![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij de overheid is "je werk niet goed doen" geen reden tot ontslag. Integendeel zelfs, als je ziet hoeveel er daar de kantjes aflopen. Maar je vergeet ook dat er andere redenen kunnen zijn om iemand te ontslaan. Bijvoorbeeld dat het bedrijf deze persoon niet meer nodig heeft, of dat het bedrijf moet krimpen. Dat tegengaan heeft ook een hoop negatieve gevolgen.
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is eigenlijk precies hetzelfde systeem waar ook ik onder val. In Zwitserland heb je geen wettelijk ontslagtermijn. Een werknemer kan je zonder opgave van reden ontslaan, en hoeft enkel maar wat in het arbeidscontract staat te respecteren. Er zijn geen minimumlonen. Er is geen stakings "recht". Wat vakbonden in België een "sociaal kerkhof" noemen. Wel op dit sociaal kerkhof hebben arbeiders de hoogste koopkracht van Europa, en is de werkloosheid minder dan 4% Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitser
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zijn er misbruiken en ik ben de eerste om ervoor te pleiten om die af te schaffen. Wie jarenlang werkloos blijft en af en toe in het zwart bijklust is in mijn ogen gewoon een misdadiger, die het solidariteitsmechanisme ondergraaft. Die mensen moeten het recht verliezen ooit nog beroep te kunnen doen op de sociale zekerheid. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitser
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mijn rekening is snel gemaakt (nochtans vind ik de VS een fantastisch land met fantastische natuur waar wij alleen over kunnen dromen...) Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |