![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als een van de voorwaarden van het contract voor het verkrijgen van de identiteit achteraf foutief bleek te zijn dan is dat contract ongeldig en is de persoon in kwestie zijn identiteit kwijt. Dit wordt in het Belgisch recht voor contracten reeds gebruikt als ik mij niet vergis, als een van de voorwaarden van een contract niet is vervuld dan wordt het contract als nietig aanzien (alsof het contract nooit heeft plaatsgevonden omdat de voorwaarden nooit vervuld waren, in dit specifiek geval zou een persoon dus nooit een wettelijke identiteit hebben gehad omdat hij nooit de voorwaarden vervuld heeft). Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 18 oktober 2010 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volkomen mee eens. Een correcte en eerlijke oplossing.
![]() |
#23 | ||||
|
![]() Het nieuwe geluid van Merkel over de multiculturele samenleving is niets anders dan mee huilen met de wolven in het bos. Ze heeft geen analyse gemaakt van de multiculturele samenleving en zet geen nieuwe koers uit voor de maatschappij. Hoe kan zij de integratie van buitenlanders dertig jaar lang draaglijk vinden en nu plotseling spreken van een mislukking? Als politicus zou Merkel zich bij deze uitspraak moeten baseren op een gedegen onderzoek. Het is mij duidelijk dat zij reageert op de discussie die is ontstaan nadat de sociaal-democraat Thilo Sarrazin zijn boek Deutschland schafft sich ab publiceerde. Merkel zegt niet hoe zij de nieuwe intolerante samenleving wil vorm geven, ze faalt als politicus. Vertaald naar de situatie in Vlaanderen hebben we een suggestie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() @ Piero
Persoonlijk ben ik van mening dat zoiets niet kan - ik betrek me even op de laatste alinea van je post. Nee, dat kan ook niet. Ik ben bang dat er geen realiteit bestaat ten deze. Het probleem is dat het radicalisme veelal bij de jongeren de kop op steekt en niet zozeer bij de ouderen die hier al lange tijd verblijven. Wat zich naar mijn mening afspeelt is een nieuwe vorm van een projectie van fundamentalisme bij de islamitische jeugd. De ouderen staan hier zo goed als buiten. De persoon die jij noemt in je laatste alinea valt daarbuiten. Dat hij werkeloos is,is een zakelikjk aspect, geen religieus aspect en daarom kan hij op dat zakelijke aspect niet afgerekend worden. We moeten kijken naar de kant wanneer personen hun religie gebruiken als grondsteen voor strafbare feiten en in hun religie een justificatie zoeken voor deze strafbare feiten. Een van mijn familieleden is leraar opeen grote scholengemeenschap en hij klaagt over het feit dat grote groepen Marokkaanse jongeren voor de school de meisjes opwachten en ze gaan uitschelden en beschimpen en soms zelfs slaan. Als je een dergelijke houding niet met wortel en tak uitroeit is het hek van de dam en dan krijg je inderdaad situatie zoals in Rusland waar groepen rechtse jongeren op de allochtonen inhakken. Ik heb niet de indruk dat de Marokkanen dit een serieus probleem vinden. Het zij zo, maar dat geeft al weer dat ze in deze maatschappij niet passen.
![]() |
#25 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik zei was "in het beste geval", in slechtere gevallen zou men ook kunnen bestraffen omdat men niet wil integreren. Die bestraffing heb ik voorgesteld door het "ontnemen" of niet toekennen van de Belgische identiteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 19 oktober 2010 om 08:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Je sprak over een naturalisatie na 5 jaar en een WW 5 jaar daarna. Samen is dat 10 jaar voordat een allochtoon WW krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als wij een oplossing zoeken hoeven we niet te gaan uitvinden. We kunnen naar de historie van inburgering kijken in andere landen. Neem de VS als voorbeeld. Men heeft daar Malcom X overleefd. We delen met alle burgers de zelfde fundamentele belangen. Zo moeilijk kan dat dus niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee niet echt, ik zei dat zowel stemrecht als werkloosheidsuitkering pas 5 jaar na het verkrijgen van een identiteit mogelijk zouden moeten worden. Ik heb nergens vermeld dat een naturalisatie pas na 5 jaar kan gebeuren.
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 20 oktober 2010 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een realiteit. We leven gewoon naast mekaar, ieder op zijn eilandjes. Ik weet niet waarom dit noodzakelijk slecht hoeft te zijn. Mij kan het niets schelen dat groepen zich persé willen onderscheiden door zich anders te kleden, anders te eten, te neuken, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vraag moet gesteld worden of een verzorgingsstaat mogelijk is in een multiculturele samenleving zoals die momenteel vorm krijgt. Ik denk daar pessimistisch over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Daar is nu islamitisch onderwijs bijgekomenen in november 2009 heeft het 'eerste' Marokkaanse verpleeghuis zijn deuren geopend in Utrecht. Als we in de toekomst ook voor de andere honderdzestig 'allochtone' culturen de deuren van verpleeghuizen e.d. openen dan zal de zorg er niet goedkoper op worden. Laatst gewijzigd door Piero : 20 oktober 2010 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eigenlijk is het wel leuk gelijk te krijgen van een Duitse bondskanselier van wie je het zeker niet verwachte
![]() Doet me denken aan een topic die ik lang geleden heb gestart ( http://forum.politics.be/showthread.php?t=128267 ). Citaat:
Ook zal je vroeg of laat eens door een buurt moeten gaan waar andere culturele waarden in trek zijn of andere wetten heersen of misschien verandert jouw buurt door immigratie in zo'n buurt. Kijk misschien eens naar deze aflevering van panorama waar 1 cultuur hele buurten beheerst: http://video.canvas.be/panorama-laatste-aflevering . Mij moet je niet wijsmaken dat dit een echte franse autochtone cultuur is. Want dan weet je waarschijnlijk helemaal niks meer van de franse geschiedenis. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 2 november 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |