![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die met hun IQ van 66 haal je eruit door hun schedelvorm en een gespek van 5 minuten. Nuja, ik pleit voor zulke mensen in een ideale maatschappij voor een integratie in een afgesloten arbeidersgemeenschap. Hier kan het niet, want hier hebben ze rechten enzo en stemrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() -
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 4 november 2010 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men dat definieert als niet passen in het patroon "brave huisvader" en een persoonlijkheid hebben die sterk afwijkt van deze huisvaders, dan kan men gerust zeggen dat het niet verdwijnt. Men blijft altijd een andere visie hebben. Maar als men dat definieert als het eeuwig blijven vechten en brommers stelen? Nee hoor. Eens het puberale over is gaat het doorgaans weg. In sommige gevallen niet. De gevallen zijn: -in contact komen met instellingen die een kans op normale jeugd voor eeuwig verpesten (psychiatrie, jeugdinstellingen, ...) -onderdrukt worden tijdens de puberteit waardoor er een trauma ontstaat die crimineel gedrag genereert. -... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.selor.be/List/ExamenDFPre..._code=ANGPBA01 Laatst gewijzigd door plakker : 5 november 2010 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. De jeugdinstellingen. Ouders kunnen binnen de hulpverlening vragende partij zijn beroep te doen op een instelling. Het groen licht wordt nog altijd gegeven door de overheid. En er is een plaatstekort. De overheid kan ook tegen de wil van ouders en kind, een kind plaatsen in een instelling op bij pleegouder(s). Waar het mij om ging en gaat is de vraag naar de opvoedkundige meerwaarde van zo'n plaatsing. Wordt de tiener er beter van, of gaat het om een taak die door een overheid wordt overgenomen waar de ouders mislukken ? Als er al een meerwaarde is dan stel ik mij de vraag of die opvoeders binnen de instellingen zomaar kunnen staken. Ouders en pleegouders staken toch ook niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het lijkt me ook logisch dat ze de diplomavereisten niet hoger leggen, welke idioot, die een hoog diploma gehaald heeft zou tussen het afval van de maatschappij willen werken waar iedereen je rauw wil opeten en de publieke opinie tegen je is, want je brengt niets op, je kost geld. Net zoals we konden horen op het nieuws hebben ze laatst gestaakt (wat de cipiers veel geld kost) maar hebben ze niets van hun eisen ingewilligd gezien. Natuurlijk niet, want in de gevangenis vallen er geen stemmen te ronselen. Ze mogen het hebben hun jobke, 'k zou 't niet willen doen, maar 'k heb er wel respect voor, net als bijvoorbeeld vuilnismannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch nog even dit. Laaggeschoold zijn en toch veel macht hebben over personen is een gevaarlijke cocktail. Vind ik toch. Een gevangenisbewaker verdient niet meer dan de kassierster in den Aldi, en kan zich permitteren zeer onbeschoft te zijn, frustraties uit te werken, tegenover gedetineerden. Hoe het tegenwoordig zit met de toezichthouders in jeugdinstellingen, tegenover geïnterneerden, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat vroeger, 35 jaar geleden ongeveer, nogal wat leeftijdsgenoten aan de bak konden geraken als opvoeder in een instelling, meestal door toedoen van papa. Opvoeder worden kon blijkbaar als postje na een mislukte schoolopleiding. |
|
![]() |
![]() |