![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een fantastische vriendin, we hebben een zalig kindje, ik heb leuke vrienden en hobby's. We wonen in een gezellig huis en ik verdien goed mijn boterham. Dat zijn allemaal zaken die ik zo wil houden. Daarnaast heb een job die misschien niet mijn droomjob is, maar da ik absoluut graag genoeg doe om te blijven doen waardoor ik alle bovenstaande zaken niet moet overhoop gooien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lombas, terug studeren gaat in combinatie met werken hoor.
Als dat niet via thuisstudie is, MOET je baas je zelfs educatief verlof geven dacht ik. Ik ben ook beginnen studeren op eigen tempo, maar zou mijn inkomen niet kunnen verliezen. Ik heb x aantal leningen lopen en de rekeningen stromen maandelijks toe, terwijl de andere helft rechtstreeks van de rekening wordt getrokken. En het grappige is, waarvoor ik studeer en wat ik ermee wil doen zal misschien de helft verdienen van hetgeen ik nu verdien. Maar ik zou me nuttiger voelen. Het gevoel heiligt de ervaring. Doen wat je gevoel je ingeeft, maar wees niet te impulsief.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, kun je vijf dagen per week educatief verlof nemen? Lijkt me wel veel... Ik dacht eerder aan loopbaanonderbreking, dat geeft een dikke 400 per maand - maar mag je dat nog aanspekken met bij te werken?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() ik dacht dat psychologie in Gent/VUB ook als werkstudent kon ...
Laatst gewijzigd door Anna List : 20 oktober 2010 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of geneeskunde dus...
Laatst gewijzigd door lombas : 20 oktober 2010 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Veronderstel dat je een prachtige aanbieding krijgt, waarbij je je mits je hard in te zetten heel wat geld kan verdienen.
Je bestudeert het aanbod. Je zet alle pro's en alle contra's naast mekaar. En je twijfelt. Wie zou niet twijfelen ? Je beslist om het te doen. Na een aantal jaren blijkt dat de verhoopte opbrengst toch niet was wat je verwachtte. Kan je dan spijt hebben van deze beslissing ? Neen, want de sturing naar de afloop van deze beslissing heb je voortdurend zelf in handen gehad. Je kan best kwaad zijn. Op jezelf. Maar spijt ? Neen. Spijt is dat als je NIET ingaat op dat aanbod, en later tot de vaststelling komt dat een andere persoon die wel is ingegaan op dat aanbod er bij wijze van spreken stinkend rijk mee geworden is. Dan ben je uiteraard kwaad op jezelf omdat je toen de ballen niet had om er voor te gaan. Dat is SPIJT hebben. Of ten minste, wil je jezelf niet kwellen, zou dit een goede perceptie zijn om met 'spijt' en het bijhorende 'aanvaarding/berusting/nieuwe uitdaging' om te gaan.
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan niets educatief verlof aanvragen omdat ik het via thuisstudie doe. Maar het is zo, je baas zou je geen educatief verlof mogen weigeren om naar de les te gaan. En dat betaalt denk ik evenveel als je gewoon loon. De echte details ken ik niet, maar daarvoor moet je eens deze folder bekijken: http://www.werk.belgie.be/publicatio...t.aspx?id=3636
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf als jongere studies gedaan die mij deels opgedrongen zijn, deels gevolgd werden door gebrek aan kennis over alles wat er bestaat en mogelijk is. Maar ook deels door gebrek aan kennis over de werkelijke inhoud van de jobs. Maar een tweede zaak die belangrijk is, is het feit dat mensen veranderen. En jij bent nu op een punt waarin er geestelijk veel veranderingen plaatsvinden. Je bent nu namelijk overgestapt van student naar werkende. En ja, je loopt de kans nooit voldoening te vinden binnen je keuzes die je maakt binnen onze maatschappij. Maar je moet daartegenover de keuze stellen, je hele leven ongelukkig zijn, zonder zelf echt te weten waar de oorzaak ligt, of je eigen weg zoeken en aanvaarden dat je hiervoor vaak opnieuw zal moeten beginnen. Vergeet immers niet dat de mens van nature een zwerver is en een opportunist. Later als je oud en versleten bent en terug kijkt op de weg die je tijdens je leven hebt afgelegd, heb je zelden spijt van wat je gedaan hebt, maar steeds van wat je niet gedaan hebt en van de kansen en mogelijkheden die je hebt laten schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als je je ergens goed bij voelt, doe het gewoon !
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bon, wat stel jij dan voor aan iemand in mijn situatie? Let wel, loon inleveren is voorlopig out of the question!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() In welke mate ben je zeker dat het niet gewoon aan je huidige job ligt?
Mijn inziens is een diploma slechts een adelbrief die bewijst dat je niet dom bent en dat je wil en kan leren. Wat ik nu doe is niet (echt) in lijn met mijn studies en bij vorige jobs was dat net zo; bijleren in functie van een job (die je dan bij voorkeur graag doet) is essentieel denk ik. Dus het is niet per se nodig een bepaalde vooropleiding te hebben vooraleer toch toegang te krijgen tot een grote diversiteit aan jobs. Ik weet niet of iets nieuws studeren uw probleem kan oplossen; is het niet interessanter nieuwe job(s) te zoeken en proberen te achterhalen wat u ligt? Je kan dan nog, in functie van een job, grondiger bijstuderen (vb. via intensieve avondcursus). Je hebt weinig verplichtingen dus je loopt weinig risico als je een andere job zou zoeken.
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen hoor. Weet nog niet goed wat ik ermee met ga doen. Maar het moet een bijdrage zijn voor de natuur.
Sea Shepherd lijkt me wel mooi.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dagonderwijs valt hier niet onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is mijn conclusie niet dat de werkomgeving me niet bevalt, maar het werk. Ik doe mijn beroep niet graag. En er zijn omstandigheden die me doen teruggrijpen naar de afweging die ik in het zesde middelbaar heb gemaakt tussen het volgen van mijn interesse of het kiezen voor een bepaald beroep. Ik heb het eerste gevolgd. Daar heb ik uiteraard geen spijt van, maar wat ben ik er mee in de volgende veertig jaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je zegt in de laatste alinea is wel waar, daarentegen...
![]() |
![]() |