Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 mei 2004, 13:26   #21
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ik begin eigenlijk ernstig te twijfelen, of je Unitaristen nog ernstig kan nemen als gesprekspartner.
Zeker gezien de keiharde feiten die op tafel liggen.

- Torenhoge staatsschuld waar Wallonië (niet de walen) voor het grootste deel voor verantwoordelijk is.
- Het consequent negeren van de taalwetten door de franse gemeenschap
- Vlaanderen wordt voortdurend geblokkeerd in zijn economische groei door België.
- Justitie is een grote knoeiboel omdat de interne regels op een Waals keurslijf zijn geschreven. Voorbeeld 6 op 10 magistraten zijn Walen terwijl dat er 6miljoen Vlamingen zijn tov 4miljoen walen.
- De scandaleuze misbruiken in de Waalse ziekenhuizen.
- 1 geschorste werkloze in Wallonië en al de rest in Vlaanderen.
- Het een na het andere uitvoeringsbesluit wordt systematisch geblokkeerd door Wallonië zoals de splitsing van BHV.
- Op vlak van mobiliteit: het TGV traject tussen Namen Brussel is zwaar verlieslatend. Dat werd uitgebaat door een Waalse intercommunale, de oplossing die de PS oplegt, de schulden doorsturen naar het Nationale NMBS, zodat Vlaanderen kan mee opdraaien voor de schulden. Dit terwijl de PS al verschillende malen een veto heeft gesteld tegen de ontwikkeling van de IJzeren Rein (tussen Antwerpen en het Roergebied)
- En nog vele andere zaken waarvan de feiten zwart op wit op tafel kunnen worden gelegd.

Dat je Pro of contra monarchie bent kan ik nog over inkomen maar niet het huidige wanbeleid waarvan de Belgische kunstmatige constellatie de oorzaak is.

Ik hoor Superstaaf zeggen Vlaams Blok of N-VA is synoniem voor de haat en angst voor het onbekende. Dit is ronduit belachelijk.
De N-VA die het humane Nationalisme vertolkt in woord en daad gaan gelijkstellen met het haat dragend Nationalisme van het Vlaams Blok is grof en platvloers.
En het Vlaams Nationalisme verwijten dat het angst is voor het onbekende slaat ook nergens op, want we kennen al het Belgisch systeem en de rampzalige gevolgen ervan. Het is dus niet onbekend. Een autonome Vlaamse regio in Europa is nog NIET gekend door unitaristen. Dus kan men eigenlijk stellen dat Unitarisme synoniem is voor de angst van het onbekende.
leeuwenhart is offline  
Oud 26 mei 2004, 18:09   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
«Geboren als unitarist»
Ooit zal je toch eens afstand moeten doen van die placenta, hoor...
Neenee, dat is zijn gezicht maar hoor
Oud 26 mei 2004, 19:29   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ooit zal je toch eens afstand moeten doen van die placenta, hoor...
Neenee, dat is zijn gezicht maar hoor

Eigenlijk heel grof, maar ik lag toch effe strijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 mei 2004, 19:49   #24
P.T. Rutgen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Uit Metro:

«Geboren als unitarist»

BRUSSEL «Ik heb nooit begrepen hoe mensen tegen hun eigen land kunnen zijn», zegt Cedric Vloemans, kandidaat voor de Belgische Unie - Union Belge, of kortweg B.U.B. Als kleine partij zonder media-aandacht is het niet evident om een rol van betekenis te spelen in een verkiezingscampagne, maar Vloemans is ervan overtuigd dat het ooit lukt. «De burger heeft geen boodschap aan al die staatshervormingen.» «Ik ben geboren als Belgisch unitarist. Dan is het logisch dat je je politiek engageert. Staatshervorming na staatshervorming wordt het federale België uitgekleed, zonder dat daarover ooit de mening van de bevolking is gevraagd.

Ik ben er nochtans van overtuigd dat de burger liever maar één regering heeft dan te moeten betalen voor zes regeringen. » Heeft de B.U.B. ook een visie op thema’s? «De B.U.B. is zeker geen mono-thematische partij is. Waar andere Belgischgezinde partijen blijven steken op dat ene standpunt, heeft de B.U.B. een zeer uitgebreid programma, met oog voor alle problemen in de samenleving.

We hebben onderbouwde standpunten over de sociale zekerheid, het vreemdelingenbeleid, economie... Al blijft ons belangrijkste punt uiteraard ons verzet tegen de ongewenste ontbinding van België.» Wat zijn de onderwerpen waar u zichzelf mee zou willen bezighouden als politicus? «Mocht ik verkozen worden, dan zou ik vechten voor de sociale zekerheid.

Het kan niet dat ze wordt gesplitst, zelfs maar gedeeltelijk. Een splitsing van de sociale zekerheid zal hoe dan ook verschillen teweegbrengen tussen noord en zuid. Verschillen die op hun beurt de roep voor separatisme zullen doen toenemen.

Een tweede punt dat me nauw aan het hart ligt, is de derde leeftijd. Dat zijn de mensen die ons land groot hebben gemaakt.

Het is een schande dat ze vandaag uit hun ouderlingentehuis worden gezet. Deze mensen verdienen alle respect. » Wat verwacht u van de verkiezingen? «In Brussel moeten we niet zo gek veel vooruitgang boeken om een verkozene te halen. Voor de rest is het erg moeilijk als je niet op tv komt. We hebben nochtans een groot stemmenpotentieel, maar de mensen kennen ons nog niet voldoende.

We zijn echter niet van plan om op te geven. We komen er wel, al kan dat nog een poosje duren.» (gvh) Leeftijd: 22 Woonplaats: Hoboken Partij: B.U.B Lijst en plaats: 3de Antwerpen Huidige bezigheid: Student geschiedenis Ambities: Een mooi resultaat voor B.U.B. in Antwerpen @ www.b-u-b.be
Of met andere woordmatijge pixelconstructies: de taalgrens loopt recht tussen de gatmatijge kontbillen van dat peopletje?
P.T. Rutgen is offline  
Oud 26 mei 2004, 20:15   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Ik hoor Superstaaf zeggen Vlaams Blok of N-VA is synoniem voor de haat en angst voor het onbekende. Dit is ronduit belachelijk.
De N-VA die het humane Nationalisme vertolkt in woord en daad gaan gelijkstellen met het haat dragend Nationalisme van het Vlaams Blok is grof en platvloers.
Je kan de realiteit zo grof vinden als je wenst.
De feiten op een rijtje:
Zowel Vlaamsblok als N-VA ijveren:
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
Doe er voor 't blok ook nog de allochtonen bij: 't verschil blijft miniem.
Leg jij maar eens uit wat aan de vaststelling dezer feiten grof, platvloers en belachelijk is.
Oud 26 mei 2004, 22:08   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er is maar een manier om de verdere uiteengroeiing te stoppen en dat is door wallonië 'aan te pakken'. I.e. daar moet een efficient en doorzichtig beleid gevoerd worden én hun politieke macht moet in verhouding tot hun gedeelte v/d bevolking herleid worden.

Als de BUB echt unitair was, zouden ze daar beter over klagen dan over de 'vlaams-nationalisten' want met elke dag dat er aan die zaken niks wijzigt komen er enkel vlaams-nationalisten bij. Maar ja, de BUB bekijkt belgië dan ook meer als 'het edele wallonië en de vlaamse boeren' vrees ik.
Rr00ttt is offline  
Oud 27 mei 2004, 09:40   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
tegen België: uiteraard, wat had je gedacht?
Tegen de Walen: fout. Zoals ik al meermaals heb gezegd: de Walen zijn niet de vijand, wel de staat België! Belangrijk verschil dat spijtig genoeg ook door sommige flaminganten wel eens vergeten wordt.
tegen de monarchie: Uiteraard. En nog trots op ook!
Oud 27 mei 2004, 10:06   #28
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je kan de realiteit zo grof vinden als je wenst.
De feiten op een rijtje:
Zowel Vlaamsblok als N-VA ijveren:
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
Doe er voor 't blok ook nog de allochtonen bij: 't verschil blijft miniem.
Leg jij maar eens uit wat aan de vaststelling dezer feiten grof, platvloers en belachelijk is.
Waarom mag een volk dat geblokkeerd wordt door een systeem (België) niet ijveren dat dit systeem verdwijnt?
N-VA wil gewoon een autonome Vlaamse staat in een verenigt Europa. Dit voor beter en efficiënter bestuur.

N-VA is NIET tegen de walen? (waar haalt u dat trouwens?) N-VA is het politiek systeem die in Wallonië welig tiert grondig beu.
Het zou voor de Waalse bevolking beter zijn dat Wallonië op eigen voeten staat, want nu neemt de Waalse politiek nergens hun verantwoordelijkheid. De redenering van 'Vlaanderen zal het gelach wel betalen', moet uit Wallonië verdwijnen als het wil vooruitgang boeken.

Over de monarchie kunnen we natuurlijk uren lang discuteren. Maar voor mij persoonlijk kan het niet dat iemand het recht heeft een land te besturen omdat hij of zij toevallig in de juiste familie geboren is. Dit ondermijnt de democratie tot op zijn grondvestingen.

Ik vind uw vergelijk tussen N-VA en Vlaams Blok belachelijk omdat de N-VA een maatschappijbeeld heeft die gebaseerd is op de persoonlijke vrijheden en plichten, en de rechten van het individu, die vooral gebaseerd is op de humane rede. Deze stelt iedereen gelijk zonder onderscheid te maken tussen ras cultuur of religie.

Het Vlaams Blok erkent die persoonlijke vrijheden en het recht van het individu niet. Dit maakt dat er bijna geen vergelijk mogelijk is met de N-VA
leeuwenhart is offline  
Oud 27 mei 2004, 10:23   #29
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit Metro:

«Geboren als unitarist»

BRUSSEL «Ik heb nooit begrepen hoe mensen tegen hun eigen land kunnen zijn»,
Ik heb ook nooit begrepen dat iemand tegen zijn eigen volk kan zijn ten voordelen van enkele franstaligen, die al sinds 1830 zijn volk leegzuigen en als minderwaardig beschouwen.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 27 mei 2004, 10:29   #30
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
zo kan je voor alles voor of tegen zetten, het bub is bv.
tegen Vlaanderen
tegen seperatisme
enz,enz
de nva en het blok zijn:
voor Vlaanderen
voor een republiek
enz,enz
het bub is hier blijkbaar de negatieve partij
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 27 mei 2004, 15:39   #31
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Citaat:
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
tegen Vlaanderen
tegen seperatisme
enz,enz
de nva en het blok zijn:
voor Vlaanderen
voor een republiek
enz,enz
WAAR zegt de BUB dat wij tegen Vlaanderen zijn?

We zijn wel tegen Vlaamse onafhankelijkheid.

BUB

Voor solidariteit
Voor veiligheid
Voor respect
Voor België
Voor cultuurerkenning
Voor directe democratie
Voor realisme
Voor eerlijke politiek
Voor de veroordeling van N-VA wegens racisme
Voor België in Europa
Voor een beter bestuur
Voor ...
Oud 27 mei 2004, 15:45   #32
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Voor realisme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 27 mei 2004, 15:45   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind uw vergelijk tussen N-VA en Vlaams Blok belachelijk omdat de N-VA een maatschappijbeeld heeft die gebaseerd is op de persoonlijke vrijheden en plichten, en de rechten van het individu, die vooral gebaseerd is op de humane rede. Deze stelt iedereen gelijk zonder onderscheid te maken tussen ras cultuur of religie.

Het Vlaams Blok erkent die persoonlijke vrijheden en het recht van het individu niet. Dit maakt dat er bijna geen vergelijk mogelijk is met de N-VA
Je vindt de vergelijking VB/N-VA belachelijk etc, maar toont nergens aan dat ze niet opgaat.

U probeert met een sofisme heel zwakjes één item onderuit te halen (Walen is niet het Waalse systeem) maar op identieke manier als N-VA kan het Vlaamsblok verkondigen niets tegen de Walen te hebben, en enkel het systeem te viseren. Dus de parallel blijft. Jullie willen beiden van de Belgische staat vanaf (tenminste totdat de CD&V de N-VA 'vriendelijk' verzoekt het communautaire discours op te bergen )
Het Vlaamsblok breidt dit racistische discours ten aanzien van de Walen uit tot niet-Europese allochtonen, maar dat is dan ook het enige minieme verschil.

Beide partijen zijn voorlopig anti-monarchie. De argumenten om ertegen te zijn, spelen geen rol: ik beklemtoon enkel het feit dat zowel Vlaamsblok als N-VA dit instituur een doorn in het oog is. Dit ontkennen zou lachwekkend zijn.

De adjectieven die je aan de zogezegd verschillende soorten nationalisme plakt, zijn gewoon onbewijsbaar: 't is één pot nat.
Oud 27 mei 2004, 15:47   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
  • tegen België
    tegen de Walen
    tegen de monarchie
tegen Vlaanderen
tegen seperatisme
enz,enz
de nva en het blok zijn:
voor Vlaanderen
voor een republiek
enz,enz
Daar gaat het niet om.
Wat ik aantoon: N-VA en Vlaamsblok zijn nagenoeg voor dezelfde strijdpunten, of je ze nu als pro of contra formuleert..........
Oud 27 mei 2004, 15:51   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
tegen Vlaanderen
De BUB is NIET tegen Vlaanderen, noch tegen Wallonië, noch tegen het Duitstalig taalgebied.
Kim is offline  
Oud 27 mei 2004, 15:52   #36
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Voor realisme
ontkrachten is moeilijker als lachen natuurlijk...
Oud 27 mei 2004, 16:06   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Ontkrachten dat jullie voor realisme zijn?

OK, bewijs volgt:

http://www.b-u-b.be

Oud 27 mei 2004, 16:10   #38
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, bewijs volgt:

Oud 27 mei 2004, 16:12   #39
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, bewijs volgt:

Ik heb u toch net een website vol ontkrachting gegeven?
Oud 27 mei 2004, 16:18   #40
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb u toch net een website vol ontkrachting gegeven?
neen, ik vind enkel realistische voorstellen op die site

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be