Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2011, 19:04   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
dat ze stoppen met daarover,op onze kosten,te lullen....Het komt mij voor dat volksvertegenwoordigers op alle niveau's met veel belangrijker zaken zouden moeten bezig zijn..(zoals : het post-Rijnland-model Europa)

Wat de thread betreft:

Koffie,alcohol en nicotine gereguleerd,met een uitsterfscenario voor laatst genoemde.
ALLE andere opwekkende- of stimulerende middelen enkel en uitsluitend op medisch voorschrift...

te simpel zeker?
Ja, te simpel, want je houdt geen rekening met de gevolgen van je uitsterfscenario en je houdt geen rekening met de gevolgen van je verbod (behalve op medisch voorschrift)

EDIT Je hebt wel gelijk dat ze moeten stoppen met lullen en nu eens moeten debateren.

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 november 2011 om 19:06.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 19:11   #22
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
dat ze stoppen met daarover,op onze kosten,te lullen....Het komt mij voor dat volksvertegenwoordigers op alle niveau's met veel belangrijker zaken zouden moeten bezig zijn..(zoals : het post-Rijnland-model Europa)

Wat de thread betreft:

Koffie,alcohol en nicotine gereguleerd,met een uitsterfscenario voor laatst genoemde.
ALLE andere opwekkende- of stimulerende middelen enkel en uitsluitend op medisch voorschrift...

te simpel zeker?
Inderdaad. Te simpel wegens zeer complex. De enige simpele en goede oplossing is volledige regulering van kweek tot verkoop van ALLE opwekkende en verdovende middelen. De voordelen zijn eindeloos:
- Geen verkwistende uitgaven meer voor een niet-functionerend beleid
- Grote aderlating voor georganiseerde misdaad
- Minder doden wegens goede kwaliteit drugs
- Minder gebruikers wegens de aankracht van het illegale
- Minder verslaafden wegens niet afhankelijk van scrupulose dealers
- Betere begeleiding voor afkicken
- Goedkopere drugs wegens niet afhankelijk van maffia
- mogelijkheid om sterkte te reguleren via beleid
- gigantische opbrengsten via belastingen wegens de mogelijkheid een beleid te voeren

Noem mij eens een minpunt van legalisatie?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 20:51   #23
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, te simpel, want je houdt geen rekening met de gevolgen van je uitsterfscenario en je houdt geen rekening met de gevolgen van je verbod (behalve op medisch voorschrift)

EDIT Je hebt wel gelijk dat ze moeten stoppen met lullen en nu eens moeten debateren.
Waar wacht U op?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 21:48   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waar wacht U op?
Ik wacht op jou, maar jij wacht op Eno, vertelde je.
Het zal dus vré lang duren voor ik eens kan debatteren met jou.
Oud 16 november 2011, 22:18   #25
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht op jou, maar jij wacht op Eno, vertelde je.
Het zal dus vré lang duren voor ik eens kan debatteren met jou.
Waarom? Is eno2 zo lang geband?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 06:11   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarom? Is eno2 zo lang geband?
Dat vraag je beter in Banmededelingen K&K
Oud 17 november 2011, 06:44   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Een zwart kruis op mijn voorhoofd? Hoe kom ik daaraan? Kunt u mij dat eens verklaren want ik begrijp het niet zo goed hoor.

Dat besmette naalden niet meer zouden voorkomen bij legalisatie durf ik toch in twijfel te trekken. Ik zeg maar, er zijn er altijd die de extremen gaan opzoeken. Maar ergens heb je wel gelijk: het zou beter zijn voor de volksgezondheid, en de economie, als een gebruiker altijd bij de lokale middenstand terecht kan voor een nieuwe steriele injectienaald.

Nu schiet er mij nog de volgende bedenking binnen: kun je een naald niet ontsmetten met goedkope vodka?
Ten eerste heb ik nog nooit gehoord dat cannabis kan ingespoten worden, of dat dat effectief gebeurt, ten tweede sterft tegenwoordig slechts een klein percent van de mensen met HIV nog aan aids.

Maar goed, ik ken ook mensen die elke dag weet roken en erg gezond is dat zeker niet. Moet het product gedecriminaliseerd worden? Zo haal je productie en verkoop natuurlijk uit handen van de maffia, en kan er controle uitgeöefend worden op de kwaliteit en de maximum hoeveelheid werkbare stoffen. Daarnaast leidde decriminalisering in Nederland niet tot meer verbruik.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 16:18   #28
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Noem mij eens een minpunt van legalisatie?
Drugshonden die we op pensioen moeten stellen. En de pensioenen zijn al onhoudbaar, dan laten we ze beter inslapen...
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 19:44   #29
JanJanssens
Partijlid

Standaard Ingespoten ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ten eerste heb ik nog nooit gehoord dat cannabis kan ingespoten worden, of dat dat effectief gebeurt, ten tweede sterft tegenwoordig slechts een klein percent van de mensen met HIV nog aan aids.

Maar goed, ik ken ook mensen die elke dag weet roken en erg gezond is dat zeker niet. Moet het product gedecriminaliseerd worden? Zo haal je productie en verkoop natuurlijk uit handen van de maffia, en kan er controle uitgeöefend worden op de kwaliteit en de maximum hoeveelheid werkbare stoffen. Daarnaast leidde decriminalisering in Nederland niet tot meer verbruik.
O hai !

Het actieve bestanddeel van de Cannabis (Indica) is THC, Tetra-hydro-cannabinol, dat ook gesynthetiseerd wordt. Dit kan inderdaad ingespoten worden en is reeds lang geleden intraveineus toegediend, getest op o.a. honden.

Dit wil niet zeggen dat de doorsnee-drugdebiel daar toegang toe heeft en THC zou spuiten.

Aan de andere kant, zou decriminaliseren van drugs een weldoend effect kunnen hebben, in die zin dat de meeste druggebruikers er dan uiteindelijk van sterven, wat zou neerkomen op een soort natuurlijke selectie, die men alleen maar kan toejuichen.

Men zou natuurlijk ook alle PS-geimmigreerde "allochtonen" een leefloon kunnen bezorgen van inbeslaggenomen drugs, wat dan ook die populatie zou kunnen terugdringen op relatief korte termijn.

Het geheel zou dan, inderdaad, het PS kiesvee in groten getale, eveneens doen verminderen.

Kthxbai,

Jan.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:08   #30
JanJanssens
Partijlid

Standaard Artichaut

O hai !

Bij de weg: Artisjok = Cynara Cardunculus in het Latijn.

Beetje dubbelnick ?

Kthxbai,

Jan.

Laatst gewijzigd door JanJanssens : 18 november 2011 om 20:09.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:10   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Is er hier echt geen enkele tegenstander van regulering die iets zinnigs en inhoudelijks kan schrijven over "cannabisregulering, een crisismaatregel? ".

Ze maken die tegenstanders toch ook niet meer zoals vroeger.
Oud 18 november 2011, 20:33   #32
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Bij de weg: Artisjok = Cynara Cardunculus in het Latijn.

Beetje dubbelnick ?

Kthxbai,

Jan.
leuke vondst, maar ik denk het toch niet

http://www.google.be/search?q=Cynara...w=1270&bih=827

http://www.tuinkrant.com/plantengids/groenten/30162.htm
Uitwendig verschillen kardoen en artisjok zeer weinig en meermaals worden beide planten door niet-vakkundige personen verward.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 18 november 2011 om 20:34.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:34   #33
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er hier echt geen enkele tegenstander van regulering die iets zinnigs en inhoudelijks kan schrijven over "cannabisregulering, een crisismaatregel? ".
Er valt niks zinnigs te zeggen tegen regulering.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 00:58   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Het actieve bestanddeel van de Cannabis (Indica) is THC, Tetra-hydro-cannabinol, dat ook gesynthetiseerd wordt. Dit kan inderdaad ingespoten worden en is reeds lang geleden intraveineus toegediend, getest op o.a. honden.

Dit wil niet zeggen dat de doorsnee-drugdebiel daar toegang toe heeft en THC zou spuiten.

Aan de andere kant, zou decriminaliseren van drugs een weldoend effect kunnen hebben, in die zin dat de meeste druggebruikers er dan uiteindelijk van sterven, wat zou neerkomen op een soort natuurlijke selectie, die men alleen maar kan toejuichen.

Men zou natuurlijk ook alle PS-geimmigreerde "allochtonen" een leefloon kunnen bezorgen van inbeslaggenomen drugs, wat dan ook die populatie zou kunnen terugdringen op relatief korte termijn.

Het geheel zou dan, inderdaad, het PS kiesvee in groten getale, eveneens doen verminderen.

Kthxbai,

Jan.
Wat ik dan weer voorstel is alle VLD stemmers een auto te geven die 300 per uur kan rijden en met een omnium verzekering, op voorwaarde dat ze hun belastingsbrieven correct invullen, dat zou dat kiezerspubliek ook serieus reduceren EN nog goed zijn voor de schatkist ook.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be