![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder weet ik niet of de wereld gebaat is bij de trend om van elke straat 4 onafhankelijke staten te maken. Het idee is mooi, maar waar eindigt het, zoals het communisme dat een reeks landen in half bankroet en/of conflict heeft achtergelaten? Als het grondgebied groot genoeg is, iedereen gaat akkoord en er zijn goede afspraken (economisch en sociaal) zie ik geen probleem, maar hoe vaak is dat het geval? Hetzelfde geldt voor Vlaanderen, ik krijg het ook vliegend van de bergen steun die in het zwarte gat Wallonie verdwijnen, maar een afscheuring zou wel eens rampzalig kunnen aflopen. Voor Vlaanderen (misschien) maar zeker voor Wallonie. En wat met het duitstalig gedeelte, kadootje voor Duitsland? In kort: iedereen zijn eigenheid gegund, maar separatisme is soms niets meer dan een eeuwenoud conflict dat in leven wordt geroepen en gehouden door een handvol machtsgeile politici met een vlotte babbel. Follow the money zou ik zo zeggen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei dus:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Waarop dan wel? In welk land wordt het communisme toegepast op een manier die iedereen op eenzelfde manier dezelfde voordelen en nadelen biedt? Waar is er corruptieloos communisme?
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als "de wereld" besluit om een land te worden, moet dat maar. Als een straat denkt dat het zelfstandig kan overleven en zich voldoende "groep" vindt om het alleen te proberen, dan moet dat ook maar. Ik sluit wereldrepublieken niet uit, alleen wil ik ze nooit ofte nimmer opleggen. Ik heb geen zin in ultieme solidariteit, ik ben bereid een deel van mijn persoon en vrijheden af te staan aan de rest, zoniet vlucht ik wel, maar ik geloof dat iedereen de vrijheid moet hebben om buiten dat minimum zo solidair te zijn als waar ie zin in heeft. Wij zijn geen mieren verdorie. Nog niet.
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Zullen ze werkelijkst beterder af zijn alst onafhankelijk gebied, gaan dan bijvoorbeeld - zeker en zeer vastmatijg (woorspelink-associatie-klucht) -nooitst meeprofiteren van de mogelijke - voordelen - van China alst economischeste wereldmachtigste wereldmacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() maar voor hoelang nog (niet)? mja... Tibet is ondertussen ook al zodanig ge'siniseerd' dat van een "zuiver" Tibet (ik huiver van deze woorden) al geen sprake meer is. Toch vind ik ook dat de Tibetanen zelf zouden moeten kunnen beslissen - which is not the case - China is overigens in zeker zin nog steeds het mandarijnse keizerrijk dat het ooit was. Alleen is de keizerlijke en mandarijnse structuur vervangen door een partij-politiek apparaat. en is er geen 'goddelijke' keizer meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Want ik moet opmerken dat, hoewel ik er niet erg van houd mij, gestuwd door seksuele driften, aan Formicidae te vergrijpen (en dat mij naar voren werpend als purist, doet u het mij na?) uw schrijfselen opvallen door hun onleesbaarheid, wat herinneringen oproept aan de mijne. (Inderdaad, ik lees mijn eigen berichten, hoe narcistisch kan men wezen?)
![]() |
![]() |
#32 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En bij de weg: wat is 'formicidae' ? (Eb gistern het woordenboek opgefikt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als mij aanneemt als een officiële afsplitsing dan hebt u wel een probleempje: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=15802 (Kijk naar de resultaten van de poll) U moet hén er ook bijnemen. Overigens, formicidae zijn mieren.
![]() |