Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 december 2010, 10:34   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Je moet het aftoetsen aan de nota BDW.
Zoloang die overgehevelde miljarden er slechts op neerkomen dat Vlaanderen mag kassier spelen en uitbetalen, maar niets te zeggen heeft omtrent de beslissingsmacht over het vastleggen van die miljarden, zullen wij dat niet als een "compromis" beschouwen. Dat is gewoon een nep-hervorming.
Oud 1 december 2010, 10:40   #22
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

BRT laat de loftrompetten toeteren!

Een groot staatsman is arrivee.
Oud 1 december 2010, 10:41   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat is helemaal geen financiele autonomie. We mogen niet beslissen wat we met dat geld doen, we mogen niet meer of minder inkomsten voorzien met dat geld, er is geen responsabilisering...

Wat di rupo zegt is dus zever
inderdaad.
0 responsabilisering.
Verkiezingen.
Pericles is offline  
Oud 1 december 2010, 11:59   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Copernicaans betekent een verandering: we geloven niet langer dat de zon rond de aarde draait, maar wel degelijk dat de aarde rond de zon draait.

Het mag hem dus niet meer draaien rond de federale. Het moet hem draaien rond de gemeenschappen en gewesten. (in tussen die twee: geen verwarring: vb. kinderbijslag is familiebeleid, is persoonsgebonden, is gemeenschapsbevoegdheid ...)

Dit betekent voor mij: minstens 50 procent van alle inkomsten met daarvoor de volledige verantwoordelijkheid èn bevoegdheid.

Niemand is vragende partij dat hetgeen overblijft voor de federale, niet gerund zou kunnen worden door de federale.
Niemand vraagt aan de federale om de pensioenen te betalen of het leger te onderhouden, en dan geen geld te kunnen innen om die pensioenen te betalen of geen soldaten te kunnen recruteren.
(dit laatste is slecht voorbeeld, althans zo heb ik begrepen van die franstalige ééntalige kolonel ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 december 2010, 12:11   #25
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Carl Devos spreekt nochtans van een doorbraak (op twitter)...

Citaat:
devoscarl belofte DRupo 14 mlrd fisc aut niet niets. In zekere zin doorbraak. Al moet nog blijken wat dat concreet betekent. Minder wordt nu moeilijk.
fredo2008 is offline  
Oud 1 december 2010, 12:19   #26
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=78332G30

'Snelle doorbraak is mogelijk'

BRUSSEL - 'Met een beetje goede wil kan de formatie binnen 2 weken starten', zegt Elio Di Rupo. De PS-voorzitter wil onderhandelen over maximaal 14 miljard euro fiscale autonomie.

In Di Rupo's ogen waagt de PS zich communautair heel ver. De 'bijkomende geste' waartoe de PS aan de onderhandelingstafel bereid is, gaat over een fiscale autonomie voor de regio's die kan gaan tot 14 miljard, verduidelijkt hij. Maar dan wel met de absolute voorwaarde dat de 'mechaniek', de manier waarop die zeggenschap over de belastinginkomsten wordt doorgevoerd, het federale niveau niet doodknijpt. De federale overheid moet geld genoeg overhouden om de pensioenen en de gezondheidszorg te verzekeren. 'Dat is ons sociaal patrimonium', zegt Di Rupo.

De PS-voorzitter toont zich vrij optimistisch over de slaagkansen voor een communautair akkoord. 'Als alles goed loopt, moet de formatie binnen een tweetal weken kunnen starten', zegt hij. Hij wil snel een regering, maar dat zal niet vóór 2011 zijn.
Ik denk dat dit interview volledig op dit forum zou moeten... het straalt klasse en leiderschap uit. Men kan zeggen wat men wil over de man en waar hij voor staat maar wat hij daar allemaal zegt is een mooi staaltje leidsmanschap dat hij wel meer mag tonen. Ik heb altijd sceptisch gestaan tegenover een premier van Ps-signatuur maar iemand die zich zo boven de meute stelt hoort enkel op die plaats. Bravo Elio... Nu is het aan 't Bartje.

Citaat:
Elio Di Rupo is niet bang voor fiscale autonomie voor Wallonië. De regio's zouden zeggenschap kunnen krijgen over maximaal 14miljard belastinginkomsten, op voorwaarde dat het federale niveau niet onderuit gehaald wordt.
Van onze redacteurs

Twee Vlaamse kranten en twee Franstalige zijn uitgenodigd voor een interview met Elio Di Rupo. Netjes verdeeld, zoals het een toekomstig premier betaamt. Niet dat hij daarop wil vooruitlopen. Maar het hele gesprek ademt één gedachte uit: we móéten een akkoord smeden. Volgens Di Rupo gaat de PS daarvoor 'ver, heel ver'.

Ik vrees dat we het momentum kwijt zijn, zei Bart De Wever aan Waalse bedrijfsleiders.

'Dan moeten we maar een nieuw positief momentum zoeken. Dat moet gewoon. België moet evolueren naar een België waarin de regio's meer bevoegdheden hebben. Dat zal het land opnieuw stabiliteit geven. Met wat goede wil komt er een akkoord.'

Dat zegt u al vijf maanden.

'We hebben in die vijf maanden een hele weg afgelegd. Eerst ging het over de bevoegdheden, dan over de financieringswet. De Vlamingen hebben ons meer fiscale autonomie gevraagd voor de regio's. Wel, we zijn vandaag in die état d'esprit. We zijn dus al ver gevorderd. De extra bevoegdheidspakketten voor de regio's slaan op 15 tot 16miljard. Dat is toch niet niks.'

U bent bereid een 'bijkomende geste' te doen. Wat houdt die in?

'Dat gaat over fiscale autonomie voor de regio's, de vraag van de Vlamingen. Op voorwaarde dat het federale de sociale zekerheid kan blijven garanderen, en onze pensioenen en de gezondheidszorg kan betalen. Dat is ons sociaal patrimonium.'

'Het overgrote deel van de Walen, Brusselaars én de Vlamingen wil absoluut niet dat het federale België stikt. En nog minder dat het land gesplitst zou worden. We praten over een fiscale autonomie ter waarde van 14miljard euro, maar de mechaniek van die autonomie mag niet uitdraaien op een shock voor het federale België en de regio's.'

'Ofwel gaan we akkoord met een heel beperkt bedrag van fiscale autonomie. Ofwel accepteren we zo'n groot pakket, maar dan wel altijd onder de absolute voorwaarde dat het federale niveau niet wordt doodgeknepen. 14miljard is heel veel. Je moet dat bedrag in verhouding zien met de 34miljard euro die het federale niveau zelf aan belastingen binnenkrijgt. Dat is 40procent van de reële belastingsinkomsten! Dat toont toch wel het gigantische van die stap, niet?'

Aanvaardt u dat er fiscale concurrentie komt tussen de gewesten?

'Integendeel. Ik verzet me daar hevig tegen. Zo'n guerrilla tussen de regio's zou ons allen in een neerwaartse spiraal storten.'

'De Financial Times noemt Wallonië een van de interessantste regio's in Europa om te investeren. De luchthaven van Charleroi had 10 jaar geleden 350.000 passagiers. Vorig jaar waren het er 4miljoen. De luchthaven van Luik is nu de eerste vrachtluchthaven van het land. Wij zijn niet bang om verantwoordelijkheid op te nemen. Het enige wat we niet willen, is het land breken en het federale niveau vernietigen.'

Gaan jullie door met de zeven partijen?

'Ja. Voor een staatshervorming heb je een tweederdemeerderheid nodig en met die zeven partijen hebben we 105 van de 150 zetels. Ik hou wel van een beetje veiligheidsmarge. Waarom niet met Open VLD? Dat moet je aan Alexander De Croo en aan de Nederlandstalige partijen rond de rafel vragen. Waarom niet met de MR? Omdat ze de verkiezingen verloren hebben en omdat we dachten dat een oplossing voor BHV met hen nog moeilijker zou zijn.'

De financiële markten hebben België in het vizier. Voert dat de druk op?

Hoe sneller we een regering kunnen vormen, hoe beter natuurlijk. Nu zijn we bezig de Pyreneeën te beklimmen met onze communautaire onderhandelingen. Daarna komen nog de Alpen, de begrotingssanering, en het Centraal Massief, het sociaaleconomische en migratie, veiligheid enzovoort. Politici denken daarbij aan de volgende verkiezingen. Maar wij moeten denken als staatsmannen en -vrouwen en het welzijn van de burgers vooropstellen.'

'Aan de financiële markten kunnen we met een gerust geweten stellen dat we ons land onder controle hebben. Ons land heeft een spaarquote van liefst 12procent van het inkomen. Bijna de helft van onze schulden is in Belgische handen. Ons begrotingstekort van -6 procent van het bruto binnelands product vorig jaar slinkt dit jaar tot -4,7procent en gaat volgend jaar verder omlaag. Onze schuld is wel nog relatief hoog, en het is onze taak die kwetsbaarheid te verminderen. Maar de basis is wel gezond. Laat ons dus gewoon voort onderhandelen. Verkiezingen in dit klimaat zou totaal onverantwoord zijn.'

Gaat u met de gele trui, als formateur, de Alpen in? Wanneer kan de formatie starten?

'Johan Vande Lanotte levert uitstekend werk. Als we een akkoord bereiken over het communautaire, kunnen we in een tweetal weken beginnen met de formatie. Dan kunnen de zeven partijen weer bijeen zitten.'

En dit jaar nog een regering?

'Aangezien het nu al december is, zal het waarschijnlijk 2011 worden.'

Bent u nog kandidaat-premier? Sommige partijen vinden dat u niet genoeg handelt als toekomstig eerste minister.

'Oh la la. Politiek is voor mij bittere ernst. Anders had ik mijn leven daarmee niet ingevuld, en werkte ik nu in een lab. Johan Vande Lanotte is door de koning aangesteld. Ik wil geen enkel parallel initiatief nemen dat Vande Lanottes opdracht zou kunnen doorkruisen, zoals eerder in de onderhandelingen wel is gebeurd.'

Maar u blijft wel beschikbaar als de koning een formateur en dus een toekomstig premier moet uitsturen?

'Ik ben daar absoluut niet mee bezig. Dat is een beslissing van de koning. Het gaat hier niet om persoonlijke carrières, dit draait om de vraag hoe we het levenskwaliteit van de mensen kunnen verbeteren.'

Wat als Vande Lanotte toch mislukt? Komen er dan toch verkiezingen?

'Het is daarom dat er een oplossing met Johan Vande Lanotte moet komen.'

Was het geen fout van de PS om te beginnen over een Plan B, het einde van België?

'Neen. Als je een levensverzekering neemt, dan is het daarom toch niet met de bedoeling om te sterven?'

De dood is de enige zekerheid die we hebben. Als je die vergelijking doortrekt...

'De dood is zeker, maar het moment niet. We moesten een antwoord bieden op de grote ongerustheid in Franstalig België die gerezen was na het mislukken van de preformatie. Het ging plots over de scheiding. We hebben een zeer grote band met België. Als ik daar geen antwoord op had gegeven, zou ik geen verantwoordelijk politicuszijn.'

Kan een regering met zeven stabiel genoeg zijn om het drie jaar vol te houden?

'We zitten nu toch ook in een regering met vijf?'

Zonder de N-VA.

'Ik zal het nog eens herhalen: we hebben nooit aan een scenario zonder de N-VA gewerkt. De Vlaamse kiezers hebben in de eerste plaats voor de N-VA gestemd, dus werken wij samen met de N-VA. De Vlaamse kiezers willen meer verantwoordelijkheid en autonomie, dus moeten we dat doen. Toch ben ik ervan overtuigd dat ze niet voor een verstikking van de federale staat gestemd hebben.'

'De Vlaamse regering is toch het bewijs dat je met de N-VA kan besturen. Ze hebben toch een oplossing voor die tunnel in Antwerpen gevonden, niet?'

Het blijft wel een partij die deze staatshervorming maar als een tussenstap naar een onafhankelijk Vlaanderen ziet.

'De N-VA streeft inderdaad naar een onafhankelijk Vlaanderen. Het is dus ook niet zo onlogisch dat zij dat verkondigen, ze zijn consequent met zichzelf. Of al hun kiezers dat ook willen, is een andere vraag, wie ben ik om dat te zeggen? Maar dat dit voor hun een etappe is, kan ik me perfect voorstellen. Wij zien het anders. Het land voor lange tijd stabiliseren, dat is ons doel.'

'Met die twee realiteiten moeten we nu eenmaal leven. Hoe vaak heb ik niet gezegd dat we het onverzoenbare moeten verzoenen. Wat kunnen we anders doen?'

Hoe is de relatie tussen uzelf en Bart De Wever nu? Is er nog rancune?

'Rancune, maar neen. Elke dag sla ik een nieuwe bladzijde om. Rancune is er nooit geweest, echt niet. Het vertrouwen is natuurlijk geschaad, dat klopt, maar dat herstelt geleidelijk. Volledig hersteld zal het pas zijn als er een akkoord is.'

Wat hebben de Franstaligen te winnen bij een communautair akkoord?

'De stabiliteit van het land en meer fiscale autonomie - die niemand verzwakt. Het zijn in de eerste plaats de Vlamingen die fiscale autonomie wilden, maar wij stappen daar in mee. Vanuit een Vlaamse vraag werken we dus aan een oplossing die een win-winsituatie is voor iedereen.'

'Wij willen onze verantwoordelijkheid opnemen. Er zijn transfers van het noorden naar het zuiden van het land. We zijn ons van die solidariteit bewust en we zijn daar blij mee. Maar tegelijk is het voor ons ook een stimulans om nog meer verantwoordelijkheid te tonen, nog meer mensen te activeren. Als wij rijkdom creëren, komt dat ook de Vlamingen ten goede. Kijk maar eens naar het aantal Vlaamse bedrijven in Wallonië. We zijn de eerste handelspartner. Dat bedoel ik dus met win-win.'

Als we u bezig horen, is het moeilijk te begrijpen waarom Wallonië zo bang is voor responsabilisering.

'Wij zijn niet bang. Echt niet. Neem het Marshall-plan. Dat kost ons ongeveer 3miljard. Stel dat we daar 5 of 6miljard in konden pompen, dan zou dat natuurlijk nog meer resultaat opleveren. Om banen te creëren, heb je middelen en tijd nodig. En daar zijn we volop mee bezig. We hebben Google naar Wallonië gehaald, Johnson & Johnson en het eerste innovatiecentrum van Microsoft. Geloof me, wij zijn niet bang. Maar wat je niet kan doen, is met één vingerknip de parameters veranderen, zodat Wallonië plots een pak minder middelen heeft om bijvoorbeeld dat Marshall-plan uit te voeren. '

Er is een overgangsperiode van pakweg tien of vijftien jaar nodig?

'We werken nu op basis van hypotheses voor tien of vijftien jaar. Ik ga ervan uit dat we een akkoord sluiten in volle vertrouwen. Dat betekent dat we die hypotheses zullen opvolgen en ook genoeg vertrouwen hebben in mekaar om ze aan te passen als over een paar jaar blijkt dat ze niet kloppen. Dat soort modaliteiten zijn we nu aan het bespreken zijn met Johan Vande Lanotte. Hoe sneller we de solidariteit kunnen afbouwen, hoe beter.'

Stoort u dat niet telkens opnieuw te moeten horen dat u meer verantwoordelijkheid moet nemen, beter moet besturen?

'Minder en minder. We hebben ook niemand nodig die ons dat komt zeggen. Mag ik u eraan herinneren dat het Marshall-plan bedacht is door uw dienaar?
'

bron is dezelfde als in de beginpost...
Ik vond het echt de moeite dit hier allemaal te posten. Hopelijk mocht dat...

En dus nogmaals: Petje af voor Elio...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:29   #27
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand is vragende partij dat hetgeen overblijft voor de federale, niet gerund zou kunnen worden door de federale.

Dat niemand dat -en plein public- is dat kan ik goed aannemen maar; GELOOF JIJ DAT NU ECHT?!?

als je onderhandelt met een partij waar punt 1 van de statuten is "de federale staat moet op termijn wegvallen" dan moet je al behoorlijk naïef zijn om te geloven dat die mannen (die trouwens ook openbaar aangeven verrotting te gebruiken als strategie) er niet voor gaan zorgen dat wat ze achterlaten een modern kerkhof is. Dus wat jij hier boven schrijft is of Naïviteit of pure hypocrisie.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:31   #28
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Als je nu tussen de regels leest, dan zegt elio het volgende: Er moet Vlaams geld naar wallonië stromen zolang Vlaanderen rijker is dan Wallonië, eens we de Vlaamse koe volledig leeggemolken hebben en Vlaanderen economisch achteruit gaat en de solidariteit de andere richting uit zou moeten gaan, dan gaan we de bevoegdheden volledig splitsen. Eigenlijk is Vlaanderen nu geld aan het geven aan Wallonië waardoor wallonië een klimaat kan scheppen waarbij bedrijven liever naar Wallonië gaan dan Vlaanderen.
leuri is offline  
Oud 1 december 2010, 12:33   #29
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Als je nu tussen de regels leest, dan zegt elio het volgende: Er moet Vlaams geld naar wallonië stromen zolang Vlaanderen rijker is dan Wallonië, eens we de Vlaamse koe volledig leeggemolken hebben en Vlaanderen economisch achteruit gaat en de solidariteit de andere richting uit zou moeten gaan, dan gaan we de bevoegdheden volledig splitsen. Eigenlijk is Vlaanderen nu geld aan het geven aan Wallonië waardoor wallonië een klimaat kan scheppen waarbij bedrijven liever naar Wallonië gaan dan Vlaanderen.
Ja brrr stel je eens voor dat Wallonië het ooit eens goed zou doen... the horror!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:35   #30
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu als zijn beleid zo goed gaat zijn als het asielbeleid dan gaan we regelrecht naar de 10% interest.
Dat hoeft geen probleem te zijn he. Gewoon NIET bijlenen: begroting in evenwicht maken, net zoals Vlaanderen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 december 2010, 12:39   #31
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat hoeft geen probleem te zijn he. Gewoon NIET bijlenen: begroting in evenwicht maken, net zoals Vlaanderen.

Grapjas...
Net zoals de Gemeente Sint-Marten-Latem, knokke of Brasschaat zal je bedoelen? Jaja die hebben ook een "begroting in evenwicht". Handig natuurlijk om het kader zo klein mogelijk te maken dan kan je natuurlijk alles bewijzen... moest men de volledige foto bekijken men zou ziek worden.

Trouwens "net zoals Vlaanderen" was het niet Peeters him self die los in zijn broek heeft gedaan toen hij de nota VDL had gelezen?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:42   #32
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ja brrr stel je eens voor dat Wallonië het ooit eens goed zou doen... the horror!
Tis weer te moeilijk, dat Wallonië het goed doet is een goeie zaak, dat ze dit ten kost van en op kosten van de Vlaming doen is een minder goeie zaak. Momenteel ziet het er naar uit dat de Vlaming zal moeten blijven betalen voor Wallonië tot op het moment dat ze zelf armer zijn dan de Walen en zelf hulp zullen nodig hebben vanuit het zuiden, dan zullen ze hun onafhankelijk Vlaanderen in de schoot geworpen krijgen.
leuri is offline  
Oud 1 december 2010, 12:42   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grapjas...
Net zoals de Gemeente Sint-Marten-Latem, knokke of Brasschaat zal je bedoelen? Jaja die hebben ook een "begroting in evenwicht". Handig natuurlijk om het kader zo klein mogelijk te maken dan kan je natuurlijk alles bewijzen... moest men de volledige foto bekijken men zou ziek worden.

Trouwens "net zoals Vlaanderen" was het niet Peeters him self die los in zijn broek heeft gedaan toen hij de nota VDL had gelezen?

Juist !
Peeters wil volgend jaar een begroting volledig in evenwicht.
Hij vecht voor zijn "brokken" en gelijk heeft hij ! 100 % !
Boduo is offline  
Oud 1 december 2010, 12:44   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit interview volledig op dit forum zou moeten... het straalt klasse en leiderschap uit. Men kan zeggen wat men wil over de man en waar hij voor staat maar wat hij daar allemaal zegt is een mooi staaltje leidsmanschap dat hij wel meer mag tonen. Ik heb altijd sceptisch gestaan tegenover een premier van Ps-signatuur maar iemand die zich zo boven de meute stelt hoort enkel op die plaats. Bravo Elio... Nu is het aan 't Bartje.

'

bron is dezelfde als in de beginpost...
Ik vond het echt de moeite dit hier allemaal te posten. Hopelijk mocht dat...

En dus nogmaals: Petje af voor Elio...

U ziet het compleet verkeerd. Van staatsmanschap is hier geen sprake. Hij aanvaardt dat de Vlamingen nu zelf de kassier spelen maar hij aanvaardt geen enkele vorm van responsabilisering. Vlaanderen blijft de Waalse melkkoe. Hier doet hij geen enkele, maar dan ook geen enkel geste. Het is gewoon propaganda om de publieke opinie mee te krijgen en zodat de Vlamingen het zouden kunnen uitleggen aan hun kiezers terwijl ze toch weer keihard gepakt worden. Elio vergeet echter dat N-VA geen zin heeft om mee te doen aan dat boerenbedrog.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 1 december 2010, 12:46   #35
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Tis weer te moeilijk, dat Wallonië het goed doet is een goeie zaak, dat ze dit ten kost van en op kosten van de Vlaming doen is een minder goeie zaak. Momenteel ziet het er naar uit dat de Vlaming zal moeten blijven betalen voor Wallonië tot op het moment dat ze zelf armer zijn dan de Walen en zelf hulp zullen nodig hebben vanuit het zuiden, dan zullen ze hun onafhankelijk Vlaanderen in de schoot geworpen krijgen.
Jij maakt dan ook rare conclusies... ik kan dat nergens vinden.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:48   #36
EddyBal

Standaard

Citaat:

Grapjas...

