Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 20:01   #21
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Goh, ik weet niet of je van een agressieve jongere met een IQ van 66 ooit een goede volwassene kan maken.
Ik veralgemeende inderdaad wat.

Die met hun IQ van 66 haal je eruit door hun schedelvorm en een gespek van 5 minuten.

Nuja, ik pleit voor zulke mensen in een ideale maatschappij voor een integratie in een afgesloten arbeidersgemeenschap. Hier kan het niet, want hier hebben ze rechten enzo en stemrecht.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 20:05   #22
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Andy : 4 november 2010 om 20:06.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 20:06   #23
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vraag: Blijft iemand z'n gedragsstoornis niet meeslepen voor de rest van z'n of haar leven ? Ik heb de indruk dat wie ooit een probleem is geweest voor z'n omgeving uiteindelijk steeds een tijdbom blijft. Behalve als ze goed worden behandeld, zoals je zelf zegt.
Meer zelfs: kunnen derden, een overheidsinstelling bijvoorbeeld, opvoedkundig een meerwaarde betekenen ?
Ik stel de vraag uitdrukkelijk aan u, omdat je beweert zelf een verleden te hebben.
Wel. Gedragsstoornissen.

Als men dat definieert als niet passen in het patroon "brave huisvader" en een persoonlijkheid hebben die sterk afwijkt van deze huisvaders, dan kan men gerust zeggen dat het niet verdwijnt.
Men blijft altijd een andere visie hebben.

Maar als men dat definieert als het eeuwig blijven vechten en brommers stelen?
Nee hoor. Eens het puberale over is gaat het doorgaans weg.

In sommige gevallen niet.

De gevallen zijn:

-in contact komen met instellingen die een kans op normale jeugd voor eeuwig verpesten (psychiatrie, jeugdinstellingen, ...)
-onderdrukt worden tijdens de puberteit waardoor er een trauma ontstaat die crimineel gedrag genereert.
-...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 22:58   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien ik moeilijk politie kan associëren met opvoeders mag ik dus aannemen dat er vandaag een ophokplicht voor de minderjarigen zal zijn.

Ik dacht dat alle minderjarigen in een gesloten centrum een psychiatrisch probleem hebben. Gezien dit blijkbaar het doelpubliek niet is - zo lees ik het toch - wordt de vraag wat moet worden aangevangen met jeugdigen met psychiatrische problemen.
Het probleem is dat er geen inrichtingen zijn voor zwaar gestoorde jeugdige psychiatrische gevallen , die eigenlijk gedoemd zijn om levenslang in zo een systeem door te brengen. Het zal uw kind maar zijn, maar dergelijke gevallen lossen in de maatschappij is om een hoop shit vragen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 09:41   #25
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de gevangenissen is een staking nog begrijpelijk.
Om cipier te worden hoef je tegenwoordig geen referenties te kunnen voorleggen. Laat staan een diploma. De grootste dommekloot kan tegenwoordig bewaker worden.
Voor wie het nog niet moest weten: je wordt eerst als penitentiair beambte (?) aanvaard, en nadien volg je een opleiding.
Maar binnen een instelling mag ik toch aannemen dat het personeel kan lezen en schrijven ?
Een beetje opzoekwerk toont aan dat dit verleden tijd is, aangezien ze nu een jaar lang opleiding moeten volgen vooraleer aan het werk te gaan én een A1 diploma moeten hebben.

http://www.selor.be/List/ExamenDFPre..._code=ANGPBA01

Laatst gewijzigd door plakker : 5 november 2010 om 09:46.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 09:50   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wel. Gedragsstoornissen.

Als men dat definieert als niet passen in het patroon "brave huisvader" en een persoonlijkheid hebben die sterk afwijkt van deze huisvaders, dan kan men gerust zeggen dat het niet verdwijnt.
Men blijft altijd een andere visie hebben.

Maar als men dat definieert als het eeuwig blijven vechten en brommers stelen?
Nee hoor. Eens het puberale over is gaat het doorgaans weg.

In sommige gevallen niet.

