![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=88 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilders heeft de beste advocaat van Nederland. Die advocaat zal elke maas in de wet en elke mogelijk schadelijke opmerking die het gerecht maakt gebruiken in zijn voordeel. De kans dat Wilders dit proces verliest is m.i. erg klein, tenzij het gerecht hem eigenlijk al als ''veroordeeld'' beschouwt en de rechtszaak slechts als een formaliteit ziet.
Voor dat laatste ben ik nog wel bang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments Daar gaat het hem natuurlijk om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Verder mag jij natuurlijk een mening hebben. Als die mening op niets gefundeerd is, zal ik me evenmin inhouden dat te melden. Ik heb nl. ook dat recht. Om het in jouw gevleugelde woorden te zeggen: "pech hé, gastje". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Hoe ziet het proces tegen Wilders er uit in de internationale context? En dan in het bijzonder de vrijheid van meningsuiting en ideologie in de VS?
Zojuist heb ik op National Geographic de documentaire American Nazis gezien. Deze uitzending wordt herhaald straks om 12.00 uur. Een aanrader. Het blijkt dat in de VS Nazi's actie voeren tegen de instroom van illegale buitenlanders en vreemdelingen met kreten als White Power. Zij hebben alle vrijheid om te demonstreren met vlaggen met hakenkruizen en zij mogen in Washington naar het monument van G. Washington e.d. en het Capitool lopen met politiebescherming. Er waren namelijk (o.a. christelijke) tegenstanders van deze Nazi's opgekomen voor een tegendemonstratie met als doel de Nazi's te hinderen. Dat liep op enkele handtastelijkheden en arrestaties na goed af. In de VS bestaat dus een volledige vrijheid van ideologie. In dit licht is het bizar dat Wilders de islam vergelijkt met het Nazi fascisme terwijl zijn tegenstanders in hem een soort Nazi zien omdat hij zich tegen bepaalde immigranten keert. Nog meer bizar is dat men in het ene westerse land, de VS, mag demonstreren met White Power en hakenkruizen om de vreemdelingen te weren en uit te zetten terwijl Wilders hier, in een ander westers land, dat voorop liep in de verlichting, voor de rechter moet verschijnen. Mis ik iets of gaat justitie in de fout? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid van meningsuiting is nooit absoluut geweest ( en zal het ook niet worden ) zowel hier als in de states.... de accenten liggen wel drastisch anders. Daar waar men hier weinig maalt om obsceniteiten bv doet men dat in de states weer wel (Miller test ) en in beide gevallen kent men restricties als het gaat over 'hatespeech', plagiaat, laster & eerroof ed Men hanteert steeds het principe van wat iets dat gezegd,vertoond,geschreven wordt aan mogelijke schade kan veroorzaken en dat volgens een afweging hoe een 'doorsnee' persoon dat zou kunnen ervaren. Alles hangt dus af van de definities ... en de gangbare consensus dus De premisse dat Nederland ooit zou voorgelopen hebben inzake verlichting ( op dat vlak ) en nu blijkbaar niet meer... houdt dan ook geen steek En uitgaande van die 100 uitspraken kan ik me best voorstellen dat er enkele tussen zitten die in de states ook de moeite lonen om een procedure op te starten. Als je bepaalde zaken toeschrijft aan mensen die eenduidig en objectief gedefinieerd zijn ( zoals bv het zijn 'criminelen' ipv 'ik vind dat ze stinken' ) en die volgens de aangesprokene niet kloppen en volgens die persoon hem/haar schade berokkent dan , al naargelang men dat denkbaar acht, wordt dat als laster ( klachtenmisdrijf) beschouwd en afhankelijk van de ernst ontvankelijk verklaard. Het is dan aan de rechter om dat uit te maken wat en hoe en aan de beschuldigde om eventueel het bewijs te leveren dat zijn uitspraak geen leugen was..... in dat laatste zie ik de heer Wilders niet meteen slagen. ![]() Laatst gewijzigd door praha : 5 oktober 2010 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Die Wilders is toch niet goed geintegreerd zenne, wat mij betreft, een enkeltje naar Indonesie of Israel, hij mag nog kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: diezelfde vrijheden gelden dan ook voor de Black Panthers of, als we het lokaler bekijken, voor Sharia4Belgium of andere radicalen. Vrijheid van meningsuiting bepleiten voor mensen waarmee je het eens bent, is ontzettend triviaal. Vrijheid van meningsuiting bepleiten voor mensen waarmee je het oneens bent, is betekenisvol. Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 oktober 2010 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steve_M, mag ik je wat vragen ? Ik zie je nogal regelmatig heftig van stang gaan als het onderwerp vrijheid van meningsuiting aan bod komt.... jij vindt dat ze absoluut moet zijn. Afhankelijk van de zienswijze denk ik dat zowat iedereen dat vindt doch ergens beperkingen denkbaar acht Hoe zie jij dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Waar het schoentje dan meestal wringt (zie bijv. de reacties van grimbergen in deze draad) is dat sommigen denken dat 'vrijheid van meningsuiting' een soort vrijgeleide is voor om het even welke uitspraak. Integendeel, het fijne van zo'n vrijheid is net dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen uitspraken. Met andere woorden: als je enerzijds pleit voor de vrijheid van meningsuiting voor Geert Wilders, maar tegelijk schrijft dan de koran maar verboden moet worden, dan sta je met je broek op je enkels. Dan is de vrijheid van meningsuiting plots niet meer leuk. Dus, om op je vraag te antwoorden: ja, er zijn wel degelijk grenzen, maar die grenzen mogen pakken soepeler worden dan ze nu zijn. Als er onmiddellijk gevaar dreigt ('brand' roepen in een vol theater), ok, in alle andere omstandigheden moeten de tegenstanders van die mening zich maar leren inhouden. En dat geldt in alle richtingen. Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 oktober 2010 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een vrij westen, behalve voor vreemdelingen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Welk bewust persoon verwart vrije meningsuiting met de uitvoering van een barbaarse achterhaalde levenswijze. Bovendien een levenswijze als de islam staat direct in conflict met onze wetten van gelijkheid . Conclusie lees wat je wil. Maar vraag geen toepassing van iets wat in strijd is met onze wetten. Dat is dus dikke pech voor de linkse dwaallichten en hun knuffelislam. ![]() Daar sta je dan hé gastje. Moeilijk lopen zekers met je broek op je enkels. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat doe je met die mensen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Voor iedereen !!!!! gast voor iedereen. Als ze zich aanpassen aan onze wetten. Dus geen barbaarse gebruiken of discriminerende symbolen. Geen gepamper. Iedereen gelijk behandelen. Zeker onze meisjes en vrouwen moeten het recht hebben om zonder hoofddoek te moeten rondlopen. Uiteindelijk is de veroveringsdrang van de islam weerzinwekkend. Meisjes dwingen om een doek te dragen of anders zijn ze het slachtoffer van haat. dat mag niet gebeuren in onze vrije wereld. voor mijn part lezen ze alle achterlijke boeken zoals de koran. De koran mag echter niet worden toegepast in onze vrije wereld. De koran is een boek dat vol staat van discriminerende en geweldadige oproepen. Nooit nog mag een religie boven de wetten van een land te komen staan. Geen uitzonderingen meer zoals het niet verdoven van dieren.
|
![]() |
![]() |