Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 15:02   #21
Anna List
Banneling

Standaard

de maandag is het de 18e, we zullen zien.
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:04   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nu dat is de essentie van het probleem hé. Voor mensen als u zal het nooit genoeg zijn en is ieder compromisvoorstel dat aanvaardbaar zou zijn voor de Franstaligen veeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaad! Nu mij goed maar dan moet NVA openlijk kiezen voor separatisme.
hang toch niet zo de dramaqueen uit, Soli, we zullen alleen maar zien of het systemisch is
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:05   #23
ckikilwai
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet alleen nog maar een vraag wat precies het Weverke op papier zal zetten als compromis-tekst.

Het is vooral de vraag, wat hij zal vragen aan de 7 partijvoorzitters. Zal hij vragen 'of dit een basis is' of zal hij een andere vraag stellen die een duidelijker engagement vraagt.
(voorbeeld: op welke punten wenst u meer toegevingen van de andere kant, maar met onmiddellijke toevoeging waar u op uw beurt dan ook meer toegevingen doet om dit te compenseren .. bla bla ..)

En dan zullen we de preciese antwoorden moeten weten van de 7 partijvoorzitters.
Het zal wel iets in de trend zijn van "is dit een goede basis". Dan kunnen ze het nog een maand of langer laten aanslepen om de vlamingen extra toegevingen te laten doen om zo EDR z'n ego te redden.

Als BDW slim is bouwt hij nu wat marges in de voorstellen zodat hij later die toegevingen kan doen.

Maarja, 't is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
ckikilwai is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:09   #24
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als bart er art 35 niet in betrekt, begaat hij volgens mij een blunder. ik vrees dat dan de neergang van de N-VA wordt ingezet.
Bwa art. 35 hoeft niet eens, van zodra de tekst niet op "een onbespreekbaar njet" stoot is de neergang ingezet want dat betekent dat hij de lat onwaarschijnlijk laag zal gelegd hebben.
sjarel is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:11   #25
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu dat is de essentie van het probleem hé. Voor mensen als u zal het nooit genoeg zijn en is ieder compromisvoorstel dat aanvaardbaar zou zijn voor de Franstaligen veeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaad! Nu mij goed maar dan moet NVA openlijk kiezen voor separatisme.
Neen, dan moeten de Franstaligen openlijk kiezen voor "België a la Wallonie" ipv voor een democratisch, eerlijk en respectvol België...
sjarel is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:11   #26
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ?

er zijn nog opties

NVA moet kiezen voor confederalisme of op zijn minst art 35 invullen

niet meer, niet minder.

80 % van de Nederlandstalige verkozenen in de Kamer heeft dat trouwens in zijn/haar partijprogramma staan, je kan dat moeilijk een onredelijke vlaamse eis noemen dan hé
Voor de franstaligen wel.

Ik voorzie dat over die tekst daarna nog moet onderhandeld worden. Ze zullen er nog wat willen afpitsen wat in hun nadeel is en bijschrijven wat in hun voordeel is. We kennen onze zuiderse landgenoten he. Ze zullen stellen dat ze die tekst NIET getekend hebben.

Aldus trekken ze zelf de stekker er uit, want volgens Bart is dit het enige haalbare. Als hij het alleen gaat schrijven, zonder dat de partij over zijn schouder meekijkt... Ik ben ten zeerste benieuwd. Hopelijk verkwanselt hij zijn electorale kansen niet. Ik hoop dus dat er protest komt uit het zuiden Dan kan hij stellen: Ik heb toegegeven, maar het is nooit genoeg. Tijd voor aktie in het halfrond.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:12   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorstel dat aanvaardbaar is voor de Walen zal een voorstel zijn dat de status quo instand houdt met enige prutserijen in de marge zonder wezenlijke veranderingen zoals die eigenlijk door de Vlaamse kiezer gevraagd en verwacht worden.

Maandag gaat blijken ofdat BDW zich houdt aan de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer danwel of zal hij een "Leterme" doen, Vlaanderen uitverkopen om toch maar Belgie instand te kunnen houden.

Ik denk dat BDW zijn komende verslag sowieso onaanvaardbaar zal zijn en afgewezen zal worden door de Walen.

De vraag is dan, blijven we zo dan nog verder sukkelen goed wetende dat het nooit meer goed komt tussen Vlaanderen en Wallonie, of kunnen we nu eindelijk stoppen met het Belgische circus?
Oud 15 oktober 2010, 15:13   #28
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer een Waalse politieker (van het slag Armand Dedecker) de compromistekst zal afschieten alvorens BDW deze zelfs nog maar voleindigd heeft...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:15   #29
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een voorstel dat aanvaardbaar is voor de Walen zal een voorstel zijn dat de status quo instand houdt met enige prutserijen in de marge zonder wezenlijke veranderingen zoals die eigenlijk door de Vlaamse kiezer gevraagd en verwacht worden.

Maandag gaat blijken ofdat BDW zich houdt aan de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer danwel of zal hij een "Leterme" doen, Vlaanderen uitverkopen om toch maar Belgie instand te kunnen houden.

Ik denk dat BDW zijn komende verslag sowieso onaanvaardbaar zal zijn en afgewezen zal worden door de Walen.

De vraag is dan, blijven we zo dan nog verder sukkelen goed wetende dat het nooit meer goed komt tussen Vlaanderen en Wallonie, of kunnen we nu eindelijk stoppen met het Belgische circus?
Als ze die tekst afschieten, moet de NVA nu alleszins stoppen met onderhandelen.
sjarel is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:20   #30
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ik wil in principe Brussel niet kwijt. Maar eigenlijk, als er géén beweging meer komt in niks, dan moeten we onze democratische meerderheid ten volle benutten, en als ze kwaad worden dan worden ze maar kwaad. Dan zeggen we: wil je weg van Vlaanderen? Pak Brussel mee, ZONDER corridor, en trek jullie plan. Met die 12 miljard die we besparen, kunnen we wel efkes voort. Zie maar wat je doet, DAT zijn onze eisen.

Niet zelf de stekker trekken, maar hun hun onafhankelijkheid aanbieden. Als ze ons toch zo haten, en als we toch alleen maar goed zijn voor de centen, dan trekken ze hun conclusies maar, maar zolang we een democratische meerderheid hebben, zullen we ze gebruiken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:21   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Als ze die tekst afschieten, moet de NVA nu alleszins stoppen met onderhandelen.
Neen. Altijd bereid zijn, maar dan moeten ze met constructieve voorstellen afkomen. Kan dat niet, dan zien ze maar.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:23   #32
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ?

er zijn nog opties

NVA moet kiezen voor confederalisme of op zijn minst art 35 invullen

niet meer, niet minder.

80 % van de Nederlandstalige verkozenen in de Kamer heeft dat trouwens in zijn/haar partijprogramma staan, je kan dat moeilijk een onredelijke vlaamse eis noemen dan hé
Pssssst....78%....pas op want ene zekere Vere dwaalt hier ergens rond....
Oud 15 oktober 2010, 15:38   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik wil in principe Brussel niet kwijt. Maar eigenlijk, als er géén beweging meer komt in niks, dan moeten we onze democratische meerderheid ten volle benutten, en als ze kwaad worden dan worden ze maar kwaad. Dan zeggen we: wil je weg van Vlaanderen? Pak Brussel mee, ZONDER corridor, en trek jullie plan. Met die 12 miljard die we besparen, kunnen we wel efkes voort. Zie maar wat je doet, DAT zijn onze eisen.

Niet zelf de stekker trekken, maar hun hun onafhankelijkheid aanbieden. Als ze ons toch zo haten, en als we toch alleen maar goed zijn voor de centen, dan trekken ze hun conclusies maar, maar zolang we een democratische meerderheid hebben, zullen we ze gebruiken.
Brussel, zoals die Nederlander zegt, is OMRINGD door Vlaams Brabant.
De meeste brusselaars willen NIET samen met de armoezaaiers van Wallonie.
Dus een stadstaat in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 oktober 2010 om 15:39.
Boduo is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:56   #34
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Neen. Altijd bereid zijn, maar dan moeten ze met constructieve voorstellen afkomen. Kan dat niet, dan zien ze maar.
Bereid zijn om te luisteren naar concrete voorstellen : dat zeker.
Maar stoppen met deze soap.
Echt tabula rasa. En andere methode (art. 35) ofzo...
sjarel is offline  
Oud 15 oktober 2010, 15:58   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

artikel 35 heeft as such niets met confederalisme te maken.
solidarnosc is offline  
Oud 15 oktober 2010, 16:09   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tot nu toe is NVA standvastig gebleven (afwachten wat de nota zegt), en dat stel ik op prijs, SP.a, Open VLD, CD&V hebben in't verleden mijn vertrouwen verloren, en mogen dus naar mijn stem fluiten.

Liever een partij met een programma waar ik het niet volledig eens ben, maar standvastig is, dan een partij die draait gelijk de wind. Bij de eerste weet je tenminste waar je staat.
We mogen nooit vergeten dat voornoemde partijen veel vertrouwen kwijtspeelden omdat ze,nadat de regering opgestart werd,zand in hun eigen tandwielen strooiden.Zelfs een Belgische Regering die "oude stijl" zou starten zonder communautaire ruzies,zou prompt in een soort "overleg-lethargie" vervallen,centjes strooiend naar de zuiltjes als die teveel klagen,en ondertussen de komende generaties een serieuze pad in de korf zetten...

Dat is waarom deze "vormingscrisis" eigenlijk niet slecht is,beter een non-regering als die van Leterme,niet meer dan wat boekhouders,dan weer een vechtende rampregering......Dat is waarom "het Weverke" zo aarzelend is om mee te stappen.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 oktober 2010 om 16:09.
kelt is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:01   #37
EddyBal

Standaard

Citaat:
artikel 35 heeft as such niets met confederalisme te maken.
Waarom blijf je dat te onpas gebruiken en herhalen? Is Bart misschien voor een confederatie aan het gaan nu? Gelieve je antwoorden in overeenstemming te brengen met de realiteit.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:36   #38
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Ik ben benieuwd in welke richting de SP-a en Groen hun kar keren.

Ik ben benieuwd in welke richting de SP-a en Groen hun kar keren.
Ik vermoed kreatief bochtenwerk en geleuter om zowel Elio en ook de vlaamse kiezers niet voor het hoofd te stoten.
schaker is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:38   #39
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Ook dit belooft weinig goeds...

fredo2008 is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:41   #40
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het taktisch steekspelletje gaat gewoon door. Maandag doet Bart een voorstel dat water en vuur zal verzoenen, dat iedereen pijn zal doen, maar waar iedereen zich toch akkoord mee zal kunnen verklaren.
Om de Jef Valkeniers eventjes te citeren: "IN andere woorden," de Sint komt dit jaar op 18 oktober.
den ambetantsten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be