![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of vind je dat iemand die een gans leven gewerkt heeft om een te verhuren huis te kopen moet opdraaien voor (sommige) huurders die hun gans leven gebonjourd hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() t mijne wel, ik vind dat mijn eigendom moet blijven voldoen aan de hoogste standaarden, mijn huurders krijgen volgende week hun opzeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die krekel en de mier zever, daar ben ik ook niet mee gediend. Een jong koppel met jonge kinderen kan vaak nog geen eigen huis betalen. Een alleenstaande moeder met kinderen nog veel minder. Dus deze mensen, die noodgedwongen naar de goedkopere panden op zoek zijn, moeten dan maar kou lijden en zich blauw betalen aan stookfacturen ? Ofwel voldoet u aan de regelmentering ofwel verkoopt u uw pand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als die huurders niks anders vinden kunt u ze weinig maken als ze er langer in blijven zitten, zeker als ze netjes de huur blijven betalen en geen schade berokkenen aan het eigendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
boeteclausules vanwege mijn aannemer zullen uiteraard doorgerekend worden indien nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(cfr vastgoedfondsen) als dat nog verder zakt is er idd geen reden om nog in die markt te blijven zitten als particulier eigenaar. dan zal verkoop idd volgen resultaat : binnen 10 jaar heel de markt in handen van vastgoedfondsen en hun haaien advokaten in loondienst ... ge voelt zo aankomen dat dat een verbetering zal zijn voor de huurder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Momenteel zou het rond de 2000 EUR kosten om uw woning (of enkel het dak?) te laten isoleren. Na premies en fiscale aftrekbaarheid zou de kost tot zo'n 300 �* 400 EUR kunnen worden gereduceerd.
Klopt dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wachtlijsten neem ik wel er bij. Die miserie heb je trouwens ook maar 1 keer: wanneer je alleen wilt gaan wonen. Later kan je doorschuiven naar grotere woningen. Contracten onbepaalde duur, oprotpremies als de coorperatie je op straat wilt zetten voor verbouwing/afbraak, redelijke huren, geen hoge huurwaarborgen en een forse bescherming. Kortom, geen irritante huisbaas die je het leven zuur kan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geen dure ingreep, maar verbetert het comfort wel erg veel. Een niet-geisoleerd dak is echt een miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
allez komaan, denk eens na ?!? ofwel langs buiten; dan moet er een nieuw dak op ofwel langs binnen : cadrage, isolatiemateriaal, cadrage, gyproc, schilderen/behangen ge zult dichter bij 20.000 € uitkomen dan bij 2.000 € ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat reken ik tot mijn plicht. ge wilt daar ook wel een beetje eer van halen hé. de kwaliteitslat ligt niet lager voor mijn verhuureigendommen dan voor mijn eigen woonst. Laatst gewijzigd door Anna List : 22 oktober 2010 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik huur nog met enkele beglazing, sedert mijn intrek zeg ik elk jaar bij de afrekening tegen de verhuurder dat dubbele beglazing toch geen slecht idee zou zijn. Na 9 jaar, nog zonder resultaat.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar vraag eens offertes op, en voer die gegevens eens in in de subsidiewijzer ... en leg m het belastingvoordeel even uit ... toon m dat belang eens aan (en da's makkelijk) ik snap niet dat je als verhuurder daar niet in meestapt in zulke zaken ... als je dat optimaal spreidt over verschillende jaren, dan is dat toch bijna een win/win hij ziet mss gewoon tegen de 'zever' van t organiseren op ... mss helpt dus een uitgewerkt plan (offertes, subsidies, voordelen) ... succes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ik dus in jouw plaats zou zijn dan zou ik hem niet 1 keer per jaar aanspreken over die beglazing maar minimum 2 keer per maand. Je zal resultaat halen maar of dat het voor jou het gewenste resultaat zal zijn is een andere vraag. Tenslotte is dat huis een investering van je huisbaas en wil die niet jouw persoonlijke OCMW zijn.
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() jullie hebben beiden gelijk, buiten het ocmw, wat dat hier komt doen snap ik niet goed.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het jaar nadien hebben ze weer wat anders "nodig". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbele beglazing is nu toch niet overdreven?
Mijn indruk over mensen die anderen in groepen verdelen zonder rekening te houden met de individualiteit van ieder mens is dat zij doorgaans die groepen die zij als zwak omschrijven handig uitbuiten.
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2e Indien ik het ruim, comfortabel en proper appartement dat ik nu nog verhuur verkoop zal de nieuwe verhuurder de verhuurprijs gegarandeerd hoger leggen dan de 440 euro die de huidige (zeer tevreden) huurder betaalt. 3e Als alle (kleine) eigenaren verkopen komt er een schaarste op de verhuurmarkt en gaan de huurprijzen nog meer stijgen. En dan spreek ik nog niet van de bouw die in een dip valt omdat er veel minder in vastgoed geïnvesteerd wordt. Gewone economische logica. |
|
![]() |
![]() |