![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja kijk als je 2000km per jaar rijdt in een groene economische attitude, is dat toch wel heel vaaK;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik betaal bijlange geen 50€
Ergens onder de 45 dacht ik. En ik heb dan nog een trekhaak en LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is nog goeikoop eigenlijk.
ge staat er toch rap een uur eh.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb een goeikope garagist.
voor 50 euro extra heb ik zowaar ne gloednieuwen auto denk ik ![]()
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Voor wat er gedaan wordt is de keuring idd duur te noemen.
Ivm het te vaak argument: Laten we eerlijk zijn, ieder jaar op keuring gaan is: a) tijd verspilling b) geld klopperij ( dat ieder jaar duurder word ). Ik rij met een bijna 20 jaar oude Corrolla, in perfecte staat. Ieder jaar hetzelfde liedje ... nowp, niets te vinden ( wordt natuurlijk ook deftig onderhouden ). De meeste voertuigen welke geen opmerkingen krijgen, gaan niet van jaar op jaar, ineens massaal veel opmerkingen gaan krijgen bij dagelijks normaal gebruik. In praktijk zou het simpeler kunnen. Op dit moment moet je voor een nieuwe wagen enkel na 4de jaar gaan op de controle. * Simpel. Bij de verkoop van een wagen ( wissel eigenaar ), automatische controle ( als er geen controle gebeurd was door de originele eigenaar ). * Indien het voertuig 4de jaar voorbij is, controle. Geen fouten -> 2 jaar geen controle. Item met ieder andere voertuig, BEHALVE als deze meerdere hoge categorie fouten heeft. Voila ... veel werk uitgespaard, en geld. 30% minder files aan de centra ( 't is niet alsof ze hun daar nu haasten ). En laten we eerlijk zijn, veel controles zijn zo oppervlakkig, dat het nutteloos is ( en soms meer schade doen aan voertuigen dan de eigenaars zelf deden ( zie koude Diesels ). Ik weet van mensen dat zware fouten hadden ( doorroesten van belangrijke punt van de auto ), effen beetje patch werk deden, en volgende jaren gewoon door de controle gingen. En dat mensen soms moet terugkomen voor soms pruts spullen is ook maar erg. Veel geldklopperij. En de voertuigen dat ze uit het verkeer moeten halen, zie ik naar buiten gaan, met een pagina vol van opmerkingen, maar toch nog altijd op de baan zijn. Zodus, uiteindelijk stel je jezelf vragen bij het nut van de controle. Ze zouden de controle beter laten doen door de garagisten, aangezien een hoop mensen geen idee hebben van hun voertuig werking, en toch ieder jaar hun olie, etc laten vervangen. Maar ja, ... houd de staat niet van he. Minder inkomsten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we missen hier natuurlijk de statistieken, hoeveel auto's halen ze er definitief uit ?
in feite zouden ze dat systeem moeten gebruiken om alle auto's zonder airbag, abs, en te vervuilend uit het verkeer te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nobele, maar tegelijkertijd asociale regel.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() idd, want die wagens zijn vaak in bezit van sociaal zwakke gezinnen die zomaar geen 10k op tafel kunnen leggen voor een nieuwe wagen.
Laatst gewijzigd door giserke : 29 september 2010 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn axioma blijft bestaan: GROENE en SOCIALE argumenten spreken elkaar tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verbruik Hummer H2 : 17,5 LT/100km Gewoonlijk rijden die airbagloze oude dozen op wielen ook geen tienduizenden kilometers per jaar.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus terug bewezen, de pampermaatschappij ontslaat de allochtone en sociale meute van alle verplichtingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vertegenwoordiger die 80.000 km per jaar rondtuft aan 10 Lt/100km met een recente wagen is volgens uw redenering groener dan een oud madammeke dat wekelijks naar de kerk trekt met haar 20 jaar oude VW.. Het is geen simpele zwart/wit redenering.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over oudere wagens die net iets teveel vervuilen (CO enz) niet over kramikkige bakskes. Of denkt U dat minderbedeelden automatisch allemaal leven in een "pampereconomie"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tiens. Jaarlijks?
Ben met met onze station eerste keer naar keuring geweest toen die 4 jaar oud was. =>Goedgekeurd voor de volgende 2 jaren. Enkele maanden geleden (6 jaar oud) terug geweest.=> Goedgekeurd voor de volgende 2 jaren. ter info: Geen enkel opmerking + kilometerstand = lager dan 100.000km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb de laatste 5 jaren niet meer geweest aangezien ik steeds een nieuwe wagen had, maar euhmmm, was dat vroeger niet jaarlijks? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voorwaarden: http://www.wegcode.be/actueel/recent...se-autokeuring |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vertegenwoordiger die 80.000km rondtuft, zou dit best doen in een 3 liter wagen. De pendelaar die naar brussel rijdt, zou dit best doen in een 2zitter hybrid met 'eletric only mode' Dat madammeke die haar oude auto achter haar croissantjes tuft, zou dit best doen inderdaad in een 4 jaar oud model En ja alle beetjes helpen, en dat vraagt een beetje investering. De simpeleste manier, 1° firmawagens 100% afschrijfbaar in functie van verbruik (en dus CO2), dus 3literwagens 100%, 5literwagens 80% 7 liter wagens 60% en 9 liter wagens 40% 2° pendelaars, een city taks als ze 'niet electrisch' binnenkomen 3° uw madammeke afkeuren in de schouwing, en probleem exporteren naar afrika |
|
![]() |
![]() |