![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
indien VB elektriciteit te duur zou zijn omdat ambtenaren te duur en te lui zijn dan moet je daar iets aan doen , en niet elektriciteit gaan maken met goedkope private krachten en de elektriciteit duurder gaan verkopen omdat er nu een handje vol geldwolven achter dat bedrijf zitten . Elektriciteit , water - gas - de Post en dergelijke zijn geen koopwaar waar men mag of kan kiezien tussen bv een Fiatje of een Mercedes . NEE In een moderne beschaving vind ik dat een product dat onder de noemer BASISBEHOEFTE valt . Maar dat laatste begrijp je waarschijnlijk niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een bakker in zijn eenmanszaak kan brood bakken en verkopen .men kan hier diverse variatie's en smaken commercializeren , dat noemt men economie mijnheer . Een eenmanszaak of klein bedrijfje kan geen elektriciteits producent worden en iedereen in een beschaafde wereld heeft daar recht op. en daar moeten geen handje vol geldwolven en rijke multinationals nog eens grof aan verdienen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent dat niet verplicht. Je kan een stapel batterijen zetten, en je meeropbrengst opslaan. Dat werkt prima!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandalig, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Sinds de val van het ussr en de invoering va kapitalisme is er daar nochtans méér naar de klote gegaan als wat er al kapot was. Communisme is in principe beter als kapitalisme, maar moeilijker in praktijk op een humane manier te handhaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zoals gezegd: mobiliteit is een basisrecht. Nu maken autofabrikanten ook leuke winsten - er is geen jota verschil met electriciteitsboeren -, dus volgens jouw redenaties moeten de staten ook opnieuw Lada's en Volga's beginnen produceren. Met 1000 Chinezen, maar niet met den deze.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het dan 'in principe' beter? Welk principe is dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp economie beter dan U denkt . Maar Uw economie is gebaseerd op enkele grote multinationals die alles van de kleine man en de kleine ondernemer willen inpalmen . enkele superrijken en de bevolking straat arm maken . Mooi doel heb jij , verrotter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me even uitleggen waarover de discussie gaat in zake de mogelijkheid van onvrijwillige werkloosheid en waarom dit relevant is in de macro-economie?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik volg liever Plato's visie, een democratie is voor en door idioten en heeft geen toekomst. Gezien leiders nu ook al niet meer naar "hun" volk luisteren kan je trouwens ook al niet meer spreken van een democratie. Doe een volksreferendum en bezie het resultaat: het voorstel wordt anders verwoord of toch erdoor geperst, ongeacht de publieke opinie. Dat lijkt me toch een redelijke dictatuur te zijn. Hier zitten zelfs mensen regels door te duwen terwijl hun termijn al afgelopen is. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 22 november 2010 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou ik blind zijn, dan heb ik nog mijn rechten. En gij uw plichten. En het is uw verdomde kommunistische plicht om mij te trachten te bekeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik snij graag een discutie aan met een interesant onderwerp , maar laat ons AUB niet afdwalen en verlagen tot iets in de grond boren . Daarvoor vind ik tijd te kostbaar .
Het gaat hem er over dat de hele bevolking onder de hoede van een staat ( land ) valt. en of er in deze beschaafde wereld bepaalde leveringen en diensten zoals Stromend water - Gas - Electriciteit - telecomunicatie - de Post en dergelijk niet beter vallen onder de noemer basisrecht of basibehoefte , en of het de overheid haar plicht niet is in deze basisrechten te voorzien zonder daarover een liberaal winstoogmerk vanuit private bedrijven te laten spelen , maar dat basisrecht te leveren aan zijn bevolking tegen de productieprijs ervan . Nee geen kleding of Auto of huis . In Afrika hebben mensen dat niet en ik vrees dat het binnenkort in dit rijke westen voor velen ook onbetaalbaar zal zijn . Ik zeg niet dat het gratis moet zijn , ik zeg dat het een basisrecht moet zijn dat aan de minimale kostprijs moet geleverd worden . en dat is de verdomde plicht van een land om aan zijn onderdanen deze beschaafde basisbehoefte aan te bieden tegen een productieprijs en niet een basisbehoefte op een liberale markt aanbieden tegen woekerprijzen die straks enkel noch door de rijken kan verworven worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Beeld je in dat alle politiekers samen zeggen "we gaan eens voor de mensen werken en de gezamelijke problemen aanpakken" ... Laatst gewijzigd door CyberpunX : 23 november 2010 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik aanschouw Bv Elektriciteit -gas en water als een basisbehoefte voor een beschaafde maatschappij , en ik ben er voor , dat deze zaken aangeboden wordt door een overheidsbedrijf tegen de kostprijs of productieprijs . zeker niet met verlies maar niet met woekerwinsten naar een prive bedrijf . Zelfs al zou er een beetje winst gemaakt worden dan komt dit in de begroting van het land en kan dat in C leiden naar belastingvermindering . of ingeschreven en resulteren in de begroting. Mooi voorbeeld en een vraagje . Het is al de hele maand November en december bar koud . waarom moet er een prive bedrijf zijn dat nu flink geld verdiend aan de gasrekeningen , terwijl arme mensen zich blauw betalen aan die dure gasrekening. Uw verwarming is in deze , een basisbehoefte en daar moet geen commerciele winst op gemaakt kunnen worden . dat is de plicht van een overheid die zijn burgers ten harte draagt . |
|
![]() |
![]() |