De gevallen zijn:

-in contact komen met instellingen die een kans op normale jeugd voor eeuwig verpesten (psychiatrie, jeugdinstellingen, ...)
-onderdrukt worden tijdens de puberteit waardoor er een trauma ontstaat die crimineel gedrag genereert.
-...
Dat van die brave huisvaders heb ik elders al gelezen. Als ik me niet vergis had je het zelfs over de liberale brave huisvaders. Wat mij wat stoort is dat je liberaal associeert met conservatief.
Hoe dan ook. De jeugdinstellingen. Ouders kunnen binnen de hulpverlening vragende partij zijn beroep te doen op een instelling. Het groen licht wordt nog altijd gegeven door de overheid. En er is een plaatstekort.
De overheid kan ook tegen de wil van ouders en kind, een kind plaatsen in een instelling op bij pleegouder(s).
Waar het mij om ging en gaat is de vraag naar de opvoedkundige meerwaarde van zo'n plaatsing. Wordt de tiener er beter van, of gaat het om een taak die door een overheid wordt overgenomen waar de ouders mislukken ?
Als er al een meerwaarde is dan stel ik mij de vraag of die opvoeders binnen de instellingen zomaar kunnen staken. Ouders en pleegouders staken toch ook niet ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 09:57   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Een beetje opzoekwerk toont aan dat dit verleden tijd is, aangezien ze nu een jaar lang opleiding moeten volgen vooraleer aan het werk te gaan én een A1 diploma moeten hebben.

http://www.selor.be/List/ExamenDFPre..._code=ANGPBA01
Secundair onderwijs volstaat. Het is zelfs zo, maar dat lees je niet op de website van Selor, dat je eerst wordt aangeworven en nadien een stage volgt. Uniek wat aanwerving en competenties betreft.
Oud 5 november 2010, 12:22   #28
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Secundair onderwijs volstaat. Het is zelfs zo, maar dat lees je niet op de website van Selor, dat je eerst wordt aangeworven en nadien een stage volgt. Uniek wat aanwerving en competenties betreft.
Dat zou nu net voorbij zijn, in dat jaar opleiding word je reeds betaald, en loop je stage, terwijl je vroeger aanvaard werd om dan pas later opleiding te volgen (toen een 5 tal weken of zo).
Het lijkt me ook logisch dat ze de diplomavereisten niet hoger leggen, welke idioot, die een hoog diploma gehaald heeft zou tussen het afval van de maatschappij willen werken waar iedereen je rauw wil opeten en de publieke opinie tegen je is, want je brengt niets op, je kost geld.
Net zoals we konden horen op het nieuws hebben ze laatst gestaakt (wat de cipiers veel geld kost) maar hebben ze niets van hun eisen ingewilligd gezien.
Natuurlijk niet, want in de gevangenis vallen er geen stemmen te ronselen.
Ze mogen het hebben hun jobke, 'k zou 't niet willen doen, maar 'k heb er wel respect voor, net als bijvoorbeeld vuilnismannen.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:21   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Dat zou nu net voorbij zijn, in dat jaar opleiding word je reeds betaald, en loop je stage, terwijl je vroeger aanvaard werd om dan pas later opleiding te volgen (toen een 5 tal weken of zo).
Het lijkt me ook logisch dat ze de diplomavereisten niet hoger leggen, welke idioot, die een hoog diploma gehaald heeft zou tussen het afval van de maatschappij willen werken waar iedereen je rauw wil opeten en de publieke opinie tegen je is, want je brengt niets op, je kost geld.
Net zoals we konden horen op het nieuws hebben ze laatst gestaakt (wat de cipiers veel geld kost) maar hebben ze niets van hun eisen ingewilligd gezien.
Natuurlijk niet, want in de gevangenis vallen er geen stemmen te ronselen.
Ze mogen het hebben hun jobke, 'k zou 't niet willen doen, maar 'k heb er wel respect voor, net als bijvoorbeeld vuilnismannen.
Het is juist wat je zegt. Volledig mee eens.

Toch nog even dit. Laaggeschoold zijn en toch veel macht hebben over personen is een gevaarlijke cocktail. Vind ik toch. Een gevangenisbewaker verdient niet meer dan de kassierster in den Aldi, en kan zich permitteren zeer onbeschoft te zijn, frustraties uit te werken, tegenover gedetineerden.

Hoe het tegenwoordig zit met de toezichthouders in jeugdinstellingen, tegenover geïnterneerden, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat vroeger, 35 jaar geleden ongeveer, nogal wat leeftijdsgenoten aan de bak konden geraken als opvoeder in een instelling, meestal door toedoen van papa. Opvoeder worden kon blijkbaar als postje na een mislukte schoolopleiding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be