Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 00:19   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Over welke andere taal gaat het ? Ik heb geen probleem met franstalige teksten. Chinees wordt iets lastiger om te begrijpen.
Alle talen uitgezonderd onze officiële taal..het moet een algemene regel zijn, niet iets wat mij persoonlijk past..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 00:23   #22
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Tegen, en een bekrompen idee. Het getuigt van intellectuele luiheid, en tegenwoordig kan je met vertaalrobots toch al iets wijzer worden uit onbekende woorden of begrippen.

In praktijk gaat het meestal over Engelse teksten die ergens gekopieerd werden. In mindere mate Frans, Duits of Spaans. Ik denk niet dat iemand al in de geschiedenis van dit forum al een draad in Farsi of Wolof opgestart heeft.

Dit geeft me een indruk van typisch klein-vlaamse bekrompenheid.
Elitaire arrogantie..ik ken dus iedereen kent...

Vertaalrobots zijn niet zomaar gratis, voor bucht kan je geen geld vragen..
Oud 4 november 2010, 00:33   #23
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Suggestie:
in het reglement vermelden dat het plaatsen van anderstalige teksten ( zonder passende vertaling) voortaan verboden is...
De voertaal van dit forum is Nederlands, op arbeidsplaatsen betekend dit dat het gebruiken/verspreiden van niet-nederlandstalige teksten niet toegelaten is..
Wij zien in het sporadisch verwijzen naar teksten in een andere taal geen probleem. Uiteraard moeten de regels omtrent het overnemen van teksten gerespecteerd worden (zie post Steve M). Indien u iets niet begrijpt, kan u steeds om meer uitleg vragen, dit kan de discussies hier enkel maar ten goede komen.

Indien u meent dat een bepaalde forummer te veel vreemde talen gebruikt en zo discussies moeilijk maakt, kan u dit steeds bij ons melden en dan zullen we dit geval per geval bekijken. Een algemene verbod komt er niet.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 00:46   #24
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Wij zien in het sporadisch verwijzen naar teksten in een andere taal geen probleem. Uiteraard moeten de regels omtrent het overnemen van teksten gerespecteerd worden (zie post Steve M). Indien u iets niet begrijpt, kan u steeds om meer uitleg vragen, dit kan de discussies hier enkel maar ten goede komen.
Indien u meent dat een bepaalde forummer te veel vreemde talen gebruikt en zo discussies moeilijk maakt, kan u dit steeds bij ons melden en dan zullen we dit geval per geval bekijken. Een algemene verbod komt er niet.
Ik ben wel geen kleuter he gast..
Als je alle lagen van de bevolking aan bod wil laten komen hier, moet je het forum 'toegankelijk' houden voor iedereen..
Oud 4 november 2010, 00:52   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je alle lagen van de bevolking aan bod wil laten komen hier, moet je het forum 'toegankelijk' houden voor iedereen..
Ja, want het forum is hier nu echt wel een intellectuele vergaderplaats.

Zoveel teksten in andere talen zie ik hier nu toch niet passeren. En als dat wel gebeurt, heb ik nog nooit meegemaakt dat de poster in kwestie de essentie niet wil samenvatten als ik vraag om een vertaling (ik denk dan bijvoorbeeld aan Johan Bollen die - begrijpelijk gezien zijn situatie - al eens een Spaanse tekst durft plaatsen).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 00:56   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, want het forum is hier nu echt wel een intellectuele vergaderplaats.

Zoveel teksten in andere talen zie ik hier nu toch niet passeren. En als dat wel gebeurt, heb ik nog nooit meegemaakt dat de poster in kwestie de essentie niet wil samenvatten als ik vraag om een vertaling (ik denk dan bijvoorbeeld aan Johan Bollen die - begrijpelijk gezien zijn situatie - al eens een Spaanse tekst durft plaatsen).
Het ging specifiek om ellenlange franstalige teksten over uitspraken van Leonard, die de poster,omwille van het 'misbegrepen' dispuut letterlijk wou weergeven en niet vertaald, waardoor een deel van de forummers moest afhaken..
Oud 4 november 2010, 01:05   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suggestie:
in het reglement vermelden dat het plaatsen van anderstalige teksten ( zonder passende vertaling) voortaan verboden is...
De voertaal van dit forum is Nederlands, op arbeidsplaatsen betekend dit dat het gebruiken/verspreiden van niet-nederlandstalige teksten niet toegelaten is..
Hier kun je desnoods een volledige site in pasten indien je 't niet begrijpt, maar het resultaat is er soms naar: http://translate.google.com/?hl=en#auto|nl|
Voor sommige talen geeft Reverso een beter resultaat. Systran is eerder te mijden. (over Babelfish zullen we maar zwijgen)
http://Forum.politics.be kan dan wél een arbeidsplaats zijn voor sommige militanten hier (ik ga geen namen en pseudos vermelden), voor de andere leden is en blijft het een forum waar ideëen worden uitgewisseld en met elkaar geconfronteerd worden. Een originele tekst kan zwaar mishandeld en verraden worden door een vertaling.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2010 om 01:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:10   #28
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik iemand niet begrijp, dan vraag ik om verduidelijking. Ik zie niet in waarom dat van mij een kleuter zou maken. Het staat u vrij dit ook te doen, maar het staat u eveneens vrij om dit niet te doen. Ik laat die keuze volledig aan u. Net zoals ik aan forummers de keuze laat welke talen ze willen gebruiken in hun argumentatie. Dat is mijn manier om het forum toegankelijk te maken.

Indien u meent dat in een concreet geval het gebruik van een vreemde taal de discussie hindert (iets wat ik niet uitsluit), kan u dit melden via het driehoekje zodat de moderatie er naar kan kijken.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:11   #29
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://translate.google.com/?hl=en#auto|nl|
Irrelevante linkjes..typisch..

Autovertalingen zijn alleen maar grappig niet functioneel..
Oud 4 november 2010, 01:12   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het ging specifiek om ellenlange franstalige teksten over uitspraken van Leonard, die de poster,omwille van het 'misbegrepen' dispuut letterlijk wou weergeven en niet vertaald, waardoor een deel van de forummers moest afhaken..
Je hebt in dat geval niets gemist: de vertalingen van die teksten waren al gegeven. De posters in kwestie aanvaarden niet dat normale mensen ook tussen de regels lezen. Of ze die nu in het Frans of in het Nederlands posten, verandert eigenlijk bar weinig aan de inhoud.

Samengevat: Leonard zegt dat AIDS een immanente vorm van gerechtigheid, waarop 95 �* 99% van de bevolking daartegen reageert. De overige 1 �* 5% schrijft dan dat hij niet echt wil zeggen dat patiënten het zelf gezocht hebben maar etc. Idem met de uitspraken over pedofiele priesters. Idem met de uitspraken over homo's.

Het is wanhoop die daar spreekt, je moet die mensen dat vergeven.
Oud 4 november 2010, 01:13   #31
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
http://translate.google.com/?hl=en#auto|nl|
Hier kun je desnoods een volledige site in pasten indien je 't niet begrijpt, maar het resultaat is er soms naar.
READ MY SIGNATURE

Als ge het bovenstaande niet begrijpt..google translate it..
Oud 4 november 2010, 01:16   #32
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Als ik iemand niet begrijp, dan vraag ik om verduidelijking. Ik zie niet in waarom dat van mij een kleuter zou maken. Het staat u vrij dit ook te doen, maar het staat u eveneens vrij om dit niet te doen. Ik laat die keuze volledig aan u. Net zoals ik aan forummers de keuze laat welke talen ze willen gebruiken in hun argumentatie. Dat is mijn manier om het forum toegankelijk te maken.

Indien u meent dat in een concreet geval het gebruik van een vreemde taal de discussie hindert (iets wat ik niet uitsluit), kan u dit melden via het driehoekje zodat de moderatie er naar kan kijken.
Genoteerd..

herhaaldelijk discussies onderbreken om 'verdere uitleg' te vragen is storend voor iedereen..sommigen hebben er zelfs hun handelsmerk van gemaakt om zo draden te laten verzanden
Oud 4 november 2010, 01:19   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je hebt in dat geval niets gemist: de vertalingen van die teksten waren al gegeven. De posters in kwestie aanvaarden niet dat normale mensen ook tussen de regels lezen. Of ze die nu in het Frans of in het Nederlands posten, verandert eigenlijk bar weinig aan de inhoud.

Samengevat: Leonard zegt dat AIDS een immanente vorm van gerechtigheid, waarop 95 �* 99% van de bevolking daartegen reageert. De overige 1 �* 5% schrijft dan dat hij niet echt wil zeggen dat patiënten het zelf gezocht hebben maar etc. Idem met de uitspraken over pedofiele priesters. Idem met de uitspraken over homo's.

Het is wanhoop die daar spreekt, je moet die mensen dat vergeven.

Ja maar het is ook een tactiek om een debat te laten doodbloeden, volgende keer komt er iemand af met de originele arabische verzen uit de koran om zijn punt te bewijzen...
Oud 4 november 2010, 01:23   #34
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Irrelevante linkjes..typisch..

Autovertalingen zijn alleen maar grappig niet functioneel..
Ik gebruik (buiten forum) Google translations voor aziatische talen, Arabisch en soms eens Hebreeuws. Anders zou ik me volledig afsnijden van een groot deel van de mensheid. Niks irrellevant dus.
Oud 4 november 2010, 01:27   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
READ MY SIGNATURE

Als ge het bovenstaande niet begrijpt..google translate it..
I did read your signature. I'm active on a French and on two American sites too. They suppress posts in phonetic or sms writing without mercy.
Oud 4 november 2010, 01:31   #36
Steve_M

Standaard

Citaat:

Ja maar het is ook een tactiek om een debat te laten doodbloeden, volgende keer komt er iemand af met de originele arabische verzen uit de koran om zijn punt te bewijzen...
Dat is dan ook de bedoeling: doen alsof de tegenpartij achterlijk is, het allemaal niet begrijpt, geen Frans verstaat ... je moet dat doorprikken, vragen om een vertaling en tussen de regels blijven lezen. Ik heb zowel de Franse teksten als de zogezegde verdraaiingen gelezen: daar staat echt niets anders in.
Oud 4 november 2010, 01:32   #37
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik (buiten forum) Google translations voor aziatische talen, Arabisch en soms eens Hebreeuws. Anders zou ik me volledig afsnijden van een groot deel van de mensheid. Niks irrellevant dus.
Waardevolle teksten zijn allang deftig vertaald..de niet-vertaalde internetbrol wordt alleen nog iets meer waardeloos door het autotranslaten..

Uw heilige koran is reeds lang beschikbaar in het nederlands..

P.S bedankt om mijn spelfout 'subtiel' over te nemen in uw repliek..ik vreesde even dat je een sympathieke pee ging worden..
Oud 4 november 2010, 01:36   #38
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
I did read your signature. I'm active on a French and on two American sites too. They suppress posts in phonetic or sms writing without mercy.
Corrigeer je de spelling van je schoonfamillie en vriendenkring met dezelfde ijver ?
Oud 4 november 2010, 01:49   #39
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanval..
Uw wederopstanding gaat niet lang standhouden..

Beide spellingszieke provocateurs zijn gerapporteerd..dat ik-ben-naar de-univ-geweest gezeik moet ophouden..
Ik sprak over de verantwoordelijken voor je terugkeer, niet noodzakelijk jou.

Dismissed!
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:57   #40
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Corrigeer je de spelling van je schoonfamillie en vriendenkring met dezelfde ijver ?
Ja. Mijn vrienden zijn intellectueel eerlijk genoeg om het te waarderen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be