Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2010, 20:06   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Natuurlijk met d�*t verschil dat we geen vijf keer/dag uit Mein Kampf voorlezen he?
Oud 4 september 2010, 20:06   #22
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de tientallen aanslagen die wekelijks gebeuren van moslims op moslims, omdat ze een andere strekking aanhangen.
Zoals ik al zei : DE islam bestaat niet.
Oud 4 september 2010, 23:52   #23
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...thoofden.dhtml

Weeral laten imam het ware gezicht van de islam zien.
Natuurlijk woont hij wel in niet-islamitisch land, want
-daar is het beter
-dat moet veroverd worden.

Wanneer gaan de ogen eindelijk eens massaal open?
hoeveel ogen heb jij?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 01:16   #24
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...thoofden.dhtml

Weeral laten imam het ware gezicht van de islam zien.
Natuurlijk woont hij wel in niet-islamitisch land, want
-daar is het beter
-dat moet veroverd worden.

Wanneer gaan de ogen eindelijk eens massaal open?

Nogal logisch dat wanneer je een hele cultuur publiek vernedert je reactie's krijgt .... of is hij echt verschoten dan is hij gewoon lomp stuur hem een doos pampers op .

*knip*

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 5 september 2010 om 16:05. Reden: Plaatsen van schokkende beelden
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 08:48   #25
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nogal logisch dat wanneer je een hele cultuur publiek vernedert je reactie's krijgt .... of is hij echt verschoten dan is hij gewoon lomp stuur hem een doos pampers op .
Inderdaad, sommige mensen willen dat maar niet begrijpen.
Oud 5 september 2010, 09:47   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
Welke cultuur? Geef eens voorbeelden van die cultuur.

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 5 september 2010 om 16:06. Reden: Kopiëren van materiaal strijdig met forumreglement
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 12:43   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Zoals ik al zei : DE islam bestaat niet.
DE koran bestaat volgens de Mohammedanen wél. Daarom is het verstandiger, kritiek te leveren op de koran dan op de islam. Islam betekent niet altijd onderwerping aan de zogenaamd goddelijke bevelen die door de pedofeet (vzmh) in de wereld zijn gebracht; vandaar dat ik deze onderwerping liever als mohammedanerij bestempel, ook om op de herkomst van al dat "goddelijks" te wijzen. Het opvolgen van koranvoorschriften dus: dat verdient onze niet aflatende waakzaamheid, want het vormt een oorlogsverklaring aan de mensheid en de menselijkheid. Het vormt vooral ook de zelfgekozen gevangenis van de mohammedanen zelf.
Oud 5 september 2010, 13:29   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
Wilders heeft het mis. Niet de Islam is totalitair, maar links is totalitair geworden. En het misbruikt de Islam om zijn ultieme doelen, een islamo-communistische heilstaat te verwezenlijken.

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 5 september 2010 om 16:06. Reden: Kopiëren van materiaal strijdig met forumreglement
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 18:22   #29
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wilders heeft het mis. Niet de Islam is totalitair, maar links is totalitair geworden. En het misbruikt de Islam om zijn ultieme doelen, een islamo-communistische heilstaat te verwezenlijken.

WTF .... Droom verder .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 08:54   #30
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*knip*
Door in Australië te gaan wonen en dan lawaai te maken over een zaak die hem niet aangaat vernedert die gek inderdaad de "cultuur" waaruit hij afkomstig en waarvan hij wellicht niet te genezen is.

Ik kan ze ergens wel begrijpen: ze hebben de rotzooi die de mohammedanerij in hun eigen landen aangericht heeft de rug toegekeerd, en willen dit krachtige statement tegen hun eigen geloof "goedmaken" door iedereen die de feiten onder ogen ziet met de dood te bedreigen. Komen ze alsnog in het paradijs, en ja, ook de pedofeet (salami alibi waterhoofd) was tien jaar lang een emigrant, als je dat doet met een veroveringsdoel, is het toegestaan. En als je maar geen vriendschap sluit met joden of christenen, natuurlijk; die mag je alleen maar huichelen.
Oud 6 september 2010, 15:06   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik maak een observatie over Wilders.
Omdat ge fan van hem zijt kunt te dat natuurlijk niet hebben en bouwt ge alweer een stropop om aan te vallen (as usual).

Ik heb al eerder op dit forum gezegd geweld af te keuren. Het feit dat ge het tegendeel stelt kan ik dus alleen maar als kwade wil of trollen interpreteren.

