Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 18:09   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Waarom dan niet gewoon de cijfers publiceren? Waarom moest daar naam en adres bijstaan? Jij vindt het blijkbaar ook niet leuk om je adres en naam online te zetten.
Hetzelfde hypocriete gedoe als "dat is niet relevant" als blijkt dat...
"Het probleem ontkennen, doodzwijgen enz lost het probleem niet op.
Of is er geen probleem? Zijn we "goe bezig"?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:14   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat er niets aan de hand is? Ik gaf alleen commentaar op jouw redenering dat mensen met een buitenlandse naam criminelen zijn. Post dan misdaadcijfers of iets anders.
Is dat een gewoonte van bepaalde mensen om zaken te verdraaien? Waar lees jij letterlijk dat ik denk dat "alle vreemdelingen criminelen zijn"???
Dat we daardoor een heel pak grote en kleine criminelen binnen krijgen, dat wil ik er wel aan toevoegen om je plezier te doen! Hoe zit het ondertussen met het steeds maar bijbouwen van gevangenissen? Kunnen we volgen?
Oud 7 oktober 2010, 18:18   #23
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hetzelfde hypocriete gedoe als "dat is niet relevant" als blijkt dat...
"Het probleem ontkennen, doodzwijgen enz lost het probleem niet op.
Of is er geen probleem? Zijn we "goe bezig"?
Alweer, ik heb NERGENS gezegd dat er geen problemen zijn.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:19   #24
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is dat een gewoonte van bepaalde mensen om zaken te verdraaien? Waar lees jij letterlijk dat ik denk dat "alle vreemdelingen criminelen zijn"???
Dat we daardoor een heel pak grote en kleine criminelen binnen krijgen, dat wil ik er wel aan toevoegen om je plezier te doen! Hoe zit het ondertussen met het steeds maar bijbouwen van gevangenissen? Kunnen we volgen?
Toegegeven, dat had ik beter moeten verwoorden. Hoe spring jij van "een buurt met veel buitenlandse namen" naar "ik kan niet meer ongewapend buitenkomen"?
Oud 7 oktober 2010, 18:27   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toegegeven, dat had ik beter moeten verwoorden. Hoe spring jij van "een buurt met veel buitenlandse namen" naar "ik kan niet meer ongewapend buitenkomen"?
Ik waag een gokje naar de toekomst, een soort Mad Max-maatschappij. Valt het niet op hoeveel gewapende overvallen er bijna dagelijks plaatsgrijpen? En dat zal steeds erger worden.
De steeds groeiende kloof tussen diegenen die teveel of genoeg hebben en de aangroeiende menigte uit de vier windstreken die niets heeft zou daar wel eens kunnen toe leiden...
En hoe lang zal onze maatschappij die opvangkosten kunnen betalen?
De oplossing bestaat er niet in iedere sukkelaar of arme + gezin of whatever hier binnen te laten en verder voor hun ganse leven te onderhouden.
Hopelijk vergis ik me, misschien heb ik gelijk?
Oud 7 oktober 2010, 18:45   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan niet gewoon de cijfers publiceren? Waarom moest daar naam en adres bijstaan? Jij vindt het blijkbaar ook niet leuk om je adres en naam online te zetten.
Gewoon die cijfers er neerzetten zou voor de tegenstanders gewoon annleiding zijn om te ontkennen dat die cijfers juist zijn ... Nu kon men blijkbaar niets ontkennen want wat FDW beweerde stond zwart op wit te lezen ...Dus moest er iets anders gevonden worden om de grote boze FDW zijn bewijs weg te krijgen .
Citaat:
Het publiceren van zo'n namenlijst druist volgens hem in tegen de Belgische én Europese privacywet. "Gegevens waaruit je de etnische afkomst van een persoon kan afleiden, mogen niet gepubliceerd worden",
Ik kan dus net als iedereen niet zomaar m'n eigen gegevens plaatsen want er moest maar eens een verwijzing inzitten naar m'n afkomst ...

Beter nog ... DE grote schande in dit land moet dan wel de verkiezingen zijn...
Wat je op die kieslijsten allemaal ziet dat tegen deze wet indruist is gewoonweg ongezien in deze privacysamenleving ...

Laatst gewijzigd door manta : 7 oktober 2010 om 18:46.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:44   #27
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat je op die kieslijsten allemaal ziet dat tegen deze wet indruist is gewoonweg ongezien in deze privacysamenleving ...
Met het grote verschil dat die politiekers vrijwillig op die lijst staan. Ik betwijfel het of Dewinter aan iedereen heeft gevraagd of hij naam en adres mocht publiceren.
Oud 7 oktober 2010, 20:06   #28
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik waag een gokje naar de toekomst, een soort Mad Max-maatschappij. Valt het niet op hoeveel gewapende overvallen er bijna dagelijks plaatsgrijpen? En dat zal steeds erger worden.
Seriously? Een Mad Max maatschappij? Dat is gewoon te stom voor woorden. Het aantal gewapende overvallen is tussen 2005 en 2009 met een paar procent toegenomen, na een periode van daling.

Citaat:
De steeds groeiende kloof tussen diegenen die teveel of genoeg hebben en de aangroeiende menigte uit de vier windstreken die niets heeft zou daar wel eens kunnen toe leiden...
Armoede drijft mensen tot wanhoopsdaden? Agreed.

Citaat:
En hoe lang zal onze maatschappij die opvangkosten kunnen betalen?
De oplossing bestaat er niet in iedere sukkelaar of arme + gezin of whatever hier binnen te laten en verder voor hun ganse leven te onderhouden.
Hopelijk vergis ik me, misschien heb ik gelijk?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee over de middelen en toekomstplannen van de sociale zekerheid, dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Daarnaast laat België niet iedere sukkelaar binnen, er worden nog altijd mensen het land uit gezet. Voor immigranten uit de EU geld er nu eenmaal vrij verkeer van personen.

Mensen die hier wel mogen blijven moeten harder gepusht worden om werk te zoeken, alhoewel ik zelf al heb mogen ondervinden dat ze heel rap aan uw deur staan als ze zien dat je werkloos bent.
Oud 7 oktober 2010, 20:37   #29
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow, wat is jouw gedachtengang? Een hele hoop mensen hebben een vreemde naam ergo ik kom best niet ongewapend buiten.
Oud 7 oktober 2010, 22:50   #30
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het grote verschil dat die politiekers vrijwillig op die lijst staan. Ik betwijfel het of Dewinter aan iedereen heeft gevraagd of hij naam en adres mocht publiceren.
Vrijwillig ??? Neen hoor , verplicht zelfs ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 22:54   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Euh ...dat denken zij blijkbaar , gezien het stijgende aantal steek en schietincidenten
Ik heb mijn AK47 altijd bij! (met een Desert Eagle .50 als back up natuurlijk )
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 22:57   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, wat is jouw gedachtengang? Een hele hoop mensen hebben een vreemde naam ergo ik kom best niet ongewapend buiten.

Ik heb ook een 'vreemde' achternaam.
Oudste melding van die naam die ik terugvond: in Antwerpen, 1832. En nu?
Oud 7 oktober 2010, 22:59   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moet eerlijk bekennen,als ik geld had zou ik zeker uit Antwerpen weg gaan,Mulliticul werkt nooit
Vertrek gerust.
Oud 8 oktober 2010, 00:32   #34
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Er is een eenvoudige "filosofie"(als ik het zo mag noemen) voor multicul in mijn ogen

Kijk naar de GELIJKENISSEN tussen culturen, groepen, mensen, en bouw daarop voort.

Dat noemen ze een positieve spiraal.
ipv een negatieve, waar "Al die mannen.." slecht zijn, en waar de criminaliteit bij "Die mannen " ligt.

Een maatschapij is een systeem, waar men moet proberen welvaart en welzijn te creëren.
Ongeacht welke kleur, of afkomst je hebt.
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 05:11   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor sommige multiculpromotors-tot-ter-dood is dit artikel wellicht een reden om moord en brand te schreeuwen over "racisme", "vrij verkeer van personen", "de mensenrechten" enz enz, en vooral niet praten over de gevolgen voor de maatschappij van "autochtone Belgen" zoals die al decennia lang was. Dat het nu een "multiculturele wereld" is waarin we met of tegen onze zin maar verder moeten leren leven: dat ligt aan ons om dat te bepalen, te sturen, te beperken, de nodige voorwaarden te stellen enz
Zoniet zakken we langzaam af naar een soort derde-wereld-landje waar je best niet ongewapend buitenkomt...
En ...juist! Ze vermelden de baarlijke duivel Dewinter, dus kan het niet kloppen nietwaar?
Voor mij is het in de eerste plaats een reden om moord en brand te schreeuwen over de inbreuk op privacy.
Blijkbaar moet er dringend herzien worden wie toegang krijgt tot het bevolkingsregister.

Maar je hebt gelijk; het is racistisch om iemand te be/veroordelen op basis van zijn/haar naam.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:13   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je het hier niet eens opzetten?
De Laatste Vlaming- Schoonselhof - Antwerpen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:15   #37
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat er niets aan de hand is? Ik gaf alleen commentaar op jouw redenering dat mensen met een buitenlandse naam criminelen zijn. Post dan misdaadcijfers of iets anders.
Criminelen of niet, als er nog maar 3 % autochtonen in een stadsgedeelte wonen, is dat een teken dat de autochtonen aan het uitsterven zijn in dat gebied, én dat er véél te veel allochtonen aanwezig zijn.
Oud 10 oktober 2010, 16:16   #38
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen we uw naam en adres dan weten?
De Laatste Vlaming - Schoonselhof - Antwerpen
Oud 10 oktober 2010, 16:30   #39
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De Laatste Vlaming - Schoonselhof - Antwerpen
Een antwoord posten maar toch rond de pot draaien, een talent op zich.
Oud 10 oktober 2010, 16:33   #40
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Criminelen of niet, als er nog maar 3 % autochtonen in een stadsgedeelte wonen, is dat een teken dat de autochtonen aan het uitsterven zijn in dat gebied, én dat er véél te veel allochtonen aanwezig zijn.
Wat wil je dan doen, verplichte verhuizingen? Mensen vervolgen op basis van hun naam?

Wat is trouwens teveel allochtonen, is er dan ook zoiets als een te hoge concentratie autochtonen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be