![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 september 2010 om 14:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vreemd dat alleen DM daarover bericht...
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() you are catching my point ...
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Incestueus stilzwijgen hé.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 september 2010 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke buitenlandse wetenschappers 'experts' over Belgische politiek zouden hun licht moeten werpen over publicaties die niet bestemd zijn voor het buitenland? = 0 Buitenlandse publicaties zijn interessant voor thema's die ook in het buitenland bruikbaar zijn. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Effe het KULeuven organigram checken op vives.
http://organigram.kuleuven.be/ext/8/50920651.htm Vijf BAP'ers worden vermeld. Waarvan één nog in dienst moet treden. Eén van die onderzoekers heeft een aantal wetenschappelijke publicaties die vermeld worden in Lirias. Ik vind daar niks terug over de onderzoeken waarvan VIVES melding Ik dacht dat in Lirias alle wetenschappelijke onderzoeksresultaten die aan de KULeuven verschenen zijn vermeld werden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.econ.kuleuven.be/vives/ Laatst gewijzigd door giserke : 15 september 2010 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De medewerkers van Vives:
Directeur Prof. dr. Erik Buyst Senior Researchers Geert Jennes Damiaan Persyn Jo Reynaerts Junior Researchers Luca Marcolin Goesaert Tim Wouter Torfs Liqiu Zhao Andere: Prof. dr. Christophe Crombez Prof. dr. Maarten Goos Prof. dr. Dirk Heremans Prof. dr. Joep Konings Prof. dr. Bart Maddens Prof. dr. Hylke Vandenbussche (UCL en LICOS) Prof. dr. Paul Van Orshoven Prof. dr. Jef Vuchelen (VUB) Prof. dr. Gerard Willman Prof. dr. Karolien De Bruyne (HUB) Prof. dr. Ilke Van Beveren (Lessius) Prof. dr. Stijn Vanormelingen (HUB) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Van Dale: briefing=verstrekking van inlichtingen. Ik maak daaruit op dat het hier niet gaat om de vrucht van wetenschappelijk onderzoek. Maar gewoon een mededeling van de zienswijze van een bepaalde groep. Men maakt dus misbruik van de naam 'KULeuven' als academisch onderzoeksinstituut. Het lijkt me dan ook heel begrijpelijk dat vele onderzoekers aan de KULeuven daar niet zo gelukkig mee zijn. PS zelf alweer iets bijgeleerd over de trukken om de bevolking te misleiden. Laatst gewijzigd door pajoske : 15 september 2010 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 15 september 2010 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij kan het geen barst schelen dat Vives een Vlaams-nationalistische invalshoek heeft, dat is hun goed recht en dat verhindert niet dat er kwalitatief goed werk kan geleverd worden (zonder mij daarover uit te spreken). MAAR het is ook noodzakelijk dat men de achtergrond van zo'n "onderzoekscentrum" kent zodat men de wetenschappelijke publicaties ervan kan kaderen. Daar is absoluut niks verkeerds aan, wel integendeel.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 september 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovenvermelde leden zijn toegetreden leden. Zomaar zeggen dat een mededeling niet wetenschappelijk onderbouwd kan zijn, is lachwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben er niet zoveel (is ook logisch ze bestaan nog maar een paar jaar) Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 15 september 2010 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jullie argumenten worden met de dag zieliger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Pro Vives vzw heeft aan KULeuven financiële middelen gegeven om VIVES op te starten en gedurende 5 jaren onderzoek te doen.
Nuttig om lezen: http://www.spoorslag.org/spoorslag/S...g%202010-3.pdf pro VIVES is de opvolger van pro Flandria. Volgens ik elders lees: 'een netwerk van ondernemers en academici, dat streeft naar zelfstandigheid voor Vlaanderen en Wallonië' Is niet moeilijk om te raden wat de resultaten van het onderzoek 'moet' zijn. Is het daarom dat men spreekt over briefings? Omdat de onderzoekers zich als wetenschapper niet willen compromiteren? In dat artikel staat ook 'VIVES heeft wetenschappelijk aangetoond'. Moet er dan niet eerst een wetenschappelijk publicatie zijn die internationaal erkend werd? Ik ben geen expert ter zake. Maar als gewone burger begin ik mij toch serieus vragen te stellen met hetgeen ik hier allemaal lees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Zou de uitslag van een onderzoek over nucleair gebruik daardoor bepaald worden in de een of andere richting? Waarschijnlijk wel. Maar ik denk niet dat de uitslag van het onderzoek in de internationale wetenschappelijke tijdschriften of confenties zal gepubliceerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Edit: Het valt ook op dat in de publicaties van Libbrecht L, Maddens B, Swenden W en Fabre E enkel sprake is van het 'Centre for Political Research' van de KUL, maar niet van Vives. Zou Vives proberen met de eer te gaan lopen voor artikels van andere instellingen? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 september 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |