Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 september 2010, 08:55   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Met alle respect, maar je hebt professionele hulp nodig
politieke tegenstrevers in de psychiatrie steken was in bepaalde regimes een systeem.
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 10:34   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kompleet onlogisch, zeker in zo'n technische onderhandeling is elke kop die je aan tafel mag hebben een onderhandelvoorsprong.
Ik heb in mijn professioneel leven nog mensen ontmoet die zo dachten.
Ik vond dat echter zwakkelingen die zich achter onbetekende details schuilen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 september 2010, 10:44   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb in mijn professioneel leven nog mensen ontmoet die zo dachten.
Ik vond dat echter zwakkelingen die zich achter onbetekende details schuilen.
op het randje van beledigend hoor Schoofje

wanneer je mensen meeneemt voor het aantal koppen idd
maar in een technische onderhandeling, of je kan zitten rekenen en invalshoeken scannen met drie of alleen, maakt zeker een enorm verschil.

dat je dat niet 'wil' inzien ?!

of begreep ik je reply hierboven verkeerd mss ?
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 11:05   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Van Besien verduidelijkt waarom ze er met 3 bij zitten. De communautaire hardliner van Besien beweert nu namelijk dat hij de financieringswet op tafel heeft gelegd terwijl NVA weigerde dat te doen. Gelukkig heeft hij Bart kunnen overtuigen, aldus van Besien. Jawadde
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 21 september 2010, 11:08   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bron?

Enne, Van Besien niet onderschatten, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:10   #26
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van Besien verduidelijkt waarom ze er met 3 bij zitten. De communautaire hardliner van Besien beweert nu namelijk dat hij de financieringswet op tafel heeft gelegd terwijl NVA weigerde dat te doen. Gelukkig heeft hij Bart kunnen overtuigen, aldus van Besien. Jawadde
Nu kan ik het helemaal niet meer volgen: groen! heeft de financieringswet op tafel gelegd, maar als de Walen niet willen, treedt groen! hen daarin bij??? ( ze vonden toch dat er genoeg op tafel lag?)
Schijtpartij zou ik dan zeggen.
Begrijp ik het niet of begrijp ik het niet???

Laatst gewijzigd door omaplop : 21 september 2010 om 11:11.
omaplop is offline  
Oud 21 september 2010, 11:11   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bron?

Wouter Van Besien, onder onderhandelaars ook wel 'Wouter de Zwijger' genoemd ... niet vanwege zijn princiepsvastheid, maar vanwege het feit dat zijn Frans te slecht is om mee te kunnen ...
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 11:14   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Nu kan ik het helemaal niet meer volgen: groen! heeft de financieringswet op tafel gelegd, maar als de Walen niet willen, treedt groen! hen daarin bij??? ( ze vonden toch dat er genoeg op tafel lag?)
Schijtpartij zou ik dan zeggen.
Begrijp ik het niet of begrijp ik het niet???
da's dan weer het bestbewaarde geheim in de Vlaamse media

zonder aanpassing aan de financieringswet is de federale staat (Belgie dus) tussen dit en 2014 failliet.

het is dus helemaal niet zo evident dat zogezegd Vlaamse partijen die Bstaat redden door een aanpassing aan die financieringswet toe te staan

mi verkopen ze het allemaal als een eigen eis, om aan de kiezer niet te hoeven uitleggen dat het een immense toegeving is van de deelstaten naar de federatie.
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 11:14   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wouter Van Besien, onder onderhandelaars ook wel 'Wouter de Zwijger' genoemd ... niet vanwege zijn princiepsvastheid, maar vanwege het feit dat zijn Frans te slecht is om mee te kunnen ...
Wouter Van Besien is veel meer dan "Wouter de Zwijger". Zelf is hij misschien princiepsvaster dan men vermoedt. Vergeet niet dat hij een bende Groeners moet in het gareel houden. Van Besien en Staes zouden een perfecte tandem kunnen vormen, als ze maar de kans ertoe kregen vanuit de eigen partij.

Wat Van Besien's Frans betreft: dat hij dan in het Nederlands spreekt, he. Of is het Nederlands van sommige anderen te slecht om mee te kunnen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:15   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's dan weer het bestbewaarde geheim in de Vlaamse media

zonder aanpassing aan de financieringswet is de federale staat (Belgie dus) tussen dit en 2014 failliet.

het is dus helemaal niet zo evident dat zogezegd Vlaamse partijen die Bstaat redden door een aanpassing aan die financieringswet toe te staan

mi verkopen ze het allemaal als een eigen eis, om aan de kiezer niet te hoeven uitleggen dat het een immense toegeving is van de deelstaten naar de federatie.
Het is gewoon een rondje "om ter't Vlaams zijn".
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:17   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wouter Van Besien is veel meer dan "Wouter de Zwijger". Zelf is hij misschien princiepsvaster dan men vermoedt. Vergeet niet dat hij een bende Groeners moet in het gareel houden. Van Besien en Staes zouden een perfecte tandem kunnen vormen, als ze maar de kans ertoe kregen vanuit de eigen partij.

Wat Van Besien's Frans betreft: dat hij dan in het Nederlands spreekt, he. Of is het Nederlands van sommige anderen te slecht om mee te kunnen?
ik vernam dat hij met de onderhandeling in t Frans zelfs niet helemaal mee was ... verstaan dus, laat staan dus spreken ... als hij zo princiepsvast was, had hij mss kunnen vragen van de onderhandeling in t engels te doen

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 september 2010 om 11:18.
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 11:18   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vernam dat hij met de onderhandeling in t Frans zelfs niet helemaal mee was ... verstaan dus, laat staan dus spreken ...
Dat hij dan een vertaling in het Nederlands eist, he. En dat zijn tussenkomsten dan vertaald worden naar het Frans.

Niks in het Engels: Nederlands en Frans. Vertalingen kunnen op dat niveau toch zo moeilijk niet zijn?

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 september 2010 om 11:19.
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:18   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op het randje van beledigend hoor Schoofje

wanneer je mensen meeneemt voor het aantal koppen idd
maar in een technische onderhandeling, of je kan zitten rekenen en invalshoeken scannen met drie of alleen, maakt zeker een enorm verschil.

dat je dat niet 'wil' inzien ?!

of begreep ik je reply hierboven verkeerd mss ?
In zo'n eventueel scheefgetrokken situatie, laat ge die anderen doodgewoon wachten, desnoods met een snak en een beet;
maar kom, zelfs op mijn heel beperkt niveau als ambtenaar in zo'n situatie kon ik terugkoppelen naar een secretariaat, een Dienst Kwaliteit, het bureau statistiek enz., naargelang de situatie. Enz. (goedkeuring onder voorbehoud van checken van notulen enz. enz. )
Maar mij laten overdonderen door anderen omdat ze toevallig met meer zijn, neen, dat is geen niveau hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 september 2010, 11:18   #34
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar allez, Van Besien is toch al jarenlang een Vlaams-nationalist!

Archiefbeeld:

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 21 september 2010, 11:19   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Maar allez, Van Besien is toch al jarenlang een Vlaams-nationalist!

Archiefbeeld:
Ja, je kan nu proberen hem belachelijk te maken met dat prentje. Van Besien is inderdaad in hart en nieren een Vlaams-nationalist. Van thuis uit.
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:21   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je kan nu proberen hem belachelijk te maken met dat prentje. Van Besien is inderdaad in hart en nieren een Vlaams-nationalist. Van thuis uit.
ik hoop dan maar dat hij t ooit voor t zeggen zal krijgen binnen Groen! ...
Anna List is offline  
Oud 21 september 2010, 11:22   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop dan maar dat hij t ooit voor t zeggen zal krijgen binnen Groen! ...
Dikke vette 2.

Eigenlijk zouden we massaal lid moeten worden van Groen!
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:24   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...keBesienGennez

Citaat:
"De financieringswet heeft een vreemd parcours afgelegd tijdens de preformatie", zegt Van Besien. "Eerst hebben enkel CD&V en Groen! die kwestie op tafel gelegd. Iedereen weet ondertussen dat er een herenakkoord bestond tussen de PS en de N-VA om de financieringswet niet op tafel te leggen", zegt hij. "Maar wij zijn blij met de koerswijziging van de N-VA", benadrukt Van Besien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 21 september 2010, 11:26   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ah, dat is dan goed he.
Txiki is offline  
Oud 21 september 2010, 11:31   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dat is dan goed he.

T go ja, ik had veel gedacht van diene Van Besien, maar ik had niet direct verwacht dat hij dergelijke flagrante leugens zou verkondigen.
fox is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be