Er is nog een derde mogelijkheid waar ge nog niet aan gedacht hebt met uw oogkleppen over 'linkiewinkies', namelijk dat ik beiden afkeur.

Wilders heeft geen gelijk, hij lokt reacties uit en is verbaasd dat hij die krijgt.
De prediker heeft geen gelijk want geweld is niet de oplossing (in dat geval).

Vergelijk het met mocht ik u IRL zolang treiteren totdat ge mij een oplawaai verkoopt (en wees gerust, dat kan ik).

Ik keur zowel het treiteren als de oplawaai af, maar ik zie ook wel de wet van oorzaak en gevolg.
En dat zie ik dus als hypocriet!
Ik ben het helemaal niet eens met Wilders, maar vind wel dat hij zeer terecht wijst op een anatal problemen die veel te lang hebben liggen rotten omdat dit niet besproken mocht worden!
Maar wat hij aan "oplossingen" aandraagt vind ik onzin, je kunt de Koran niet verbieden en evenmin mensen uitsluiten die deel uitmaken van de reeds bestaande samenleving.
Maar niets, geen enkele reden praat goed dat iemand aanmoedigt Wilders te onthoofden, u bent niet consequent, je kunt niet redeneren dat je oogst wat je zaait ( waarmee je impliciet goedkeurd!) om vervolgens te beweren dat je tegen geweld bent, bovendien stoort uw gedoe met stropoppen en trollen, wanneer mijn mening u niet bevalt is dat jammer, stop dan met er steeds op te reageren?
Ik vind uw attitude dus ronduit hypocriet, u keurt zogenaamd af, behalve wanneer het gaat over een politicus wiens mening u niet bevalt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:10   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, eerst beledigen en provoceren en daarna komen huilen als ge reactie krijgt.
Niet echt subtiel te noemen die tactiek van Wilders.
Gewoon de waarheid aan de kaak stellen, zeggen wat zovelen denken, dat is niet beledigen en provoceren: dat is vaststellen.
Onbegrijpelijk dat men in landen die al wat verder gevorderd zijn in hun beschaving dan de gebieden waar die lieden vandaan komen dat laten gebeuren zonder zelfs maar in te grijpen.
Gooi zo'n gebaarde gevaarlijke achterlijke vreemdelingen toch je land uit.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 19:09   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak een observatie over Wilders.
Omdat ge fan van hem zijt kunt te dat natuurlijk niet hebben en bouwt ge alweer een stropop om aan te vallen (as usual).

Ik heb al eerder op dit forum gezegd geweld af te keuren. Het feit dat ge het tegendeel stelt kan ik dus alleen maar als kwade wil of trollen interpreteren.

Er is nog een derde mogelijkheid waar ge nog niet aan gedacht hebt met uw oogkleppen over 'linkiewinkies', namelijk dat ik beiden afkeur.

Wilders heeft geen gelijk, hij lokt reacties uit en is verbaasd dat hij die krijgt.
De prediker heeft geen gelijk want geweld is niet de oplossing (in dat geval).

Vergelijk het met mocht ik u IRL zolang treiteren totdat ge mij een oplawaai verkoopt (en wees gerust, dat kan ik).

Ik keur zowel het treiteren als de oplawaai af, maar ik zie ook wel de wet van oorzaak en gevolg.
Umaakt ene observatie over Wilders..wat leuk, de man al eens ontmoet of bedoel je dat je de krant leest en tv kijkt?
Mijn punt is net dat er geen uitlokking is, dat excuus is er niet wanneer het gaat over het bedreigen van Westerse politici door een of andere baardmens met onthoofding!
Om mottig van te worden uw hypocriet gedoe! U keurt het al maar hij heeft het uitgelokt! Dan keurt u niet af beste; maar praat u goed!
Oud 8 september 2010, 22:37   #34
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben het helemaal niet eens met Wilders, maar vind wel dat hij zeer terecht wijst op een anatal problemen die veel te lang hebben liggen rotten omdat dit niet besproken mocht worden!
Nee dat doet hij niet.
Hij probeert bepaalde maatschappelijke problemen op de nek van anderen af te schuiven.
Dat is populistische volksmennerij, niets meer.

Citaat:
Maar wat hij aan "oplossingen" aandraagt vind ik onzin, je kunt de Koran niet verbieden en evenmin mensen uitsluiten die deel uitmaken van de reeds bestaande samenleving.
Daar zijn we het toch over eens.

Citaat:
Maar niets, geen enkele reden praat goed dat iemand aanmoedigt Wilders te onthoofden
Ik praat de reactie dan ook niet goed, ge moet beter lezen.
Ik geef gewoon oorzaak en gevolg aan.

