![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie een paar grote verschillen tussen Yves Leterme en Bart Dewever.
* Leterme gebruikte de Vlaamse zaak om populair te worden, maar toen hij zag dat hij geen premier zou kunnen worden als hij niet met de broek op de enkels ging staan, liet hij die zakken. Dewever daarentegen wil zelfs geen premier worden. * Leterme had een partij die zo rap mogelijk aan de vetpotten wou zitten. Ongetwijfeld hebben zij hem ook onder druk gezet om zo rap mogelijk toe te geven, zodat de ministerportefeuilles konden verdeeld worden. Ik merk die houding niet bij N-VA. Voor mij is Dewever veel consequenter. Hij heeft voor de verkiezingen zijn programma bekendgemaakt, en probeert dat zo goed mogelijk te realiseren. Hij maakt duidelijk dat als er te weinig N-VA punten in het finale compromis zitten, hij niet in de regering stapt. Het is dus geen kwestie van inconsequent zijn, maar gewoon van doen wat je zegt. Als je voor de groenen stemt verwacht je toch ook niet dat ze in een regering stapt die maximaal het milieu vervuilt ? Ik denk alleen dat hij tijdig moet stoppen met onderhandelen. We zijn nu 4 maanden ver, als hij de Franstaligen laat doen gaan ze blijven verzoeners, verkenners en andere tijdsrekkers sturen. Net zolang tot Dewever een futloze politieker lijkt. Hij moet tijdig de stekker eruit trekken. Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 oktober 2010 om 00:03. |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=De Prof;5044208]Hij heeft ook een waarschuwing voor De Wever. "Veel mensen zijn geen nationalist of flamingant, maar hebben op hem gestemd omdat ze hopen dat hij de problemen kan oplossen. Maar als blijkt dat hij ook niet tot een eerbaar compromis kan komen, dan komt er een moment dat de kiezer zich tegen De Wever zal keren. Dat is nu niet het geval, maar over enkele maanden misschien wel", zegt Tobback.
Wat hij zegt klopt wel volgens mij. Maar... waar hij zich op verkijkt is naar waar die stemmen dan zullen gaan. Ik zie die dan - als ze het wat handig aanpakken - in hoofdzaak naar het VB gaan. Het is niet lang geleden dat die partij 25% haalde... |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() __________________ Wie is er eigenlijk vragende partij voor een belgische federale regering? |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze heulen liever mee met hun corrupte rode Waalse broeders want zonder hen stellen ze niet veel meer voor. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als Leterme niet het mes in de rug had gekregen van zijn eigen partij, dan had ook hij het been stijfgehouden, en hadden we toen gestaan waar we NU staan, maar dan met het kartel. De toenmalige oude krokodillen in de CVP beslisten echter anders en betaalden de prijs. CD&V lijkt zijn lesje geleerd te hebben. Spa moet nog een bijlesje krijgen denk ik ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch niet van dat kartelleke met de N-VA !!! Conclusie, waarom hebben we 3 jaar verloren........+ 4 maanden (ondertussen) Leg het me eens uit !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 21 oktober 2010 om 03:26. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken dat men voor de NVA gestemd heeft om een 37ste slap compromiske te tekenen om toch maar een "oplossing" te hebben, drie kruimels van de vloer te rapen en eureka te kunnen roepen terwijl men ondertussen met uw hemd, uw broeksriem en uw portefeuille is gaan lopen, is NIET het geval. Ik ben traditioneel helemaal geen NVA stemmer. Ik heb er de laatste keer niet kunnen voor stemmen, maar wilde wel (datum gemist). Volgende keer stem ik WEL NVA, TENZIJ die zich ondertussen erin heeft laten draaien en dus een compromis sluiten dat niet HEEL VERREGAAND is. Maw, de zekerste manier voor de NVA om mijn stem te hebben is als ze erin is geslaagd om: 1) geen federale regering mogelijk te maken 2) ofwel een superdeluxe akkoord uit de brand te slepen waarbij er radikale dingen veranderen (voornamelijk fiscale autonomie en stoppen met de transfers). Gezien ik 2) niet mogelijk acht, ben ik best tevreden met 1).
![]() |
#30 |
|
![]() Ik denk niet dat het huidige "minimum" bod verteerbaar is voor de leden.
#31 |
|
![]() Die gaan dat nooit leren.
Ermee achter de schuur gaan en daar doen wat er mee gedaan moet worden.
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de PS vooral uit op dat spelletje. Stel dat BDW zijnsucces gehalveerd was, dan was het doen vallen van de onderhandelingen de uitgelezen strategie om die partner kwijt te geraken, nu lukt dat integendeel juist niet. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch duidelijk dat de openbare zender geen voorkeur heeft voor rood. (sic) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 oktober 2010 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is begonnen met Bertje. Nu heb je Bruno, Alexander, Jean-Jacques, Freya, Maya, enzovoort enzoverder. FA-MI-LIE! In de politiek is net zo'n erfelijke opvolging als in ons geliefd (?) Koningshuis: pa is de vedette, zoon of dochter willen dat ook worden. Met alle griezelige gevolgen vandien.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 23 oktober 2010 om 07:54. |
![]() |