De Vlaamse begroting is een pak gezonder dan de begrotingen van je grote vriend konijnentand. Als die de pot niet was gaan verteren, hadden we nu niet zulke schulden gehad in België. Zijn kabinetskosten waren nooit gezien hoog. Zakkenvullen ja, daar was hij goed in.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 december 2010, 12:50   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Peeters wil volgend jaar een begroting volledig in evenwicht.
Hij vecht voor zijn "brokken" en gelijk heeft hij ! 100 % !
Peeters wil een begroting in evenwicht ja dat weten we belastingen verhogen, fiscale cadeaus ontnemen,... tsjeven zoeken het nooit erg ver hoor.

Meneer Peeters zou best eens kijken aan de uitgavenposten van zijn begroting. Dan hoeft hij zelf niet bang te zijn van zijn eigen responsabilisering... Gek hé wel meer fiscale autonomie willen maar dan bang zijn dat je op die gekregen middelen ook zal moeten besparen. Sprekend natuurlijk... herinner U de verkiezingscampagne van de VLD daar stond al in dat er pakketten moesten komen naar de regio's en dat de besparingen dus ook voor de helft in die pakketten moesten worden gezocht. hmmm...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 1 december 2010, 12:53   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Eddy

de belgische subprime crisis wordt gefinancierd via de OCMW-RVA-Ziekenbond, zij geven continu ongedekte leningen uit, die dan gesocialiseerd worden naar de belgische gemeenschap

Het verschil is dat wij dus niet een 'project' financieren, maar blanco, zonder wederdienst te vragen, nog terug te vragen dat ze afbetalen, het recht geven om te zijn zoals in het existentialisme. Ich bin nun.. in Belgien.
brother paul is offline  
Oud 1 december 2010, 12:53   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:
Peeters wil een begroting in evenwicht ja dat weten we belastingen verhogen, fiscale cadeaus ontnemen,... tsjeven zoeken het nooit erg ver hoor.

Meneer Peeters zou best eens kijken aan de uitgavenposten van zijn begroting. Dan hoeft hij zelf niet bang te zijn van zijn eigen responsabilisering... Gek hé wel meer fiscale autonomie willen maar dan bang zijn dat je op die gekregen middelen ook zal moeten besparen. Sprekend natuurlijk... herinner U de verkiezingscampagne van de VLD daar stond al in dat er pakketten moesten komen naar de regio's en dat de besparingen dus ook voor de helft in die pakketten moesten worden gezocht. hmmm...
Van de VLD onthouden we één ding: Beloften tijdens de verkiezingen dienen om totaal vergeten te worden, om het tegenovergestelde te doen. Of las jij nooitr zijn burgermanifesten?
EddyBal is offline  
Oud 1 december 2010, 12:54   #40
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U ziet het compleet verkeerd. Van staatsmanschap is hier geen sprake. Hij aanvaardt dat de Vlamingen nu zelf de kassier spelen maar hij aanvaardt geen enkele vorm van responsabilisering. Vlaanderen blijft de Waalse melkkoe. Hier doet hij geen enkele, maar dan ook geen enkel geste. Het is gewoon propaganda om de publieke opinie mee te krijgen en zodat de Vlamingen het zouden kunnen uitleggen aan hun kiezers terwijl ze toch weer keihard gepakt worden. Elio vergeet echter dat N-VA geen zin heeft om mee te doen aan dat boerenbedrog.
Dat mensen als U dit soort teksten niet kunnen smaken daar kan ik van uit maar dat is nu eenmaal het soort staatsmanschap dat ons land nodig heeft. Niet het ziekelijk Calimero gedrag van de NVA... en weet je wat leuk is? Dit verplicht hen ook om eindelijk eens kleur te bekennen... Als regeringsvorming definitief valt zal het door de NVA zijn. Het land zal dat wel overleven... de NVA daarentegen...
Citaat:
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be