![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms kan men vastzitten in een denkpiste die juist lijkt, zonder te beseffen welke fouten men zelf maakt. 't Is niet eenvoudig, fouten uit eigen paradigma halen. Je ego zit er ook voor iets tussen. Een extreem geval ervan is morosoof harriechristus. Niemand haalde hem uit zijn doodlopend spoor en nu is hij voor eeuwig vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is wat een dictator beoogt niet meer en niet minder totale onderwerping aan zijn principes zijn wil en zijn wetten. God is hier een andere term voor absoluut autoritair gezag.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een van de zovele rationele atheisten die er tegenwoordig rondlopen. Met een vleugje islamhaat. Moet je niks beter gaan doen, zoals luisteren naar het nieuwste album van Boy George? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Jij kunt nog zoveel geven, als je niet begrijpt waar het om gaat heb je nog altijd niks gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wees nu eens eerlijk: atheisme kan op zich toch net dat hoger ingeschat worden dan het blind geloof in religie?! Trouwens religie beschouwd zich ook het hoogste goed dat een mens kan bereiken terwijl het net de mens zijn denken beperkt. Want denken buiten de religieuze dogma's is inherent verboden erdoor!! Ik heb al heel mijn leven getracht om de logica te begrijpen en werkelijk kritisch en openminded te zijn maar als ik rond mij zie dan stel ik vast dat er een heel andere realiteit waar logica niet bestaat of herleid is tot opportunisme om een van binnen uit rot systeem kunstmatig in leven te houden. Zelfs in mijn eigen vriendenkring moet ik vaak vaststellen dat ik tegen die muur oploop en er niet echt omheen kan. Net zoals hier op het forum. Ach ja dan laat je het maar voor wat het is maar ik trek me ook niet terug uit het mijnenveld hoor, nee het doel daarachter zal ik bereiken. En de opgelopen wonden en kleerscheuren die raken me al lang niet meer.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 31 oktober 2010 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke logica heb je proberen te begrijpen? De predicaatlogica van de eerste orde? Die is onvolledig, da's recent bewezen he. Zeg eens, voor wij al dan niet verdergaan: Er bestaan voor jou dus slechts twee mogelijkheden: een blind geloof in religie, en het atheisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Het krampachtig beroep doen op logica voor het oplossen van levensbeschouwelijke vraagstukken is een van de gevaarlijkste dingen die er zijn. Simpelweg omdat logica dat niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Heb jij wel goed begrepen waar Kallikles naar toe wilt, dat is de vraag? Hij beweert dat door de Christelijke indoctrinatie van de zonde besef en het uitgangspunt dat de mens inherent slecht is er een noodzaak is aan een autoritair regime om de mens op het goede pad te houden. Maar bij de Islam is dat niet zo omdat hij beweert dat bij die doctrine de mens inherent goed geboren wordt. Mohammed nam anders letterlijk die overtuiging van het boek genesis over betreft die verhalen van Adam en Eva en de zondeval. En anderzijds als ze werkelijk van overtuigt zijn dat de mens inherent goed is dan is er toch geen noodzaak tot die strikte principes en onderwerping aan 'Gods' wil en wetten.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook begrepen dat jij een vrij radicale atheist bent. Dat betekent dat jij vooringenomen bent en dat je argumenten naar 1 kant zullen gaan: Het eigen groot gelijk bevorderen door steeds alle mogelijke religies, en dan vooral de islam, aan te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
hmmm, moeilijk. Nadenken of zat gaan kettingzagen?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Zowel de kettingzaag als de fles whiskey (over dat laatste kan nog worden getwijfeld) dient er ook niet voor om levensbeschouwelijke vragen op te lossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Steeds dezelfde typetjes die mij inhoudsloos vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine zinsnede om aan te geven dat men geen ernstige discussie wenst: "Maar <naam forummer> toch".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |