Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 05:31   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het was niet de islam die de vrijheid van meningsuiting onlangs in Brussel een dienst bewees of die vrouwen aan radiatoren vastketende en hen uitmaakte voor hoer. Het is ook niet de islam die bij zowat elke betoging preventief mensen opsluit onder de noemer 'administratieve aanhouding'. Het is evenmin de islam die al decennia lang ervoor zorgt dat vrouwen minder verdienen dan mannen, zelfs al gaat het om gelijk werk. Of die ervoor zorgt dat vrouwen meer thuisblijven om de kinderen op te voeden dan mannen, en daardoor in een zwakkere financiële positie belanden. En het is nog veel minder de islam die ervoor zorgde dat veertig procent van de vrouwen in een recente Knack-enquete zei dat ze reeds tegen hun zin seks hadden gehad (meer dan het drievoudige van mannen), of die ervoor zorgt dat nogal wat vriendinnen van me in de bus lastig gevallen werden door handtastelijke mannen. Het is evenmin de islam die ervoor zorgt dat vrouwen frequenter aangerand en verkracht worden dan mannen.
Je bent nog student zeker ? of zelf een vrouw ?..ik zie alleen maar 'externe' bronnen in uw stellingen..geen énkele persoonlijke levenservaring...

Iemand die al 20 jaar met een vrouw samenwoont rakelt deze libelle bullshit niet meer op..

Ik ken geen enkele vrouw die een lager loon heeft dan haar mannelijke collega..
Ik ken geen enkele vrouw die een hoger libido heeft dan haar man..
Ik ken geen enkele vrouw die 'gedwongen' werd om haar carriere af te bouwen omdat ze voor kind en kraai moet zorgen...

Nee de islam zorgt niet voor méér of minder verkrachtingen, ze zorgt wel voor het banaliseren ervan
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 06:21   #22
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Mogen moslims beledigd worden ?

In principe zou niemand beledigd mogen worden, er mag wel �* volonté gelachen worden met overtuigingen...
Oud 13 oktober 2010, 06:40   #23
cheverrant
Partijlid

Standaard Mogen moslims beledigd worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ter discussie een citaat van een (zelfbenoemde socioloog) uit Nederland:

'Joden beledigen mag niet, want dat valt onder antisemitisme. Negers beledigen mag ook niet, want dat valt onder racisme. Hómo's beledigen mag ook niet, want dat valt onder discriminatie. De koniningin beledigen mag ook niet, want dat valt onder majesteitsschenis. De scheidsrechter beledigen mag ook niet, want dan wordt de hele voetbalwedstrijd stil gelegd. Maar moslims beledigen, dat mag weer wel, want dat valt onder 'vrijheid van meningsuiting'. Snap je het nog? Ik niet.'

Hittespiter op YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=YmXTb8jOwbc)
En waarom zou dat niet mogen ? Moslims schrikken er ook niet voor terug om bewoners van de landen waarin zij verblijven te beledigen... Daar zijn geen wetten voor... Voor de rest: als moslims een geldige reden hebben om rebelse kaarten te spelen, dan lijkt mij dat nogal logisch; als Belgen in Belgie een geldige reden hebben om een rebelse kaart te spelen, dan lijkt mij dat ook logisch. Wanneer is een kaart rebels ? Van zodra het spelletje niet meer helemaal korrekt gespeeld wordt. Vanaf welk moment wordt het spelletje niet meer korrekt gespeeld ? Van zodra er vals gespeeld wordt en van zodra een van de spelers het valsspelen opmerkt... Met andere woorden: het is allemaal zo oud als de wereld... Het vergelijken van zogenaamde ideeen is leuk, maar in werkelijkheid hebben de vergelijkingen enkel plaats in akademische milieus en in de alledaagse realiteit ondergaat iedereen de beledigingen, autochtonen zowel als allochtonen... En soms, van tijd tot tijd, zijn ze het over iets eens...

Laatst gewijzigd door cheverrant : 13 oktober 2010 om 06:45.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 07:48   #24
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Zo mag je lachen met de joodse godsdienst
*hoest*
Ga dat eens doen in de villawijken van Kapellen of ergens in Hebron of Tel Aviv.
Oud 13 oktober 2010, 08:24   #25
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Joden beledigen mag niet, want dat valt onder antisemitisme. Negers beledigen mag ook niet, want dat valt onder racisme. Hómo's beledigen mag ook niet, want dat valt onder discriminatie. De koniningin beledigen mag ook niet, want dat valt onder majesteitsschenis. De scheidsrechter beledigen mag ook niet, want dan wordt de hele voetbalwedstrijd stil gelegd. Maar moslims beledigen, dat mag weer wel, want dat valt onder 'vrijheid van meningsuiting'. Snap je het nog? Ik niet.'

Als ik dit lees, begrijp ik waarom de goede man een zelfbenoemd socioloog is.
Oud 13 oktober 2010, 09:19   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Mohamed "beledigd" wordt in een cartoon, dan worden "de Moslims" niet beledigd, dan wordt Mohamed beledigd. Deze mag gerust klacht indienen, de rest moet zwijgen.

Als de Koran in brand gestoken wordt, dan wordt een religie op de korrel genomen, niet de aanhangers ervan. Alweer worden er geen Moslims beledigd.

Het is niet omdat men zich beledigd voelt, dat men ook beledigd wordt.

Verder is het trouwens ook zo dat je voor mijn part beledigt wie je wilt. Mensen die daar niet tegen kunnen zijn grote onnozelaars.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 09:21   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Als ik dit lees, begrijp ik waarom de goede man een zelfbenoemd socioloog is.

². Wat een oetlul. Dit kan eventueel gezien worden als een belediging al vraag ik me af of dat eigenlijk wel geldt als het de simpele waarheid is?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 10:39   #28
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als Mohamed "beledigd" wordt in een cartoon, dan worden "de Moslims" niet beledigd, dan wordt Mohamed beledigd. Deze mag gerust klacht indienen, de rest moet zwijgen.

Als de Koran in brand gestoken wordt, dan wordt een religie op de korrel genomen, niet de aanhangers ervan. Alweer worden er geen Moslims beledigd.

Het is niet omdat men zich beledigd voelt, dat men ook beledigd wordt.
Verder is het trouwens ook zo dat je voor mijn part beledigt wie je wilt. Mensen die daar niet tegen kunnen zijn grote onnozelaars.
Just, als men zich veel beledigd voelt, zonder het echt te worden, heeft men "lange tenen"' (meeste moslims).
Als men vaak beledigd wordt, zonder het te voelen heeft men een "olifantenvel".
Oud 13 oktober 2010, 11:24   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je bent nog student zeker ? of zelf een vrouw ?..ik zie alleen maar 'externe' bronnen in uw stellingen..geen énkele persoonlijke levenservaring...
Ik ben geen vrouw. Derhalve kan ik moeilijk persoonlijke ervaringen hebben mbt zulke zaken. Maar als voor u ervaringen zoveel belangrijker zijn dan statistieken, de handtastelijkheden e.d. heb ik wel degelijk van mensen uit mijn omgeving.
Citaat:
Iemand die al 20 jaar met een vrouw samenwoont rakelt deze libelle bullshit niet meer op..
Ik verwees niet naar Libelle, maar naar een enquete in Knack. Dat is niet hetzelfde.
Citaat:
Ik ken geen enkele vrouw die een hoger libido heeft dan haar man..
Ook dat is aan uw forumbijdragen te merken.
Citaat:
Nee de islam zorgt niet voor méér of minder verkrachtingen, ze zorgt wel voor het banaliseren ervan
Het racisme tav de islam wordt idd als schaamlapje gebruikt voor het ontkennen van de systemische mysoginie in onze samenleving.

Laatst gewijzigd door Andy : 13 oktober 2010 om 11:30.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 11:30   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat joden beledigen onder antisemitisme valt?
Wie zegt dat negers beledigen onder rasisme valt?
Wie zegt dat homo`s beledigen onder discriminatie valt?
Wie zegt dat dit allemaal niet mag maar moslims beledigen wel?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 11:33   #31
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen vrouw. Derhalve kan ik moeilijk persoonlijke ervaringen hebben mbt zulke zaken. Maar als voor u ervaringen zoveel belangrijker zijn dan statistieken, de handtastelijkheden e.d. heb ik wel degelijk van mensen uit mijn omgeving.

Ik verwees niet naar Libelle, maar naar een enquete in Knack. Dat is niet hetzelfde.

Ook dat is aan uw forumbijdragen te merken.

Nu goed, op het einde van de rit heeft u vooral niets gezegd over de systemische mysoginie die je in heel onze samenleving terugvindt, zelfs al kan jij dat niet onderbouwen met persoonlijke levenservaringen.
Een student dus..

Knack of Libelle..sex enquetes zijn 'cheap' in alle betekenissen van het woord..en jammer genoeg kan tegenwoordig geen enkel magazine weerstaan aan die 'fastfood' info..

Uit mijn 'persoonlijke' ervaring blijkt dat 'zelfstandige' westerse vrouwen zelden of nooit gemeenschap hebben tegen hun goesting...helaas..

Verklaringen van vrouwen na of in een stukgelopen relatie zijn meestal sterk 'gekleurd'
Oud 13 oktober 2010, 11:42   #32
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een student dus..

Knack of Libelle..sex enquetes zijn 'cheap' in alle betekenissen van het woord..en jammer genoeg kan tegenwoordig geen enkel magazine weerstaan aan die 'fastfood' info..
Hier heb je zeker gelijk. Maar: als 5 tot 10% van de ondervraagde mannen zegt tegen zijn zin seks gehad te hebben tegenover 20% van de ondervraagde vrouwen, zegt dat dan nog steeds niets? Waarom zou u op basis van uw persoonlijke ervaringen (waarvan ik aanneem dat ze beperkter zijn dan de steekproef van die enquete) zo'n dingen weerleggen?

Het is overigens al een tijdje geleden dat ik statistieken zag over handtastelijkheden en aanrandingen, maar ik verwacht dat daar de kloof nog groter is dan bij ongewenste seks. En wat de loonkloof en de glazen plafonden betreft: ook daarover bestaat geen twijfel.
Citaat:
Uit mijn 'persoonlijke' ervaring blijkt dat 'zelfstandige' westerse vrouwen zelden of nooit gemeenschap hebben tegen hun goesting...helaas..

Verklaringen van vrouwen na of in een stukgelopen relatie zijn meestal sterk 'gekleurd'
Dat wil ik allemaal grif toegeven. Maar daarmee weerleg je de resultaten van die enquete niet. Het 'zelden of nooit' bij vrouwen kan nog steeds meer zijn dan het 'zelden of nooit' bij mannen.

Laatst gewijzigd door Andy : 13 oktober 2010 om 11:43.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 12:17   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier heb je zeker gelijk. Maar: als 5 tot 10% van de ondervraagde mannen zegt tegen zijn zin seks gehad te hebben tegenover 20% van de ondervraagde vrouwen, zegt dat dan nog steeds niets? Waarom zou u op basis van uw persoonlijke ervaringen (waarvan ik aanneem dat ze beperkter zijn dan de steekproef van die enquete) zo'n dingen weerleggen?

Het is overigens al een tijdje geleden dat ik statistieken zag over handtastelijkheden en aanrandingen, maar ik verwacht dat daar de kloof nog groter is dan bij ongewenste seks. En wat de loonkloof en de glazen plafonden betreft: ook daarover bestaat geen twijfel.

Dat wil ik allemaal grif toegeven. Maar daarmee weerleg je de resultaten van die enquete niet. Het 'zelden of nooit' bij vrouwen kan nog steeds meer zijn dan het 'zelden of nooit' bij mannen.
Ik ben Cdude niet maar gewoonlijk wordt een bevragen van 2 man en een paardenkop al een enquete genoemd..als ze al bestaan (woestijnvis hoax)

Langs de andere kant weet ik ook wel dat er veel meer relatieproblemen zijn dan het 'oog' ziet..

Dat verkrachtingen bijna uitsluitend door mannen gebeuren daar heb je toch geen enquete voor nodig zeker..dat is pure logica..

En de loonkloof statistieken op wat zijn die gebaseerd ?..wetende dat 'jonge' vrouwen gemiddeld meer afwezig zijn in hun loopbaan(zwangerschapsonderbrekingen ), wetende dat de 'samenlevende' vrouw/moeder gemiddeld minder uren werkt.

Idem dito voor het 'glazen' plafond..op wat is dat gebaseerd ?..de procentuele verhouding man/vrouw in bepaalde topberoepen ?..wetende dat vrouwen gemiddeld gezien minder ambitieus zijn..(zeker die in een gezinssituatie)
Oud 13 oktober 2010, 16:06   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wilt u nu in alle ernst beweren dat islam vrouwvriendelijk is? Dan vergeet u dat uit naam van islam vrouwen geen toegang hebben tot publieke ruimtes, thuis worden opgesloten, toestemming nodig hebben van hun man om te werken en zonder hoofddoek hoeren zijn,niet naar school mogen, worden uitgehuwelijkt op jonge leeftijd, en er behalve het woord van Allah niets bestaat, al zeker geen "democratisch debat".
De manier waarop u even Marie haar reactie afkat vind ik bepaald geen goed voorbeeld van "democratische dialoog"!
Dat doet hij omdat hij zo vrouwvriendelijk is
Oud 13 oktober 2010, 16:16   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik beweer dat de islam nauwelijks een bedreiging is voor de democratische en menslievende waarden waaraan iedereen hier graag lippendienst bewijst. De werking van onze politiediensten, onze media, onze bedrijfswereld en haar reclame zijn dat wel.

Ik zal op deze onzin maar niet reageren. Of toch dit: Het was de Brusselse politie die het nodig vond en vind om bij zowat elke betoging mensen op te sluiten onder de noemer administratieve aanhouding. Dat is een procedure die systematisch misbruikt wordt in ons land, en waarbij mensen opgesloten worden zonder recht op verdediging en zonder dat er een aanklacht tegen geformuleerd wordt. Wat heeft u te zeggen over die manier waarop mensen de toegang tot de publieke ruimte ontnomen wordt? Over hun opsluiting? Over het feit dat sommigen onder hen uitgemaakt werden voor hoer, terwijl ze niet van prostitutie verdacht werden? Of over de uitholling van hun democratische rechten? Of over de slagen en verwondingen die zij opliepen bij het verkondigen van hun mening?

U heeft over dat alles niets te zeggen, hoewel die inbreuken systematischer (gedocumenteerd) zijn dan de bedreigingen die u schetst. U trolt liever in het rond. Misogynie komt in heel onze samenleving voor. Niet altijd in dezelfde vorm, maar het probleem blijft fundamenteel hetzelfde. Of je nu afgeslagen wordt door een allochtone man of psychologisch gebroken wordt door een autochtone, in beide gevallen gaat het om wijdverbreide vrouwenhaat en -onderdrukking. Dat probleem los je niet op door enkel op de vrouwenhaat van allochtonen te fixeren, en al helemaal niet door enkel op moslims te fixeren.

Neen. Ik praat haar idd niet na. Is dat een bedreiging voor die democratische monoloog van u?
Here we go again! Er wordt een thread opgestart in "Immigratie en integratie" over moslims en iemand profiteert ervan om de Belgische samenleving door het slijk te halen. Wat zei u eigenlijk over trollen?!
Ik zeg niet dat wij het hier in België fantastisch hebben, overal kunnen dingen verbeterd worden. Maar geloof me zeker, Andy, ik ben vèèèèèèl liever vrouw in een Westerse samenleving dan in een islamitische. Ze zijn niet overal even extreem maar dat moslima's minder rechten hebben dan Westerse vrouwen is heus geen fabeltje.
Hier wordt niet gezanikt over wel of geen sluier, geen zever over boerka's, geen kleinere erfenis dan mijn broers, geen angst moeten hebben om verliefd te worden op een willekeurige man, geen mannelijke familieleden die voor de vrouwen beslissen enzovoort enzovoort.
Oud 13 oktober 2010, 16:28   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de moslims nu zelf eens het goede voorbeeld gaven?
Heeft de Taliban in het bijzonder en de islam in het algemeen zich ooit verontschuldigd voor het vernietigen van de 2 boeddhabeelden in Bamyan?
Geen boeddhist heeft naar aanleiding daarvan een moslim naar het leven gestaan. Maar o wee als er per ongeluk een spotprentje over Mohammed getekend wordt!
Oud 13 oktober 2010, 16:36   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Je hoeft niemand te beledigen. Sarcasme, daarentegen, moet kunnen.
Ook grappen op het podium van een theater moeten kunnen.
Maar daar wringt het schoentje. Moslims hebben dikwijls nogal lange tenen.
En ze nemen zichzelf en de wereld véél te serieus.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 18:56   #38
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heeft de Taliban in het bijzonder en de islam in het algemeen zich ooit verontschuldigd voor het vernietigen van de 2 boeddhabeelden in Bamyan?
De Taliban is zogoed als een aparte sekte.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:02   #39
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Je hoeft niemand te beledigen. Sarcasme, daarentegen, moet kunnen.
Ook grappen op het podium van een theater moeten kunnen.
Maar daar wringt het schoentje. Moslims hebben dikwijls nogal lange tenen.
En ze nemen zichzelf en de wereld véél te serieus.
Schop!
Oud 13 oktober 2010, 19:09   #40
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wilt u nu in alle ernst beweren dat islam vrouwvriendelijk is? Dan vergeet u dat uit naam van islam vrouwen geen toegang hebben tot publieke ruimtes, thuis worden opgesloten, toestemming nodig hebben van hun man om te werken en zonder hoofddoek hoeren zijn,niet naar school mogen, worden uitgehuwelijkt op jonge leeftijd, en er behalve het woord van Allah niets bestaat, al zeker geen "democratisch debat".
De manier waarop u even Marie haar reactie afkat vind ik bepaald geen goed voorbeeld van "democratische dialoog"!
Ja, natuurlijk beweer ik dat. En anderen trouwens ook.

Ik word niet opgesloten thuis, ik heb geen toestemming nodig van een ander om te gaan werken en ik noem niemand die geen hidjaab draagt een 'hoer', ik moest verplicht naar school van mn ouders (Sterker nog, de dag dat ik alsof deed dat ik ziek was, werd ik gestraft en met mn klieken en klakken buiten gezet)..

U scheert toch oh zo graag iedereen over eenzelfde kam hé, Alice stop daar mee want uw leugens en verzinsels beginnen te irriteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be