voor onderwerpen die nog niet goed lopen, zoals de gelijke behandeling van mannen en vrouwen en de verbetering van gezondheidszorg voor moeders. Nederland staat volgende week zaterdagochtend op de agenda om een toespraak te houden in de grote vergaderzaal. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken), die ook verantwoordelijk is voor Ontwikkelingssamenwerking, zal niet naar de VN-vergadering gaan. Hij is als fractievoorzitter van het CDA druk met de formatieonderhandelingen met VVD en PVV. http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...__.html?p=17,3 Jaja CDA op de kniekes en JP piet er tussen uit. Zelfs demissionair is het ongepast en onbeleefd. Blijkbaar kan het meneer niet veel meer schelen. Dat hij er dan maar blijft ook in de USA.
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen de verschuivingen vinden plaats, op de linker en de rechter helft. Nu wint de PVV er 6 zetels bij van het CDA en ook 6 van de VVD. Waarschijnlijk is de reden ,dat beide partijen zich gedragen als slaafjes van Wilders en daar houden Nederlanders niet van. De meeste mensen kiezen liever voor de meester dan voor de knecht. |
|
![]() |
![]() |