Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 12:47   #21
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Laten we dus allemaal Nader maar steunen!
Bush en Kerry, één pot nat!
Oud 30 mei 2004, 13:09   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Bush gaat niet herkozen worden, Kerry komt dus aan de macht. Na enkele maanden gebeurt er opnieuw iets ergs in de VS zoals 11 september, en vanaf dan kan men Kerry beginnen te beschuldigen met net dezelfde dingen als men bij Bush deed. Dat hij het gevaar kende maar niet genoeg deed...
Ook alle schurkenstaten hebben vrij spel dan, samen met alle dictators die staan te trappelen om nog wat dood en verderf te zaaien want Kerry mag nergens meer ingrijpen ofzo want dan doet hij hetzelfde als Bush, en dat mag absoluut niet é.

In Europa zullen ook nog wel wat bommetjes ontploffen, ook in de landen die de oorlog helemaal niet steunden want volgens Al qaida was toch heel europa een slaaf van de VS. Maar ja, men mag niets terug doen é.

Wat er ook mocht gebeuren, ik ben echt al benieuwd hoe deze aardkloot er na de zomer uit zal zien.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 18:02   #23
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
In politiek moet je altijd kiezen tss 'bad case scenario' en 'worse case scenario'...met Kerry zal het inderdaad niet onmiddelijk verbeteren maar het buitenlands beleid zal overtuigend diplomatischer aangepakt worden...de grenzen tss Europa en de US zijn nog nooit zo uit elkander ontgroeit als onder Bush...om het terrorisme te bestrijden heb je één hand nodig ...daarom..kick Bush's ass off the office !!!!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 21:16   #24
jorisjeroen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
In politiek moet je altijd kiezen tss 'bad case scenario' en 'worse case scenario'...met Kerry zal het inderdaad niet onmiddelijk verbeteren maar het buitenlands beleid zal overtuigend diplomatischer aangepakt worden...de grenzen tss Europa en de US zijn nog nooit zo uit elkander ontgroeit als onder Bush...om het terrorisme te bestrijden heb je één hand nodig ...daarom..kick Bush's ass off the office !!!!
Ik weet het wel, maar anderzijds kan je ook voor Nader stemmen, of de (binnenkort waarschijnlijk aangewezen) groene kandidaat. Of nog iemand anders. Het is dat als een presidentskandidaat 5% haalt, hij met de parlementsverkiezingen met een partij mag opkomen (als ik me niet vergis.) Dan is er meer keuze uiteraard...
Oud 30 mei 2004, 21:18   #25
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Ik weet het wel, maar anderzijds kan je ook voor Nader stemmen, of de (binnenkort waarschijnlijk aangewezen) groene kandidaat. Of nog iemand anders. Het is dat als een presidentskandidaat 5% haalt, hij met de parlementsverkiezingen met een partij mag opkomen (als ik me niet vergis.) Dan is er meer keuze uiteraard...
Met alle respect, maar moesten de Nader-stemmers (zij het uit noodzaak) voor Gore hebben gestemd, was Bush nooit president geworden 8)
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 22:16   #26
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Nader inzien, de betere beNadering van een goede predident.
Oud 1 juni 2004, 15:13   #27
jorisjeroen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
Met alle respect, maar moesten de Nader-stemmers (zij het uit noodzaak) voor Gore hebben gestemd, was Bush nooit president geworden 8)
Uit onderzoek blijkt dat Nader-stemmers bij beide kandidaten stemmen hebben weggesnoept (zelfs vooral bij Bush) en dat de overgrote meerderheid normaal gezien niet-stemmers waren...
Oud 1 juni 2004, 15:30   #28
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

jorisjeroen,

niet roussel maar Russell, Bertrand Russell.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 16:14   #29
verten
Burger

verten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit onderzoek blijkt dat Nader-stemmers bij beide kandidaten stemmen hebben weggesnoept (zelfs vooral bij Bush) en dat de overgrote meerderheid normaal gezien niet-stemmers waren...
Interessante stelling. Heb je hier enig bewijs van?
verten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 16:54   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Met evenveel respect maar moest je uit een ei zijn geboren dan was je een kieken. 8)
Oud 2 juni 2004, 08:27   #31
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm

Je weet duidelijk niet over wat je spreekt en bent nog nooit in Rusland geweest (of toch niet verder dan de luchthaven van Moskou), iedereen die ook maar iets van Rusland en haar economie kent maakt brandhout van je stellingen.
Laten we eens zien:

PPP:9000$ daar staat het bij hoog ontwikkelde landen zoals polen, mexico, botswanan en costa rica.

Polulatie onder de armoede grens: 25% (vergelijkbaar met burma , algerije, en shri lanka)

Verdeling van rijkdom : Laagste 10%: 5.9%
hoogste 10%: 47% (vergelijkbaar met schitternde landen zoals armenie, brazilie, burkina faso, centraal afrikaanse republiek,... )

Inflatie : 15% (2002) daar stond het op de 200ste plaats vlakbij congo, iran en Eritrea

Buitenlandse schuld van 160miljard $ en in 2001 ontving het ongeveer 1 miljard$ van de VS en de EU als economische steun.

...

Citaat:
nog meer van dzelfde onzin
Dus rusland krijgt meer dan 1 miljard $ steun omdat ze het zo goed doen? Tiens en ik die dacht dat ontwikkelingssteun was om arme landen te helpen er bovenop te komen

Citaat:
Toch wel, toen waren ze niet echt arm, ze konden bijna alles kopen wat beschikbaar was, iedereen had een tv, stromend water, een huis, genoeg eten, enz.
Ik zie dat jij echt nog de oude sovjet propaganda gelooft, nee de meeste mensen konden niet alles kopen wat ze wilde, erger nog tot laat in de 20ste eeuw waren er nog veel die amper electriciteit waren laat staan stromend water .

Jij hebt blijkbaar enkel wat propaganda dorpjes gezien waar iedereen het goed had (logisch de rest mocht je niet zien)

Citaat:
dat is nu allemaal veel minder evident, nu is de gemiddelde Rus veel armer. Dat zijn niet mijn conclusies maar de conclusies van elke Rusland-kenner EN van de UNDP-statistieken.
Dan ga je er wel van uit dat de statistieken van vroeger correct waren.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 13:07   #32
jorisjeroen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
jorisjeroen,

niet roussel maar Russell, Bertrand Russell.
ja ik had het ook al door... het stomme is dat het er eerst juist stond maar iemand mij deed twijfelen...
Oud 4 juni 2004, 21:45   #33
Funghus
Schepen

Standaard

Kerry beter dan Bush?

Kan moeilijk anders, maar hoeveel beter? Kan ook maar weinig zijn.

Ze zijn beide kuikentjes uit het Skull & Bones nest. Een elitaire studentclub voor heren uit Yale die reeds sinds eind vorige eeuw bestaat. Er zijn 15 nieuwe leden per jaar en ze behoren tot de crème de la crème onder de blanke Angelsaksische families. Dat maakt dat er ongeveer 7500 actief zijn.

Hun latere carrières vinden ze meestal in het bankwezen, bedrijfsleiding, universiteiten, media en regering. Op zich niets verkeerds aan.

Maar er is meer... zoek dat maar op met google.
Funghus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be