Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2010, 22:17   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
volgens mij heb jij posters van mohammed in je kamer hangen zodat we er samen mee opstaat uit je bed
Welke meerwaarde heeft dat aanhangsel?

...en belangrijker; w�*t betekent het, is het een of andere google vertaling?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 22:28   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hallo mensen,

Dit bericht is gericht aan alle mensen met minimaal een beetje goedheid in zijn hart. Aan iedereen die een betere wereld wil. Aan iedereen die in angst leeft voor wat de toekomst ons te bieden heeft. Aan iedereen die het beste wil maken van zijn leven.

Dit is een noodroep. Een noodroep voor vrede. Voor vriendschap. Voor echte liefde tussen mensen. Voor liefde voor de natuur. Voor liefde voor jezelf en je omgeving. Een noodroep voor een menswaardig bestaan voor iedereen. Een noodroep voor rechtvaardigheid.

Ik excuseer me dat deze maatschappij niet is geworden wat het had kunnen worden. Ik excuseer me ervoor dat deze maatschappij niet veel beter is. Ik excuseer me ervoor dat mijn islamitische geloofsgenoten jullie niet een veel gelukkiger bestaan hebben kunnen bezorgen. Ik excuseer me voor alle fouten die er zijn gemaakt door alle mensen de laatste decennia. Ik excuseer me. Het spijt me dat ik gefaald heb. Het spijt me dat ik niet genoeg heb gedaan. Het spijt me dat we met zijn allen niet gelukkiger zijn. Ik neem alle schuld op me. Geef mij de schuld. Doordat goede mensen niet genoeg hebben gedaan voor een betere maatschappij zitten we waar we nu zijn.

Ik hoop dat het niet te laat is. Ik hoop dat we een handreiking naar elkaar kunnen doen. Ik hoop dat we die handreiking zullen accepteren. Ik hoop dat we gezamenlijk zullen werken aan een betere toekomst. Ik hoop dat we samen de mouwen zullen opstropen. Ik hoop dat we elkaar in goede en slechte tijden zullen helpen.

Dit schrijf ik terwijl ik een brok in de keel heb. Terwijl ik voel dat de spanning hoog is. Terwijl de onvrede in de maatschappij groot is. Terwijl ik en vele anderen de hoop nog niet verloren hebben.

De hoop wordt steeds kleiner. Ook al is hij heel klein. Ook al is er maar een klein beetje hoop over. Het is alles wat we nodig hebben. Laten we ons vastklampen aan die hoop. Laten we diep in onszelf zoeken. Laten we die warmte zoeken. Dat licht zoeken. Dat licht is er. Het is nog nooit weggeweest. Ik kan het. Jij kan het. Wij kunnen het.
Ik vergeef je vriend en neem je uitgereikte hand aan.

Welgemeend en goed bedoeld.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 22:31   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vergeef je vriend en neem je uitgereikte hand aan.

Paulus.
Waarvoor vergeef je hem, hij heeft helemaal niets misdaan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 22:35   #24
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarvoor vergeef je hem, hij heeft helemaal niets misdaan?
Hij zegt woordelijk alle schuld op zich te nemen. Ik vergeef 'm dus alle schuld.

Paulus.
Oud 20 september 2010, 22:44   #25
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee globale, van jou, wisje niet dat ik elke nacht over jou droom?

Overigens is het ten strengste 'verboten' om posters van de moh te maken, wisje dat ook al niet?

Ik wil wel een levensgroot varken in mn tuin met de naam 'mohammed' op, net als de goeie ouwe Theo V.G., degene die op zn 'halals' werd afgeslacht, om 2 redenen doe ik dat niet; ten 1ste zou dat een grove belediging zijn voor dat arme varkentje en ten 2de is mijn tuin langs alle zijden afgeschermd zodat niemand mijn uiting van 'respek' voor de religie van de wrede zou zien, dubbel jammer helaas.
Het is stil waar het nooit waait en reageer eens op de openingspost.
daar stoor jij je niet aan vermits mohammed je leven beheerst
Oud 21 september 2010, 00:01   #26
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
vriend en neem je uitgereikte hand aan.

Paulus.
Laten we het daar op houden, ok?

*moffelt het mes terug in zijn schede*
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 00:01   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo mensen,

Dit bericht is gericht aan alle mensen met minimaal een beetje goedheid in zijn hart. Aan iedereen die een betere wereld wil. Aan iedereen die in angst leeft voor wat de toekomst ons te bieden heeft. Aan iedereen die het beste wil maken van zijn leven.

Dit is een noodroep. Een noodroep voor vrede. Voor vriendschap. Voor echte liefde tussen mensen. Voor liefde voor de natuur. Voor liefde voor jezelf en je omgeving. Een noodroep voor een menswaardig bestaan voor iedereen. Een noodroep voor rechtvaardigheid.

Ik excuseer me dat deze maatschappij niet is geworden wat het had kunnen worden. Ik excuseer me ervoor dat deze maatschappij niet veel beter is. Ik excuseer me ervoor dat mijn islamitische geloofsgenoten jullie niet een veel gelukkiger bestaan hebben kunnen bezorgen. Ik excuseer me voor alle fouten die er zijn gemaakt door alle mensen de laatste decennia. Ik excuseer me. Het spijt me dat ik gefaald heb. Het spijt me dat ik niet genoeg heb gedaan. Het spijt me dat we met zijn allen niet gelukkiger zijn. Ik neem alle schuld op me. Geef mij de schuld. Doordat goede mensen niet genoeg hebben gedaan voor een betere maatschappij zitten we waar we nu zijn.

Ik hoop dat het niet te laat is. Ik hoop dat we een handreiking naar elkaar kunnen doen. Ik hoop dat we die handreiking zullen accepteren. Ik hoop dat we gezamenlijk zullen werken aan een betere toekomst. Ik hoop dat we samen de mouwen zullen opstropen. Ik hoop dat we elkaar in goede en slechte tijden zullen helpen.

Dit schrijf ik terwijl ik een brok in de keel heb. Terwijl ik voel dat de spanning hoog is. Terwijl de onvrede in de maatschappij groot is. Terwijl ik en vele anderen de hoop nog niet verloren hebben.

De hoop wordt steeds kleiner. Ook al is hij heel klein. Ook al is er maar een klein beetje hoop over. Het is alles wat we nodig hebben. Laten we ons vastklampen aan die hoop. Laten we diep in onszelf zoeken. Laten we die warmte zoeken. Dat licht zoeken. Dat licht is er. Het is nog nooit weggeweest. Ik kan het. Jij kan het. Wij kunnen het.
Jij hoeft je niet te verontschuldigen voor de daden van anderen. Maar als individu neem ik graag je aanbod aan. Van iedereen die open staat en bereid is mensen volledig te accepteren zoals ze zijn.

En zij, die erop uit zijn om de samenleving te verzieken d.m.v. intimidatie en geweld, zij moeten veel harder gestraft worden. Of zoals Edmund Burke zei: "All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing."
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 00:19   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jij hoeft je niet te verontschuldigen voor de daden van anderen. Maar als individu neem ik graag je aanbod aan. Van iedereen die open staat en bereid is mensen volledig te accepteren zoals ze zijn.

En zij, die erop uit zijn om de samenleving te verzieken d.m.v. intimidatie en geweld, zij moeten veel harder gestraft worden. Of zoals Edmund Burke zei: "All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing."
Tegelijkertijd is het zo dat als we allemaal zouden stoppen te vechten voor het goede, het kwade niet zou bestaan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 00:22   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tegelijkertijd is het zo dat als we allemaal zouden stoppen te vechten voor het goede, het kwade niet zou bestaan.
Zo, is dat even dubbelzinnig.
Oud 21 september 2010, 08:19   #30
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik drink geen alcohol

Ook gebruik ik geen andere verdovende middelen.
Misschien best mee beginnen? Maar alla, 't is goed. Het is u vergeven.
Oud 21 september 2010, 08:30   #31
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
owwwwwww, die is goed.
Die gaat in mijn quotenbak

Mits toestemming van de auteur, uiteraard.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:30   #32
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ik vind het lief van onze Turk, maar het is gewoon niet realistisch.
We zullen nooit allemaal op een berg in een kringetje hand in hand vredesliederen zingen.
Dat is maar beter ook zo, moest iedereen zo tof, lief, zachtaardig etc zijn, en in iedereen alleen het goede zien, en het slechte laten varen enz enz enz
Man, dat zou saai zijn, e.
Los van 't feit dat ik het saai zou vinden, kan het ook gewoon niet, het is een kinderlijke roze-bril-achtige naïviteit.
Jammer, maar wel de waarheid

Laatst gewijzigd door plakker : 21 september 2010 om 08:31.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 08:33   #33
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Kijk, ik vind het lief van onze Turk, maar het is gewoon niet realistisch.
We zullen nooit allemaal op een berg in een kringetje hand in hand vredesliederen zingen.
Dat is maar beter ook zo, moest iedereen zo tof, lief, zachtaardig etc zijn, en in iedereen alleen het goede zien, en het slechte laten varen enz enz enz
Man, dat zou saai zijn, e.
Los van 't feit dat ik het saai zou vinden, kan het ook gewoon niet, het is een kinderlijke roze-bril-achtige naïviteit.
Jammer, maar wel de waarheid
Eind jaren '60 hebben ze dat even gedaan: allemaal op een berg vredesliederen gaan zingen, bloemen in het haar steken en wat liggen kringrukken ter bevordering van de wereldvrede.
We dragen er nu de gevolgen van.

Ik kan me niet voorstellen dat ik elke dag huppelend door de weiden struin, van schier geluk over zoveel goedheid in deze vredevolle wereld. 1 dag, ok. Op dag 2 begin ik te moorden.
Oud 21 september 2010, 09:57   #34
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Laten we onze handen in 1 slaan en niet uit schaamte en trots ontkennen wat er gaande is en ons niet verblinden door idealen en geloof maar focussen op wat nodig is om elkaar vooruit te helpen. We hebben gezien dat idealisten ondanks hun goede bedoelingen door ontkenning de boel hebben laten versloffen en de spanningen slechts het hoofd boden door godwins en terechtwijzing van critici. Van mens tot mens geloof ik dat er nog volop mogelijkheden zijn om de problemen op te lossen, al zullen de uitdagingen veel van ons vragen. Mijn motto is vetroetel de allochtonen niet behandel hen als ieder ander en help hen waar ze middels taal en kennis te kort schieten als zijnde een nieuweling in dit land. Betrokkenheid en een constructieve houding zijn de sleutel tot succes en niet de zieligheidsindustrie die dit in stand houdt
Het is niet mijn bedoeling de problemen die er zijn te ontkennen. Ik wil juist dat ze opgelost worden. Ik wil echter dat dit gebeurt zonder dat bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet worden. Misschien gebeurt dit juist omdat de problemen niet opgelost worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 10:01   #35
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg heimwee naar de hippietijd.

Waar zijn al die idealisten van toen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 10:24   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn bedoeling de problemen die er zijn te ontkennen. Ik wil juist dat ze opgelost worden. Ik wil echter dat dit gebeurt zonder dat bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet worden. Misschien gebeurt dit juist omdat de problemen niet opgelost worden.
Ik zal niet schrijven wat hier de beste oplossing zou kunnen zijn, uit vrees voor racist uitgemaakt te worden.
Ik weet wel dat, voordat de "vreemdelingen" massaal naar hier kwamen het hier veel beter was.
Oud 21 september 2010, 11:05   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik krijg heimwee naar de hippietijd.

Waar zijn al die idealisten van toen?
Wijzer en uit hun roes.
Oud 21 september 2010, 11:28   #38
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou al heel wat helpen als alle bevolkingsgroepen hun eigen rotte appels uit de mand smijten.

Waarom zien we zo weinig betogingen of andere protestacties van de moslims zelf, tegen religeweld van de fundimoslims?

Misschien raken de problemen niet opgelost omdat juist dit niet, of toch veel te weining, gebeurd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 september 2010 om 11:31.
Oud 21 september 2010, 11:41   #39
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik volg met een passend achtergrond lied, Turkse Nederlander.
http://www.youtube.com/watch?v=TCHPHAZsGsY
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 12:01   #40
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in "De laatste show" gehoord : in Bhutan bestaat er een minister van Geluk;
de grondwet van dit land vermeld duidelijk dat het de bedoeling is van de regering en de wetten om de bewoners van het land gelukkig te maken.

Ik denk dat dit inderdaad een aardig streven is dat navolging verdient in alle landen/systemen. Misschien eenideetje voor de Nedrlandse en Belgische regeringsvormers ?

Het sektarisch geweld uit de wereld bannen zou allicht een goede aanzet zijn om "geluk" te realizeren. Helaas wordt er veelal in de boosheid volhard..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be