![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anyway u begrijpt mijn punt wel..als we iedereen die op korte of lange termijn een verantwoordelijkheid draagt voor zijn medische toestand mogen uitsluiten van de ziekteverzekering.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok, laat die (volwassen, bestuurders) niet gordeldragers hogere bijdragen betalen, maar laat mensen toch hun goesting doen zeker en ja, als t micele om verkeersdoden te doen zou zijn, moet ze trachten motorrijden te verbieden, veel gevaarlijker dan uw gordelken niet aan te doen hoor ... en ook zonder hogere bijdragen aan de soc zek, hosp verz etc ... nee, dan krijg je een antwoord van 'que pasa' ... ?!? dat is een magje, dat is een moetje, waarom ? que pasa ? ... totale verkleutering dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Een gordel dragen verminderd de kans om te sterven, een motard heeft niet eens een kans.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Verzekering moet zich dan maar terugtrekken als ge geen gordel draagt. Toch voor de eigen lichamelijke schade. En dat kan soms over gigantische bedragen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wordt tijd dat men eens inziet dat het best wel ok is dat mensen risico's nemen met hun gezondheid. Het leven is een aaneenschakeling van risico's en zolang die risico's persoonlijk zijn, is het aan de individuen om daarover te oordelen. Want gezondheids- en veiligheidsfreaks zijn niet principieel tegen risico's. Zij denken gewoon dat zij beter kunnen inschatten welke risico's waard zijn om te nemen en welke risico's dat niet waard zijn. Bvb autorijden is een aanvaardbaar risico, maar autorijden zonder gordel niet. Maar das gewoon een subjectief oordeel over risico. Het is onmogelijk te verdedigen waarom mensen wel een 0.00010% kans op een duidelijk ongeval mogen nemen, maar waarom een een 0.00015% onaanvaardbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(soms kan men het dan niet meer navertellen of zeggen...) Bij mij komt niemand in de wagen die zich niet aangordelt, en ik rij ook met niemand mee waar alle inzittenden niet aangegordeld zijn. Simpel toch.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2010 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar normaal gezien dekt de verzekering alle opleg die ge normaal moet betalen bovenop wat de ziekteverzekering dekt. In navolging van die regel ivm dronkenschap zou het mss invloed kunnen hebben op het gedrag van de mensen mochten ze dat ook weigeren bij het niet dragen van de gordel.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gordel zo weinig mogelijk.
Tenzij in mijn persoonlijke auto waar zo een ellendige pieper in zit die ik er van mijn vrouw niet mag uithalen. Laatst een boete gekregen om niet gordelen. Op Mariakerke brug waar we in file reden. Duidelijk dat mijn leven serieus in gevaar was aan 5 km/uur. Djeezus, ik zie het al voor mij binnen 10 jaar. De nieuwe chauffeurs hebben tegen die tijd behalve hun gordel aan ook nog eens hun fluo vestje op voorhand aan en een willempie helmpje voor alle zekerheid. Mogelijks nog wat kniebeschermers en waarschijnlijk zit er tegen die tijd zelfs een automatische sprinkler installatie in de auto.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 september 2010 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom?
Het is bewezen veiliger en ge hebt er geen last van als ge het gewoon zijt.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens heb ik eens een artikel gelezen van mensen die dat als studie object hadden (weet niet meer waar die link is), en die waren van oordeel dat de gordel tot hier toe nog geen levens gered heeft. Voor die testen hadden ze dummy's gebruikt met menselijke beenderen. Die gordels durven ook al wat beenderen breken trouwens en nog een rits andere verwondingen. Trouwens als je onderste boven in het kanaal ligt zal je misschien liever net geen gordel aanhebben. En bij een flinke smak tegen een duiker, paal of boom, zal die gordel heus niks geholpen hebben. Misschien zelfs nog in uw nadeel gewerkt hebben.
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van alle studies totnogtoe, je hoeft maar te surfen. De gordel heeft quasi een evolutie van 50 jaar achter zich. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom denk je dat België, als enig west-europees land, achteraan bengelt ? Cijfers zeggen soms veel meer als men denkt.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2010 om 19:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb niet alles nagelezen maar eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet. Alles draait om economie, staatsschuld, arme verzekeringsmaatschappijen. Voor deze laatste is het wel belangrijk dat het dragen van de gordel verplicht is want zo komen ze er onderuit om uit te betalen. Maar soit. Voor de verzekering maakt het niet veel uit. Die vinden altijd wel een weg om niet te betalen als ze niet willen en als ze dat toch eens moeten doen springt de overheid wel bij. Net voor de overheid zijn mensen die hun gordel NIET aandoen de interessantste. Zij brengen geld binnen via boetes en bovendien zijn ze direct dood. Geen jaren en jaren aan invaliditeitsuitkeringen of werkeloosheidssteun. Ne mens die van de ene dag op de andere dood is, is natuurlijk veel goedkoper. Een paar keer een boete betalen en geen jaren aanspraak maken op de sz is zeker rendabel. De goegemeente vlaming tolereerd dit niet. Elke persoon die aanspraak maakt op de sz is een profiteur behalve dat ene familielid of die ene vriend.
Ik beken wel dat ik een profiteur ben. Voor de meesten hier dan. Nee, ik ben geen allochtoon van buiten europa, ik ben geen waal die van de transfers profiteert noch een europese allochtoon die zogenaamd je job afpakt. Ik ben wel vlaming, kankerpatient (profitariaat) maar werk full-time. Als het me enigszins mogelijk is. (misschien minder profiteur). Voor de meeste mensen hier ben ik hoe dan ook een profiteur en crimineel want ik heb het statuut van arbeider. Ik kost teveel aan m'n werkgever en kan onvoldoende consumeren. Ook voor de zuiver financiële sector kan ik niet veel opbrengen. de crisis is dan duidelijk de schuld van de gewone mens. Daarom dienen zij gestraft te worden. Zij dienen ontslagen te worden en de grote aandeelhouders verdienen grotere inkomsten al was het maar om de morele schadevergoeding, van de schade aangericht door het gepeupel te vergoeden.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf nu moet elke wagen uitgerust worden met een irritant 90db geluid die 5 minuten blijft irriteren wanneer een persoon in de auto zijn gordel niet aandoet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een bestuurder maakt die gordel trouwens niet zoveel uit. Bij een aanrijding span je automatisch al uw spieren op uw stuur en zelfs bij een hevige klap voel je niets Tenminste dat is mijn ervaring. Maar goed de gordel kan in bepaalde gevallen bijdragen aan veiligheid voor een stukje. Los daarvan moeten ze me eens het nut aantonen van gordels in stadsverkeer waar men stapvoets zit aan te schuiven.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van dat gepiep wordt ge gewoon crazy en het slechte nieuws is, het stopt niet in tegendeel het wordt alleen maar erger, en ge kunt het ook niet afzetten. Ge moet een speciaal attest van den dokter voorleggen voor de garage een code doorkrijgt uit Zweden om dien toeter af te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus vanaf nu alleen nog Audi, Volvo en mercedes op de baan, en derest afgekeurd bij de keuring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet in elk geval niet moeilijk zijn om dat in alle nieuwe auto`s te steken, het was zelf geen extra optie. straffer nog, als ge uw gordel niet draagt, worden terecht uw airbags gedeactiveerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat alle relatief recente auto's dat hadden. Toen ik dat nog niet had deed ik eigenlijk ook amper mijn gordel aan. Sinds een jaar of 3 heb ik zo een piepsysteem en sindsdien ben ik die beginnen dragen. In het begin is dat wat irritant, maar nu is dat gewoon een reflex geworden en voel ik dat zelfs niet meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |