![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Indien er verschil is in verkeerswetgeving moeten mensen zich aanpassen. In België met een grootte van een schotelvod zou men zich dan 3 keer moeten aanpassen. SOms op slechts enkel kilometer. Wie daarvan de nadelen voor de verkeersveiligheid niet inziet is klein van begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is nu het gevaar ? Enkel de voorrangsborden zijn bepalend. Iedere Belg moet weten dat het altijd voorrang van rechts is behalve anders aangeduid. Rotondeborden zijn daarvoor in Frankrijk ook helemaal anders: ![]() Het linkse. Enkel het middelste bord bepaald de voorrang, en dat bord is identiek met het Belgische wat langs elke weg staat vlak voor de rotonde. http://wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/171-art12 Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2010 om 19:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij blijven Vlaanderen en Wallonië grote landen in vergelijking met de grootste van de kleine landen: GH Luxemburg. ![]() Dus jij denkt dat de verkeersreglementen totaal gaan veranderen omdat Be gescheiden wordt ? ![]() Ik heb 2500 km in UK gereden met eigen auto. Toen ik van de Ferry kwam in Dover moest ik me al aanpassen zoals iedere buitenlander. Direct buiten de Ferry-terminal kwam de eerste roundabout: links erond en links van de weg en voorrang geven aan het verkeer op de rotonde dat van rechts kwam... en ik zat altijd verkeerd in de auto - 2500 km lang... ![]() Geef me nu eens een vb op het vasteland waar het door een aanpassing - die ik niet zou kennen - gevaarlijk kan worden. Ik denk niet dat de Conventie van Wenen die zou toelaten.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wegstukken met 50 kmh-limiet in een richting en 70 kmh-limiet in de andere is ook niets speciaals hoor. Zolang ze in beide richtingen maar rechts houden...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2010 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik woon aan de grens en rijd met mijn fiets door NL naar D. Ik vind het idioot dat ik me zelfs moet aanpassen om de bordjes van het fietsroutenetwerk te vinden. Je kan me vertellen wat je wil. Maar aanpassen leidt tot fouten en dus tot verlaagde verkeersveiligheid. Uniformiteit verhoogt de veiligheid. Of zullen we de verkeersregels maar aanpassen per dorp? Ik begin het stilaan op te geven. De bekrompenheid, en domheid van dit volk kent geen grenzen. Alles draaien en manipuleren om maar te bewijzen dat onafhankelijkheid het ideaal is. En eigen regeltjes maken, gewoon om ze te maken. Ze doen maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bemerk geen chaos in onze grensstreek. Dus gaat uw vlieger gewoonweg niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo, u moet zich aanpassen? Moet u iedere keer stoppen om in Duitsland de bordjes te zoeken misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u eerder bekrompen bent, daar u niet wenst in te zien dat een geregionaliseerde wegcode voor Vlaanderen een aantal oplossingen kan bieden waar wij ons nu moeten behelpen met noodoplossingen. De 90 km/u-limiet is bij ons niet meer van deze tijd. In onze volgebouwde regio is 70 km een veel betere richtsnelheid. Daar de wegcode echter niet regionaal is, moet men in Vlaanderen dus overal borden plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ja in Nederland is het altijd zoeken. En regelmatig verkeerd rijden. In de rest van Vlaanderen trouwens ook. Daar is men zo dom geweest niet het voorbeeld te volgen van de blauwe borden in Limburg. Daarom heb ik me noodgedwongen een fiets-GPS aangeschaft om daar te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Een blauw bord is nu eenmaal veel beter zichtbaar dan een groen/beige bord dat ergens tussen de netels staat of in de bomen hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Blijf maar ontkennen. en het gedoe met de regeling voor de vrachtwagens die niet meer wisten in welk land ze wel of niet mochten inhalen bij regenweer. men heeft nu blijkbaar een oplossing gevonden; maar wees maar zeker dat VL en WAL dingen zullen uitvinden om elkaar te pesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik heb ook al in Limburg gefietst. Wat mij betreft, hebben de blauwe borden geen meerwaarde ten opzichte van de groene in de rest van Vlaanderen en Nederland. Wel vind ik dat de bijkomende bordjes van en naar een centrum (daar waar het buiten het netwerk ligt) goed heeft uitgewerkt in Antwerpen en Noord-Brabant, iets wat niet is gebeurd in West- en Oost-Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie in de grensstreek woont, is vertrouwd met die fijne verschillen. Daar kan ik als inwoner van Waregem van getuigen. In België moet je stoppen voor een voetganger als hij aanstalten maakt het zebrapad over te steken. In Frankrijk moet je voorrang geven zodra de voetganger een enkele stap op het zebrapad zet. In de praktijk is het verschil heel miniem en zal zeker niet aanleiding geven tot misverstanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |