Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 november 2010, 18:49   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor mijn part vertelt Desmet vaak zeer inhoudelijke dingen. De Morgen is een gedegen krant, zij het misschien een beeje saai. Maar men wordt er goed geïnformeerd. En dat is de doel van een krant.

Nja als je niet ziet dat de kwaleit van de Morgen de laatste jaren gigantisch is gezakt? Tja. Sport doen ze niet meer. Financiëel-economisch nieuws doen ze niet meer. Hun website is van HLN. Heck. Gigantisch veel artikels waarvan ik denk dat ze via google geschreven zijn...
solidarnosc is offline  
Oud 6 november 2010, 18:50   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het enige linkse aan de Morgen, zijn de paar genummerde bladzijden ?

Ik vind de Morgen alleen maar een krant waar linksgezinde mensen met graagte linksgezinde teksten terugvinden.
Het is géén kwaliteitskrant.
Nja die tijd is lang voorbij hoor.
solidarnosc is offline  
Oud 6 november 2010, 18:51   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is weer van dat:

http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...er-wereld.aspx

Goed, ik hoor het al, wie er niet tegen kan moet er maar niet naar kijken. Hebt geen angst, dat zullen we zeker niet doen.

Waar gaat het dan wel over?

Waar is de opmars in populariteit van Dewever begonnen? Juist ja. Waar kent onze a-politieke medemens bdw van? Juist ja. Politici beoordelen op hun al dan niet bekend zijn of op hun inhoud? Kan het? Mag het? En waarom nu België op punt staat finaal in elkaar te zakken en Vlaanderen meer dan ooit de nood heeft om zijn vrijheid uit te roepen.

Laat ons daarin de mening van de n-va uit haar eigen manifest van 13 oktober 2001 delen:

Punt 8. (Meer inhoud, minder verpakking) en punt 9. Ook de Vierde Macht vrij en verantwoordelijk.

"In een parlementaire democratie moet de inhoud primeren op de vorm, de boodschap op de verpakking. Politici en politieke partijen moeten dan ook beoordeeld worden op hun ideeën, niet op hun amusementswaarde."

Over politici wordt bericht in het kader van hun politieke werkzaamheden en louter in de daartoe geëigende, bij voorkeur laagdrempelige programma's.

Concreet: Is er sprake van het 'primeren van de inhoud op de vorm' of gaat het in de slimste mens om 'een kader van politici hun politieke werkzaamheden'? Is het maw consequent voor bdw om deel te nemen aan dit programma? Is het wenselijk om bepaalde politici toe te laten tot spelprogramma's en andere niet? Vervalsen we de verhouding van de politieke waarden hierdoor niet?
Stikjalours op De Wever.
Speel eens niet op de man en speel eens op de bal.
Doe eens volwassen aan politiek, je doet net alksof je nog een kleutertje bent.
Oud 6 november 2010, 18:53   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar ik mag er toch op wijzen dat uit zijn eigen manifest duidelijk blijkt dat hij in een niet zo ver verleden daar nog heel anders over dacht...
Daar hebben we het al meermaals over gehad. Kleine kinderen beginnen ook steeds over hetzelfde, waarschijnlijk uit gebrek aan meer diepgang.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 6 november 2010 om 18:54.
guido 007 is offline  
Oud 6 november 2010, 18:54   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo zeg het gaat mij toch niet omdat spelleke an sich. Al was het het WK wortelen eten... feit is dat de n-va niet beginselvast is. Daar gaat het om naast het algemene feit dat ik zelf toch wel mag oproepen dat politici niet in spelletjesprogramma's hun kop moeten laten kijk net omdat telkens een politicus zijn kop laat kijken hij dit doet ten bate van zijn campagne.

Zulks heeft niets te maken met discrimineren omdat hij al ooit zo goed is geweest in dit spelleke. Het is gewoon aantonen dat gezien eigen manifest hij nooit had moeten deelnemen aan eender welk spelleke ook daar hij door zijn deelname de politieke waarde zelf onderuit haalt.
Feit is dat jij een ferm zaag kan spannen.
Oud 6 november 2010, 18:55   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft nood aan een objectieve zender, net zoals de n-va dat beschreven heeft in haar manifest. Dat heeft niets met vijand hier en met eigen wapens daar te maken maar met het gegeven dat de n-va sedert 2004 in de Vlaamse regering zit en er vooralsnog niet in is geslaagd om de vrt objectiever te maken. Trouwens, wie laat er nu zijn eigen wapens afnemen? De n-va heeft altijd de mond vol van correcte politiek, maar realisaties? Ho maar!

Dus, had de lijst-Dewever gewerkt in de Vlaamse regering naar de letter van haar eigen manifest dan had bdw, als ik U mag volgen, geen 'moed', om het met Uw woorden te zeggen, nodig gehad om te participeren aan de slimste mens.
Wie is lijst "De Wever"?
Oud 6 november 2010, 18:56   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige linkse aan de Morgen, zijn de paar genummerde bladzijden ?

Ik vind de Morgen alleen maar een krant waar linksgezinde mensen met graagte linksgezinde teksten terugvinden.
Het is géén kwaliteitskrant.
Ik koop regelmatig De Tijd, De Standaard en De Morgen. En De Morgen doet zeker niet onder voor die twee andere kranten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2010 om 18:56.
Het Oosten is offline  
Oud 6 november 2010, 19:07   #28
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daar hebben we het al meermaals over gehad. Kleine kinderen beginnen ook steeds over hetzelfde, waarschijnlijk uit gebrek aan meer diepgang.
Zoals de N-VA over "responsabilisering"
BWarrior is offline  
Oud 6 november 2010, 19:13   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft nood aan een objectieve zender, net zoals de n-va dat beschreven heeft in haar manifest. Dat heeft niets met vijand hier en met eigen wapens daar te maken maar met het gegeven dat de n-va sedert 2004 in de Vlaamse regering zit en er vooralsnog niet in is geslaagd om de vrt objectiever te maken. Trouwens, wie laat er nu zijn eigen wapens afnemen? De n-va heeft altijd de mond vol van correcte politiek, maar realisaties? Ho maar!

Dus, had de lijst-Dewever gewerkt in de Vlaamse regering naar de letter van haar eigen manifest dan had bdw, als ik U mag volgen, geen 'moed', om het met Uw woorden te zeggen, nodig gehad om te participeren aan de slimste mens.
Als ge ze niet kunt verslagen, dan infiltreert ge in hun systeem. Men kan hierover discusieren, maar het is een strategie. En zolang groen, spa, ovld... gretig gebruik maken van het systeem zie ik toch het probleem niet (misschien niet in het minst omdat men mij niet verplicht om te kijken, naar iets, wat mij meer op een vooraf ingestudeerd spelletje lijkt, dan op een kwis). We zullen wel zien hoe de regeringsvorming verloopt. Dat lijkt mij belangrijker.
Maar nogmaals, ik zou het niet doen als ik bdw was (maar ik zou het ook niet doen, als ik eender welke politieker was).
Bob is offline  
Oud 6 november 2010, 19:15   #30
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Als sp.a of VLD of weetikveelwie dat in zijn programma had staan en dan plots een ommezwaai had gemaakt �* la BDW zou men er zeker ook begrip voor kunnen opbrengen ( ! )
BWarrior is offline  
Oud 6 november 2010, 19:22   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als sp.a of VLD of weetikveelwie dat in zijn programma had staan en dan plots een ommezwaai had gemaakt �* la BDW zou men er zeker ook begrip voor kunnen opbrengen ( ! )
Wel ze zouden dan alleszins om begrip kunnen rekenen van spa of vld of weetikveelwie. En het is dan wel de taak van hun tegenstanders om dit aan te klagen.
Bob is offline  
Oud 6 november 2010, 19:57   #32
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Zoals de N-VA over "responsabilisering"
Eén stapje met de keer is meer dan genoeg. Van zodra ze dat binnen hebben komen de andere themas aan bod. Over immigratiebeleid gaan ze ook wel een paar maanden doen vrees ik.
fonne is offline  
Oud 6 november 2010, 19:59   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik koop regelmatig De Tijd, De Standaard en De Morgen. En De Morgen doet zeker niet onder voor die twee andere kranten.
Wrijf het er nog maar eens in hoe laag de lat wel ligt voor de media in Vlaanderen.
fonne is offline  
Oud 6 november 2010, 20:26   #34
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Van een spel (de Belgische politiek) tot een andere spel ("De allerslimste mens") is er bijna geen verschil!
dit kan ik smaken!

en Bartje zal er snel uitliggen me dunkt...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 6 november 2010, 21:37   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dit kan ik smaken!

Op de VRT dachten ze vorige keer over hem twee dinges:
één, hij zal er vlug uitliggen,
twee, op die korte tijd zal hij zich toch als totaal-humorloze dik belachelijk maken.

Ze hadden drie keer ongelijk.
(met de derde keer, bedoel ik 13 juni 2010 's avonds natuurlijk)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 november 2010, 23:36   #36
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
twee, op die korte tijd zal hij zich toch als totaal-humorloze dik belachelijk maken.

Precies. Het leek een operatie beschadiging. Maar 't is wel grandioos mislukt.
Ninelle is offline  
Oud 7 november 2010, 00:40   #37
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het enige naar waar ik refereer is het feit dat alle toppers nu aan bod komen en het dus waarschijnlijker is dat hij er rapper uitvliegt :/ Niet alle uitspraken op dit forum zijn politiek getint he
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 november 2010 om 00:40.
lollysticky is offline  
Oud 7 november 2010, 07:37   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dit kan ik smaken!

Hij heeft evenveel kans dan al de anderen.
Hij komt wel pas heel laat in het spel.
En als bij de VRT een seconde een seconde was ...
Oud 7 november 2010, 12:23   #39
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Stikjalours op De Wever.
Speel eens niet op de man en speel eens op de bal.
Doe eens volwassen aan politiek, je doet net alksof je nog een kleutertje bent.
Mijn excuses dat ik Uw partij durfde oproepen om naar haar eigen regels na te leven...

Gemakkelijk hé Guido? Iemand die kritiek geeft, dat van de nodige fundamenten voorziet, die is voor U gewoon iets jaloers...

Wie juist de 7de dag heeft gezien en de n-va samen met linkse-groene-extremisten als Martens en Watheeuw aan 1 zeel heeft horen trekken inzake meer 'flits, Uw geld zit in Wallonië' weet het wel weer. De n-va is een partij van méér regeltjes hier en méér regeltjes daar.

Maar de eigen regels naleven? ho maar!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 november 2010 om 12:24.
dominatrix is offline  
Oud 7 november 2010, 12:26   #40
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als ge ze niet kunt verslagen, dan infiltreert ge in hun systeem. Men kan hierover discusieren, maar het is een strategie. En zolang groen, spa, ovld... gretig gebruik maken van het systeem zie ik toch het probleem niet (misschien niet in het minst omdat men mij niet verplicht om te kijken, naar iets, wat mij meer op een vooraf ingestudeerd spelletje lijkt, dan op een kwis). We zullen wel zien hoe de regeringsvorming verloopt. Dat lijkt mij belangrijker.
Maar nogmaals, ik zou het niet doen als ik bdw was (maar ik zou het ook niet doen, als ik eender welke politieker was).
Goedgelovig al wie in die strategie wil geloven...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be