|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. | 
|  | Discussietools | 
|  24 november 2010, 16:02 | #21 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 september 2009 
				 |   Citaat: 
 Karel "immer van voorkennis verdachte" De Gucht, "Belgie kan niet splitsen!" Herman "Nosferatu" Van Rompuy, "binnen 20 jaar zal er nog niets verandert zijn in Belgie." In de psychologie noemen we dat "in ontkenning leven." 
				__________________ Citaat: 
 | ||
|   | 
|  24 november 2010, 16:05 | #22 | ||
				 |   Citaat: 

| ||
|   | 
|  24 november 2010, 16:08 | #23 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 november 2002 
				 |   Of misschien hebben ze net een klaardere kijk op de problemen dan in Vlaanderen waar er anderhalf miljoen mensen kijken naar de Papenzeveraars en amper 200.000 mensen naar Plan B. | 
|   | 
|  24 november 2010, 16:09 | #24 | |
				 |   Of misschien ook niet. 
 | |
|   | 
|  24 november 2010, 16:10 | #25 | 
				 |   Nja de waarheid zal wellicht in het midden liggen. | 
|   | 
|  24 november 2010, 16:12 | #26 | |
				 |   Neen. 
 | |
|   | 
|  24 november 2010, 16:37 | #27 | 
| Minister-President |   Ik heb niet naar het plan B gekeken. Heb ik dit niet gedaan omdat het me geen bal kan schelen? Neen, ik heb dit niet gedaan omdat ik verwachte dat het niveau uitermate laag zou zijn, wat zo was naar ik lees in knack, en moest ik me toch vergist hebben dan kan ik het bekijken op de site van deredactie. | 
|   | 
|  24 november 2010, 16:48 | #28 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   | 
|  24 november 2010, 16:50 | #29 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 26 december 2008 Locatie: De Nederlanden 
				 |   | 
|   | 
|  24 november 2010, 16:51 | #30 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  4 juni 2009 Locatie: België 
				 |   Ik zie niet in waarom verkiezingen ook maar iets zouden veranderen. Alle Vlaamse partijen zijn in min of meerdere mate voor een (zeer) autonoom of zelfs onafhankelijk Vlaanderen. Er is wel nog wat nuanceverschil: VB wil onmiddellijk een onafhankelijk Vlaanderen, N-VA wil er één met tussenstappen, VLD en CD&V een onafhankelijk Vlaanderen binnen een Belgische statenbond, en ook SP.A en Groen! tenslotte gaan mee in de logica van grote bevoegdheidsoverdrachten (justitie, werkgelegenheid, gezondheidszorgen etc.). 
				__________________ Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld  Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir...  FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: | 
|   | 
|  24 november 2010, 16:54 | #31 | |
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 22 augustus 2007 
				 |   Citaat: 
  | |
|   | 
|  24 november 2010, 16:58 | #32 | |
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 21 juni 2010 Locatie: Roeselare 
				 |   Citaat: 
 | |
|   | 
|  24 november 2010, 17:00 | #33 | 
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 21 juni 2010 Locatie: Roeselare 
				 |   Zij die een klein beetje de politieke verslaggeving/debatcultuur in vlaanderen kennen toch, en de anderen liggen er niet wakker van. Laat ons stellen dat misschien 1/10 vlamingen nog wat intresse heeft in de politiek, en dat die best wel weten dat je je informatie niet op tv moet halen. | 
|   | 
|  24 november 2010, 17:54 | #34 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  1 mei 2010 Locatie: WILRIJK 
				 |   Citaat: 
 Waarom zouden verkiezingen het einde van het land betekenen? Als dat werkelijk zo moest zijn, dan is dat einde er nu al. Alles in het werk stellen om NVA buiten spel te kunnen zetten en zo een regering te kunnen vormen. Wel eentje die de grondwet niet kan veranderen dan. Laat ze maar lullen. Als dat alles is wat ze in stelling kunnen brengen...  
				__________________ Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. | |
|   | 
|  24 november 2010, 17:58 | #35 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. | |
|   | 
|  24 november 2010, 18:01 | #36 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 26 december 2008 Locatie: De Nederlanden 
				 |   Citaat: 
  | |
|   | 
|  24 november 2010, 18:06 | #37 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 20 augustus 2007 
				 |   Citaat: 
 Dit is de werkelijkheid op zijn kop zetten. Nee, het zijn niet de verkiezingen die het einde betekenen van dit land. Het is de onverenigbare bevolking die het einde betekenen van uitvoerbare verkiezingen. | |
|   | 
|  24 november 2010, 18:12 | #38 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 20 augustus 2007 
				 |   Citaat: 
 Als je hier in Belgische onland iets wil realiseren moet ge er met de grove borstel door. Krachtige middelen, geen zalfkes van moeder overste. Zoals ook een van die professoren aanhaalde: Een splitsing is alleen mogelijk met geweld of met onderhandelen. Nu, van dat onderhandelen hebben we gezien wat daarvan terecht komt. NIETS, nogabollen. Blijft er nog maar één mogelijkheid over. Laatst gewijzigd door Garry : 24 november 2010 om 18:17. | |
|   | 
|  24 november 2010, 18:13 | #39 | 
				 |   Ik stel voor dat je "politici" in de plaats van "bevolking" zet. Anders kan ik echt niet akkoord gaan. 
				__________________ Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. | 
|   | 
|  24 november 2010, 18:16 | #40 | 
| Minister-President |   | 
|   |