Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 september 2010, 22:24   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dubbelnick van System?

Je kan best Vlaming zijn zonder orangist te zijn he, of is je verstand daar te klein voor misschien?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 22:58   #22
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Wat onze belegeraars maar niet willen begrijpen dat is dat als de beerput overloopt de stront naar de zee stroomt. Ten andere. Er al eens aan gedacht dat de Franstaligen gewoon Wallonië-Brussel zullen uitroepen tot de enige en wettige erfgenaam van België en dus gewoon door zullen gaan met Belgique francaise.
Zolang ze maar ook de Belgische schulden erven...
Cunning linguist is offline  
Oud 7 september 2010, 23:00   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Zolang ze maar ook de Belgische schulden erven...
Neen, de volledige Belgische schuld zou in dat geval naar Vlaanderen gaan.

Ja, de Walen zijn baas.
Oud 7 september 2010, 23:03   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je kan best Vlaming zijn zonder orangist te zijn he
Ja zeker, maar de betreffende quote kon zo goed als woordelijk uit het toetsenbord van onze Maaslandse vriend komen. Dat was er zo leuk aan.
Oud 7 september 2010, 23:03   #25
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Je kan best Vlaming zijn zonder orangist te zijn he
Is dat zoiets als een kosmopolitische gehuchtinwoner?
Oud 7 september 2010, 23:07   #26
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
OK, dan kunnen ze de staatschuld overnemen. Deal!
En jij gelooft dat echt, he? Voor sommigen gaat het echt pijnlijk ontwaken worden.
Steve_M is offline  
Oud 7 september 2010, 23:43   #27
EddyBal

Standaard

Citaat:
Is dat zoiets als een kosmopolitische gehuchtinwoner?
Het is niet omdat we al eens neuken, dat we moeten trouwen he. We hoeven niet eens samen te wonen. LAT lijkt me prima We hebben al een gemeenschappelijk "huis" Europa, laat dat volstaan en berg je natte imperialistische dromen op. De doorsnee Vlaming wil géén Hollander zijn, maar Vlaming. Die meerderheid van Vlamingen proberen belachelijk te maken zal alleen maar méér weerstand oproepen tegen meer samenwerking.

Net het juk kunnen afschudden hebben van één heerser, om dan een andere te gaan dienen ligt niet in onze aard. We zullen onzelf wel dienen, dank U
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 23:50   #28
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat we al eens neuken, dat we moeten trouwen he. We hoeven niet eens samen te wonen. LAT lijkt me prima We hebben al een gemeenschappelijk "huis" Europa, laat dat volstaan en berg je natte imperialistische dromen op. De doorsnee Vlaming wil géén Hollander zijn, maar Vlaming. Die meerderheid van Vlamingen proberen belachelijk te maken zal alleen maar méér weerstand oproepen tegen meer samenwerking.

Net het juk kunnen afschudden hebben van één heerser, om dan een andere te gaan dienen ligt niet in onze aard. We zullen onzelf wel dienen, dank U
Ik ben maar een in Nederland wonende immigrant. Als je iedereen, die voordelen ziet in een staatkundig verband van Nederland en Vlaanderen, van imperialisme beticht, zegt dat meer over je bekrompenheid dan over mijn imperialistische neigingen. Voorwaar is het bange particularistische Vlaminkske het kleine broertje van de belgicist.

En nog even voor de goede orde: je denkbeeldige gemeenschappelijke Europese huis staat te wankelen, alleen belemmert jullie EU-geile Belgische kerktoren je nu nog het zicht.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 september 2010 om 23:52.
Oud 8 september 2010, 00:34   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
De Belgen zijn zo EU-geil als ketters omdat ze zoveel voordeel d'rbij hebben, terwijl ze de pest hebben aan twee van hun buren, de Nederlanders en de Fransen. Da's een mooi Europa-liefhebbend volkje. Waarom Europa willen als je van je buren al niets moet hebben?!!?
2 redenen.

1: Belgische politici zien (onterecht) een oplossing van de belgische problemen in Europa. Het netto-effect is echter dat men de belgische problemen nu op europese schaal creëert.

2: Belgische politici zijn gemiddeld genomen uitermate paternalistisch in hun politieke visie. Het volk is enkel een lastige hindernis bij verkiezingen en wordt best zo weinig mogelijk bij het beleid betrokken. Volksvertegenwoordigers bestaan hier simpelweg niet. Het zijn allemaal partijvertegenwoordigers.

In Europa is het veel makkelijker om allerhande politieke ideeën door te drukken gezien er nog minder controle is dan in België zelf.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 september 2010 om 00:35.
Rr00ttt is offline  
Oud 8 september 2010, 06:20   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben maar een in Nederland wonende immigrant. Als je iedereen, die voordelen ziet in een staatkundig verband van Nederland en Vlaanderen, van imperialisme beticht, zegt dat meer over je bekrompenheid dan over mijn imperialistische neigingen. Voorwaar is het bange particularistische Vlaminkske het kleine broertje van de belgicist.

En nog even voor de goede orde: je denkbeeldige gemeenschappelijke Europese huis staat te wankelen, alleen belemmert jullie EU-geile Belgische kerktoren je nu nog het zicht.
Dat heb je als 'in Nederland wonende immigrant' knap opgemerkt.
Oud 8 september 2010, 10:50   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Da's een mooi Europa-liefhebbend volkje. Waarom Europa willen als je van je buren al niets moet hebben?!!?
Qué?
'onze' politici misschien.
De doorsnee Vlaming, dat zal wel wat anders zijn.

Als't even kan zou ik graag de Republiek der Verenigde Nederlanden het voortouw zien nemen in de complete ontmanteling van de €U.
Pelgrim is offline  
Oud 8 september 2010, 11:00   #32
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben maar een in Nederland wonende immigrant.
Je hebt je in ieder geval al aardig aan 'onze' bescheidenheid aangepast

het is overigens mijn ervaring dat maar weinig immigranten hier oorspronkelijk van plan waren naar Nederland te gaan. Veelal komen hier min of meer per ongeluk terecht, bijvoorbeeld op doortocht naar Engeland, of na een tegenvallend verblijf in Frankrijk. Zij komen hier en het blijkt meer dan een beetje goed te bevallen (op de keuken na) en men blijft hangen. En zo komen wij kort gezegd aan onze verrassend forse immigrantengemeenschappen die bijdragen aan onze samenleving.

is dat ook zo bij jou?
Hollander is offline  
Oud 8 september 2010, 11:05   #33
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat valt te betwijfelen, al ooit van het VNV gehoord ?

of kornuiten zoals o.a. Siegfried Bracke van de NVA
jogo is offline  
Oud 8 september 2010, 11:12   #34
Wisord
Banneling

Standaard

Misschien moeten ze die senatoren hun vergoedingen even afnemen tot er een oplossing is. Een gewone werknemer moet ook resultaten kunnen voorleggen of ie wordt ook niet betaald. Een zelfstandige die geen resultaten boekt gaat over kop .
Wisord is offline  
Oud 8 september 2010, 11:34   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan best Vlaming zijn zonder orangist te zijn he, of is je verstand daar te klein voor misschien?
Laat ons niet lachen.

Hoe kan je Vlaming zijn als je aanhanger bent van Holland, de staatsvijand van Vlaanderen?
Jantje is offline  
Oud 8 september 2010, 11:35   #36
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je hebt je in ieder geval al aardig aan 'onze' bescheidenheid aangepast

het is overigens mijn ervaring dat maar weinig immigranten hier oorspronkelijk van plan waren naar Nederland te gaan. Veelal komen hier min of meer per ongeluk terecht, bijvoorbeeld op doortocht naar Engeland, of na een tegenvallend verblijf in Frankrijk. Zij komen hier en het blijkt meer dan een beetje goed te bevallen (op de keuken na) en men blijft hangen. En zo komen wij kort gezegd aan onze verrassend forse immigrantengemeenschappen die bijdragen aan onze samenleving.

is dat ook zo bij jou?
Ik heb me in (het) Nederland(se taalgebied) geenszins per ongeluk gevestigd. Toen ik in 1992 in België ging wonen, sprak ik al een aardig mondje Nederlands. Niet dat ik geen andere vreemde talen sprak, maar ik vond dit deel van Europa en zijn taal wel apart. Omdat ik ook in Vlaanderen heb gewoond en er nog steeds regelmatig kom, voel ik me daar ook mee verbonden en zie ik het stuk van België ten noorden van de taalgrens niet als buitenland.
Oud 8 september 2010, 21:21   #37
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Wat onze belegeraars maar niet willen begrijpen dat is dat als de beerput overloopt de stront naar de zee stroomt. Ten andere. Er al eens aan gedacht dat de Franstaligen gewoon Wallonië-Brussel zullen uitroepen tot de enige en wettige erfgenaam van België en dus gewoon door zullen gaan met Belgique francaise.
In dat geval nemen ze ook de volledige staatsschuld op zich, niet ?
HOUZEE ! is offline  
Oud 8 september 2010, 23:20   #38
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat valt te betwijfelen, al ooit van het VNV gehoord ?

of kornuiten zoals o.a. Siegfried Bracke van de NVA
Of de miljoenen Vlamingen die sinds 1830 collaboreren met het Franco-Belgisch regime?
Oud 8 september 2010, 23:35   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:

Zoals ik al eens opmerkte: proberen onze soort Vlamingen belachelijk te amken, doet ons denken aan wat de Franstaligen steeds probeerden: kleineren... wel, DAAR zijn we net te fier voor om dat NOG eens te laten gebeuren. Vlaanderen kan makkelijk op eigen benen staan. We sleuren verdraaid al decennia een ander maar verarmd landsdeel mee dat wel onze centen wil, maar ons niet de vrijheid gunt om ze te verdienen (de dommerikken) dus Vlaanderen ONafhankelijk, DAARVOOR gaan we als einddoel. NIET om ANDERE heersers te dienen.

BTW, ik ben niet blind, en als je meer mijn commentaren zou lezen zou je weten dat ik best besef dat het huidige europa wankel staat. Mij best, want het is allesbehalve wat het moet zijn. Hopelijk komt er gauw een splitsing... Net als in België zal die Noord-zuid lopen
EddyBal is offline  
Oud 9 september 2010, 00:18   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Neen aan Wallobrux
Het lijkt mij nuttig dat Vlaanderen van zoveel mogelijk fora, vooral internationale fora, gebruik zou maken om het huidig gemeenschappelijk en tweetalig bestuur van Brussel te onderstrepen. De internationale gemeenschap zal wanneer België uiteenvalt erkennen dat dit moet gebeuren langs de bestaande gewestgrenzen. Brussel is (helaas!) een derde gewest. Maar een Waalse enclave in Vlaanderen zal nooit erkend worden, zeker niet als voldoende duidelijk blijkt dat dit weliswaar een overwegend Franstalige maar geen Waalse enclave is.
Zou het niet interessant zijn dat Vlaanderen het Frans als een officiële taal erkent? Dan kan men zeggen dat er delen zijn van vlaanderen waar nu eenmaal Frans gesproken wordt. P.S. Nederland heeft ondertussen 5 oficiële talen. Dat betekent echter niet dat alle papieren plots in 5 talen moeten.
Johan Bollen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be