![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat criminaliteit aan de allochtoon zelf ligt maar ook aan bepaalde oorzaken binnen de samenleving zoals werkloosheid, ghettovorming, minder onderwijskansen, discriminatie, .. Uiteraard houdt men het tegenwoordig op simpele theorietjes om zo een cultuur of religie de schuld te geven van het crimineel gedrag van een allochtoon. Het blijft een complexe zaak. Maar goed, ik zal ophouden want de topic gaat over criminele autochtonen en niet over allochtonen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 oktober 2010 om 21:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb toch nog geen Duitsland WOII toestanden gezien in rechtbanken ... (waaruit zou volgen dat het merendeel van de veroordeelden onschuldig zijn).
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat moeten we doen om dat te voorkomen? Mag men -zonder het verwijt te krijgen racistisch te zijn- mensen verbieden ergens te wonen omdat ze daar meer kans zullen hebben over te gaan tot criminaliteit?
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 7 oktober 2010 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 oktober 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat komt ook voor bij autochtone criminele jongeren, en toch slagen ze erin om proportioneel meer in de gevangenis te komen
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke stad of gemeente? Bij mij gaat het over Gent, buurt ten zuiden van de De Pinte laan
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Indien men de éne groep vlugger "routinematig" aanhoudt dan de andere groep kan dat.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 oktober 2010 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als zelfs Lucaske Vandertaelen, de groene Brusselaar, getuigt dat onze vrouwen zelfs niet bediend worden op de terrassen van de bedoelde cafés; dat kortgerokte meisjes er beschimpt worden als hoeren ... In plaats van hier heel de tijd het probleem te ontkennen, zou je beter eens jouw gedacht zeggen over hoe sommige samenlevingsproblemen dan wèl moeten aangepakt worden (met enige kans op succes natuurlijk).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegenwoordig worden gevangenisstraffen onder de 3 jaar quasi niet meer uitgevoerd. Je kan veel zeggen maar dat zulke gevangenisstraffen op regelmatige basis als gevolg van een routinematige controle ontdekt worden?
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Durft de politie er komen in die wijk? Het routinematig controleren is volgens mij onder vertegenwoordigd in Brussel als de politie zelf beweert sommige wijken niet meer te durven inkomen (Kuregem bvb.)
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Geen 'routinematige' controle: indien er 'iets' gebeurt worden een aantal mogelijke verdachten routinematig voorgeleid en je hebt 'contact met de politie', schuldig of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer een wijk, propere huizen heeft, propere vuilnisbakken, wanneer men, de winkeltjes extra controleert, wanneer men rekening houdt met nette straten, dit jaagt de mestkevers weg Verder nog, hoe zou jij zelf zijn als je in je eigen huis woont vol troep, vol afval, vol wanorde? Voila daarom Volgens ons geloof, is "properheid" een deel van het geloof, Volgens ons, geloof houdt de duivel van vuiligheid en onhygiene en wanorde, en ik denk vanuit de Koran en Soennah beschreven, denk ik dat slechte demonen zich ook aangetrokken voelen tot vuile wijken, en vuile afval en vuile stukken vlees, enzo enzo, dit verklaar waarom veel jongeren criminele daden verrichten zonder te beseffen Ik wil ook de overheid oproepen om huisjesmelkers aan te pakken, om particulieren die hun huis laten verloederen aan te pakken, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar waarom moet de overheid dat opruimen? Op elke glascontainer die ik tegenkom, staat er "sluikstorter, u wordt gezien". Als ik mij niet vergis, staan er zelfs boetes en dergelijke bij. De vervuiler betaalt, maar deze mensen zijn waarschijnlijk arm genoeg dat OCMW wel intussen komt voor die boetes. Als je zegt dat ze het zelf moeten opkuisen zullen ze ook lachen. Conclusie: geen van beide zal hier iets aan veranderen. Overigens: jij stelt voor dat de slechte mensen weg moeten blijven. Dan heb je dus wel als stad je eigen overlast (min of meer) onder controle, maar dan zit gewoon de naburige stad ermee. Een propere wijk is eigen aan de mensen die er wonen, die mensen zullen niet onteigend worden (en ik zie ze die huizen wel kraken als ze zouden buitengezet worden). De rotte appels moeten er gewoonweg uit en "heropvoed" (maar dan niet in de LDD termen van bootcamps, maar gewoon wat repressiever optreden) worden, maar dat zie ik niet gebeuren met onze linkse federale en gemeentelijke overheid.
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals ik eerder heb gezegd, de overheid wilt niet repressief optreden waarschijnlijk omdat repressie zich soms ook tegen u kan keren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja waarom is't - ga je uw 80 m² flat behangen soms??? Tip: Al is op de rommelmarkten gekeken, liggen er vol van ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de autochtone maatschappij kennen we dergelijke discriminatie niet en is het taboe om als mens de crimineel uit te hangen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |