![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Staat die ergens online? deredactie.be?
#22 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw "sofageneraal" vergelijking slaat volledig de bal mis want ik zeg net dat ze me volledig in de kaart spelen. Het is net die kinderachtige "wij blokkeren alles" methode die voor de radicalisatie van de Vlaming zorgt. Dat had geen enkele Vlaamse partij voor mekaar kunnen krijgen, de Waalse kinderstreken doen dat moeiteloos. Ben je nu aan het luisteren, of moet ik het nog eens herhalen?
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vele professoren zeiden dat we ons in een totale chaos gaan richten waarin we op weg zijn naar jaren onderhandeling, ik vraag me af waar we dan nu aan bezig zijn, is dit dan niet evenzeer een chaos. Een land waarin de 2 grootse delen een totaal andere richting uit willen. Het uitwerken van onafhankelijkheid wordt misschien moeilijk, maar op een bepaald moment kunnen we dan wel eindelijk zeggen "nu hebben we een oplossing en kunnen we alleen verder". Dat zie ik in deze onderhandelingen nog niet gebeuren, want is een moeizaam probleem opgelost dan komt het volgende. Zijn we er dan eindelijk uit dan start alles binnen 5 jaar misschien opnieuw.
Verder zij Gennez dat zij artikel 35 wil activeren en daarmee confederaal wil gaan, ik viel bijna van mijn stoel (uit mijn zetel) Ook moest iedereen volgens haar voor voldoende responsabilisering gaan, ik vind dat ze dat dan ook eens aan de PS mag uitleggen, want als ook zij akkoord gaan met activering van art. 35, dan kunnen we eindelijk naar een doorgedreven federaal of zelfs confederaal model, volgens sommige hier op het forum. Al ben ik er persoonlijk van overtuigd dat dat zelfs niet meer gaat lukken en dat België ook al vinden sommige dat we het moeten laten blijven bestaan omdat het reeds 180 jaar volhoudt toch zal ophouden te bestaan. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er was echter één aspect dat men bij al die beschouwingen vergat en dat is dat Vlaanderen met Brussel en Wallonië ook (nog) deel uitmaken van de Benelux. Men vraagt zich af hoe Vlaanderen zich na de splitsing verhoudt tot de EU, de NAVO en de Verenigde Naties. Maar hoe verhoudt Vlaanderen zich tot Nederland. De splitsing raakt ook Nederland en Luxemburg. Jammer dat men aan dit toch niet onbelangrijke aspect voorbijging. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat niet weg neemt dat een langere reportage met VEEL MEER DIEPGANG levensnoodzakelijk blijft. Nu krijgt een one-liner van linkse Bea te veel feedback terwijl dat net een persoonlijke mening is en geen uitspraak van haar als vorser en het al zeker niet gaat over een wetenschappelijk argument. Misschien komen er nog wel van dit soort reportages? Ik meen in ieder geval wel keer na keer vast te stellen dat Vadderke het heimelijk wel spannend vindt om dit explosieve debat te voeren.
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand kan nog ontkennen, ook na dit debat niet, dat elke 6de staatshervorming als die er ooit komt de prelude is van een 7de... 8ste... 9de... we blijven bezig, dat is de chaos.
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() gewoon even google.be: panorama + canvas ingeven en je komt er vanzelf.
#31 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 november 2010 om 22:51. |
|||||
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die is wel goed, dat klopt. In Nederland vind ik Pauw & witteman al een hele verademing tov hier de vrt.
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
on topic nu; de reportage was nogal oppervlakkig... en serieus starten met de splitsing van de voetbalbond? Is dat nu het belangrijkste om te bespreken? ![]() En dan de opmerking: 'dan zijn we onze steak-friet kwijt als symbool' ... Mogen vlamingen, brusselaars en walen dan geen steak-friet meer eten nadien ofzo? ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Dat is het niet die 'kleine kinderen', het is dat ze er al altijd mee weggekomen zijn. Ongelooflijk de arrogantie, ook nu nog. Geen nagel om aan hun gat te krabben en hebben ze, maar pretentie daar hebben ze niks te kort van. Zij praten voor onze winkel, 'kraken ons de noten voor'...
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 21 november 2010 om 22:50. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mening van de VL is van 0,0 waarde voor de Nederlanders. wat zouden ze zich druk maken om die mini-regio. Zij kijken op naar G-B en de USA die zich op hun beurt niets aantrekken van de mening van de nietige Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alsof dat werkelijk bestond...
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Weer het zoveelste debat waar men de Vlamingen in verdeeld wil en kan brengen.
![]() Als je een deftig debat wil over een eventuele splitsing, moet je de hoofdrolspelers tegenover elkaar zetten. Dus aan de éne kant de 'V' partijen, in deze LDD, VB, en N-VA. (CD&V is teveel vlees nog vis) En aan de andere kant de Waalse partijen. ( In chronologische volgorde van groot naar klein, omdat zij zowat allemaal tegen een splitsing zijn) Pas dan hadden we waar voor ons geld gekregen! Nu was het een maat voor niks. Wat iedereen al wist is in de verf gezet...het zal heel moeilijk zijn. Maar dat zijn de huidige onderhandelingen ook. Persoonlijk kreeg ik het maar één keer op men heupen tijdens het programma. En dat was toen Annemans zich partijpolitiek opstelde door Jambon wat op te jennen door te zeggen dat "zijn partij" de stuwende kracht is. Ge moogt er gerust van zijn dat dergelijke 'steken', door te Walen met handgeklap zal onthaalt worden. Zullen die Vlamingen dat dan nooit snappen? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 21 november 2010 om 22:55. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()