Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 16:10   #21
fransV
Gouverneur

Standaard bewijs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Vlaams Belang is racistisch? Bewijzen???
Heden ten dage hoeven geen bewijzen .Dat heeft voor de belgische staat trouwens nooit gehoeven , op basis van vermoeden zijn er velen veroordeeld .
fransV is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:11   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Niet zo zeker. Als ze weten dat ze samen aan de macht blijven en alleen maar kunnen verliezen bij verkiezingen....
de toegevingen die ze aan elkaar gaan moeten doen, zullen veel te groot zijn, plus natuurlijk dat N-VA dan keihard oppositie zal voeren en al slapend rijk zal worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:12   #23
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan jullie eindelijk doorhebben dat multicul niet werkt? Ik ga niet voor de miljoenste keer dezelfde uitleg doen maar het VB zegt al jaaaaren waar het om gaat, net als Geert Wilders in Nederland. Ben je een racist omdat je de keiharde waarheid vertelt?
Zeg ik dat dan, dat multicul werkt?

Wacht, ik zal het even zeggen: MULTICUL WERKT. Kan je dat altijd aanhalen he

Nu even verduidelijken (tja, hoort er ook bij he)

Multicul WERKT en is zelfs TOF in KLEINE DOSISSEN. Wat we heden ten dage meemaken is er duidelijk OVER.

BTW, je moet het beest eens binnenstappen met een zwarte(huidskleur) aan je arm
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:13   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Toch wel. Binnen vier jaar, een eeuwigheid in de politiek.
Ik weet niet wat jij persoonlijk daarover denkt, ik denk dat het eerst de Vlaming serieus pijn moet doen economisch alvorens hij een einde maakt aan het Belgische circus.

Vier jaar een linkse regering aan de macht zonder besparingen en staatshervorming zal dit scenario gegarandeert dichterbij brengen dan ooit tevoren.

En als de vlaming dan nog een te klein verstand heeft om af te rekenen met het politieke volk dat hem alle dagen opnieuw in zijn gezicht weer uitlacht, dan is het zo maar, dan geef ik het op.
Oud 22 oktober 2010, 16:13   #25
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Heden ten dage hoeven geen bewijzen .Dat heeft voor de belgische staat trouwens nooit gehoeven , op basis van vermoeden zijn er velen veroordeeld .
Gewoon even "profilen"

LAP: 30 jaar aan je been
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 22 oktober 2010 om 16:13.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:14   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Er is geen enkele indicatie daartoe. CD&V heeft nog geen enkel maar dan ook geen enkel signaal in die richting gestuurd. Het ACW zwijgt als vermoord. Ook de andere Vlaamse partijen hebben nog niets in die richting laten horen.
solidarnosc is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:15   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeg ik dat dan, dat multicul werkt?

Wacht, ik zal het even zeggen: MULTICUL WERKT. Kan je dat altijd aanhalen he

Nu even verduidelijken (tja, hoort er ook bij he)

Multicul WERKT en is zelfs TOF in KLEINE DOSISSEN. Wat we heden ten dage meemaken is er duidelijk OVER.

BTW, je moet het beest eens binnenstappen met een zwarte(huidskleur) aan je arm
Dan kijken ze eens en daar blijft het bij.

Of is het anders gelopen?
Oud 22 oktober 2010, 16:15   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de toegevingen die ze aan elkaar gaan moeten doen, zullen veel te groot zijn, plus natuurlijk dat N-VA dan keihard oppositie zal voeren en al slapend rijk zal worden.
Ja maar, zoals ik eerder al schreef : er is hetzelfde gezegd wanneer ze samen front vormden tegen het Vlaams Belang. Deze zijn inderdaad gaan groeien, maar uiteindelijk zonder enige deelname aan enige macht gewoon terug weggezakt naar niet-relevante cijfers. Zowel lokaal als nationaal. Zelfs een 'regenboog-coalitie' zoals die in Antwerpen bestaat maakt de bevolking blijkbaar niet boos genoeg, want ze hebben gewoon aan een nieuwe termijn kunnen beginnen.
Oud 22 oktober 2010, 16:19   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wie er juist in de regering zit, interesseert me niet, zolang ze maar goed regeert.

en in eerste instantie moet er een grondige staatshervorming komen, wie dat dit uitvoert, is irrelevant.

maar uiteraard zal een grote staatshervorming zonder de N-VA zeer twijfelachtig zijn, de andere Vlaamse partijen zijn hier niet toe instaat, dat hebben ze bewezen.
Oud 22 oktober 2010, 16:20   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Er is geen enkele indicatie daartoe. CD&V heeft nog geen enkel maar dan ook geen enkel signaal in die richting gestuurd. Het ACW zwijgt als vermoord. Ook de andere Vlaamse partijen hebben nog niets in die richting laten horen.
Gennez staat dichter bij Di Rupo dan bij de Vlamingen, openVLD begint te lullen over het socio-economische dat eerst moet worden getackeld, en de tsjeven zijn het gevaarlijkst wanneer ze zwijgen.

Watch my words...
Oud 22 oktober 2010, 16:20   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie er juist in de regering zit, interesseert me niet, zolang ze maar goed regeert.

en in eerste instantie moet er een grondige staatshervorming komen, wie dat dit uitvoert, is irrelevant.

maar uiteraard zal een grote staatshervorming zonder de N-VA zeer twijfelachtig zijn, de andere Vlaamse partijen zijn hier niet toe instaat, dat hebben ze bewezen.
Staatshervorming? Er komt geen staatshervorming, net zoals er geen splitsing van BHV komt.
Oud 22 oktober 2010, 16:24   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar, zoals ik eerder al schreef : er is hetzelfde gezegd wanneer ze samen front vormden tegen het Vlaams Belang. Deze zijn inderdaad gaan groeien, maar uiteindelijk zonder enige deelname aan enige macht gewoon terug weggezakt naar niet-relevante cijfers. Zowel lokaal als nationaal. Zelfs een 'regenboog-coalitie' zoals die in Antwerpen bestaat maakt de bevolking blijkbaar niet boos genoeg, want ze hebben gewoon aan een nieuwe termijn kunnen beginnen.
Misschien zijn de Antwerpenaren wel tevreden over die regenboog-coalitie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:29   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is ook decennia lang het VB gesterkt, om uiteindelijk tot niets te leiden.
Inderdaad, frikandel Bart wilde helemaal niet in de regering.

De vlaming zal ook wel beseffen dat de NV-A een maat voor niets is en het NV-A zal uitdoven zoals het VB.
Henri1 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:29   #34
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denkt u niet dat de Koning de opdracht gaf aan Vandelanotte om een regering proberen samen te stellen uit partijen die het zonder de NV-A gaan doen?

Ik hoor sp.a reeds weken tegen de NV-A ingaan, ik hoor het ABVV (De Leeuw) gewoon de teksten van Di Rupo en Milquet in het Nederlands voorlezen, ik hoor de 4 Franstalige partijen opeens een blok vormen samen met de MR (tot dusver persona non grata) en ik hoor vandaag De Croo opeens spreken over het belang van het socio-economische als voorrang op het communautaire. Bovendien werd de NV-A niet eens geraadpleegd bij het benoemen van Vandelanotte door het paleis.

Het zou gaan als volgt : PS, MR, CDH en Ecolo aan franstalige kant, CD&V, OpenVLD, sp.a en GROEN! langs Vlaamse kant.

Uiteraard uit 'verantwoordelijkheidszin' voor de noden van de bevolking

Samen 109 zetels op de 150, met ook aan Vlaamse kant een meederheid.

Bye bye serieuze staatshervorming.

-------------------------------------------------------------------------------

zetelverdeling :

N-VA : 27
PS : 26
MR : 18
CD&V : 17
Open Vld : 13
sp.a : 13
Vlaams Belang : 12
CDH : 9
ecolo : 8
GROEN! : 5
Lijst Dedecker : 1
Parti Populaire : 1

Hoe gaan ze die 22�*25miljard vinden? BHV?

Denk je echt dat de Franstaligen akkoord gaan met een splitsing van BHV zonder corridor?

CD&V en VLD gaan hun copernicaanse omwenteling/confederalisme inslikken?

Ik moet het toch allemaal nog zien gebeuren hoor.

Dan is het aan de NVA om constant wetsvoorstellen in te dienen die met een gewone meerderheid kunnen goedgekeurd worden om (kleine) dingen te regionaliseren. Dan moet de rest ofwel volgen ofwel "de slechte Vlaming" zijn.

Wat me realistischer lijkt is SPa - Groen! en de 4 Franstalige partijen...
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:29   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dacht je dat de NVA niet meer kan groeien misschien? Dat die andere partijen niks meer kunnen verliezen? De kiezer is bij lange na niet zo dom als jij je graag voorstelt. Er was schroom om op het VB te stemmen, wegens in de hoek gesteld voor andere standpunten. Met de NVA hebben de mensen een zuiverder alternatief.
Ik denk trouwens echt NIET dat er een regering komt zonder de NVA. Niemand durft, ook niet met zijn allen samen.
Nope, ze zitten aan hun plafond.
Henri1 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:30   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang is racistisch? Bewijzen???
Je was toch zelf al tot die conclusie gekomen ???
Henri1 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:30   #37
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, frikandel Bart wilde helemaal niet in de regering.

De vlaming zal ook wel beseffen dat de NV-A een maat voor niets is en het NV-A zal uitdoven zoals het VB.
Kan zijn, maar de vlaming zal niet rusten voor die copernicaanse omwenteling er gekomen is.
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:31   #38
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nope, ze zitten aan hun plafond.
Bron?
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:32   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Kan zijn, maar de vlaming zal niet rusten voor die copernicaanse omwenteling er gekomen is.
De vlaming, dat is dus 50% van het VB en 30% van de NV-A aanhang ?
Henri1 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:33   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ge gaat het gezaag vinden van mijn kant, want het is al een miljoen keer gezegd en een miljoen keer ontkend, maar toch: Vlaams Belang is racistisch en dat sluit vele deuren.

Begin maar te kakken op mij, Blokkertjes...
Inderdaad, en dat was juist het brilliante van het recente stukje schaken van BDW, hij heeft aangetoond dat hij een redelijk man is, en dat hij helemaal niet extreem is. Hij weet dat de stemmen te pakken zijn aan de gematigde kant. Infeite mag het VB zoveel of zo weinig stemmen hebben aan de extreme kant, het is niet daar dat de winst zich zit. Het is aan de gematigde kant: kiezers afsnoepen van de CD&V en van O-VLD en misschien nog een beetje van de SP.A. Vandaar dat de N-VA zich diende te profileren als een "mainstream" partij en geen extreme. Vandaar ook dat men gedurende 4 maanden geprobeerd heeft om BDW af te schilderen als een extremist met wie er geen akkoord kon gevonden worden, en dat heeft hij vakkundig onderuit gehaald vorige weekend.

Met andere woorden, de N-VA heeft zich geprofileerd als een "propere" partij waar "brave burgers" voor kunnen stemmen, zonder met schaamrood over de wangen te lopen mocht men weten dat men voor een stelletje conservatief-extreem-rechtsen heeft gestemd.

Met andere woorden, mensen die ervan afschuwen om extremisten of fascisten of ultra-conservatieven aan de macht te brengen, en dus een grote drempel hebben om VB te stemmen, zullen geen moeite hebben om voor de N-VA te stemmen.

Daar was nog een beetje twijfel over, en men wilde BDW en de NVA in de "fascist-light" hoek duwen door te stellen dat die mensen niet redelijk waren, extreem waren en zo. BDW zijn uiterst gematigd rapport van vorige zondag verandert dat beeld.

Ik denk dat de N-VA nog veel groeiruimte heeft als vluchthaven voor alle mensen die het gedrag van de franstalige politici stilaan ronduit schandalig beginnen te vinden (zoals ik). Enkel overtuigde linksen en groenen zullen nooit overhaald kunnen worden, maar kiezers van de CD&V, O-VLD en "vlottende" kiezers van de SP.A zullen wel zonder problemen die stap kunnen maken als ze vinden dat de FR het echt te bruin bakken.
patrickve is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be