Citaat:
je kunt niet redeneren dat je oogst wat je zaait ( waarmee je impliciet goedkeurd!)
Zoals al aangegeven, dat doe ik niet, stop met stropoppen aan te vallen.

Citaat:
wanneer mijn mening u niet bevalt is dat jammer, stop dan met er steeds op te reageren?
Voor iemand die het recht op vrije meningsuiting voor islamofoben gelijk Wilders verdedigt, zijt ge wel snel om het anderen niet te gunnen.
Een beetje hypocriet, vindt ge niet?
Oud 8 september 2010, 22:39   #35
Alboreto

Standaard

Citaat:
U keurt het af maar hij heeft het uitgelokt!
Correct.
Ge hebt het begrepen zie ik.

Vrede.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 september 2010 om 22:39.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 23:08   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat doet hij niet.
Hij probeert bepaalde maatschappelijke problemen op de nek van anderen af te schuiven.

Voor iemand die het recht op vrije meningsuiting voor islamofoben gelijk Wilders verdedigt, zijt ge wel snel om het anderen niet te gunnen.
Kun je dat achterlijke poppengedoe eens achterwege laten?
Het gevolg heeft niet met een oorzaak te maken tenzij je goedkeurt dat je op iemands mening oproept tot geweld in de vorm van onthoofden, nogal hypocriet uw hele redenering!En dan heeft u het over vrijmeningsuiting? Blijkbaar niet voor Wilders!
Oud 9 september 2010, 17:25   #37
Alboreto

Standaard

Citaat:
Kun je dat achterlijke poppengedoe eens achterwege laten?
Dat is wat ik al een tijdje aan u vraag.
Laat het achterlijke stropoppengedoe achterwege en discussieer op basis van de mening die ik hier neerschrijf, niet op basis wat gij denkt dat mijn mening zou moeten zijn.

Citaat:
Het gevolg heeft niet met een oorzaak te maken
Natuurlijk wel.
Wanneer iemand in IRL iemand anders steeds maar opnieuw blijf treiteren, dan riskeert die slaag te krijgen.
Wanneer dat gebeurt zal ik de geweldenaar proberen tegen te houden, maar ik zal geen medelijden hebben met de verbale agressor.

Citaat:
tenzij je goedkeurt dat je op iemands mening oproept tot geweld in de vorm van onthoofden
Nee, zoals ik al schreef, ik keur geweld niet goed, en ik roep zeker niet op tot geweld.

Citaat:
En dan heeft u het over vrijmeningsuiting? Blijkbaar niet voor Wilders!
Wel, de vrije meningsuiting heeft inderdaad zijn grenzen.
De vrijheid van de een stopt waar ze begint voor de andere, zo eenvoudig is het.
Ik kan bijvoorbeeld van mening zijn dat iemand op dit forum een domme koe is met een IQ van een woelmuis, maar indien ik mij zoals Wilders op mijn recht van meningsuiting beroep en dat hier ventileer, dan krijg ik toch strafpunten.
Snapt ge?
Oud 9 september 2010, 19:18   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat doet hij niet.

Zeg wat begrijp je niet wanneer iemand zegt dat jou oorzaak en gevolg totale onzin is omdat niets rechtvaardigd dat je hiernee dreigt naar een Nederlands politicus? Dat toont juist aan dat de man een punt heeft, niet uit volksmennerij maar omdat links weigert in te zien dat er helemaal geen warme en solidaure samenleving is ontstaan maar wel een van naast mekaar leven waarbij vooral moslims worden aangezet om vanuit ene conflicthouding in deze samenleving te staan. Dat ontkennen is echt het doel waar Wilders steeds de bal instapt en zeer terecht, met blinden zoals u zal hij dit blijven doen.
Kun je die totaal belachelijk uitdrukking eens achterwege laten?
Je stropoppen komen mijn strot uit,wanneer mijn mening je niet bevalt reageer er dan niet steeds op, kinderachtig die houding!

Wie Wildersgeen vrije mening gunt bent u met uw gewauwel over "oorzaak"
waarbij u dan "het gevolg" zogenaamd afkeurt maar ja, er is wel een "oorzaak" he? Dat is impliciet zeggen dat zonder die oorzaak het gevolg er niet zou zijn, waarmee je dus wel begrip toont voor wat je zogenaamd afkeurt....
Oud 9 september 2010, 20:19   #39
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zeg wat begrijp je niet wanneer iemand zegt dat jou oorzaak en gevolg totale onzin is omdat niets rechtvaardigd dat je hiernee dreigt naar een Nederlands politicus?
Alweer stropoppen, stop daar toch mee.

