Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 oktober 2010, 20:04   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik eet niet uit journalistenhanden, ik deel die mening.
Neem De Wever weg, en die partij verliest meer dan de helft van zijn zetels.
Diegenen die op 14 juni op de N-VA stemden, stemden voor De Wever, ook al stond hij niet op de bewuste lijst. Krak hetzelfde als bij Leterme in 2007.
Dat is speculatie en weet ge dus niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 20:05   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar wie de pols dicht houdt bij wat in Vlaanderen leeft, weet: één serieuze misstap en de N-VA gaat in één klap terug naar 15 pct.

Het niet-agenderen van de het BHV-splitsingsvoorstel dinsdag in de Kamer zou zo'n misstap zijn.
2
patrickve is offline  
Oud 9 oktober 2010, 20:26   #23
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het niet, de koning heeft hem waarschijnlijk het informateurschap "kadoo" gedaan in de hoop dat hij dan met zijn partij niet het BHV zou stemmen en zich zal onthouden.

Maar gezien wat de franstaligen proberen te doen (NVA marginaliseren en buitenspel zetten) zou ik het zeker niet vanzelfsprekend noemen dat de NVA niet zal stemmen.

Ik gok dus dat de NVA ja zal stemmen.
Europese Vlaming is offline  
Oud 9 oktober 2010, 20:27   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik weet het niet, de koning heeft hem waarschijnlijk het informateurschap "kadoo" gedaan in de hoop dat hij dan met zijn partij niet het BHV zou stemmen en zich zal onthouden.

Maar gezien wat de franstaligen proberen te doen (NVA marginaliseren en buitenspel zetten) zou ik het zeker niet vanzelfsprekend noemen dat de NVA niet zal stemmen.

Ik gok dus dat de NVA ja zal stemmen.
Oh, is er een nieuwe informateur aangesteld? Wie? Is De Wever dan al ontheven van zijn "verduidelijkingsopdracht"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 20:31   #25
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Oh, is er een nieuwe informateur aangesteld? Wie? Is De Wever dan al ontheven van zijn "verduidelijkingsopdracht"?
Tja verduidelingsopdracht, informatie-vergaringsopdracht. Ik denk dat dat 2 woorden zijn om te beschrijven wat een informateur moet doen. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Informateur )

Je kan een bemiddelaar ook een banaan noemen, zolang die "banaan" bemiddelt is het voor mij een bemiddelaar en geen banaan.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 20:32.
Oud 9 oktober 2010, 20:33   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja verduidelingsopdracht, informatie-vergaringsopdracht. Ik denk dat dat 2 woorden zijn om te beschrijven wat een informateur moet doen. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Informateur )

Je kan een bemiddelaar ook een banaan noemen, zolang die "banaan" bemiddelt is het voor mij een bemiddelaar en geen banaan.
Jij kan denken wat je wil, Bart De Wever heeft niet de titel van "informateur".
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 20:38   #27
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Jij kan denken wat je wil, Bart De Wever heeft niet de titel van "informateur".
Als hij dan werkelijk een "verduidelijkingsopdracht" heeft kan je mij eens toelichten wat er de voorbije 6 jaar (of meer) nog niet gezegd en verduidelijkt is dat nog verduidelijkt moet worden?

Misschien moet de Wever gewoon nieuwe verkiezingen uitroepen, dat zal misschien de beste manier zijn om de boel te "verduidelijken". De franstaligen lieten ons toch verstaan dat alles veel duidelijker was na de vorige verkiezingen, of ben ik mis?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 20:56.
Oud 9 oktober 2010, 21:07   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij dan werkelijk een "verduidelijkingsopdracht" heeft kan je mij eens toelichten wat er de voorbije 6 jaar (of meer) nog niet gezegd en verduidelijkt is dat nog verduidelijkt moet worden?
Dat loop ik mij nu ook al heel de tijd af te vragen. Misschien moeten we samen maar eens naar de koning stappen om het hem te vragen...

Citaat:
Misschien moet de Wever gewoon nieuwe verkiezingen uitroepen, dat zal misschien de beste manier zijn om de boel te "verduidelijken". De franstaligen lieten ons toch verstaan dat alles veel duidelijker was na de vorige verkiezingen, of ben ik mis?
Het zou uitermate dom zijn van De Wever en de N-VA om verantwoordelijk te zijn voor nieuwe verkiezingen. Zoiets moet je overlaten aan partijen die er geen baat bij hebben. Snap je?
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 21:12   #29
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat loop ik mij nu ook al heel de tijd af te vragen. Misschien moeten we samen maar eens naar de koning stappen om het hem te vragen...

Goed, gaan we dan met de Corolla? We moeten de etiquette respecteren hé

Misschien krijgen we dan ook een opdracht? Spannend ...

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 21:14.
Oud 9 oktober 2010, 21:15   #30
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Het is nu net zo min als voorheen en tot in der eeuwigheid het moment om met knikkende knieën te verzaken aan broodnodige Vlaamse rechtlijnigheid en onverzettelijkheid.

Sta mij toe volstrekt duidelijk te zijn, en niet zoals sommige N-VA aanhangers alhier rond de hete brij te draaien middels wollige en bij voorbaat vergoelijkende uitspraken :

Als wie dan ook, het weze volgende week of daarna, in het federaal parlement een wetsvoorstel voorbrengt dat de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde inhoudt, dan MOET het N-VA zoals alle andere Vlaamse partijen de agendering ervan (en uiteraard later het wetsvoorstel zelve) zonder meer stemmen.

Er is geen enkele reden denkbaar om dat niet te doen. GEEN ENKELE.
Gwylan is offline  
Oud 9 oktober 2010, 21:22   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, gaan we dan met de Corolla? We moeten de etiquette respecteren hé

Misschien krijgen we dan ook een opdracht? Spannend ...
Ik zie dat helemaal zitten
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 21:22   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is nu net zo min als voorheen en tot in der eeuwigheid het moment om met knikkende knieën te verzaken aan broodnodige Vlaamse rechtlijnigheid en onverzettelijkheid.

Sta mij toe volstrekt duidelijk te zijn, en niet zoals sommige N-VA aanhangers alhier rond de hete brij te draaien middels wollige en bij voorbaat vergoelijkende uitspraken :

Als wie dan ook, het weze volgende week of daarna, in het federaal parlement een wetsvoorstel voorbrengt dat de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde inhoudt, dan MOET het N-VA zoals alle andere Vlaamse partijen de agendering ervan (en uiteraard later het wetsvoorstel zelve) zonder meer stemmen.

Awel: dikke vette 2
Txiki is offline  
Oud 9 oktober 2010, 21:24   #33
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb uiteindelijk ook op JA geklikt. Tot hiertoe heb ik Bart nog geen echte strategische fouten zien maken. Ik zie niet in hoe hij dit cadeautje zou weigeren? Toepassen van de normale democratie, dat MOET kunnen. Hij kan daar toch niet van afwijken??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 oktober 2010, 21:27   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel: dikke vette 2
3!
daiwa is offline  
Oud 9 oktober 2010, 22:07   #35
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ongeacht de stand van deonderhandelingen dient de NVA onmiddellijk na het verstrijken van het Kamerreces BHV te agenderen of haar goedkeuring aan de agendering geven in de desbetreffende kamercommissie, die zij trouwens voorzit. Zodoende zal zij ook alle andere Vlaamse partijen kleur laten bekennen. Er is geen enkele reden om in deze de franstaligen tegemoet te komen.

BDW moet zich op het onschendbare principe beroepen, dat de uitspraken van het Hoogste Gerechtshof moeten uitgevoerd worden zo niet gaat de Rechtstaat verloren.
Trouwens zeven jaar na de uitspraak en nu weer na 4 maand onderhandelen kan men de Belgen de onwettelijke situatie niet meer aandoen. Dergelijke principiële houding is zeer moeilijk te weerleggen.

Als toegift is men bereid de gesprekken met de Franstaligen voort te zetten en gezien de procedure toch wel enige tijd in beslag zal nemen, kan men later bij voldoende resultaat (minimaal echt verantwoordelijk federalisme) aldaar bepaalde persoonsgebonden in de tijd begrensde schikkingen overwegen op voorwaarde dat deze de uiteindelijke gelijkheid voor de wet van de Belgische burgers niet in gevaar brengt.
Oud 9 oktober 2010, 22:19   #36
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
.... zo niet gaat de Rechtstaat verloren. ...
Rechtstaat? Welke rechtstaat?
Oud 9 oktober 2010, 22:41   #37
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De franstalige rechtstaat bij wijze van spreken natuurlijk.
Hoogstaande principes verkondigen kost niets en verplicht de tegenstander van een aldus voorgestelde maatregel het tegendeel te bewijzen. Dit werkt steeds!
Oud 10 oktober 2010, 06:23   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga een heel eind met je mee.
En een belangrijk argument voor mij, is dat alles moet vermeden worden dat de volgende verkiezingen alweer ongrondwettelijk zouden zijn; dus is er haast gemoeid ...

Maar maar .... jij ziet geen enkele reden ...

Mijn opinie, als nva-stemmer, blijft: de enige die alle redenen, oorzaken en gevolgen best kan inschatten, is het Weverke (en zijn team) zelf.
Mijn vertrouwen in het Weverke is vooralsnog ongeschonden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2010, 06:42   #39
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat denk je dan fout. Jongens toch, hoe gemakkelijk eten jullie uit die journalistenhanden? Ongelooflijk.
De journalist anno 2010 heeft nu eenmaal de vroegere rol van de pastoor overgenomen.
SDG is offline  
Oud 10 oktober 2010, 07:09   #40
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we samen maar eens naar de koning stappen om het hem te vragen...
Maar die zal je doorverwijzen naar de persoon die hij hiervoor aangeduid heeft...
Je kunt dus beter rechtstreeks naar 'T Draakske gaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be