![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat is een over-simplificatie (en niet wat Dawkins zegt), maar dat er is weldegelijk een relatie tussen intelligentie en godsdienst-gevoeligheid (dat zegt hij wel, en is aantoonbaar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je het artikel las, dan kwam je al snel tot de conclusie dat hij de mosterd haalde in grote steden als Brussel, waar door de vele inwijkelingen inderdaad er die tendens is. Dat deze mensen uit een heel ander milieu komen, een omgeving die - dare I say - qua ontvoogding minstens twee generaties achter staat, dat vermeldde hij gemakkelijkheidshalve even niet. Er is zelfs één godsdienst bij waarvan de meesten van ons wel denken "hoog tijd dat die aan hun eigen Verlichting beginnen". Bottom line; er is weldegelijk een verschil van generatie tot generatie; de oudere generaties zijn veel geloviger. En dat is zo bij autochtonen en allochtonen, maar als je één generatie van beiden vergelijkt, dan hebben de allochtonen nog heel wat in te halen tov de allochtonen. Off topic; natuurlijk stoorde me ook dat dat NL magazine NOG maar eens een artikel publiceert dat ideaal is om lekker neer te kijken op die Belgische boertjes. Het is trouwens elke keer van dattum als het "artikel der lage landen" over België gaat; dan hebben ze het nog over onze steenkoolmijnen, dan over Brussel (waarbij enkel Brusselse politiekers uitgebreid aan het woord komen, wiens stelling is "we doen het goed, we zijn kosmopolitisch maar de Vlaming heeft daardoor schrik van ons" *), enz... het eerste artikel over Frank De Winne (of zo) moet ik nog steeds zien. Mijn abo wordt binnenkort opgezegd, ik geef het op. Mvg, J. * Natuurlijk geen woord over het feit dat wij hun balans in evenwicht houden met onze belastingen. "We doen het goed"... yeah right! Laatst gewijzigd door pixelpower : 8 september 2010 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |