Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 08:58   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Een boete en eventuele inbeslagname..dat lijkt me voldoende..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 09:41   #22
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Op basis van wat vind je dat zeer goed? Op basis dat iemand dan gestraft kan worden louter en alleen omdat hij een wapen heeft onafhankelijk van zijn verantwoordelijke capaciteiten? Dat je wilt dat iemand gecontroleerd wordt vooraleer hij een wapen koopt, kan ik begrijpen. (We controleren onze dokters ook, bijvoorbeeld.) Maar hier is iemand die 7 jaar naar de gevangenis moet simpelweg omdat hij een wapen vervoert in overeenstemming met de wet...

Zelfs als de 'uitzondering' niet geldt dat hij aan't verhuizen was - maar dat het was omdat hij niet wou dat zijn wapens op een feestje waren - dan nog is maar de vraag of daar iemand überhaupt voor gestraft moet worden.
Mijn goedkeuring over de wapenwet van New Jersey staat los van mijn afkeuring over de overdreven strafmaat van je makker.
Oud 24 november 2010, 10:55   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Mijn goedkeuring over de wapenwet van New Jersey staat los van mijn afkeuring over de overdreven strafmaat van je makker.
Ongetwijfeld, maar nu moet je ook eens uitleggen waarom je die wet goedkeurt. Bemerk ook de totale randomness: het mag op zich wel, je mag het alleen niet vervoeren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:02   #24
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar nu moet je ook eens uitleggen waarom je die wet goedkeurt. Bemerk ook de totale randomness: het mag op zich wel, je mag het alleen niet vervoeren.
Ik herhaal: 'Alhoewel daar wat hiaten in de wet zitten, cfr de Belgische wietwet: je mag het wel kopen maar niet bezitten.'

't Is daar dus nog niet perfect, maar een wet in de VS die zegt dat je geen vuurwapens mag bezitten, is me dunkt al een ferme stap in de goede richting. Nu nog de belachelijke hiaten eruit halen en federaliseren.
Oud 24 november 2010, 11:05   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik herhaal: 'Alhoewel daar wat hiaten in de wet zitten, cfr de Belgische wietwet: je mag het wel kopen maar niet bezitten.'

't Is daar dus nog niet perfect, maar een wet in de VS die zegt dat je geen vuurwapens mag bezitten, is me dunkt al een ferme stap in de goede richting. Nu nog de belachelijke hiaten eruit halen en federaliseren.
Waarom?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 11:07   #26
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom?
Waarom niet?
Oud 24 november 2010, 15:33   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het proces faulty, zeker als ik dit lees:
Citaat:
Judge Morley wouldn't allow Aitken to claim the exemption for transporting guns between residences. He wouldn't even let the jury know about it. During deliberations, the jurors asked three times about exceptions to the law, which suggests they weren't comfortable convicting Aitken. Morley refused to answer them all three times. Gilbert and Nappen, Aitken's lawyers, say he also should have been protected by a federal law that forbids states from prosecuting gun owners who are transporting guns between residences. Morley would not let Aitken cite that provision either.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be