![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moest er eens van komen...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in plaats van ordinair voetbal, hockey te paard (zeer elitair!) ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor de Limburgers is er geen reden tot bezorgdheid wat betreft het verkavelingsvlaams. Als België 'zou' splitsen dan splitst de Limburger nog eens. Salut en de kost, Vlaanderen en het verkavelingsvlaams!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het goeie woord voor "tussentaal" is dialect!
Wie geen dialect kan hoort hier niet thuis!
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Geen AN dat door de strot geramd werd = geen tussentaal. Elitaire zakken die klagen dat de ongehorige massa niet luistert naar de voorschriften der zelfverklaarde taalprofeten. Rot toch op, bende taalimperialisten, en ga iets leuk & zinvol met uw leven doen. Bende clowns, echt.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2010 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Sukkelaars; typical examples of ego stroking
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft zitten enkel kinderprogramma's op de juiste lijn (en zonder geforceerd over te komen bovendien). Men maakt het vaak zodanig erg dat men taal reduceert tot een primitief communicatiemiddel, „zulank ot mor verstonborre is, is da all nicekes for me.“ Het gevolg is dat de woordenschat van de gemiddelde burger niet zo bijster groot te noemen is; men is immers te lui om zijn taal te verzorgen. Trouwens een consumentisme houdt deze houding ook in de hand. Men voedt zich bijna uitsluitend met de Amerikaanse pulpcultuur daarmee de eigen cultuur oninteressant makende. Maatschappelijk/politiek gezien is dat niet zo bevorderlijk voor ons. Onlangs nog iemand toegekomen, die blijkbaar niet wist wat 'awkward silence' in het Nederlands was. Waarschijnlijk wist 'ie dat wel, maar hij voelde de neiging om in een Nederlandstalig gesprek het in het Engels uit te drukken. Persoonlijk vind ik dat marginaal taalgebruik eerlijk gezegd.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 oktober 2010 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me evenveel ergert als verkavelingsvlaams is dat geforceerde Engels dat er tegenwoordig te pas en te onpas wordt tussengegooid.
De manier waarop vooral jongeren lijken te denken dat ze niet meetellen als ze niet half Engels (eigenlijk Amerikaans) half Vlaams praten is gewoon meelijwekkend. Kleine kinderen leren tegen hun grootouders "I love you" zeggen, waarop vele van die grootouders (en zeker overgrootouders) tamelijk verdwaasd kijken naar hun afstammelingen ![]() Begrijp me niet verkeerd, ik spreek zelf graag Engels ... in Engeland of in Amerika ... niet tegen mijn buren!
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 oktober 2010 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ciao ![]()
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 17 oktober 2010 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C'est vachement bien!
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zegt u?
![]() |
![]() |