Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 09:53   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op sommige forums worden pseudoniemen niet toegelaten. Dat komt een beleefde discussie ten goede. Het is nogal gemakkelijk vanuit de anoniemiteit iemand persoonlijk aan te vallen, zeker als die persoon zelf geen pseudoniem gebruikt. Als de moderatie dit laat begaan nodigt ze uiteindelijk uit tot anonimiteit. Misschien is het beter met gelijke wapens te discucieëren en te vragen de echte naam te gebruiken aan iedereen.
Dan lopen al die cyber-pesters meteen naar een concurrerend forum...
Good riddance, zou ik zo zeggen, maar zo denkt de meerderheid er niet over...

Er is nog een ander aspect: onder pseudoniem kan je volledig uit de kast komen, over interessante onderwerpen zoals persoonlijk ervaren armoede bv, en persoonlijke relaties en omstandigheden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 oktober 2010 om 09:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 13:08   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wie garandeert dat de naam onder wie ik zou discussiëren, mijn echte naam is?
En toch zijn er forums die de eigen naam vragen. Dat houdt bedriegers niet noodzakelijk tegen maar is toch een psychologische barriëre.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 13:19   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoedanook, als je je werkelijk bedreigd voelt door dat creatuur, lijkt me het aanmaken van een alter ego voor Johan Bollen een voor de hand liggende keuze. Zelfs als de moderatie niet zo laks was als ze nu is, zou een verbanning van je belager de feitelijke fysieke bedreiging immers niet ongedaan maken. Een andere optie zou zijn om te stoppen met posten op dit forum, maar dat zou ik een spijtige zaak vinden. De forummers wiens berichten het lezen waard zijn, zijn sowieso al èrg dun gezaaid. Dit forum kan zich niet veroorloven om er nòg eentje te verliezen.
Ik heb heel wat jaren gewoond in de regio waar deze forummer van afkomstig is om te weten niet lichtzinnig over dit soort bedreigingen heen te gaan afkomstig van mensen uit een regio waar nogal lichtzinnig over leven en dood heen gegaan wordt. Ik herken de stijl van zijn bericht alhoewel het voor mensen in het veilige België mischien niet zo duidelijk is.

Angst is iets anders. Noem het voorzichtigheid. Maar goed. Ik denk dat je redenering logisch is. Ik zal eens nadenken. Misschien tot later.

P.S. Bedankt voor het compliment.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2010 om 13:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 15:00   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch zijn er forums die de eigen naam vragen. Dat houdt bedriegers niet noodzakelijk tegen maar is toch een psychologische barriëre.
mij goed, ik wil vanaf morgen onder de naam Piet Pieters posten hoor.
Oud 14 oktober 2010, 20:31   #25
straddle
Europees Commissaris

Standaard

@ Johan,

Ik zou in uw plaats officieel aangifte doen van de gemaakte bedreigingen aan uw adres in de betreffende draad. Zeker als de bedreiging bij herhaling gemaakt werd.

Dit omdat u wel degelijk onder eigen identiteit post en niet onder pseudoniem , wordt uw klacht naar alle waarschijnlijkheid serieus behandeld. In elk geval zal men de identiteit van de bedreiger opvragen en wordt er een dossier aangelegd. Dat is dan weer een van de voordelen van niet anoniem te verkeren op het internet....

Voorts zou ook ik het spijtig vinden mocht je besluiten niet meer te willen posten op het forum. Maak een pseudootje aan...
Oud 14 oktober 2010, 20:49   #26
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik dan naïf denk je? Moet het forum misschien juist een waarschuwing geven liefst geen eigen naam te gebruiken bij inschijving? "Persoonlijke gegevens kunnen de gezondheid schaden". Wat jammer zou dat zijn, maar langs de andere kant misschien wel correct gezien de realiteit op dit forum en de houding van de moderatie ten aanzien van die realiteit. Ik weet wel het is soms moeilijk schipperen tussen vrije meningsuiting en censuur, maar bedreigingen, dat moet toch niet kunnen herhaald worden.

Dit is de tweede maal dat ik bedreigd wordt met fysiek geweld op dit forum (eerste keer door banneling Grievous, Westerhagen, Spooky22....) en dat om het geven van een mening over een inhoudelijk thema (lees anders wat voorafgaat aan post 128). Strafpunten veranderen voor mij niets en het verwijderen van het bericht, wel dat had ik zelfs liever niet gehad zodat het kan dienen als bewijs voor iedereen zichtbaar, ook als was het in het Spaans geschreven.
Ik hou u helemaal niet voor een naïef iemand hoor. Ik reageerde wellicht wat te snel, vandaar. Wat die bedreigingen betreft: normaliter zou zoiets onmiddellijk politioneel moeten vervolgd worden. Maar dat zie ik op dit forum nog niet gebeuren. (Wat ikzelf wel jammer vind.)

Het enige wat je kan doen, lijkt me terugkomen onder een andere nickname. De mensen die al wat langer op dit forum rondhangen zullen u wellicht onmiddellijk herkennen. Maar na verloop van tijd zullen dat enkel nog mensen zijn die zowel nu als dan uw posts lezen en ermee instemmen. Daar vallen figuren als Heraclito niet onder.

Je zegt dat je de stijl van Heraclito associeert met het bendeleven in Bolivia of Venezuela. Misschien dat je voor alle zekerheid contactgegevens (mail, adres, telefoonnrs.) die je op andere plaatsen hebt openstaan (facebook enzo) kan wissen of afschermen van niet-bevrienden? Check misschien ook eens via google waar er nog ergens contactgegevens van je staan.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 14 oktober 2010 om 20:49.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:07   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik hou u helemaal niet voor een naïef iemand hoor. Ik reageerde wellicht wat te snel, vandaar. Wat die bedreigingen betreft: normaliter zou zoiets onmiddellijk politioneel moeten vervolgd worden. Maar dat zie ik op dit forum nog niet gebeuren. (Wat ikzelf wel jammer vind.)

Het enige wat je kan doen, lijkt me terugkomen onder een andere nickname. De mensen die al wat langer op dit forum rondhangen zullen u wellicht onmiddellijk herkennen. Maar na verloop van tijd zullen dat enkel nog mensen zijn die zowel nu als dan uw posts lezen en ermee instemmen. Daar vallen figuren als Heraclito niet onder.

Je zegt dat je de stijl van Heraclito associeert met het bendeleven in Bolivia of Venezuela. Misschien dat je voor alle zekerheid contactgegevens (mail, adres, telefoonnrs.) die je op andere plaatsen hebt openstaan (facebook enzo) kan wissen of afschermen van niet-bevrienden? Check misschien ook eens via google waar er nog ergens contactgegevens van je staan.

mvg,

Andy
Normaal werken bubbel nick's hier niet,daar zijn ze wel erg streng in,wat heel normaal is vind ik
Oud 15 oktober 2010, 08:20   #28
paaldanseresje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Normaal werken bubbel nick's hier niet,daar zijn ze wel erg streng in,wat heel normaal is vind ik
bubbel nick's weet ik niet.
dubbelnicks mogen wel. gebande forummers mogen geen dubbelnick aanmaken.
paaldanseresje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:28   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paaldanseresje Bekijk bericht
bubbel nick's weet ik niet.
dubbelnicks mogen wel. gebande forummers mogen geen dubbelnick aanmaken.
Nochtans is mijn dubbel aanmaakt profiel gebannen,wat ik erg raar vind idd,maar dik ok is
Oud 15 oktober 2010, 08:31   #30
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nochtans is mijn dubbel aanmaakt profiel gebannen,wat ik erg raar vind idd,maar dik ok is
Sorry,fout van mij nu
Op en ander forum was dit het geval,ook al zo lang geleden dat ik dit hier heb uitgeprobeerd
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 14:49   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Op sommige forums worden pseudoniemen niet toegelaten. Dat komt een beleefde discussie ten goede. Het is nogal gemakkelijk vanuit de anoniemiteit iemand persoonlijk aan te vallen, zeker als die persoon zelf geen pseudoniem gebruikt. Als de moderatie dit laat begaan nodigt ze uiteindelijk uit tot anonimiteit. Misschien is het beter met gelijke wapens te discucieëren en te vragen de echte naam te gebruiken aan iedereen.
Akkoord met je post maar niet met je laatste zin. Dit forum probeert privacy te garanderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 01:00   #32
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mijn naam is Jan Peeters.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2010 om 01:00.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 01:38   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Mijn naam is Jan Peeters.
Ah, daar zijt ge. Ge moet mij nog 50 euro.
Oud 16 oktober 2010, 04:05   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als ik niet anoniem op het internet had gekund, had ik al niet meer geleefd. Ik heb er zelfs al dikwijls aan gedacht mijn echte naam te laten veranderen. Ik haat mijn verleden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 08:59   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als ik niet anoniem op het internet had gekund, had ik al niet meer geleefd. Ik heb er zelfs al dikwijls aan gedacht mijn echte naam te laten veranderen. Ik haat mijn verleden.
Dat zou je in België 1500€ kosten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 09:48   #36
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wie kan controleren of zo'n naam echt is?
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 09:50   #37
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat zou je in België 1500€ kosten
En je moet een goeie reden hebben. Eerst betalen, dan beslissen ze of uw reden gegrond is, is het niet zo dan zijt ge toch uw geld kwijt.

Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 16 oktober 2010 om 09:50.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:50   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dan zou iedereen weten dat jij Rik Torfs bent.
Niet vissen, dat pakt niet bij mij.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:56   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb heel wat jaren gewoond in de regio waar deze forummer van afkomstig is om te weten niet lichtzinnig over dit soort bedreigingen heen te gaan afkomstig van mensen uit een regio waar nogal lichtzinnig over leven en dood heen gegaan wordt. Ik herken de stijl van zijn bericht alhoewel het voor mensen in het veilige België mischien niet zo duidelijk is.

Angst is iets anders. Noem het voorzichtigheid. Maar goed. Ik denk dat je redenering logisch is. Ik zal eens nadenken. Misschien tot later.

P.S. Bedankt voor het compliment.
Ook hier in België wordt er wel eens een litertje benzine in de brievenbus van een politieke tegenstander gegoten. (of een mestkar op zijn oprit uitgekapt)
Oud 16 oktober 2010, 21:03   #40
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Maar wie kan controleren of zo'n naam echt is?
Redelijk gemakkelijk, indien er een beetje meer informatie bijgesprokkeld wordt (maar in principe verboden door de privacywetgeving.)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be