![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Hmm...ge zou nog kunne verschieten van het aantal mensen die dit niet normaal vinden
![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Echte schoonheid zit van binnen", zegt u. Dat is een cliché zo hoog als een huis. Vertel dat aan mensen geboren met een hazelip of geplaagd door hardnekkige acne of die wratten hebben waar ze niet vanaf geraken of iemand met een wijnvlek. Ik pleit niet voor overmatig cosmetica-gebruik, ik heb het zelf altijd maar heel weinig gebruikt. Maar zo af en toe helpt het toch, waarom zou men zijn huid door sommige accenten niet mogen mooier doen lijken als men in een prachtige jurk naar een feestje gaat? Of crème, ik heb het zelf haast nooit gebruikt, maar nu ik ouder word, voel ik dat mijn huid droog wordt en dat kan soms heel hinderlijk aanvoelen. Als ik een beetje crème opdoe, verdwijnt dat gevoel en ik gebruik het daarom niet iedere dag. Ik vind wel dat u groot gelijk hebt wat reclame betreft, die kan mensen - vooral jongeren - zo erg beïnvloeden dat ze zich, zoals u zegt, onzeker gaan voelen. Komt nog bij dat de meeste reclame gewoonweg belachelijk is! Men wordt niet ineens supergelukkig omdat men het juiste merk van één of ander product gebruikt. Dat geldt overigens niet enkel voor cosmetica maar voor alle reclame. Uw pleidooi voor de computer is overdreven. Momenteel leven nog miljoenen mensen zonder computer. Overigens is ook de informatica-wereld onderhevig aan modeverschijnselen. Hoeveel versies Windows hebben we al gekend sinds Windows 93? En vele daarvan zijn overbodige stappen geweest (Windows Vista bv - waarom niet meteen naar Windows 7?) Verder de computergames die volop gepromoot worden en voor vele mensen de enige reden zijn om een computer te hebben. Sites als Facebook waar sommigen niet meer zonder kunnen, hebben niks met verstandig computergebruik te maken.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normaal rook je dat ni"t door de rook, nu een kakafonie van zweetgeuren dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En onze Ecodiepende Dictator Dictadeepeco slaat weer toe.
Man toch, waarom doe je de moeite om mensen te behouden van hun eigen domheid? Is het niet beter dat de mensheid zichzelf uitroeit? En ik persoonlijk vind dat cosmetica zeker moet kunnen. Op die manier kan je perfect zien welke persoon zeker van zichzelf is en welke niet.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Het enige waar ik mij aan erger in de reclame is het feit dat men bijna altijd een paar vrouwenborsten in beeld moet/wil brengen als het over deo gaat. Zelfs voor een reclame voor shampoo toont men soms de borsten. Is dat nu echt nodig ? Het een heeft toch niks met het andere te maken?
Dit is hetzelfde alsof men een penis in beeld zou brengen bij reclame voor PetrolHan Lotion ,of voor Gilette scheermesjes.
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een penis vergelijken met tieten? ![]() Dan wil ik vanaf nu beaver adverts ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Je hebt zweet en je hebt zweet hé;
Iemand die zich dagelijks voldoende en meermaals wast zal als hij zweet niet ruiken gelijk een preisoepbuffet . ![]()
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja, ik voel me snel verontwaardigd als ik kijk naar het gedrag van mensen. Dat is omdat ik ethische waarden zoals zorgzaamheid, vredelievendheid en rechtvaardigheid erg belangrijk vind.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond niet dat de mensen toen meer stonken!
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Je voelt je inderdaad enorm snel verontwaardigd, zoveel is duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje idioot om te denken dat make up en parfum ons "opgedrongen worden door de reclame en de consumptiemaatschappij". Wij hebben hier nog make-up van het oude Egypte geanalyseerd op hun samenstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het is niet zo heel sterk overdreven. Ik ken ook wel vrouwen die tegen die sociale druk kunnen. Maar vele ook niet, en daar gaat het em net om. Dat kunnen we nooit onderschatten. De American Psychological Association heeft duidelijk gesteld dat dat maakbare schoonheidsideaal leidt tot een verhoging van bv meisjes met anorexia, eetstoornissen, laag zelfbeeld, depressie,... De ernst hiervan mogen we niet onderschatten. In een zorgzame samenleving doe je zoiets niet; dan creëer je niet zo'n schoonheidsidealen, dan doe je daar niet aan mee. Maar de reclame van cosmetica enzo doen dat wel, en daarom is dat niet goed.