![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ben benieuwd of de Walen binnen een jaar of 15 nog even openstaan tov het Nederlands, gezien -als ik me niet vergis- Nederlanders zelfs hun eigen drinkwater meebrengen naar de campings.
Er zijn daar eigen bronnen met mineraalwater hoor, dus laat die mensen nou toch ook eens iets verdienen... |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat blijkt namelijk nergens uit, lezersbrieven ten spijt.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan ze de Hollandse campings platbranden ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen staan niet te smeken opdat men in Wallonië Nederlands leert. Desondanks is het economisch gezien wel interessant om te leren, en uiteraard ook om een andere cultuur te leren kennen. Indien er nóg meer geslotenheid zou komen zijn de gevolgen voor�*l voor hen te dragen.
![]() In de Rand: ander verhaal. Vlaming verkoopt huis aan Franstalige die vlucht uit Brussel en gaat er zelf nooit meer wonen omdat hij schrik heeft de Franstalige cultuur naast zijn deur te hebben.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 september 2010 om 21:40. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Indien u beweert dat de attitude van onze Franstalige ex-landgenoten (in geval van splitsing van België) naar Nederlanders toe zou wijzigen, bewijzen ze zichzelf geen goede economische dienst. Waarom zou dit een gevolg van welke splitsing dan ook zijn? |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog minder contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen, Franstalige toeristen die Vlaanderen niet meer zullen bezoeken. Neem de Vlaamse Kust en stel nu voor, uw Vlaamse Kust zonder Franstalige toeristen : als burger zal u zeggen "en dan?", als hoteluitbater of handelaar zal u een totale andere mening hebben vooral als men weet dat die regio vooral van zijn toerisme leeft. Of een andere stelling : Vlamingen die Wallonië zullen willen bezoeken en aan wie men ze duidelijk zal laten weten dat ze er niet meer welkom zijn. Dat kan misschien overdreven lijken maar ik denk dat we in die richting zullen gaan.
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik naar zee wil ga ik naar de Côte d'Opale of... en ja dit meen ik, naar Zeeland in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen wel nog altijd gaan wandelen in de bossen van de Alte Kameraden, maar dan passeren ze waarschijnlijk in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil U de fransen gaan verbieden om naar de belgische kust te komen.... ![]() En wil wallonië géén Vlaamse toeristen meer zien,trés bon mijn beste,daar lig ik geenszins wakker van... |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vlamingen hebben echt de behoefte niet hun vakantiebestemming te laten afhangen van secundaire belangen, zoals daar zijn 'de taal ter plaatse', 'de economische impact op de plaatselijke bevolking', 'al dan niet bereid zijn me in mijn taal te woord te staan in alle gevallen', enzovoort. Integendeel, voor een merendeel van de Vlamingen is het een verlies om niet meer in een vreemde munt te kunnen rekenen in Europa. Vandaar dat ze steeds vaker verder weg gaan. ![]() Laatst gewijzigd door Kawadude : 5 september 2010 om 21:52. |
|
![]() |