Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 10:33   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk hebt u dat democratisch recht. Maar het is nogal logisch dat een partij moet opkomen om er voor te stemmen. Ik vond het ook jammer dat ik niet op pakweg FLOP kon stemmen, maar als die partij niet opkomt, tjah...Uw mening slaat dus gewoon nergens op.
Als ik wel op FLOP kan stemmen en jij niet, wil dat zeggen dat de verkiezingen niet democratisch geregeld zijn. Met gevolg dat het resultaat van die verkiezing geen democratische weergave is van de wens van de bevolking, Maar gestuurd vanuit de partij-hoofdkwartieren met de bedoeling de uitslag te beïnvloeden.
pajoske is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:34   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mag ik als burger vraagtekens plaatsen bij het woord democratie als ik geen stem kan uitbrengen op de partij van mijn keuze? Of krijg ik dat democratisch recht niet?
Mijn plan bij de vorige verkiezingen was een proteststem uit te brengen op de verfoeide BUB. Dat was voor mij onmogelijk Ik ben dus van mening dat ik niet op democratische wijze mijn stem heb kunnen uitbrengen.
mja, ik wou deze verkiezingen stemmen op Die Linke. stel je voor zeg, dat kon helemaal niet!
Oud 7 oktober 2010, 10:37   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik wel op FLOP kan stemmen en jij niet, wil dat zeggen dat de verkiezingen niet democratisch geregeld zijn. Met gevolg dat het resultaat van die verkiezing geen democratische weergave is van de wens van de bevolking, Maar gestuurd vanuit de partij-hoofdkwartieren met de bedoeling de uitslag te beïnvloeden.
Dan moet je gaan klagen bij BUB. Daar hebben de rest van de Vlamingen geen boodschap aan. Die hebben een duidelijk signaal gegeven via de verkiezingen. Het wordt tijd dat dat eens doordringt bij onder andere uwe favoriete partij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 oktober 2010, 10:39   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft gelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Vlaamse vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een de Copernicaanse omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als VVB, VTB-VAB, ANZ, LVV, V&NZ, de Gezinsbond,...

...

Niet dus...

Beste Vlaams-nationalisten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter ondersteuning van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staan, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen gelijk geven: de Vlamingen willen helemaal geen onafhankelijkheid, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijk te willen worden.

Vlaams-nationalisten, of moet ik zeggen: Vlaamse passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)
daar hebben wij verkiezingen voor.
al de rest is strategische nonsens, zelfs contraproductief ... maar durf ons Vlamingen nog maar eens terug naar de stembus roepen !

verkiezingen NU
Anna List is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:40   #25
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moet je gaan klagen bij BUB. Daar hebben de rest van de Vlamingen geen boodschap aan. Die hebben een duidelijk signaal gegeven via de verkiezingen. Het wordt tijd dat dat eens doordringt bij onder andere uwe favoriete partij.
De BUB heeft er inderdaad bewust voor gekozen geen lijsten in te dienen in Vlaanderen (Halle-Vilvoorde niet meegerekend). Net zoals PS, CDH, MR/FDF, Ecolo, FN, FDG en PP dat niet gedaan hebben.

Laatst gewijzigd door SDG : 7 oktober 2010 om 10:46.
SDG is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:45   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er is geen enkele wet, geen enkel decreet of reglement, dat partijen verbiedt lijsten in te dienen in heel de Belgische staat. Als partijen daarvan geen gebruik maken, is dat hun keuze.
Er mankeert dus niks aan het kiessysteem.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:46   #27
pajoske

Standaard

Citaat:
BUB is maar een voorbeeld. Ik kon ook geen stem uitbrengen op PS, ECOLO, MR enz..
Kan je je voorstellen dat men in Nederland enkel beneden de moerdijk op de partij van WILDERS kon stemmen en dan zei dat de bevolking op democratisch wijze beslist had dat WILDERS niet in het politieke plaatje van Nederland paste?
pajoske is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:50   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BUB is maar een voorbeeld. Ik kon ook geen stem uitbrengen op PS, ECOLO, MR enz..
Kan je je voorstellen dat men in Nederland enkel beneden de moerdijk op de partij van WILDERS kon stemmen en dan zei dat de bevolking op democratisch wijze beslist had dat WILDERS niet in het politieke plaatje van Nederland paste?
PS, Ecolo enzovoort, kunnen lijsten indienen in heel de Belgische staat. Net zoals de SP.a, Groen... dat kunnen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:52   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft ongelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Belgische vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een unitaire omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als BUB, BAB, ACW, ABVV, Boerenbond, VBO, Clouseau, Vaderlandslievende verenigingen...

...

Niet dus...

Beste Belgisch-patriotten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter afkeuring van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staat, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen ongelijk geven: de Vlamingen willen België helemaal niet meer, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijkheid niet te streven.

Belgische patriotten, of moet ik zeggen: Belgische passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)

Het Laatste Nieuws, vandaag.
Ontluisterend beeld van onderhandelingen (inside information).

Over Di Rupo:
Hij begrijpt niet veel.Hij is traag. Hij heeft niet door dat hij iets moet doen als hij premier wil worden. Maar hij doet niets …./…. Als di Rupo zich uit de zaal rept, en zich naar de toiletten haast om zich te schminken ,dan weten we dat de onderhandelingen om zeep zijn en we naar huis kunnen gaan. Want di Rupo wil er piekfijn uitzien voor de tv-camera’s.

Over Onkelinx
Onkelinx is de ergste. Ze roept, ze tiert, ze maakt zich druk, maar ze maakt niemand bang. Ze verplaatst alleen maar wind.

Over Milquet.

Milquet wordt omschreven als een ‘zottin’. De beide vrouwelijke vice-premiers worden vlot en bondig bestempeld als ‘twee losgeslagen hysterica’.

Over De Wever:

Bart De Wever wordt omschreven als een 'ziekelijke vent'.
'Ik ben ervan overtuigd dat die mens een probleem heeft zegt een Franstalige'. Hij kijkt zijn gesprekspartner nooit in de ogen. Zijn blik vlucht altijd weg en hij heeft geen fysieke weerstand. Het volstaat dat de onderhandelingen ’s nachts een beetje uitlopen of hij toont al tekenen van vermoeidheid en zwakte.Om zichzelf er weer bovenop te helpen , eet hij en eet hij. Wafels . Veel wafels.

De man is een echte verschrikking. Hij minacht de Franstaligen. En de andere Vlamingen ook. …/… De Wever is gewoon niet in staat te onderhandelen. Soms gebeurt het dat hij iets aanvaardt. Dan gaat hij naar zijn stratego-groep. En dan komt hij terug en zegt men zijn benepen stemmetje ‘Sorry ik heb me vergist. Ik had geen ja mogen zeggen’…./… Hij lijkt op het eerste zicht op een lieve teddybeer, maar we zijn er snel achtergekomen dat hij een grote leugenaar is.

Zei ik dat al niet een maand geleden dat Olijke Bart veel wafels at en dat hij vaak terugkwam op zijn gegeven woord? Maar toen wilde niemand dat geloven. En zo ziet ge maar.

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2010 om 10:57.
system is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:55   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is de link van uw post met deze draad?
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:58   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is de link van uw post met deze draad?

Ok, ik zal het op een andere draad zetten.
system is offline  
Oud 7 oktober 2010, 10:59   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ok, ik zal het op een andere draad zetten.
Die draden bestaan al. Maar goed.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 11:03   #33
pajoske

Standaard

Citaat:
PS, Ecolo enzovoort, kunnen lijsten indienen in heel de Belgische staat. Net zoals de SP.a, Groen... dat kunnen.
Maar dat gebeurt niet. Waarom? Omdat er daarover afspraken zullen bestaan tussen partij-hoofdkwartieren.
Besluit: de bevolking kan niet laten zien wat ze denken. De partijbonzen beslissen wat de bevolking kan laten zien.
pajoske is offline  
Oud 7 oktober 2010, 11:04   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat gebeurt niet. Waarom? Omdat er daarover afspraken zullen bestaan tussen partij-hoofdkwartieren.
Besluit: de bevolking kan niet laten zien wat ze denken. De partijbonzen beslissen wat de bevolking kan laten zien.
Dan is er iets mis met die afspraken tussen die partijen, he. Niet met het kiessysteem.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 11:07   #35
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over Di Rupo:
Hij begrijpt niet veel.Hij is traag. Hij heeft niet door dat hij iets moet doen als hij premier wil worden…./….Als di Rupo zich uit de zaal rept, en zich naar de toiletten haast om zich te schminken ,dan weten we dat de onderhandelingen om zeep zijn en we naar huis kunnen gaan. Want di Rupo wil er piekfijn uitzien voor de tv-camera’s.

Over Onkelinx
Onkelinx is de ergste. Ze roept, ze tiert, ze maakt zich druk, maar ze maakt niemand bang. Ze verplaatst alleen maar wind.

Over Milquet.

Milquet wordt omschreven als een ‘zottin’. De beide vrouwelijke vice-premiers worden vlot en bondig bestempeld als ‘twee losgeslagen hysterica’.

Over De Wever:

Bart De Wever wordt omschreven als een 'ziekelijke vent'.
'Ik ben ervan overtuigd dat die mens een probleem heeft zegt een Franstalige'. Hij kijkt zijn gesprekspartner nooit in de ogen. Zijn blik vlucht altijd weg en hij heeft geen fysieke weerstand. Het volstaat dat de onderhandelingen ’s nachts een beetje uitlopen of hij toont al tekenen van vermoeidheid en zwakte.Om zichzelf er weer bovenop te helpen , eet hij en eet hij. Wafels . Veel wafels.

De man is een echte verschrikking. Hij minacht de Franstaligen. En de andere Vlamingen ook. …/… De Wever is gewoon niet in staat te onderhandelen. Soms gebeurt het dat hij iets aanvaardt. Dan gaat hij naar zijn stratego-groep. En dan komt hij terug en zegt men zijn benepen stemmetje ‘Sorry ik heb me vergist. Ik had geen ja mogen zeggen’…./… Hij lijkt op het eerste zicht op een lieve teddybeer, maar we zijn er snel achtergekomen dat hij een grote leugenaar is.

Zei ik dat al niet een maand geleden dat Olijke Bart veel wafels at en dat hij vaak terugkwam op zijn gegeven woord? Maar toen wilde niemand dat geloven. En zo ziet ge maar.
En dan nog commentaren in de gazetten lezen dat men 'voorzichtig optimistisch' is over de slaagkansen van de onderhandelingen. Bart De Wever wil zelfs 'opnieuw' beginnen met dit circus.

Hallucinant.
Ernst Niessen is offline  
Oud 7 oktober 2010, 11:15   #36
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet.
50% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen en noten.
40% van de bevolking kon kiezen tussen appelen en peren.
10% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen, noten, appelen en peren.
0% van de bevolking kon kiezen voor kersen of krieken.

In een echte democratie kan iedereen kiezen tussen pruimen, noten, appelen, peren, kersen en krieken.
100% van de bevolking kan een eigen partij opstarten en kan dus zelf zijn pruimen, noten, appelen, peren, kersen en krieken telen.

Ons democratisch tekort ligt elders, mensen die geen democratische verantwoording aan mij moeten afleggen kunnen mij wel vertegenwoordigen (Franstaligen beslissen over Vlamingen in een federale regering en omgekeerd).

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 7 oktober 2010 om 11:28.
Europese Vlaming is offline  
Oud 7 oktober 2010, 11:22   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat het hen enkel geld gaat kosten, ze geen volk gaan vinden om op die lijsten te gaan staan en er geen zetel gaan aan overhouden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 oktober 2010, 12:17   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een vlaamse facebook petitie dan maar ?
Dat procentueel aandeel van Vlaanderen in de Belgische staatsschuld hebben we al evenzeer NU. De financiële last daarvan weegt op ons even zwaar, of we nu binnen of buiten la Belgique vertoeven. Dat zwaaien met het argument van de staatsschuld is doodgewoon een van de vele schrikbeelden waarmee de Belgicisten pogen de Vlamingen het zwijgen op te leggen.
Oud 7 oktober 2010, 12:21   #39
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat procentueel aandeel van Vlaanderen in de Belgische staatsschuld hebben we al evenzeer NU. De financiële last daarvan weegt op ons even zwaar, of we nu binnen of buiten la Belgique vertoeven. Dat zwaaien met het argument van de staatsschuld is doodgewoon een van de vele schrikbeelden waarmee de Belgicisten pogen de Vlamingen het zwijgen op te leggen.
Kijk eens aan. 12 miljard die elk jaar naar het zuiden gaan = 12 miljard om de schuld af te bouwen.

Hoeveel moesten we besparen 25 miljard? tssss... makkelijk toch!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 12:21   #40
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Over Di Rupo:
Hij begrijpt niet veel.Hij is traag. Hij heeft niet door dat hij iets moet doen als hij premier wil worden. Maar hij doet niets …./…. Als di Rupo zich uit de zaal rept, en zich naar de toiletten haast om zich te schminken ,dan weten we dat de onderhandelingen om zeep zijn en we naar huis kunnen gaan. Want di Rupo wil er piekfijn uitzien voor de tv-camera’s.

.
A drag queen als toeskomstig premie, dat belooft
Sunny is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be