Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 22:10   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Als je compleet blind wil blijven voor statistiek en weigert kartel of unie te vormen met andere grotere partijen dan zegt dat meer over jullie onnadenkendheid dan over de kracht van Vivant.
En jullie eeuwige allusie op financiële overtuiging moeten jullie toch eindelijk eens onderbouwen.
Denk je nu echt dat een logge beer als VLD makkelijker te verleiden valt met centen dan een noodlijdende partij als Groen! (die eerst aangezocht werd) ?
Antwoord : Verhofstadt mag dan al (onvermijdelijk) onder vuur staan : hij heeft een prachtige branie en ziet het heil van de Vivant-boodschap.
Sorry voor jullie kort-geroktheid. Trek liever in dezelfde richting !
Jah, Vivants programma is de toekomst, maar of de VLD, zelfs al zat ze met 55% alleen in de regering het Vivant programma (dat staat of valt met volledige toepassing) werkelijk gaat uitvoeren is een totaal andere zaak. Vivants plan houdt in: overheidsherstructurering, en een serieuze, 't zal gedaan zijn met postjes creëren bij elke conjunctuur-top en zelfs de huidige omvang van de overheid nu moet drastisch verkleind worden.
Als je dan ziet welke leugens ze er bij de kiezer trachten door te rammen en welke kul ze zoal op de agenda plaatsen dan geloof ik nooit dat ze dat Vivant programma zal uitvoeren. En dan hebben we nog niet over de PS gesproken, hét belangenweb bij uitstek, ge gaat al een kleine oorlog nodig hebben om die buitenspel te kunnen zetten.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 22:22   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oh please, de VLD heeft er gewoon wat overlopers bij genomen om meer stemmen te halen.

Waarom duchatelet ooit bij de VLD is gegaan is me een groot vraagteken, op pi was hij zowat de grootste kritikus van de VLD die daar rondliep.

Het baisidee van belasting op consumptie ipv arbeid vind ik wel goed. Een beetje het verhaal van goede gitarist, foute band vrees ik
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 18:59   #23
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Oh please, de VLD heeft er gewoon wat overlopers bij genomen om meer stemmen te halen.

Waarom duchatelet ooit bij de VLD is gegaan is me een groot vraagteken, op pi was hij zowat de grootste kritikus van de VLD die daar rondliep.
Een kartel veronderstelt altijd water en wijn. En kritiek kan opbouwender zijn dan hypochriet gezweem en geflets. Waar andere partijen dan weer sterk in zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het baisidee van belasting op consumptie ipv arbeid vind ik wel goed. Een beetje het verhaal van goede gitarist, foute band vrees ik
Die (foute) band ware niet nodig geweest zonder kiesdrempel.
Doet mij denken aan de eeuwige dooddoener bij werkaanbiedingen voor jong afgestudeerden : '5 jaar ervaring vereist'. Begin maar !

Neen, de keuze van een kartel was een zeer goede keuze. En dat VLD het sterkst de Vivant-punten wou onderschrijven pleit voor de diepgang van de onderhandelingen. Niet voor bevooroordeelde politique politicienne ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 19:01   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Bedankt!
Kom nou, we weten al langer dat een kinderhand gauw gevuld is. Maar geef nu effe een serieus antwoord : blijf je bij het uitzichtloze belasten van arbeid of verkies je een vervangende belasting op verbruik ?
Ik ga voor optie 2, meneer.

(heb ik het juist?)
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 19:33   #25
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Kom nou, we weten al langer dat een kinderhand gauw gevuld is. Maar geef nu effe een serieus antwoord : blijf je bij het uitzichtloze belasten van arbeid of verkies je een vervangende belasting op verbruik ?
Ik ga voor optie 2, meneer.

(heb ik het juist?)
De type-oplossing vindt u op www.vivant.org.

(ik mag nog niks zeggen van de prof, maar ge hebt zeer waarschijnlijk geen 2° zit ... sssst ... )
Oud 25 mei 2004, 19:38   #26
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Twee avonden "Doe de stemtest" bewijzen wat gedurende 8 jaar niet kon worden bewezen wegens media-boycot : een overgroot deel van de bevolking is gewonnen voor de ideeën die Vivant lanceert.

Maar .. tot zijn eigen verbazing weet de bevolking dus niet dat die ideeën ook daadwerkelijk vertegenwoordigd worden door een jonge partij.

Tja, dat heb je dan als je moest opboksen tegen kiesdrempels, afgesloten subsidies en de aanhorige media-doofpot.

Vivant is nu al niet meer weg te denken .. en zal over 10 jaar eenvoudigweg cruciaal zijn in onze socio-economische samenleving.

Don't take my word for it, just think about it yourself !
Ik heb geen zin om minstens 10 jaar te wachten tot een partijtje misschien eens een kanske krijgt om iets aan het beleid te veranderen.
Mijnheer, u hebt geen enkele begenadigde gave tot lange-termijn-denken.

Maar misschien houdt net dat uw kansen gaaf om het ooit te "maken" in een opportunistische partij die kickt op directe macht.

Waarbij de toekomst van uw kinderen u uiteraard worst zal wezen.

Maar hebt u wel al eens nagedacht over UW EIGEN pensioen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be