Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 21:24   #21
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
'wij' openen er dan ook heel graag campings.
Ben benieuwd of de Walen binnen een jaar of 15 nog even openstaan tov het Nederlands, gezien -als ik me niet vergis- Nederlanders zelfs hun eigen drinkwater meebrengen naar de campings.

Er zijn daar eigen bronnen met mineraalwater hoor, dus laat die mensen nou toch ook eens iets verdienen...
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:25   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
'wij' openen er dan ook heel graag campings.
Halve dorpen zijn ondertussen al in het bezit van "den ollander".
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 21:28   #23
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Ben benieuwd of de Walen binnen een jaar of 15 nog even openstaan tov het Nederlands, gezien -als ik me niet vergis- Nederlanders zelfs hun eigen drinkwater meebrengen naar de campings.

Er zijn daar eigen bronnen met mineraalwater hoor, dus laat die mensen nou toch ook eens iets verdienen...
ze hebben nog een inhaalslag te maken. Vooralsnog is mijn indruk dat men helemaal niet buitensporig openstaat voor het Nederlands.

dat blijkt namelijk nergens uit, lezersbrieven ten spijt.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 21:34   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als België splitst, is er geen reden meer om als Franstalig open tov het Nederlands te zijn. Dan zullen de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog meer verdwijnen. U wil de splitsing? Geen probleem maar accepteer dan de gevolgen ervan.
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 21:36   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als België splitst, is er geen reden meer om als Franstalig open tov het Nederlands te zijn. Dan zullen de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog meer verdwijnen. U wil de splitsing? Geen probleem maar accepteer dan de gevolgen ervan.
Wat zijn dan de gevolgen ?

Gaan ze de Hollandse campings platbranden ?
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 21:37   #26
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Mensen staan niet te smeken opdat men in Wallonië Nederlands leert. Desondanks is het economisch gezien wel interessant om te leren, en uiteraard ook om een andere cultuur te leren kennen. Indien er nóg meer geslotenheid zou komen zijn de gevolgen voor�*l voor hen te dragen.
In de Rand: ander verhaal. Vlaming verkoopt huis aan Franstalige die vlucht uit Brussel en gaat er zelf nooit meer wonen omdat hij schrik heeft de Franstalige cultuur naast zijn deur te hebben.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 september 2010 om 21:40.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 september 2010, 21:43   #27
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
M'n beste, we bespraken de campings in Wallonië die in handen zijn van onze Nederlandse vrienden.

Indien u beweert dat de attitude van onze Franstalige ex-landgenoten (in geval van splitsing van België) naar Nederlanders toe zou wijzigen, bewijzen ze zichzelf geen goede economische dienst.

Waarom zou dit een gevolg van welke splitsing dan ook zijn?
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:44   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat zijn dan de gevolgen ?

Gaan ze de Hollandse campings platbranden ?
Nog minder contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen, Franstalige toeristen die Vlaanderen niet meer zullen bezoeken. Neem de Vlaamse Kust en stel nu voor, uw Vlaamse Kust zonder Franstalige toeristen : als burger zal u zeggen "en dan?", als hoteluitbater of handelaar zal u een totale andere mening hebben vooral als men weet dat die regio vooral van zijn toerisme leeft. Of een andere stelling : Vlamingen die Wallonië zullen willen bezoeken en aan wie men ze duidelijk zal laten weten dat ze er niet meer welkom zijn. Dat kan misschien overdreven lijken maar ik denk dat we in die richting zullen gaan.
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 21:45   #29
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Mensen staan niet te smeken opdat men in Wallonië Nederlands leert. Desondanks is het economisch gezien wel interessant om te leren, en uiteraard ook om een andere cultuur te leren kennen. Indien er nóg meer geslotenheid zou komen zijn de gevolgen voor�*l voor hen te dragen.
In de Rand: ander verhaal. Vlaming verkoopt huis aan Franstalige die vlucht uit Brussel en gaat er zelf nooit meer wonen omdat hij schrik heeft de Franstalige cultuur naast zijn deur te hebben.
Uit ervaring weet ik dat Walen op dit moment alles in het werk stellen om Nederlands te leren indien het hen economisch uitkomt. Geloof me, er spreken nu meer Walen Nederlands dan je denkt.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:46   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M'n beste, we bespraken de campings in Wallonië die in handen zijn van onze Nederlandse vrienden.

Indien u beweert dat de attitude van onze Franstalige ex-landgenoten (in geval van splitsing van België) naar Nederlanders toe zou wijzigen, bewijzen ze zichzelf geen goede economische dienst.

Waarom zou dit een gevolg van welke splitsing dan ook zijn?
Ik wist niet dat u over campings had. Ik had het meer over de algemene toestand.
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 21:46   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog minder contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen, Franstalige toeristen die Vlaanderen niet meer zullen bezoeken. Neem de Vlaamse Kust en stel nu voor, uw Vlaamse Kust zonder Franstalige toeristen : als burger zal u zeggen "en dan?", als hoteluitbater of handelaar zal u een totale andere mening hebben vooral als men weet dat die regio vooral van zijn toerisme leeft. Of een andere stelling : Vlamingen die Wallonië zullen willen bezoeken en aan wie men ze duidelijk zal laten weten dat ze er niet meer welkom zijn. Dat kan misschien overdreven lijken maar ik denk dat we in die richting zullen gaan.
De Belgische kust boeit me allang niet meer.
Als ik naar zee wil ga ik naar de Côte d'Opale of... en ja dit meen ik, naar Zeeland in Nederland.
Henri1 is offline  
Oud 5 september 2010, 21:46   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja. De Vlamingen die nu naar de Ardennen gaan , gaan dan naar de Vlaamse kust hé. Probleem opgelost.
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 21:48   #33
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat u over campings had. Ik had het meer over de algemene toestand.
Alvorens forse standpunten in te nemen, raad ik u aan minstens een deel van een discussie te volgen.

Dit vermijdt misverstanden en verloren energie. Waarvoor dank.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:48   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja. De Vlamingen die nu naar de Ardennen gaan , gaan dan naar de Vlaamse kust hé. Probleem opgelost.
De Vlamingen die van de Ardennen houden zitten wel met een probleem.
Ze kunnen wel nog altijd gaan wandelen in de bossen van de Alte Kameraden, maar dan passeren ze waarschijnlijk in Wallonië.
Henri1 is offline  
Oud 5 september 2010, 21:48   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een geblaat ook alweer,dat de waalse bezoekers van de kust zullen wegblijven impliceert nog altijd niet dat er aan diezelfde kust geen frans gaat gesproken worden....

Of wil U de fransen gaan verbieden om naar de belgische kust te komen....

En wil wallonië géén Vlaamse toeristen meer zien,trés bon mijn beste,daar lig ik geenszins wakker van...
Svennies is offline  
Oud 5 september 2010, 21:49   #36
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze kunnen wel nog altijd gaan wandelen in de bossen van de Alte Kameraden, maar dan passeren ze waarschijnlijk in Wallonië.
En ? Gaan ze landmijnen leggen ?
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 21:50   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat een geblaat ook alweer,dat de waalse bezoekers van de kust zullen wegblijven impliceert nog altijd niet dat er aan diezelfde kust geen frans gaat gesproken worden....

Of wil U de fransen gaan verbieden om naar de belgische kust te komen....

En wil wallonië géén Vlaamse toeristen meer zien,trés bon mijn beste,daar lig ik geenszins wakker van...
De Fransen? Ze hebben alles in hun eigen land, wat Kusten betreft! Waarom zouden ze naar de Vlaamse Kust gaan?
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 21:50   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ? Gaan ze landmijnen leggen ?
Ik heb niets gezegd over offensieve maatregelen.
Henri1 is offline  
Oud 5 september 2010, 21:51   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Probleem opgelost!
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 21:51   #40
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beste Henri,

Vlamingen hebben echt de behoefte niet hun vakantiebestemming te laten afhangen van secundaire belangen, zoals daar zijn 'de taal ter plaatse', 'de economische impact op de plaatselijke bevolking', 'al dan niet bereid zijn me in mijn taal te woord te staan in alle gevallen', enzovoort.

Integendeel, voor een merendeel van de Vlamingen is het een verlies om niet meer in een vreemde munt te kunnen rekenen in Europa. Vandaar dat ze steeds vaker verder weg gaan.

Laatst gewijzigd door Kawadude : 5 september 2010 om 21:52.
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be