![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Simpel gezegd: Zelfde uitgaven voor beide deelstaten, zelfde belastinginning. Meer uitgaven dan de andere deelstaat, zelf betalen voor het deel dat meer is dan de andere deelstaat. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Walenland zijn verschillende landen. Met ieder zijn eigen verantwoordelijkheden, uit te leggen aan zijn eigen kiezer. Onze overheid ziet er bijna perfect uit: ideaal dus: gemeente / Vlaanderen / EU . Niks B. dus, dat is een onland. Immers: Gent en Antwerpen zijn ook twee verschillende steden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 september 2010 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een federale overheid kan waarschijnlijk zelfs beter voor ordelijke financieën zorgen dan een kleinere regionale overheid. Indien onze Vlaamse politiekers betere financiële beheerders zouden zijn, zou het dan niet te verkiezen zijn dat de aanzienlijke invloed die de Vlamingen in de Federale Belgische staat hebben benutten dan de versplizuchtige Walen hun gang te laten gaan (en uiteindelijk zullen wij weer diegenen zijn die de brokken moeten lijmen ?) Weinig eigen bevoegdheden = weinig eigen financiering Veel eigen bevoegdheden = veel eigen financiering Met dit in gedachten zal men de nodige efficiëncy betrachten in elke federalisatie ! Er zijn genoeg federaal georganizeerde staten die we kunnen bestuderen en als voorbeeld gebruiken om ons eigen federaal bestel in te vullen. De structuur bestaat reeds : hij is nog steeds niet ingevuld. Het probleem zowel bij de regeringsvorming in Nederland als die in België is gewoon dat men de moeilijke zaken naar het einde van de besprekingen wil verschuiven en de minder lastige en vage zaken eerst eventjes zal regelen. Ook hier is een omwenteling nodig : laat ons de lastige zaken eens eerst aanpakken !
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij onderschat niet, het is blinde haat en frustratie.
BDW is goed bezig.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, ik vind het logisch als mijn overheid anders mag uitgeven dan een andere, ze ook anders haar inkomsten mag innen. Dat spreekt inderdaad haast vanzelf. Dat zal inderdaad ook de verantwoordelijkheid in de financiën ten goede komen. Ook hier weer moet men zorgen voor homogene bevoegdheidspakketten, zodat Vlaamse en federale overheid elkaar niet kunnen beconcurreren in het innen van belastingen onder het motto, "first come, first serve". Dat heeft niets met separatisme te maken, maar alles met de overheid te runnen als een goede huisvader. Responsabilisering dus. |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ieder zijn eigen verantwoordelijkheden lijkt me logisch, enkel niet op de manier die de N-VA, CD&V en Open VLD lijken voor te staan. Citaat:
Wat voor jou perfect is, is niet voor iedereen perfect. Dat is ook een mening, geen feit. Akkoord. De regeling die ik voorsta, sta ik voor bij eender welk bestuurlijk niveau. |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is zorgvuldig met dat geld omgegaan, en heeft zijn schulden systematisch afbetaald. Met andere woorden, Vlaanderen heeft al jaren minder uitgegeven dan het kreeg. Wallonië daarentegen stapelt de schulden op. Logischerwijze, volgens jouw systeem, zouden de federale belastingen dus verlaagd moeten worden - want meer dan de helft van de inwoners geeft minder uit. Dat betekent dan wel dat Wallonië de gewestbelastingen moet verhogen, ofwel moet besparen. In beide gevallen kan de Waalse regering de schuld van zich afschuiven: we moeten dat doen omdat die verdomde Vlamingen niet meer willen betalen. En in beide gevallen krijg je precies wat je wilde vermijden: een verschillende belasting voor dezelfde situatie, afhankelijk van de woonplaats. |
|
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Dan hoor je niet goed. Ik ben hier zeer consequent in.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijks al in 3012. Helaas zal de wereld vergaan in 2999. Als ge begrijpt wat ik bedoel ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik als VB sympathisant heb respect voor hetgeen De Wever heeft bewerkstelligd de afgelopen paar jaren. Dikke chapeau. Ik zal dus niet meedoen aan de perperdure en voor het Vlaamse volk hoogst schadelijke karaktermoord die er nu al aan paar maanden wordt uitgewerkt in de gesubsidieerde regimepers. De enige kritiek die ik heb op BDW is het feit dat hij 12,3% medestanders op de meest antidemocratische wijze (volgens zijn eigen uitspraken) buiten de besluitvorming houdt terwijl hij zich door de meest antidemocratische Vlaamse partijen dagdagelijks in de rug laat steken.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- 10 procent medestanders en - 2,3 procent ondemocratische medeheulers maar in feite tegenstanders, en ik ga met je mee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Het doet trouwens goed aan mijn oude hart om steeds en steeds opnieuw vast te mogen stelen dat wij het, als vlaams nationalisten onder elkaar, over de basiswaarden en -normen eens zijn. Echter: wilt u mij die splitsing eens even duiden want ik begrijp ze niet goed...aloewel ik een vermoeden heb waar u naartoe wil hoor....
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() vakbondstop?....bij het VB?
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het MR is het FDF aan het buitenchassen. Voor het eerst in de geschiedenis hebben Waalse voormannen van zowel PS als CDH gezegd dat Waalse onafhankelijkheid een mogelijkheid is. Als dat geen historisch resultaat is, dan weet ik het niet meer. En dat resultaat is uitsluitend, maar dan ook uitsluitend, te danken aan de "opgezweepte" achterban van de N-VA. Overigens denk ik niet dat Bart daaronder lijdt, eerder dat hij meesurft op die golf van Vlaamse assertiviteit.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn net de sossen die BDW nu in de rug aan het schieten zijn....BDW moet een goede reden hebben om dat te blijven toelaten...want... BDW laat de waalse en vlaamse sossenmedia (RTBF, VRT, enz) ongestraft steeds dezelfde leugens herhalen..."van de zeven partijen waren er vijf akkoord....". Waarom laat BDW niet fijntjes opmerken dat die vijf partijen samen nauwelijks 20% van de Vlamingen vertegenwoordigen? Waarom verklaart hij (via en persconferentie bijvoorbeeld) niet dat de twee partijen pro verantwoordelijkheid meer kiezers vertegenwoordigen dan de andere vijf contra's samen? Ik herhaal: ik ben er zeker van dat hij daarvoor een goede reden heeft...maar hij mag niet de kapitale fout maken door de regimepers (die in het noorden al even erg tegen hem is als in het zuiden) hun spelletje te laten spelen en die miskleun in de hoofden van de gemiddelde dag allemaal-, goedele-, humo-, de morgen- en andere standaardlezers te bijtelen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 september 2010 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
in een andere draad is te lezen dat Wallonië zich aan het klaarmaken is voor aansluiting bij Frankrijk. dat PS-kopstukken zelfs al praten met hoge Franse politici. |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discriminatie is dus eerder omgekeerd: bij niet-responsabilisering worden degenen die de tering naar de nering zetten gediscrimineerd. Citaat: