![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() WILLEN... of MOETEN? Regelment van ICTRA (NMBS ICT afdeling): die "debielen" moeten beginnen tussen 7u en 9u; stoppen tussen 16u en 18u. En in goed-belgische traditie wordt alles maar in Brussel geconcentreerd. Hetzelfde geldt trouwens voor de banken, overheid e.d... m.a.w. het overgrote deel van het fileverkeer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat in het project van de R0 de beleidsmakers zich meer gaan laten leiden door de studies en dat we geen Oosterweel bis gaan krijgen.
Hoe irritant ze ook kunnen zijn, de files in België zijn echt niet zo dramatisch voor de economie dan misschien wordt gepercipieerd; ik meen te herinneren dat de economische schadekosten door files op de snelwegen rond 100M€ per jaar liggen. Ter vergelijking, het BNP van België ligt rond 330 Miljard € per jaar; da's dus 0.33% he... Ermee rekening houdend dat infrastructuurwerken om de filekosten te verlagen nogal duur zijn, moet de afweging van de investeringskost vs. de tijdswinst steek houden en moet er niet zomaar gebouwd worden omdat men vindt dat bouwen "de files zal doen verminderen"; het is verdorie berekenbaar, doe dat dan! Ik vernam in het nieuws deze week dat het klaverblad in Lummen eindelijk af is. Kostprijs: 50M€, da's dus 2 keer niks he. Vergelijk met Oosterweel: 2.5-3 (?) Miljard €. Da's 50 (vijftig!) keer goedkoper. Hoewel ik geen studies heb gezien, lijkt de kosten-baten daar redelijk duidelijk; de tijdswinst (én uitgespaarde ongevalskosten) zullen deze investering snel doen terugverdienen. Ik ben zeker dat er in België nog infrastructuuraanpassingen zijn die een heldere postieve kosten-baten zouden hebben. Mijn hoop is dus dat beleidsmakers de uitbouw/vernieuwing van de R0 op een meer doordachte manier zullen aanpakken. Deze eerste studie keek volgens mij enkel naar doorstroming; hopelijk wordt later een volwaardige kosten-batenanalyse gedaan om te zien of het sop de kolen wel waard is....
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Om te gaan werken en naar de les te gaan heb ik een Yamaha X-Max 125cc gekocht. Super snel, geen tax, 100euro verzekering/jaar, verbruik 3l/100km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, sociale kosten-baten analyses zijn niet in voege bij ons... Hoe zou dat toch komen ?
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze worden naast zich neer gelegd, steeds weer...
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn repliek was eerder een antwoord op een andere dumpass stelling..geen echte overtuiging..sarcasme dus.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jaemoar gai woent oek nie in een wiereldstad hé moatje.. ![]() Ter info: het klaverblad in Lummen is bijlange nog niet klaar, alleen kan voortaan iedere rijrichting in zijn eigen bedding blijven om geen files meer te hebben.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 oktober 2010 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men moet vanzelfsprekend in de eerste plaats het probleem willen oplossen en maatregelen nemen die al zeer lang bekend zijn zoals het spreiden van de werktijden,het spreiden van het vrachtvervoer. Puur transitvervoer omeiden of op het spoor zetten...
Ik vraag me overigens af hoeveel extra-verkeer er nu in de Lage Landen rondtoert nadat men in duiutsland rekeningrijden voor vrachtwagens invoerde. De file's in duitsland zijn er inderdaad verbeterd !
![]() |
#33 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik surf even naar NL en daar spreken ze van + 1 Miljard € /jaar Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2010 om 12:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk ook dat bvb de R0 file alleen al op de E40 bvb 60miljoen euro per jaar kost.
Nu een investering in een weg blijft wel 30jaar te gebruiken, dus je mag in feite 1.8Miljard uittrekken om dat probleem 'break even' op te lossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Niet meteen; snel even googlen geeft een spreiding tussen 61 en 250 M€, cijfers gebaseerd op studies (maar die studies vind ik niet meteen terug).
http://www.google.be/search?q=conges...a5da587b4efe8d In Nederland is het ook pakken erger (en misschien zit er in die 1 miljard ook file op het onderliggend wegennet?)... Soit, als je het in verhouding bekijkt met de totale economie, valt het nog wel mee.
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Vergeet vooral de discontovoet niet en ga er maar niet vanuit dat het tijdsverlies van 60M€ niet helemaal (of helemaal niet?) zal worden weggewerkt.
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik die link lees gaat het enkel over A-wegen, dus autosnelwegnet. Citaat:
Citaat:
![]() Dat valt dus helemaal in het niet. Want (sommige) autosnelwegen en andere 2+2 expresswegen hebben nog extreem brede middenbermen waar enkel de beestjes op durven. Natuurlijk zijn onze overbekende bottlenecks prioritair. Die van Lummen-"klaverblad" hebben ze nu klaar... 2 jaar vroeger als gepland... uchuch ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2010 om 12:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn indruk is dat die economische tijdskosten hoger worden gepercipieerd dan ze eigenlijk zijn...
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het buitenland doet het voor, op hun bottlenecks... Citaat:
Op 10 maanden klaar voor gebruik. Ik schat dat ze na 1-2 jaar dat geld al terugverdiend hadden, en sindsdien xxx miljoenen "minder verlies hadden" als dat ze niets ondernomen hadden...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2010 om 13:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |