Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 22:37   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamiemee Bekijk bericht
Marie : mercikes. Ik ben hier precies ni normaal omdat ik NOOIT mijn kl.kindjes een geweer in hun handjes zou geven. Waar gaan we naartoe zeg? Ik blijf bij mijn standpunt: peuters , kleuters en jonge kinderen moeten HEEL ver weggehouden worden van welke wapens dan ook.
2
Oud 11 november 2010, 22:38   #22
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten kinderen, zelfs peuters die nog pampers dragen(2,5j) met wapens leren omgaan? Ikzelf geef lessen zelfverdediging aan kinderen maar hou ten allen tijde rekening met hun leeftijd. Ik ga ook geen 2 of 3-jarig kind verwurgingstechnieken aanleren (bloedwurging of luchtwurging) of ook niet hoe men iemand kan raken in de vitale punten (vb: plexus). Of hoe men iemand z'n zwevende rib kan breken.
Ok 2;5 ik vond het zelf ook wat gek, maar de meeste waren tussen de 6 en de 10 jaar op de roefeldag. Ik heb er echter niets op tegen om peuters met wapens leren om te gaan, maar dat kan gerust nog een aantal jaar wachten.
Oud 11 november 2010, 22:41   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe kunnen die kinderen ten volle het verschil tussen een echt en een luchtwapen begrijpen?
Speelgoedgeweertjes : mijn kinderen hebben nooit een speelgoedwapen gekregen.
Arme kinderen.

Het zal je maar gebeuren van bij zulke ouders geboren te worden.
Oud 11 november 2010, 22:44   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee, blij dat je zelf toegeeft dat ze last hebben om een zwaar geweer vast te houden. En wat heeft een 4- jarige aan deze beleving? Het zal wel de papa/ opa zijn die overal kan gaan stoefen. Neem misschien die 4-jarige mee naar de speeltuin ofzo???
Die gastjes vragen dat zelf hé.
En ze vinden dat heel leuk.
Moet je misschien zelf eens proberen.
Oud 11 november 2010, 22:45   #25
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme kinderen.

Het zal je maar gebeuren van bij zulke ouders geboren te worden.
Ik ken hevige anti-wapen ouders die toch wel tamelijk fanatieke schutters zijn, zowat zoals ik. Niet extreem dus.
Oud 11 november 2010, 22:45   #26
mamiemee
Burger

Standaard

Van Vlaanderen: allee, 't is u vergeven zenne. Ik zie da ge al wat bijgedraaid bent. Er is een HEMELSBREED verschil tussen een peuter van 2,5 en een -pakweg 10-jarig kind. Alleen als die 10-jarige onder toezicht staat van papa, bompa...
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 22:47   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Vanaf welke leeftijd? 6 jaar? Dit is perfect mogelijk. Trouwens personen onder de 16 mogen niet met vuurwapens schieten.

Persoonlijk had ik wel speelgoedgeweertjes, in relatief grote aantallen. Dit maakt volgens mij echter niet zo veel uit.
Hoe kan een kind het verschil zien tussen die geweren in de sportschool en dat wat ze zien op film of TV (daarbij niet vergeten dat de hoofdpersonen - zeker de helden - nadat een 100-tal kogels om hun hoofd vlogen, vlot weer recht springen)? Er is een reden waarom een kind pas op zijn zevende rijp genoeg wordt geacht om de leerstof van een eerste leerjaar te begrijpen, hoor en die is in wezen duidelijker dan de herkenbaarheid en de bedoeling van een moordwapen dat als attribuut aan een voorbeeldfiguur (kan de vader zijn of een feuilletonheld) wordt toegekend!
U bent van uw speelgoedgeweertjes ook wel vlot naar het echte werk overgestapt. Het maakte ù niet zoveel uit, sorry, ik begrijp mensen niet die graag geweren of andere wapens hanteren.
Oud 11 november 2010, 22:48   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Vlaanderen: allee, 't is u vergeven zenne. Ik zie da ge al wat bijgedraaid bent. Er is een HEMELSBREED verschil tussen een peuter van 2,5 en een -pakweg 10-jarig kind. Alleen als die 10-jarige onder toezicht staat van papa, bompa...
t' is gij die er 2,5 van maakt hé.
Oud 11 november 2010, 22:49   #29
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Mijn dochter is twee en weet al perfect hoe van kanaal te zappen.
Ze had laatst een speelgoedpistool vast en wist perfect hoe dat te hanteren.

't Ergste van al, ze richtte dat naar mij he.
Oud 11 november 2010, 22:50   #30
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het dinge is. Een kleine die nog niet kan richten, en de trekker met 3 vingers moet overhalen is het niet. Maar als ze willen dat'm schiet dan zal hij schieten, dan richt ik het wapen zo dat hij toch nog in het zwart blijft.

Een kind van 6 kan perfect geïnitieerd worden in de schiet-wereld, zodat 'm een meer genuanceerd beeld krijgt -onbewust- over wapens.

Sportschieten kan in mijn ogen pas vanaf 11. Ik weet nog, een FWB 600 kon ik niet opgespannen krijgen.
Oud 11 november 2010, 22:50   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan een kind het verschil zien tussen die geweren in de sportschool en dat wat ze zien op film of TV (daarbij niet vergeten dat de hoofdpersonen - zeker de helden - nadat een 100-tal kogels om hun hoofd vlogen, vlot weer recht springen)? Er is een reden waarom een kind pas op zijn zevende rijp genoeg wordt geacht om de leerstof van een eerste leerjaar te begrijpen, hoor en die is in wezen duidelijker dan de herkenbaarheid en de bedoeling van een moordwapen dat als attribuut aan een voorbeeldfiguur (kan de vader zijn of een feuilletonheld) wordt toegekend!
U bent van uw speelgoedgeweertjes ook wel vlot naar het echte werk overgestapt. Het maakte ù niet zoveel uit, sorry, ik begrijp mensen niet die graag geweren of andere wapens hanteren.
Tja manden leren vlechten is ook niet voor iedereen hé?
Oud 11 november 2010, 22:53   #32
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik geeft toe dat ik van speelgoed toestanden naar een bescheiden collectie ben overgestapt. Ik mocht echter met die speelgoedgeweertjes niet op mijn ouders richten, op de hond en op andere mensen richten. Op de kat mocht dit wel.

Ik wist goed genoeg, dat als ik mijn luchtbukske ergens opzette, opzet en raak was, en wat de gevolgen hiervan waren. Ik was toen een jaar of 13-14 geloof ik.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 november 2010 om 22:55.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 23:04   #33
mamiemee
Burger

Standaard

Citaat:
Het is meer initiatie lijkt me. Een jaar of 6 is zeker en vast jong, maar lang niet alle bengels zijn 6 jaar als ze beginnen schieten. Ter initiatie is er in feite geen leeftijd, hoewel ze het liefst boven de tafel moeten kunnen kijken, hoewel ik ook al kinderen van 2,5 jaar geïnitieerd heb. Dit is echter moeilijk doenbaar.

Het echte sportschieten is volgens mij pas goed mogelijk van een jaar of 11. Persoonlijk ben ik op mijn 13de begonnen.
Mambo, ben IK het nu nog die er 2,5 j van maak?Zeg dat tegen Van Vlaanderen hé!420 Yeah baby: wees blij dat het niet tijdens de initiatie-dag van Van Vlaanderen was dat uw 2-jarige op u richtte!
Oud 11 november 2010, 23:06   #34
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht

't Ergste van al, ze richtte dat naar mij he.
afleren.
Oud 11 november 2010, 23:07   #35
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mambo, ben IK het nu nog die er 2,5 j van maak?Zeg dat tegen Van Vlaanderen hé!420 Yeah baby: wees blij dat het niet tijdens de initiatie-dag van Van Vlaanderen was dat uw 2-jarige op u richtte!
stel je dat voor :d
Oud 11 november 2010, 23:07   #36
mamiemee
Burger

Standaard

Citaat:
Ja ik geeft toe dat ik van speelgoed toestanden naar een bescheiden collectie ben overgestapt. Ik mocht echter met die speelgoedgeweertjes niet op mijn ouders richten, op de hond en op andere mensen richten. Op de kat mocht dit wel.

Ik wist goed genoeg, dat als ik mijn luchtbukske ergens opzette, opzet en raak was, en wat de gevolgen hiervan waren. Ik was toen een jaar of 13-14 geloof ik.
Op de kat mocht dit wel??? Ik kan u verzekeren dat als ge dat bij MIJN kat doet, ge nog niet jarig bent hoor. Waar zijn de waarden en normen naartoe? In- en intriest...
Oud 11 november 2010, 23:08   #37
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De geweren kunnen ze niet verplaatsen, makkelijk mee draaien. Daarom geef ik liefst geweren als ik bengels initieer. Minder rap draaien met geweren, pistolen durven ze nog als eens op u richten.
Oud 11 november 2010, 23:08   #38
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
afleren.
da spel ligt al lang op de vuilnisbelt man
Hoe dat hier kwam is mij eigenlijk ook een raadsel.
Oud 11 november 2010, 23:10   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel drama voor niks hier.
Die kinderen schieten niet in het wilde hé.
En wat is er trouwens mis aan wat schieten met een luchtdruk geweertje? Ze leren daar heel correct mee om te gaan. Veel beter dan bengels die dat nooit eens mochten doen en dan op een dag toch iets in hun handen krijgen en dan maar onnozel doen.

We kunnen niet allemaal van de oude stempel zijn en enkel poppen aan de kinderen blijven geven nietwaar?
Oud 11 november 2010, 23:10   #40
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
da spel ligt al lang op de vuilnisbelt man
Hoe dat hier kwam is mij eigenlijk ook een raadsel.
Ik wou sjust zeggen, niet weggooien, alhouwel het is een meisje. Die horen niet te schieten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be