Nogmaals duidelijk, ik keur de dreiging af, dus zeg zeker niet dat het gerechtvaardigd is. Stop met zulke nonsens in mijn mond te leggen.

Ik dreig ook nergens naar een politicus.

Citaat:
Dat toont juist aan dat de man een punt heeft, niet uit volksmennerij maar omdat links weigert in te zien dat er helemaal geen warme en solidaure samenleving is ontstaan maar wel een van naast mekaar leven waarbij vooral moslims worden aangezet om vanuit ene conflicthouding in deze samenleving te staan.
Een mening gelijk een ander, maar een die ik niet deel.
Het is een karikaturale voorstelling van de realiteit, en daar doe ik niet aan mee.

Citaat:
Kun je die totaal belachelijk uitdrukking eens achterwege laten?
Je stropoppen komen mijn strot uit
Eerlijk gezegd beginnen uw stropoppen mij ook stilaan te vervelen.
Het is geen manier van discussieren.
Dus stop ermee.

Citaat:
Wie Wildersgeen vrije mening gunt bent u met uw gewauwel over "oorzaak"
Zoals al gezegd, vrije meningsuiting heeft zijn grenzen.
Vrije meningsuiting: Ja
Constante beledigingen en provocaties op racistische basis: Nee, ik vind dat dit niet kan.
Het is hier in België ook verboden trouwens en ik volg met veel interesse of dit in Nederland ook niet het geval is.

Wanneer begon de rechtszaak tegen Wilders nu ook alweer?

Citaat:
waarbij u dan "het gevolg" zogenaamd afkeurt maar ja, er is wel een "oorzaak" he?
Ja, er is in deze zaak inderdaad een oorzaak, namelijk de provocatie van Wilders.

Citaat:
Dat is impliciet zeggen dat zonder die oorzaak het gevolg er niet zou zijn
Klopt, mocht er vanwege Wilders geen provocatie komen er zou geen doodsbedreiging geweest zijn.
Oud 9 september 2010, 22:57   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik al een tijdje aan u vraag.
Laat het achterlijke stropoppengedoe achterwege en discussieer op basis van de mening die ik hier neerschrijf, niet op basis wat gij denkt dat mijn mening zou moeten zijn.

Natuurlijk wel.
Wanneer iemand in IRL iemand anders steeds maar opnieuw blijf treiteren, dan riskeert die slaag te krijgen.
Wanneer dat gebeurt zal ik de geweldenaar proberen tegen te houden, maar ik zal geen medelijden hebben met de verbale agressor.

Nee, zoals ik al schreef, ik keur geweld niet goed, en ik roep zeker niet op tot geweld.

Wel, de vrije meningsuiting heeft inderdaad zijn grenzen.
De vrijheid van de een stopt waar ze begint voor de andere, zo eenvoudig is het.
Ik kan bijvoorbeeld van mening zijn dat iemand op dit forum een domme koe is met een IQ van een woelmuis, maar indien ik mij zoals Wilders op mijn recht van meningsuiting beroep en dat hier ventileer, dan krijg ik toch strafpunten.
Snapt ge?
Wanneer u dit zegt , een domme koe beledigd u iemand persoonlijk e n dan krijgt u terecht strafpunten.
Maar Wilders heeft het over een ideologie waar blijkbaar mensne zichzelf als persoon mee identiviceren en daarom eisen dat iemand gen kritiek meet heeft op die ideologie, snapt ge? Goed zo!

Want dat is de essentie en daarin rij je jezelf vast, je zegt geweld af te keuren maar tja, wanneer je en ideologie beledigd zijn moslims beledigd en dus moet je zwijgen anders ben je lok je geweld uit! Zo maak je mensen mondddood,en dat zou dan net zijn waar u niet voor staat?
Wel dus, u keurt geweld af maar gaat mee in de redenering dat je met een mening over een ideologie geweld uilokt, dat lijkt aardig op de inquisitie, gene kritiek op geloof of we gebruiken geweld, het zijn geen figuren zoals u die de verlichting brachten zoveel is duidelijk.
Voor mij stopt de vrijheid van eneder welke "gelovige" wanneer hij iemand bedreigd omwille van zijn mening, voor u is dat "oorzaak en gevolg"uitlokking dus.
Ik pak u inderdaad op uw mening, dus verschuil je niet achter poppen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be